Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana sworznia wahacza przedniego


Luke3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W ramach corocznego przeglądu samochodu w ASO zdiagnozowano luz na sworzniu prawego, przedniego zawieszenia. Zaproponowano mi wymianę całego wahacza z ustawieniem geometrii zawieszenia za 2000 zł. Okazuje się, że poza ASO są dostępne same sworznie w cenie od 70 do 130zł. W związku z powyższym, mamy pytanie, czy ktoś wymieniał sam sworzeń, czy może trzeba wymieniać cały wahacz i ustawić geometrię? Czy do zdemontowania sworznia i ponownego jego założenie niezbędna będzie prasa? Czy istnieje jakieś inne prostsze narzędzi, które umożliwi zdjęcie sworznia bez demontażu wahacza?

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Luke3 napisał:

czy ktoś wymieniał sam sworzeń,

Ja wymieniałem już kilka razy w w J10, ale to jest to samo rozwiązanie. Robiłem to na prasie hydraulicznej po wymontowaniu wahacza, ale myślę że młotkiem też by się dało zrobić, tylko jest ryzyko uszkodzenia np osłony gumowej. Polecam sworznie Meyle HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłbym cały wahacz, różnica w cenie niewielka a tak trzeba go zdemontować i

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Jeszcze mam kilka pytań:

Czy po wymianie sworznia trzeba ustawić geometrię zawieszenia?

A po wymianie wahacza trzeba ustawić geometrię zawieszenia?

Czy sworznie/wahacze wymienia się parami lewy i prawy? Czy dopuszczalne jest tylko po jednej stronie?

Jakiego producenta sworzni/wahaczy polecacie? (Meyle HD już kolega cezzar1 podał) Zależy mi na trwałości.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze! Czy to po sworzniu ,czy wahaczu należy robić geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 31.01.2023 o 08:57, JACKO29 napisał:

Zawsze! Czy to po sworzniu ,czy wahaczu należy robić geometrię.

Nie ma takiej potrzeby. Nic się nie zmienia w zawieszeniu, mowa o przodzie oczywiście i o QQ. Są auta, w których rzeczywiście jest taka potrzeba a nawet konieczność. No ale jak to mówią, kto bogatemu zabroni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic się nie zmienia?Zmieniasz stare na nowe,więc wypadałoby sprawdzić,zwłaszcza że chodzi o układ kierowniczy.I nie chodzi tu o bogactwo,tylko bezpieczeństwo i ...oszczędność.Nawet nie poczujesz jak możesz zjechać opony po wymianie sworznia,a potem zapłacisz podwójnie,za opony i za diagnostykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2023 o 09:13, JACKO29 napisał:

Jak nic się nie zmienia?Zmieniasz stare na nowe

No i co w związku z tym? Nowy wahacz czy sworzeń ma inne wymiary niż stary? Nie, takie same, zakładając, że mówimy o markowych częściach wysokiej jakości.

W dniu 4.07.2023 o 09:13, JACKO29 napisał:

Nawet nie poczujesz jak możesz zjechać opony po wymianie sworznia,a potem zapłacisz podwójnie,za opony i za diagnostykę.

Jak zapoznasz się z budową wahacza i jego sworznia w J11, to przyznasz mi rację, że nic tam się nie zmienia. Właśnie nie dalej jak wczoraj wymieniłem sworzeń w J10 ale to prawie taki sam wahacz jak w J11. Na geometrię, a raczej tylko zbieżność-bo tylko to można ustawić, nie pojadę, bo wiem że nic nie zmieniłem w tej kwestii. Nigdy nie byłem na geometrii po wymianie sworznia tego typu jak w QQ, także w innych autach. I opon mi nigdy nie zbierało ani zbierać nie będzie. W naszym QQ zmieniałem sworznie już kilka razy, auto ma ponad 200 kkm i jeszcze oryginalne opony letnie-tak wiem, pora na zmianę bo wiek już osiągnęły 10 lat. Nie są w żaden sposób uszkodzone przez moje wymiany sworzni.

To co piszę dotyczy J11, J10 i innych aut z podobnym prostym zawieszeniem. Są oczywiście inne konstrukcje, gdzie po takich operacjach na geometrię pojechać wypada. Ale to trzeba myśleć, znać budowę i działanie poszczególnych typów zawieszeń i decydować. Twierdzenie, że "zawsze" trzeba wykonać kontrolę geometrii jest nieco na wyrost... no chyba że z tego żyjesz-to rozumiem. Wiele osób trudniących się zawodowo naprawą samochodów również tak twierdzi, że trzeba zrobić geometrię po wymianie sworznia w QQ ale to oczywiście z zupełnie innych przesłanek. Nie swoją kasą łatwo się szasta.

Ja mam też zboczenie i uraz do panów grzebiących w zawieszeniach, udających że ustawiają geometrię, bo parę razy mi spieprzyli, więc unikam ich jak ognia. Więc trzeba wziąć na to poprawkę. Na zakończenie powtórzę to co napisałem, można jechać na geometrię nawet po sezonowej wymianie kół, kto bogatemu zabroni.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie kiedy sprawdzić geometrię? Tylko po końcówkach drążków? Bo wszystko inne wymieniamy takie samo na takie samo.

A więc po co w ogóle sprawdzać geometrię? Pytam jako laik, który jeździ już 37 lat i myślałem, że wiem o co chodzi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Również stanąłem przed wymianą i mam pytanie:

1. Czy na prawdę wahaczy nie wymienia się parami?

2. W ASO 1szt ok 800zl. Macie może polecenie zamienników? 

Co do geometrii to mówią że warto sprawdzać nawet po wymianie kół. Z drugiej strony to koszt ok 170zl (poza ASO) więc dla świętego spokoju można raz w roku sprawdzić :) Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj elementy zawieszenia wymienia się parami,tak jest przyjęte.Co i jak do tego podchodzi ASO,to już inna sprawa.Co do geometrii...jak piszesz koszt niewielki a głowa spokojna....ale...jeżdżę już 40 lat i dalej niewiele wiem...Tak jak Drds...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2023 o 16:45, Jacoob napisał:

Dzień dobry,

Również stanąłem przed wymianą i mam pytanie:

1. Czy na prawdę wahaczy nie wymienia się parami?

2. W ASO 1szt ok 800zl. Macie może polecenie zamienników? 

Co do geometrii to mówią że warto sprawdzać nawet po wymianie kół. Z drugiej strony to koszt ok 170zl (poza ASO) więc dla świętego spokoju można raz w roku sprawdzić :) Takie jest moje zdanie.

wymienia sie najlepiej parami, amortyzatory, spreżyny, wahacze.

Jestem po wymianie amortyzatorów i wahaczy przód. W warsztacie zamówiłem sobie troche lepszej niz najtańszej jakości zamienniki i włożyli mi meyle.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...