Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

DZIWNY DŹWIĘK PRZY RUSZANIU JUKE 1.2 115KM


NJMAR
 Share

Recommended Posts

Witam,

od kliku miesięcy jestem posiadaczem NJ benzyna 1,2 D-TIG  115 KM. W zasadzie posiadaczem, bo użytkownikiem jest moja żona. Podczas ostatniej okazjonalnej podróży zauważyłem że każdorazowe ruszanie z miejsca wiąże się  z dziwnymi odgłosami spod maski przypominajacymi klekotanie zaworów. W pierwszej chwili przyczynę uzasadniłem umiejętnościami kierujacej, ale podczas osobistej próby stwierdziłem, że  naprawdę cięzko wycyrklować dozowanie gazu i odpowiednią pracę sprzęgłem, aby bez owej "przygrywki" ruszyć. Nie mam wiedzy co może być przyczyną bo regulacja luzów zaworowych powinna być chyba automatyczna. Auto ma najechane 70 000 tys modelowo 2015r. Jeśli ktokolwiek mógłby coś doradzić to z góry dzięki.  

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam zawory ustawia się szklankami ręcznie nie jest automatyczna

Link to comment
Share on other sites

Witam Te silniki są obarczone wadą . Być może że rozrząd wysiadł co jest ich przypadłością i wpadką producenta.

 Diagnoza tylko przez dobrego mechanika może określić przyczynę tej przypadłości.  Osobiście stawiam w/w rozrząd.

Link to comment
Share on other sites

Natomiast 1.2 DIG-T (1.2 TCe), to pierwszy silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, który przyjął się na rynku, znalazł zastosowanie w wielu modelach koncernu i mimo drobnych wad jest ogólnie udaną konstrukcją

[ plagiat] Bosman mylisz się nie są wcale złe te silniki w 1.5 dci był problem z obracającymi się panewkami diesle były bardziej problematyczne.

Silnik 1.2 DIG-T Nissana to dość imponująco brzmiąca technologia. Na 1197 cm3 pojemności inżynierowie zmieścili 4 cylindry i 16 zaworów. Konstrukcja jest w całości wykonana z aluminium i korzysta z takich zdobyczy techniki jak bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu, układ Start/Stop oraz system odzyskiwana energii hamowania. Co ważne, rozrząd w silniku jest realizowany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten jest naprawdę trwały. Czas jego życia mogą skrócić głównie zaniedbania kierowcy związane z wymianą oleju silnikowego. Motor występował w czterech wariantach mocy. Znane są wersje 115, 120, 125 i 130 koni mechanicznych.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Akurat dig-t 1.2 to istna porażka producenta. Na otomoto jest pełno ogłoszeń aut z tymi silnikami, kto może to się pozbywa takiego modelu. Np dig-t 1.6 to wydaję się dużo lepsza konstrukcja chodź też ma niedociagniecia, napewno nie je tyle oleju:).

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...