Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan J12 Nconnecta


karambazielona
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc!

Mam Q J12 1.3 mild hybrid  158km automat 

czy po zakupie jest możliwość odblokowania dokupienia czegoś z pakietu technologicznego ? 

  • System utrzymania auta w pasie ruchu
  • ProPILOT Assist z Navi-Link
  • Asystent jazdy w korkach
  • Asystent prędkości na zakrętach i skrzyżowaniach
  • Asystent jazdy z niską prędkością

Czy jest jakiś chip do tego silnika ?

Edytowane przez karambazielona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest marka premium.. tutaj takich bajerów nie ma.  Dodatkowe bajery są uzależnione od posiadancyh sterówników jak i skrzyni biegów ( ProPilot tylko z CVT ) itp.. nie wiadomo co masz a czego  nie bo VINu nie widzę wieć to wrózenie z fusów. 

Chipowanie malutkiego silniczka ... jednostka i tak jest już wysilona, ale jak kto chce :) .. czy są chipboxy to nie wiem ale to g. jest ( moja prywatna opinia oczywiście ).. jak już to zrobić reprogramowanie ECM i zmiana wydechu i dolotu, chłodzenia itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Całe szczęście, że to nie jest premium.  :) Nie pytam o opcje takie jakie są np. w BMW gdzie można płacić abonament za adaptacyjny tempomat lub podgrzewaną kierownice. 
 

Tak mam CVT czy można odkodować do samochodu utrzymanie samochodu w pasie ruchu? Czy nie ma mechanizmu sterowania kierownica? 
 

Czym mechanicznie różni się wersja z „propilot” czy jak to się nazywa w Nissan. 
Pytam o opcje takie jak np. VW gdzie z poziomu aplikacji można np.:

„Możliwość kodowania, adaptacji różnych funkcji w samochodzie w zależności od wyposażenia. 
Przykładowe możliwości to:
- wyłączenie START/STOP
- aktywacja Lane Assist , Light Assist, Traffic Sign Recognition (wymagana kamera na przedniej szybie czyli jeden z tych systemów i można aktywować dwa pozostałe)
- zdjęcie blokady prędkości z MirrorLink
- Zdjęcie blokady prędkości z Video In Motion 
- wyłączenie ostrzeżenia niezapiętych pasów
- aktywacja testu wskazówek po włączeniu zapłonu
- uruchamianie menu inżynieryjnego 
- konfiguracja asystenta hamowania pod wzniesieniem
- zmiana ustawień XDS aktywacja 
- światła do jazdy dziennej
- obniżanie lusterek po włączeniu biegu wstecznego
- ukryte menu / zmiana ekranu startowego 
- kasowanie błędów, wysłanie raportu ze skanowania na email”

 W Toyocie np. można było dołożyć tempomat przez sam montaż manetki. 

Wysilony czy nie wysilony 1.3 co za różnica :) 

Nie zakładam bicia rekordów przebiegu.
 

 

W dniu 31.05.2023 o 14:34, OsobaNN napisał:

nie wiadomo co masz a czego  nie bo VINu nie widzę wieć to wrózenie z fusów. 

J12 1.3 mild hybrid  158km automat - więc skrzynia CVT. Model pakietami stylistyczny+ oraz pakiet zimowy. 
 

Niestety nie mam pakietu technologicznego 

Edytowane przez karambazielona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez consulta niczego raczej nie zrobisz. Niektóre rzeczy działają na zasadzie dołożenia tylko dlatego, że np. korzystają z sygnałów innych urządzeń, które masz już w opcji, a same są zaprogramowane by działać jak widzą te sygnały. Część opcji da się przełączyć consultem, a w innych przypadkach trzebaby podmieniać oprogramowanie BCM, IPDM czy innych modułów ze sobą współpracujących. W tym oprogramowanie związane z komunikacją CAN. Przerabiam to na przykładzie dokładania kamer 360. Kamery działają. Jak skalibruje to może zadziała nawet sygnalizacja martwego pola, ale najprawdopodobniej dlatego, że kamery tym zawiadujące i lampki ostrzegawcze są spięte z modułem AVM, który ma już odpowiednie oprogramowanie w sobie i niezależne od innych modułów. A jeśli nie zadziała to najpewniej przez to, że nie mam w zegarach oprogramowania pod odpowiednie menu związane z parking aids czy driver aids (czy jak to się ram nazywa) by daf sygnał do AVM, że ma to włączyć. Ścieżka u mnie jest: manetki -> zegary -> komputer BCM -> brama can na nim -> linia can do AVM. Poza tym Nissan od czasów juke f15 i pierwszego qq bardziej różnicuje wiązki, więc jak nie masz jakiś wiązek to nawet jakbyś miał narzędzie do przestawiania na wzór consulta to nic nie zrobisz. W kolejnej wersji modeli nissana też wszystko jest bardziej złożone niż wcześniej - więcej wlektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2023 o 14:34, OsobaNN napisał:

nie wiadomo co masz a czego  nie bo VINu nie widzę wieć to wrózenie z fusów. 

J12 1.3 mild hybrid  158km automat - więc skrzynia CVT. Model pakietami stylistyczny+ oraz pakiet zimowy. 
 

Niestety nie mam pakietu technologicznego 

Consult ? Jest ktoś na forum co sie tym

zajmjme i umie obsłużyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpie. Jakby ktoś miał to by pielgrzymki do niego były. Może dlatego nikt się nie przyznaje jak ma. Nawet pożądne klony kosztują do kilku tysi. Nikt tego nie zorganizuje na prywatny użytek, a najpewniej by chciał coś odzyskać z włożonych pieniędzy. Poza tym to musiałby być najnowszy sprzęt pod obsługę najnowszych modeli Nissana. To nie VAG czy BMW.

 

Pytać można na forum, ale nie wiem czy ktoś ma i by użyczył za darmo, albo chociaż za symboliczną opłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda w VAG wyglada to dużo prościej :) 

 

PS czy w każdym modelu jest taka sama grubość kierownicy ? W mojej wersji wydaje się taka cienka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2023 o 14:34, OsobaNN napisał:

To nie jest marka premium.. tutaj takich bajerów nie ma.  Dodatkowe bajery są uzależnione od posiadancyh sterówników jak i skrzyni biegów ( ProPilot tylko z CVT ) itp.. nie wiadomo co masz a czego  nie bo VINu nie widzę wieć to wrózenie z fusów. 

Chipowanie malutkiego silniczka ... jednostka i tak jest już wysilona, ale jak kto chce :) .. czy są chipboxy to nie wiem ale to g. jest ( moja prywatna opinia oczywiście ).. jak już to zrobić reprogramowanie ECM i zmiana wydechu i dolotu, chłodzenia itp itd.

Tu nawet nie chodzi o zmianę mocy tylko zmianę charakterystyki auta bo jak opisują silnik jest wykastrowany aby spełniać normy WLTP ECO. Stąd dziwię się ze nie jest to dostępne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2023 o 08:59, karambazielona napisał:


Czym mechanicznie różni się wersja z „propilot” czy jak to się nazywa w Nissan. 

W N-connect asystent pasa ruchu działa bardzo prymitywnie. Nie kręci kierownicą tylko przyhamowuje prawe lub lewe koła i to powoduje zarzucenie auta na właściwy tor jazdy. Propilot potrafi kręcić kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu tak słabo działa… 

Niesety zamiast ProPilota mam wybrany pakiet relingi i szklany dach :) Stąd zastanawiałem sie czy da sie „dokodowac” propilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...