Krzysztof85 Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 (edited) Witam. Od 2 miesięcy jestem właścicielem Nissan QQ+2 2010, 2.0 benzyna, 4x4, automat. W środę zauważyłem, że spod samochodu "coś" cieknie. Być może taki efekt był wcześniej, ale auto parkowałem na trawie i nie było tego widać. Teoretycznie poziom oleju w silniku, skrzyni, wspomagania jest ok - nie pamiętam ile było dokładnie wcześniej, ale stany są ok. 1/2-3/4 zakresów. Z 2 tygodnie temu dolałem z pół litra płynu chłodzącego, ale teoretycznie płyn nie jest tłusty (a to jednak wydaje się być tłuste) i ma zapach specyficzny, którego tu nie czuję. Co ciekawe od góry wszystko wygląda na suche, od spodu jest osłona więc trudno coś zobaczyć ale osłona jest cała zapaćkana. Tyle, że bez podniesienia auta i zdjęcia osłony ani rusz dalej. W PN jadę do mechanika, ale może ktoś spotkał się z podobną sytuacją, lub z doświadczenia poznaje kolor/rodzaj wycieku i może podpowiedzieć czego szukać. Wizualnie wygląda to następująco: Edited March 11, 2023 by Krzysztof85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 11, 2023 Share Posted March 11, 2023 rura wlewu lubi rdzewieć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof85 Posted March 12, 2023 Author Share Posted March 12, 2023 Dzieki za podpowiedz. Widzialem taki watek na forum jednak odrzucilem to bo rura wlewu (wlew) jest z tylu samochodu. Czemu zapaćkana bylaby zatem oslona silnika z przodu auta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted March 12, 2023 Share Posted March 12, 2023 Wyglada na plyn wspomagania kierownicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof85 Posted March 12, 2023 Author Share Posted March 12, 2023 (edited) Godzinę temu, stuff1000 napisał: Wyglada na plyn wspomagania kierownicy. Z tego co czytałem w QQ wspomaganie kierownicy jest elektryczne więc nie ma płynu do wspomagania Edited March 12, 2023 by Krzysztof85 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted March 19, 2023 Share Posted March 19, 2023 W twoim jest chyba elektryczno-hydrauliczne wspomaganie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof85 Posted March 19, 2023 Author Share Posted March 19, 2023 1 godzinę temu, stuff1000 napisał: W twoim jest chyba elektryczno-hydrauliczne wspomaganie. Póki co diagnoza mechanika jest taka że: - "przejechane" były obie miski olejowe - obie sa cale, po oczyszczeniu ciekla niby miska silnika, została zdjęta, wyczyszczona, przyklejona na nowo (niby uszczelki tu nie bylo tylko klej i tak sie stosuje) - wyciek ATF byl z nieszczelnego, przerdzewialego lacznika chlodniczki oleju skrzyni, zostala pospawana i zalozone nowe opaski Wszystko bylo pieknie całe 2 dni i w sobote znowu zauważyłem, ze kapie. Albo to nie byly jedyne miejsca wycieku albo zostaly lipnie naprawione. Zobaczymy we wtorek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 Tam ject CVT skrzynia wiec napewno to nie jest ATF olej. Mam nadzieje ze wlali ci prawidlowy olej ..(nissan ns2 czy jakos tak)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.