Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start stop działa kiedy chce czy to normalne


zbigniew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nissan J12 Start stop działa kiedy chce czasami tylko wyjadę z garażu a czasami nawet trzeba przejechać kilkadziesiąt kilometrów aby zaczoł działać samochód jest nowy z końca grudnia 2022r więc nie wiem co mam robić w salonie sprawdzili żadnych błędów a dalej dzieje się tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienes cieszyc sie ze nie dziala.  Najgorsza glupota zastosowana w samochodzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma napęd hybrydowy (mild hybrid) to akurat ten system jest bardzo wygodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa kiedy chce z reguły co drugi dzień nawet ja zaraz po wyjeździe z garażu a czasem w ogóle nie działa napiszcie jak u was ??? Nissan J12 nówka sztuka serwis sprawdził i mówi że jest ok nie ma żadnych błędów a działa tak w kratkę 

Edytowane przez zbigniew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan J12 Start stop działa kiedy chce czasami tylko wyjadę z garażu a czasami nawet trzeba przejechać kilkadziesiąt kilometrów aby zaczoł działać samochód jest nowy z końca grudnia 2022r więc nie wiem co mam robić w salonie sprawdzili żadnych błędów a dalej dzieje się tak samo napiszcie czy tak samo działa u was czy tylko u mnie? Z obserwacji tak jakby co drugi dzień

 

 

Jeszcze takie pytanie ile pali Wam nissan o takiej  poj 1,3 140km

Edytowane przez zbigniew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele czynników jak masz klimę włączona to start stop się nie powinien załączyć bo jest klima włączona.Jak jeździsz w koło komina czyli po mieście to wiadomo auto nie jeździ po trasie i czasem jak potrzebuje to doładowuje Aku i się system start stop nie wyłącza.A jak jest odpowiednio doładowany to się włącza .Mi w serwisie powiedzieli żeby start stop wyłączać ręcznie bo on nie służy niczemu dobremu na dłuższą sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale auto nowe i sprawdzali akumulator i jest ok a czasami działa jak tylko wyjadę z garażu a czasami muszę przejechać kilkadziesiąt kilometrów aby zadziałał chyba to nie normalne? A w serwisie sprawdzili na komputerze i zero błędów nie wiem bo powiedzieli że wszystko jest ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że bledów nie ma to dobrze system start stop rządzi się swoimi prawami jest wiele czynników żeby się włączał bądź wyłączał.Na serwis bym nie liczył bo mi się rozładował sam akumulator i podladowalem go pojechałem do serwisu i usłyszałem zero błędów nie wiedzą co jest i co szukać zmierzyli akumulator pod obciążeniem wszystko jest dobrze.Mówili mi żebym w garażu zamykał auto bo pewnie jakieś urządzenie bierze prąd .Fakt pika mi coś pod maską od strony pasażera od czasu do czasu jak auto stoi w garazu.Czy zaobserwowałes takie pikanie u siebie od strony pasażera ?

Jeżeli chodzi o spalanie to zależy jaką masz nogę i gdzie jeździsz ja ostatnio jechałem w góry to spalił mi 6,2 litra na tempomacie 120 km/h dwie osoby trasa Warszawa -Zakopane. Po Warszawie to około 8 litrów bo korki są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pika ale jeszcze pytanie do Ciebie jeżeli chodzi o start stop czy zauważyłeś to i siebie że czasami się nie włącza tak długo w/g instrukcji spełnione wszystkie warunki do zadziałania i nic potem postoi w garażu i na drugi dzień od razu jak wyjeżdżam z garażu a nic nie dotykałem o nie włączyłem i tak prawię co drugi dzień fakt auto mam dopiero od miesiąca może jeszcze się ułoży 

Spalanie mam podobne do twojego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja start stop wyłączam ręcznie ale nie zawsze odrazu nie zwracam uwagi na to kiedy się wyłączy ale jak z garażu wyjade to się nie wyłącza teraz bynajmniej .Ale teraz zwrócę uwagę na to.A jeżeli chodzi o te pikanie to od czasu do czasu pika.ja mam auto od maja i 16000 km i jeździ się bardzo dobrze jak na razie i się nic nie dzieje.Tylko pierwsza wymianę oleju zrobiłem około 2000 km następna po 12000 km olej co 10000 km potrzeba wymieniać i auto będzie śmigać.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wjechałem do garażu i jak gorący takie odgłos pykania jak samochód gorący są ale to uważam za normalne chłodzenie kolektora ja mam przejechane 1360 km dobrze że mówisz zapytam się o wymianę oleju bo myślałem że dopiero po roku lub 15000 km jak piszą auto kupiłem 9 grudnia 

Edytowane przez zbigniew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max do 3 tys zrób wymianę oleju.Nie musisz z tym jechać do serwisu.Co do działania SS zapraszam na forum starszego brata,za głowę się złapiecie jeśli chodzi o domniemania działania systemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek problemem jest znalezienie filtrów do J12 bo jak szukałem to nie mogłem znaleźć np filtra powietrza oleju też nie wiem jaki bo nigdzie nie ma specyfikacji  do J 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,znam problem.Tak samo było na początku z J11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/25/2023 at 10:01 AM, Robert_B said:

Jeśli ma napęd hybrydowy (mild hybrid) to akurat ten system jest bardzo wygodny.

No właśnie w J12 jest irytujący, bo wyłącza silnik jeszcze przed zatrzymaniem się samochodu. Jeżeli w czasie tego toczenia dodać gazu, to występuje nieprzyjemne szarpnięcie. Nie wnikając, jak to szarpnięcie powstaje, nie jest to na dłuższą metę zdrowe dla rozrządu silnika i przeniesienia napędu. 

Dla mnie ten system w J12 nadaje się tylko do aktywowania przed zamkniętym przejazdem kolejowym.

On 1/26/2023 at 2:40 PM, zbigniew said:

Nissan J12 nówka sztuka serwis sprawdził i mówi że jest ok nie ma żadnych błędów a działa tak w kratkę 

Przede wszystkim do działania muszą być spełnione podstawowe warunki, czyli odpowiednia minimalna temperatura robocza silnika, odpowiednie minimalne napięcie akumulatora i oczywiście brak chwilowego wypalania GPFa. Nie oczekiwałbym teraz zimą częstego działania systemu stop-start, chociażby z powodu zapotrzebowania na ciepło w kabinie.

19 hours ago, dzimi75 said:

Jacek problemem jest znalezienie filtrów do J12 bo jak szukałem to nie mogłem znaleźć np filtra powietrza oleju też nie wiem jaki bo nigdzie nie ma specyfikacji  do J 12.

Filtra powietrza nie ma jeszcze w katalogach, ale w ASO Nissan powinien być. 

Oleju i kabinowe są już podane, z wersją e-Power włącznie.

1.3 DIG-T   

f. oleju Purflux L441 / FRAM CH11442ECO / MANN-FILTER HU 10 002 z / Mahle lub Knecht OX 968D 

f. kabinowy MANN-FILTER CU 22 034

Filtr oleju jest bez puszki - sam wkład z uszczelką, czyli super sprawa👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dassan napisał:

No właśnie w J12 jest irytujący, bo wyłącza silnik jeszcze przed zatrzymaniem się samochodu. Jeżeli w czasie tego toczenia dodać gazu, to występuje nieprzyjemne szarpnięcie. Nie wnikając, jak to szarpnięcie powstaje, nie jest to na dłuższą metę zdrowe dla rozrządu silnika i przeniesienia napędu. 

U mnie jest tak, że nie trzeba nawet dodawać gazu. Jeśli dojeżdżam wolno do jakiegoś auta stojącego na skrzyżowaniu trzymając nogę na hamulcu, to system niekiedy wyłącza silnik i włącza go przy lekkim odpuszczeniu hamulca. Jest to niebezpieczna sytuacja, bo auto nagle szarpnie do przodu i przy zagapieniu się można spowodować stłuczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dassan napisał:

No właśnie w J12 jest irytujący, bo wyłącza silnik jeszcze przed zatrzymaniem się samochodu. Jeżeli w czasie tego toczenia dodać gazu, to występuje nieprzyjemne szarpnięcie. Nie wnikając, jak to szarpnięcie powstaje, nie jest to na dłuższą metę zdrowe dla rozrządu silnika i przeniesienia napędu. 

Dla mnie ten system w J12 nadaje się tylko do aktywowania przed zamkniętym przejazdem kolejowym.

Przede wszystkim do działania muszą być spełnione podstawowe warunki, czyli odpowiednia minimalna temperatura robocza silnika, odpowiednie minimalne napięcie akumulatora i oczywiście brak chwilowego wypalania GPFa. Nie oczekiwałbym teraz zimą częstego działania systemu stop-start, chociażby z powodu zapotrzebowania na ciepło w kabinie.

Filtra powietrza nie ma jeszcze w katalogach, ale w ASO Nissan powinien być. 

Oleju i kabinowe są już podane, z wersją e-Power włącznie.

1.3 DIG-T   

f. oleju Purflux L441 / FRAM CH11442ECO / MANN-FILTER HU 10 002 z / Mahle lub Knecht OX 968D 

f. kabinowy MANN-FILTER CU 22 034

Filtr oleju jest bez puszki - sam wkład z uszczelką, czyli super sprawa👍

Filtr kabinowy jest ten sam co do Renault Clio IV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy manualnej skrzyni start-stop działa bez zarzutu. Mild-hybrid robi robotę, błyskawicznie i miękko startuje.

Jedynie muszą być spełnione warunki: wyłączyć podgrzewanie szyb, lusterek, kierownicy i foteli - priorytetem wtedy staje się dogrzanie i start-stop jest deaktywowany, czasem wyłączyć klimę. No i akumulator (zdaje się, że ten dodatkowy pod fotelem) musi się podładować - u mnie w zimie to jakieś 10 minut jazdy, ale czasem to kilka minut. Auto garażowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w T32 (7 letni) działa bez zarzutu. I zawsze zapominam go deaktywowac jak ruszam. No sam mi o tym przypomina ;)

Ale używam (tzn włączam) np jak mnie przejazd kolejowy zlapie albo na wahadelkach.

Ale bywaly momenty ze faktycznie żył swoim tempem. W zasadzie nie myślę o nim 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W j12 jest sposób obrócenie lub odłączenia czujnika maski silnika, tak by na stale wyłączyć SS ?

W j11 było prościej.

Edytowane przez Andrew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 26.01.2023 o 15:12, dzimi75 napisał:

To że bledów nie ma to dobrze system start stop rządzi się swoimi prawami jest wiele czynników żeby się włączał bądź wyłączał.Na serwis bym nie liczył bo mi się rozładował sam akumulator i podladowalem go pojechałem do serwisu i usłyszałem zero błędów nie wiedzą co jest i co szukać zmierzyli akumulator pod obciążeniem wszystko jest dobrze.Mówili mi żebym w garażu zamykał auto bo pewnie jakieś urządzenie bierze prąd .Fakt pika mi coś pod maską od strony pasażera od czasu do czasu jak auto stoi w garazu.Czy zaobserwowałes takie pikanie u siebie od strony pasażera ?

Jeżeli chodzi o spalanie to zależy jaką masz nogę i gdzie jeździsz ja ostatnio jechałem w góry to spalił mi 6,2 litra na tempomacie 120 km/h dwie osoby trasa Warszawa -Zakopane. Po Warszawie to około 8 litrów bo korki są.

Zauważyłem dzisiaj dopiero takie pikanie jak piszesz pod maską od strony pasażera i też zastanawiam się co to jest. A czy ty doszedłeś już o co chodzi? Zauważyłem że chyba jak pobudze go pilotem gdy otwieram lub go zamykam ele pewny nie jestem. Napisz czy dalej tak jest w salonie mówiła babka że to raczej normalne ale jakoś mi wierzyć się nie chce 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 24.01.2023 o 22:59, stuff1000 napisał:

Powinienes cieszyc sie ze nie dziala.  Najgorsza glupota zastosowana w samochodzie. 

U mnie jest podobnie, może to być wynikiem niedoładowanego aku. lub sytuacji kiedy jest właczona klima bo wtedy jest priorytet na klimę. Ale nie mam nic przeciwko temu taka sytuacja wyręcza mnie ponieważ nie muszę jej dezaktywować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 22.03.2023 o 10:36, Andrew napisał:

W j12 jest sposób obrócenie lub odłączenia czujnika maski silnika, tak by na stale wyłączyć SS ?

W j11 było prościej.

Jest podobnie jak w J11, z tym, że czujnik zamknięcia maski jest zintegrowany z zamkiem.
Trzeba wyjąć wtyczkę od czujnika i "zaślepić" zworką (jumperem) np. od płyty głównej z PC.

W dniu 10.12.2023 o 15:22, NISSUŚ napisał:

U mnie jest podobnie, może to być wynikiem niedoładowanego aku. lub sytuacji kiedy jest właczona klima bo wtedy jest priorytet na klimę. Ale nie mam nic przeciwko temu taka sytuacja wyręcza mnie ponieważ nie muszę jej dezaktywować

Z mojej obserwacji wynika, że w J12 jest "lepszy" niż w J11 system ładowania akumulatora i włączania Stop/Start.
Napięcie 14.4.V jest utrzymywane dłużej po włączeniu silnika i nawet ładuje 15V przy hamowaniu.
Tym samym system Stop/Start włącza się później i rzadziej.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...