Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

DZIWNY DŹWIĘK PRZY RUSZANIU JUKE 1.2 115KM


NJMAR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kliku miesięcy jestem posiadaczem NJ benzyna 1,2 D-TIG  115 KM. W zasadzie posiadaczem, bo użytkownikiem jest moja żona. Podczas ostatniej okazjonalnej podróży zauważyłem że każdorazowe ruszanie z miejsca wiąże się  z dziwnymi odgłosami spod maski przypominajacymi klekotanie zaworów. W pierwszej chwili przyczynę uzasadniłem umiejętnościami kierujacej, ale podczas osobistej próby stwierdziłem, że  naprawdę cięzko wycyrklować dozowanie gazu i odpowiednią pracę sprzęgłem, aby bez owej "przygrywki" ruszyć. Nie mam wiedzy co może być przyczyną bo regulacja luzów zaworowych powinna być chyba automatyczna. Auto ma najechane 70 000 tys modelowo 2015r. Jeśli ktokolwiek mógłby coś doradzić to z góry dzięki.  

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Te silniki są obarczone wadą . Być może że rozrząd wysiadł co jest ich przypadłością i wpadką producenta.

 Diagnoza tylko przez dobrego mechanika może określić przyczynę tej przypadłości.  Osobiście stawiam w/w rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast 1.2 DIG-T (1.2 TCe), to pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, który przyjął się na rynku, znalazł zastosowanie w wielu modelach koncernu i mimo drobnych wad jest ogólnie udaną konstrukcją

[ plagiat] Bosman mylisz się nie są wcale złe te silniki w 1.5 dci był problem z obracającymi się panewkami diesle były bardziej problematyczne.

Silnik 1.2 DIG-T Nissana to dość imponująco brzmiąca technologia. Na 1197 cm3 pojemności inżynierowie zmieścili 4 cylindry i 16 zaworów. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium i korzysta z takich zdobyczy techniki jak bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu, układ Start/Stop oraz system odzyskiwana energii hamowania. Co ważne, rozrząd w silniku jest realizowany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten jest naprawdę trwały. Czas jego życia mogą skrócić głównie zaniedbania kierowcy związane z wymianą oleju silnikowego. Motor występował w czterech wariantach mocy. Znane są wersje 115, 120, 125 i 130 koni mechanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Akurat dig-t 1.2 to istna porażka producenta. Na otomoto jest pełno ogłoszeń aut z tymi silnikami, kto może to się pozbywa takiego modelu. Np dig-t 1.6 to wydaję się dużo lepsza konstrukcja chodź też ma niedociagniecia, napewno nie je tyle oleju:).

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...