Kajber94 Posted March 19, 2023 Share Posted March 19, 2023 Witam Jestem tutaj nowy i chciałbym się dowiedzieć na temat nissan Qashqai+2 rok 2009 Mianowicie chodzi o spalanie auta. Na komputerze pokladowym pokazuje np.11,3L a prze obd2 pokazuje 9,9L Prędkość na zegarach np. 140km/h a przez obd2 130km/h Co zrobić żeby na komputerze pokazywało prawidłowo spalanie ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r5k4 Posted March 19, 2023 Share Posted March 19, 2023 U mnie spalanie średnie jest niższe niż rzeczywiste o ok 1 l na 100 km/sprawdzane pod korek/. natomiast licznik zaniża , bo to jest coś w przepisach. sprawdź wg GPS. Nie wiem czy jest możliwość kalibracji.Może ktoś się wypowie na ten temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajber94 Posted March 19, 2023 Author Share Posted March 19, 2023 Według nawigacji GPS jest tak samo jak odczyt z obd2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowa3791 Posted March 20, 2023 Share Posted March 20, 2023 Witam u mnie QQ 2.0 DCI jest podobnie spalanie około 2l na 100 km. zawyżone i prędkość też zawyżona około 10 km/h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r5k4 Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 w mojej poprzedniej wypowiedzi wprowadziłem w błąd. licznik zawyża co jest zgodne z jakimiś przepisami /jest na to wzór do obliczenia/. a kalibracja to chodzi o spalanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted March 21, 2023 Share Posted March 21, 2023 (edited) 36 minut temu, r5k4 napisał: w mojej poprzedniej wypowiedzi wprowadziłem w błąd. licznik zawyża co jest zgodne z jakimiś przepisami /jest na to wzór do obliczenia/. a kalibracja to chodzi o spalanie. specjalny wzór, którego spełnienie jest jednym z wymogów uzyskania homologacji EWG. 0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h 0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h Prędkość rzeczywista pojazdu określana jest podczas specjalnych prób. Oprzyrządowanie służące pomiarom i mierzącym prędkość V2 musi określać wynik z dokładnością do ± 1,0 procenta. Samochód musi być wyposażony w jeden z typów opon nadający się do normalnej eksploatacji. Co ważne, opony zimowe nie są uznawane jako te służące do normalnej eksploatacji. Ciśnienie w oponach może być większe od podawanego na zimno przez producenta o 0,2 Bara. Edited March 21, 2023 by JackSet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ares97 Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 W dniu 19.03.2023 o 20:00, Kajber94 napisał: Mianowicie chodzi o spalanie auta. Na komputerze pokladowym pokazuje np.11,3L a prze obd2 pokazuje 9,9L A jesteś pewny że obd2 dobrze pokazuje? U mnie w 1.6 Dci ostatnio zamówiłem skaner pod obd2, podłączyłem zadowolony, przejechałem po mieście trasę 10 km, spalanie z kompa 9,4, a OBD prawie 16....Myślę no nierealne, potem dookoła miasta obwodnicą jadąc spokojnie, średnie z kompa 5 (realnie 6 bo litr mi komp zaniża), a z OBD prawie 9.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 9 godzin temu, Ares97 napisał: A jesteś pewny że obd2 dobrze pokazuje? U mnie w 1.6 Dci ostatnio zamówiłem skaner pod obd2, podłączyłem zadowolony, przejechałem po mieście trasę 10 km, spalanie z kompa 9,4, a OBD prawie 16....Myślę no nierealne, potem dookoła miasta obwodnicą jadąc spokojnie, średnie z kompa 5 (realnie 6 bo litr mi komp zaniża), a z OBD prawie 9.... Dlatego jedynym sposobem na obliczenie prawdziwego spalania jest podzielenie zużycia paliwa z dystrybutora przez przejechane kilometry ?. Mam takie pomiary z 70 tys. km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ares97 Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 W dniu 28.04.2023 o 17:30, JackSet napisał: Dlatego jedynym sposobem na obliczenie prawdziwego spalania jest podzielenie zużycia paliwa z dystrybutora przez przejechane kilometry ?. Mam takie pomiary z 70 tys. km. W poprzednim aucie w LPG też prowadziłem przez prawie 60kkm takie statystyki, bo koszt przejechania rzędu 15-17 zł za 100 km bardzo cieszył oko i aż chciało się notować xD, w obecnych czasach, gdzie ropa prawie po 7 zł, a auto pali 7-9 średnio odechciało mi się, aczkolwiek za każdym razem liczę spalanie z dystrybutora i za każdym razem ~ 1L więcej niż pokazuje komp Najgorsze jak niektórzy chwalą się ile to komp nie pokazuje, bez weryfikacji z dystrybutora, a potem piszą o magicznych 5 litrach po mieście xD To i mój w trasie 100 km jak wykasuję na początku trasy z ciepłego silnika, potrafię zrobić na kompie 3,6 litra jadąc normalnym tempem 80-90 km/h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilunia Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 (edited) Godzinę temu, Ares97 napisał: za każdym razem liczę spalanie z dystrybutora i za każdym razem ~ 1L więcej niż pokazuje komp Najgorsze jak niektórzy chwalą się ile to komp nie pokazuje, bez weryfikacji z dystrybutora, a potem piszą o magicznych 5 litrach po mieście xD To i mój w trasie 100 km jak wykasuję na początku trasy z ciepłego silnika, potrafię zrobić na kompie 3,6 litra jadąc normalnym tempem 80-90 km/h Nic dodać, nic ująć - jest dokładnie tak jak piszesz. Część podaje spalanie tylko na podstawie kompa, część na podstawie analizy pojedynczego tankowania spod dystrybutora, co nie ma się nijak do realnego zużycia paliwa. Ja do ok 30 tys przebiegu analizowałem podobnie jak Ty i wyszło mi, że komp w Pulsarze zaniża o 0,7 ltr/100 km. Później dałem już sobie spokój z wklepywaniem poszczególnych tankowań i przebiegów do arkusza kalkulacyjnego w excelu. Wieszali psy na VW, że oszukują w kwestii ekologii ... Nissan jak widać też ma swoje za uszami. Edited May 8, 2023 by Bilunia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ares97 Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 4 godziny temu, Bilunia napisał: Wieszali psy na VW, że oszukują w kwestii ekologii ... Nissan jak widać też ma swoje za uszami. No dla mnie to kpina totalna co Nissan przedstawił w systemie NEDC - średnie spalanie 4.7 - 5.3 litra na 100 km ?zasięg od 1100 do niemal 1400 km, nim nabyłem pojazd to jakoś specjalnie nie weryfikowałem tych danych, uznałem że całkiem fajne wyniki, jak smutno mi się zrobiło kiedy 3 dni od zakupu wyjeździłem cały bak, tylko trasy, co prawda zimą, ale spalanie średnie równiutkie 6/100, a cały bak na równo wystarczył do rezerwy na 960 km, natomiast miasto z trasą 50/50 to jakieś ~750km Niektórzy powiedzą że to i tak dobry wynik - oczywiście, ale spodziewałem się tych 4,5 realnie, tymbardziej że moje poprzednie 1.9 TDI które było dynamiczniejsze wykręcało na spokojnie 4,8 z baku na trasie i to nie tak że męczyłem auto na niskich obrotach, po prostu nauczyłem się jeździć nim optymalnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 9, 2023 Share Posted May 9, 2023 17 godzin temu, Ares97 napisał: tylko trasy, co prawda zimą, ale spalanie średnie równiutkie 6/100 To bardzo dobry wynik. My nie liczymy, na komputerze obecnie 6.8 czyli w rzeczywistości ok 8. Ale to jest jazda głównie w mieście i na krótkich trasach. Trasy zdarzają się rzadko ale i tak realne 6 l jest nierealne, chyba że spokojnie jadąc poza autostradami, bo tam nie ma szans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted May 14, 2023 Share Posted May 14, 2023 W dniu 8.05.2023 o 14:42, Ares97 napisał: No dla mnie to kpina totalna co Nissan przedstawił w systemie NEDC - średnie spalanie 4.7 - 5.3 litra na 100 km ?zasięg od 1100 do niemal 1400 km, nim nabyłem pojazd to jakoś specjalnie nie weryfikowałem tych danych, uznałem że całkiem fajne wyniki, jak smutno mi się zrobiło kiedy 3 dni od zakupu wyjeździłem cały bak, tylko trasy, co prawda zimą, ale spalanie średnie równiutkie 6/100, a cały bak na równo wystarczył do rezerwy na 960 km, natomiast miasto z trasą 50/50 to jakieś ~750km Nie nazwałbym tego kpiną, ponieważ NEDC to dosyć stara koncepcja liczenia oraz "The cycle must be performed on a cold vehicle at 20–30 °C (typically run at 25 °C). The cycles may be performed on a flat road, in the absence of wind". każdy producent liczył tak samo i wszyscy wiedzieli ze ma sie to nijak to realnych warunków. WLTP jest juz bardziej realne, a nadal mozna to uzyskac w warunkach idealnie spelniajacych procedurę. Wydaje mi się, że poprostu trzeba samemu spojrzeć na dane przez pryzmat wiedzy i doświadczenia, tzn. spalanie latem będzie zbliżone do WLTP, ale w gorszych warunkach trzeba dodac 10 do 30%. Idelanie by bylo, gdyby wyniki WLTP podawano w 3 temperaturach: + 25, + 10, -5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.