hose1982 Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Witam, w Nissanie Rogue z 2019r 2,5 benzyna z USA nie załączają się napędy, gdy dochodzi do uślizgu kół niby zapala się kontrolka awd lock ale po chwili wyskakuje ostrzeżenie WYSOKA TEMPERATURA AWD, ZATRZYMAJ POJAZD i napęd 4x4 wogóle nie działa Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Czy wymieniany był olej w tylnym dyferencjale i w przedniej skrzyni rozdzielczej? Jeśli nie albo o tym nie wiesz to od tego zacznij. Zalecam to robić co 50 000 km bo wchodzą tam małe ilości a po takim przebiegu najczęściej spuszczany jest szlam. Ten olej jest też elementem chłodzenia tych urządzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hose1982 Opublikowano 16 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Ok dzięki, niby ma dopiero 30000km ale już 4 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2023 Druga rzecz która przychodzi mi do głowy to technika jazdy z napędem 4x4 w dużym kopnym śniegu. W stopce masz informację, że pochodzisz z USA, a w polskich mediach ostatnio były informacje, że macie tam trochę porządne zimy - w sensie spadło dużo śniegu. Nie wiem czy ta sytuacja Ciebie dotyczy, ale zmierzam do tego, że automatyka nissana jest głupia (tak było w T30/T31 i nie sądzę aby ją poprawili w T32) w dużym kopnym śniegu i może powodować przegrzewanie tych mechanizmów. Jak jedziesz ze standardowymi ustawieniami to raczej masz włączony układ ESP, co automatycznie załącza układ TSC (aby nie buksowały koła). Jeśli koło zaczyna buksować to komputer blokuje je hamulcem (wykrywa to układ ABS) aby moc z silnika zaczęła trafiać na pozostałe koła co w kopnym śniegu prowadzi do pewnej paranoi. Kierowca daje więcej gazu, aby przejechać przez śnieg, a układy bezpieczeństwa zaczynają go sztucznie ograniczać co właśnie prowadzi do przegrzewania albo sprzęgła, albo dołączanego tylnego dyferencjału. Wtedy najlepiej wyłączyć ESP, co niejawnie wyłącza także układ TCS i na pokrętle trybu jazdy wybrać LOCK. Dodatkowo u Ciebie jak to w UAS jest jeszcze skrzynia automatyczna, która może tylko potęgować problemy. Ja mam manual i po prostu nie wiem co mam doradzić jeśli tam jest automat. Może ma ona jakąś opcję wyłączenia lub ograniczenia jej automatyki. O ile pamiętam to przyczyny zgłaszania problemu z przegrzewaniem AWD były podawane także w instrukcjach użytkownika. Sprawdź czy nie podpadasz pod któryś z punktów. Jeśli komputer zgłosił błąd to odczytaj go i podaj bo to też może być wskazówka do dalszych poszukiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.