Mikku Posted April 4, 2023 Share Posted April 4, 2023 Miałem dzisiaj serwis po 2 latach / 30 kkm. Uwaga serwisu: akumulator jest sprawny, ale prawie rozładowany i dobrze byłoby go naładować do 100% z prostownika. “Bo wie pan, teraz jest tyle elektroniki, że akumulator się więcej rozładowuje niż ładuje” Ostatnio miałem sporo jeżdżenia po mieście - dłuższą trasę robiłem w połowie lutego. Start/stop wyłączam. Czy też tak macie, że aku się rozładowuje i trzeba go od czasu do czasu podłączyć pod prostownik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted April 4, 2023 Share Posted April 4, 2023 Albo akumulator jest słaby i już do wymiany, Albo jest problem z ładowaniem, Albo są podłączone jakieś dodatkowe odbiorniki pobierające prąd, gdy samochód jest wyłączony (np. dodatkowa kamera samochodowa która działa w trybie parkingowym). Dwa pierwsze punkty zweryfikujesz w pierwszym lepszym sklepie który zajmuje się sprzedażą akumulatorów. Trzeci punkt to już twoja wiedza i trochę matematyki odnośnie poboru prądu przez dodatkowe urządzenia versus pojemność akumulatora. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted April 4, 2023 Share Posted April 4, 2023 Bardzo często przyczyna bywa ,ze prąd "ucieka"przez drobne zwarcia ,słabą masę czy wadliwe dzialajace akcesoria. Osobiście doswiadczyłem dwa razy tego typu przypadki: -uszkodzony akumulator alarmu -przetarta wiązka elektryczna w drzwiach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dOob Posted April 4, 2023 Share Posted April 4, 2023 (edited) Problemem może być system "inteligentnego" ładowania akumulatora realizowany przez ECU w autach z systemem stop-start, gdzie aku nigdy nie zostanie naładowany bardziej niż do 75% swojej nominalnej pojemności. W starszych autach sprawny alternator podaje napięcie ładowania przekraczające 14V. W swoim T32 ledwo uzyskuję 13,6V i to tylko w trakcie hamowania silnikiem. Dodatkowo na pokładzie mam kamerkę BlackVue wpiętą do powerbanka CellLink Neo9+ i mimo obniżenia prądu ładowania w PB do 5A i tak muszę raz na kwartał podładować akumulator porządną ładowarką Noco Genius 10 bo bez tego zabiegu napięcie spada tak nisko, że ECU zaczyna sypać błędami po kontrolkę check-engine włącznie. Taki urok nowych aut i nic Pan z tym nie zrobisz. Kiedyś przejechałem 600km na tempomacie wierząc że podładuję akumulator do tych 75% a tu było ledwie 50% bo napięcie ładowania w trakcie takiej jazdy nie przekraczało 12,5V. Więcej w temacie m.in.: Edited April 4, 2023 by dOob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted April 5, 2023 Share Posted April 5, 2023 11 godzin temu, dOob napisał: Taki urok nowych aut i nic Pan z tym nie zrobisz. Kiedyś przejechałem 600km na tempomacie wierząc że podładuję akumulator do tych 75% a tu było ledwie 50% bo napięcie ładowania w trakcie takiej jazdy nie przekraczało 12,5V. Więcej w temacie m.in.: Z Twojego opisu nie wyglada to na problem nowego auta a wyłącznie z alternatorem ,jak jego ładowanie nie przekracza 12,5V ładowanie ponizej 13.8 V to ewidentnie problem z alternatorem, który nie dostarcza wystarczającej mocy do ładowania akumulatora. Alternator powinien ładować pomiędzy 13,8 a 14.5 V ,wtedy napięcie jest poprawne-Alternator ładuje akumulator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dOob Posted April 5, 2023 Share Posted April 5, 2023 (edited) Alternator sam w sobie podaje 14,4V tyle, że po drodze jest jeszcze ECU i jego "inteligencja". Zauważ, że wątek dotyczy auta z systemem stop-start w którym ładowanie akumulatora działa zgoła inaczej niż byliśmy do tego przyzwyczajeni. Dziś korzystając z okazji, że byłem na podbeskidziu jadąc z górki i hamując silnikiem byłem w stanie uzyskać 14,4V niemniej na biegu jałowym czy w trakcie normalnej jazdy po płaskim akumulator tyle nie dostaje. Wcześniej konsultowałem się z serwisem który informację tą potwierdził i doradził zmianę stylu jazdy (czyt. częściej hamować silnikiem zamiast okładzinami), Edited April 5, 2023 by dOob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wasaty7 Posted April 5, 2023 Share Posted April 5, 2023 Od ok. 2 lat przemierzam polskie drogi z " otwartą maską " Mam głęboko w poważaniu system start - stop i łaskawość ECU gdzie codzienny dojazd do pracy to 10 km w jedną stronę z czego 5 % z górki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.