Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wyciek spod silnika Nissan QQ 2010 J10


Krzysztof85
 Share

Recommended Posts

Witam. Od 2 miesięcy jestem właścicielem Nissan QQ+2 2010, 2.0 benzyna, 4x4, automat.
W środę zauważyłem, że spod samochodu "coś" cieknie.
Być może taki efekt był wcześniej, ale auto parkowałem na trawie i nie było tego widać.
Teoretycznie poziom oleju w silniku, skrzyni, wspomagania jest ok - nie pamiętam ile było dokładnie wcześniej, ale stany są ok. 1/2-3/4 zakresów.
Z 2 tygodnie temu dolałem z pół litra płynu chłodzącego, ale teoretycznie płyn nie jest tłusty (a to jednak wydaje się być tłuste) i ma zapach specyficzny, którego tu nie czuję.
Co ciekawe od góry wszystko wygląda na suche, od spodu jest osłona więc trudno coś zobaczyć ale osłona jest cała zapaćkana.
Tyle, że bez podniesienia auta i zdjęcia osłony ani rusz dalej.
W PN jadę do mechanika, ale może ktoś spotkał się z podobną sytuacją, lub z doświadczenia poznaje kolor/rodzaj wycieku i może podpowiedzieć czego szukać.
Wizualnie wygląda to następująco:

20230305_142933.jpg

20230305_142937.jpg

20230310_085719.jpg

20230310_085724.jpg

20230310_085810.jpg

20230310_085832.jpg

Edited by Krzysztof85
Link to comment
Share on other sites

rura wlewu lubi rdzewieć 

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za podpowiedz. Widzialem taki watek na forum jednak odrzucilem to bo rura wlewu (wlew) jest z tylu samochodu. Czemu zapaćkana bylaby zatem oslona silnika z przodu auta?

Link to comment
Share on other sites

Wyglada na plyn wspomagania kierownicy.  

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, stuff1000 napisał:

Wyglada na plyn wspomagania kierownicy.  

Z tego co czytałem w QQ wspomaganie kierownicy jest elektryczne więc nie ma płynu do wspomagania

Edited by Krzysztof85
Link to comment
Share on other sites

W twoim jest chyba elektryczno-hydrauliczne wspomaganie.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, stuff1000 napisał:

W twoim jest chyba elektryczno-hydrauliczne wspomaganie.

Póki co diagnoza mechanika jest taka że:

- "przejechane" były obie miski olejowe

- obie sa cale, po oczyszczeniu ciekla niby miska silnika, została zdjęta, wyczyszczona, przyklejona na nowo (niby uszczelki tu nie bylo tylko klej i tak sie stosuje)

- wyciek ATF byl z nieszczelnego, przerdzewialego lacznika chlodniczki oleju skrzyni, zostala pospawana i zalozone nowe opaski

Wszystko bylo pieknie całe 2 dni i w sobote znowu zauważyłem, ze kapie. Albo to nie byly jedyne miejsca wycieku albo zostaly lipnie naprawione. Zobaczymy we wtorek

Link to comment
Share on other sites

Tam ject CVT skrzynia wiec napewno to nie jest ATF olej. Mam nadzieje ze wlali ci prawidlowy olej ..(nissan ns2 czy jakos tak)... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...