NJMAR Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 Witam, od kliku miesięcy jestem posiadaczem NJ benzyna 1,2 D-TIG 115 KM. W zasadzie posiadaczem, bo użytkownikiem jest moja żona. Podczas ostatniej okazjonalnej podróży zauważyłem że każdorazowe ruszanie z miejsca wiąże się z dziwnymi odgłosami spod maski przypominajacymi klekotanie zaworów. W pierwszej chwili przyczynę uzasadniłem umiejętnościami kierujacej, ale podczas osobistej próby stwierdziłem, że naprawdę cięzko wycyrklować dozowanie gazu i odpowiednią pracę sprzęgłem, aby bez owej "przygrywki" ruszyć. Nie mam wiedzy co może być przyczyną bo regulacja luzów zaworowych powinna być chyba automatyczna. Auto ma najechane 70 000 tys modelowo 2015r. Jeśli ktokolwiek mógłby coś doradzić to z góry dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baju123 Posted April 13, 2023 Share Posted April 13, 2023 Witam zawory ustawia się szklankami ręcznie nie jest automatyczna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosman Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Witam Te silniki są obarczone wadą . Być może że rozrząd wysiadł co jest ich przypadłością i wpadką producenta. Diagnoza tylko przez dobrego mechanika może określić przyczynę tej przypadłości. Osobiście stawiam w/w rozrząd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baju123 Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Natomiast 1.2 DIG-T (1.2 TCe), to pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, który przyjął się na rynku, znalazł zastosowanie w wielu modelach koncernu i mimo drobnych wad jest ogólnie udaną konstrukcją [ plagiat] Bosman mylisz się nie są wcale złe te silniki w 1.5 dci był problem z obracającymi się panewkami diesle były bardziej problematyczne. Silnik 1.2 DIG-T Nissana to dość imponująco brzmiąca technologia. Na 1197 cm3 pojemności inżynierowie zmieścili 4 cylindry i 16 zaworów. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium i korzysta z takich zdobyczy techniki jak bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu, układ Start/Stop oraz system odzyskiwana energii hamowania. Co ważne, rozrząd w silniku jest realizowany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten jest naprawdę trwały. Czas jego życia mogą skrócić głównie zaniedbania kierowcy związane z wymianą oleju silnikowego. Motor występował w czterech wariantach mocy. Znane są wersje 115, 120, 125 i 130 koni mechanicznych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afrance Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 Akurat dig-t 1.2 to istna porażka producenta. Na otomoto jest pełno ogłoszeń aut z tymi silnikami, kto może to się pozbywa takiego modelu. Np dig-t 1.6 to wydaję się dużo lepsza konstrukcja chodź też ma niedociagniecia, napewno nie je tyle oleju:).Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.