kaczy888 Posted May 13, 2023 Share Posted May 13, 2023 (edited) Witam Mam takowy problem po zakupie XTraila,mianowicie zaczęły występować wibracje w niskim zakresie gdzieś 20+40/50 im szybciej jadę tym problem ustępuje zanika.Wibracje bardzo mocno są odczuwane na kierownicy.Jak jestem w trybie auto czuć je słabiej,na samym FWD czuć je dość mocno.Po odpuszczeniu gazu czuć jak by auto tak trochę gwałtowniej hamowało wytrącało prędkość. Sprawdzałem ostatnio z mechanikiem zawieszenie na dole i było ok ale był luz na obu końcach walu,na oko ruch maks 2/3mm moze mniej. Mechanik niestety nie wiem czy taki luz to standard,dlatego postanowiłem podpytać się tutaj co myślicie. Mój xtrail to 2.0 benzyna 140 4x4. Edited May 13, 2023 by kaczy888 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted May 13, 2023 Share Posted May 13, 2023 U mnie były podobne drgania, podczas jazdy patrząc w lusterko wydawało się jakby szyba wibrowała. Po wykonaniu geometrii układu w 3D objawy ustąpiły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted May 13, 2023 Share Posted May 13, 2023 Przegub wewnętrzny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaczy888 Posted May 14, 2023 Author Share Posted May 14, 2023 Rozumiem że takie luzu na wale to standard czy powody do jakiegoś zainteresowania się tym tematem w późniejszym czasie?Jak to wygląda ? powinno być z luzem czy na sztywno? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal771 Posted May 23, 2023 Share Posted May 23, 2023 jezeli masz luzy na krzyżakach to poprostu to wymień.od tego są też wibracje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 Walcze z wibracjami od dawna- bezskutecznie na razie. U mnie trzesawka karoserii objawia sie wyłacznie przy mocnym obciązeniu auta i predkości od 90-100km/h. Nie ma tego kiedy jeżdże sam lub w dwie osoby i nie przekraczam ~~100km/h Jako pierwsze oczywiście do sprawdzenia poszły elementy zawieszenia jak ,klocki,opony,tarcze,itp. Potem drugi wał i nic.Jeden krzyżak na starym miał spory luz ale wymiana na nowy nic nie dała. Teraz wymieniłem kompletne półosie z przodu -dalej zero efektu. Pozostaje juz chyba tylko dwumasa..Ale ona nie daje żadnych charakterystycznych w takim przypadków objawów .. Wg róznych zebranych opinii przyczyna poza tym co juz sprawdziłem/wymieniłem moze być jeszcze np.wadliwy wtryskiwacz. Jak ktos inny miał z T31 takie problemy i znalazł przyczyne ,prosze niech sie podzieli co było przyczyną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 Jeśli silnik działa prawidłowo to warto sprawdzić wyważenie kół, poduszki silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 To było jako pierwsze wykonane -napisałem to w poście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abcdefw Posted July 15, 2023 Share Posted July 15, 2023 (edited) W dniu 28.06.2023 o 07:41, piotrek3 napisał: Walcze z wibracjami od dawna- bezskutecznie na razie. U mnie trzesawka karoserii objawia sie wyłacznie przy mocnym obciązeniu auta i predkości od 90-100km/h. Nie ma tego kiedy jeżdże sam lub w dwie osoby i nie przekraczam ~~100km/h Jako pierwsze oczywiście do sprawdzenia poszły elementy zawieszenia jak ,klocki,opony,tarcze,itp. Potem drugi wał i nic.Jeden krzyżak na starym miał spory luz ale wymiana na nowy nic nie dała. Teraz wymieniłem kompletne półosie z przodu -dalej zero efektu. Pozostaje juz chyba tylko dwumasa..Ale ona nie daje żadnych charakterystycznych w takim przypadków objawów .. Wg róznych zebranych opinii przyczyna poza tym co juz sprawdziłem/wymieniłem moze być jeszcze np.wadliwy wtryskiwacz. Jak ktos inny miał z T31 takie problemy i znalazł przyczyne ,prosze niech sie podzieli co było przyczyną. U mnie auto dostaje trzęsawki (trzęsie się buda auta) przy przyspieszaniu (duże obciążenie) w zakresie obrotów chyba 1.5k ..do 2.3k obrotów od 1 do 3 biegu (potem nie czuć) im szybciej się jedzie - tym mniej czuć. Jeżdżę nim tak już 1rok (poszło sporo kasy na to). Pamiętam, kiedy się to zaczęło, pierwszy raz - podczas jazdy asfaltem pod górkę, (~ 1,8k obr pod górkę) 4/5 bieg .. coś strzeliło podczas jazdy jak by cos się miało złamać/urwać i się pojawiły i wtedy pojawiły się drgania. Co było zrobione: - Cały przód auta zrobiony (zawieszenie) + półosie (nie oryginały zamienniki) - Wymieniona magalownica (która się chyba rozsypała, obecnie - bedzie to wkrótce sprawdzane). - Tylnia osia (nie oryginały zamienniki) - Poduszka sinika wymieniona. - Wał sprawdzony (wyciagnięty był) - Jeden mechanik chciał brać się wtryski (nie pozwoliłem, ciśnienie w układzie OK, korekty wtysków są w normie - auto przyspieszało bez problemu). - Podejrzewałam dwumasę (auto ma 260k km - a kupione było przy 170k km, i raczej poprzedni właściciel jej nie robił), ale mechanik stwierdził że to nie te objawy. i dalej to samo.. Edited July 15, 2023 by abcdefw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted July 15, 2023 Share Posted July 15, 2023 Mam podobnie i tez została chyba tylko dwumasa ale szczytem głupoty jest naprawa a'la ASO wymiany wszystkiego po kolei az sie trafi. Wymiana dwumasy to jest kosztowna zabawa,tym bardziej ,ze u mnie nie daje żadnych typowych dla niej objawów zuzycia. Jeden z mechaników tez mi sugerował ,ze winne moga być wtryskiwacze ale to dla mnie tez jest mało wiarygodne.. Jeżdzę tak ,generalnie bez obciązonego auta i jazdy powyzej 100km/h jest wszystko ok.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted July 16, 2023 Share Posted July 16, 2023 Dwu masę bym wykluczył ponieważ w automacie mam to samo a tam nie ma dwu masy .Po wymianie półosi(zamienniki) objawy trochę ustąpiły ,ale dalej trochę czuć. W t 30 miałem to samo ,wymieniłem wew. przeguby na zamienniki i na chwilę przestawało trząść (na kilkaset km).Dopiero jak założyłem przeguby wew. oem to objawy ustąpiły raz na zawsze. Więc mimo wszystko obstawiał bym wew przeguby jako winowajcę trzęsienia budą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted July 16, 2023 Share Posted July 16, 2023 Wymieniłem całe kompletne półosie oryginalne Nissan-a. Co prawda używane ale sprawdzone,sprawne na 100% Zamienniki nowe przegubów często sa gorsze od wyrobionych oryginałow dlatego nawet nie probowalem ich montować.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abcdefw Posted July 30, 2023 Share Posted July 30, 2023 (edited) Mam Rozumiec, że po wsadzeniu oryginałow .. wszystko ustało ? PS. Gdzie i po ile kupowałeś Edited July 30, 2023 by abcdefw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 Aby miec 100% pewność czy problem znikł to musze auto mocno obciązyć i wyjechac na autostrade lub trase ekspresową aby szybciej pojechać. Jak na razie nie było jeszcze okazji. Przy normalnej jeździe najczesciej samemu lub 2 osoby nic sie nie działo . Połosie kupiłem oryginalne z Allegro ale uzywane bo nowe to cena z kosmosu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slajmi130 Posted July 31, 2023 Share Posted July 31, 2023 U mnie z kolei drgania sa na biegu 2 i już lżejsze na 3, na 4, 5 praktycznie nie ma. Generalnie jak mocniej dociskam gaz czyli na większym obciążeniu, na 1 nic, 2 i 3 drgania całej budy na 4 i 5 praktycznie nic. Co ciekawe przy jeździe na Auto problem nie wystepuje albo jest znacząco mniejszy, Też wymieniłem przednie półosie, i bedę poszukiwał dalej. Moja konkluzja jest taka że gdy załącza się tylny napęd albo luz na krzyżakach albo na tylnej półosi się kasuje, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maac Posted November 26, 2023 Share Posted November 26, 2023 U mnie po kilku latach wymieniania podzespołów i sprawdzania różnych przyczyn drgań auta, ostatecznie temat został zamknięty przez profesjonalne wyważenie wału. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 27, 2023 Share Posted November 27, 2023 W dniu 26.11.2023 o 17:00, maac napisał: U mnie po kilku latach wymieniania podzespołów i sprawdzania różnych przyczyn drgań auta, ostatecznie temat został zamknięty przez profesjonalne wyważenie wału. Do tego mogłes dojść szybko sam bez kosztowo ,poprzez jazde bez wału. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slajmi130 Posted December 7, 2023 Share Posted December 7, 2023 (edited) W dniu 15.07.2023 o 11:06, abcdefw napisał: U mnie auto dostaje trzęsawki (trzęsie się buda auta) przy przyspieszaniu (duże obciążenie) w zakresie obrotów chyba 1.5k ..do 2.3k obrotów od 1 do 3 biegu (potem nie czuć) im szybciej się jedzie - tym mniej czuć. Jeżdżę nim tak już 1rok (poszło sporo kasy na to). Pamiętam, kiedy się to zaczęło, pierwszy raz - podczas jazdy asfaltem pod górkę, (~ 1,8k obr pod górkę) 4/5 bieg .. coś strzeliło podczas jazdy jak by cos się miało złamać/urwać i się pojawiły i wtedy pojawiły się drgania. Co było zrobione: - Cały przód auta zrobiony (zawieszenie) + półosie (nie oryginały zamienniki) - Wymieniona magalownica (która się chyba rozsypała, obecnie - bedzie to wkrótce sprawdzane). - Tylnia osia (nie oryginały zamienniki) - Poduszka sinika wymieniona. - Wał sprawdzony (wyciagnięty był) - Jeden mechanik chciał brać się wtryski (nie pozwoliłem, ciśnienie w układzie OK, korekty wtysków są w normie - auto przyspieszało bez problemu). - Podejrzewałam dwumasę (auto ma 260k km - a kupione było przy 170k km, i raczej poprzedni właściciel jej nie robił), ale mechanik stwierdził że to nie te objawy. i dalej to samo.. ACHTUNG!!! U mnie problem rozwiązany. Szczególnie zwracam się tu do kolegi @abcdefw, bo u mnie było tak samo jak u niego. Trzesienie budy pojawiło się po strzale podczas jazdy dokładnie tak jakby cos się złamało urwało. Otóż pół roku jeździłem z drgawkami, potem pojawił się drugi raz strzał, niedługo trzeci, a potem już poleciało, nie dało się bez zgrzytu jechać. Walnął 3 bieg, zazgrzytało szarpnęło, tak jakby zerwało wszystkie zęby, albo wielowypust osadzenia koła 3 biegu w skrzyni. Miałem dylemat, kupić skrzynię czy regenerować. Oddałem do regeneracji mimo że droższa to usługa. Po regeneracji skrzyni NIE MA TRZĘSIENIA budą. Nie wnikałem co się stało w skrzyni, nie obchodziło mnie to, załatwiał to mój mechanik , regenerator coś tam gadał że coś się zatarło, ścieło i takie tam pierdoły. Choć w życiu bym nie powiedział że takie objawy mogą być od skrzyni biegów. EDIT: d*pa: cieplej się zrobiło i już wyczuwam wibracje na 2 więc to nie to Edited December 12, 2023 by Slajmi130 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted September 19, 2024 Share Posted September 19, 2024 Gdzieś wyczytałem że do t31 pasuje półoś z renaulta koleosa chyba pierwszej generacji ,próbował ktoś włożyć taką? czy to to samo i pasuje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaco777 Posted September 20, 2024 Share Posted September 20, 2024 13 godzin temu, rademenez napisał: Gdzieś wyczytałem że do t31 pasuje półoś z renaulta koleosa chyba pierwszej generacji ,próbował ktoś włożyć taką? czy to to samo i pasuje? Niestety sprawa nie jest taka prosta. Najlepiej zdemontować starą półoś, policzyć ilość zębów z obu stron, zmierzyć wszystkie średnice po obu stronach oraz uszczelniacz i gwint. Każdy silnik oraz skrzynia manula/automat mają inne półosie. Numery katalogowe pomogą w namierzeniu właściwej półosi, ale najlepiej zweryfikować mając ją w dłoni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted September 20, 2024 Share Posted September 20, 2024 Jeszcze istotne czy szukasz do T31 4x4,manual czy automat , z napędem na jedna oś-bo są inne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rademenez Posted September 20, 2024 Share Posted September 20, 2024 8 godzin temu, piotrek3 napisał: Jeszcze istotne czy szukasz do T31 4x4,manual czy automat , z napędem na jedna oś-bo są inne. Tak wiem że automat ma inne od manuala ,chyba różnią się grubością i ilością frezów. 11 godzin temu, jaco777 napisał: Niestety sprawa nie jest taka prosta. Najlepiej zdemontować starą półoś, policzyć ilość zębów z obu stron, zmierzyć wszystkie średnice po obu stronach oraz uszczelniacz i gwint. Każdy silnik oraz skrzynia manula/automat mają inne półosie. Numery katalogowe pomogą w namierzeniu właściwej półosi, ale najlepiej zweryfikować mając ją w dłoni. Mając obydwie w rękach było by najprościej żeby porównać . Myślałem że ktoś już przerabiał temat bo używanych półosi z koleosa jest dużo więcej dostępnych niż do xtraila , a będę musiał chyba jedną wymienić bo luz na wewnętrznym się robi i zaczyna znowu telepać budą, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caast Posted October 16, 2024 Share Posted October 16, 2024 Cześć, i pozbył się ktoś tych drgań? Również mam drgania, wymienioną półoś prawa, lewa sprawdzana i jest dobra, zdemontowałem wał , objawy nadal te same, byłem na zbieżności, przekładałem koła, zawieszenie dobra, więc pozostaje albo dwumasa albo wtryski albo właśnie nie wiem co.. jeśli się komuś udało proszę o informację Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaczy888 Posted October 19, 2024 Author Share Posted October 19, 2024 Jak samemu zdiagnozowac luxy na polosiach? Musi byc to jakis mocniejszy luz po jej obwodzie czy jak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.