KrystianS Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 (edited) Witam. Początkowo był chyba błąd P0406 albo coś podobnego (na 100 % nie P0409) . Skasowanie nic nie dało. Po wymontowaniu egr-a okazało się że zębatka jest wytarta. Kupiłem nowy EGR Maxgear i po zamontowaniu wyskakuje błąd P0409. Po skasowaniu błąd powraca raz częściej raz rzadziej, ale powraca. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić. Zaślepiać bym nie chciał. Czy tego egr-a trzeba adaptować ? (Pathfinder 2011r.) Edited May 31, 2023 by KrystianS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin1621 Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 4 godziny temu, KrystianS napisał: Witam. Początkowo był chyba błąd P0406 albo coś podobnego (na 100 % nie P0409) . Skasowanie nic nie dało. Po wymontowaniu egr-a okazało się że zębatka jest wytarta. Kupiłem nowy EGR Maxgear i po zamontowaniu wyskakuje błąd P0409. Po skasowaniu błąd powraca raz częściej raz rzadziej, ale powraca. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić. Zaślepiać bym nie chciał. Czy tego egr-a trzeba adaptować ? (Pathfinder 2011r.) Kupić zawor egr co najmniej markowy, a najlepiej oryginalny, a nie to chińskie badziewie. Oryginalny można trafić używany za niewielkie pieniążki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 Sprawdz jeszcze przewody bo ten bład połączenia czujnika z ESM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrystianS Posted June 1, 2023 Author Share Posted June 1, 2023 Wpadłem na pomysł, że na krótko podłącze ten stary z wytartą zębatką i zobaczę jaki wówczas błąd wyskakuje. Jeżeli ten sam to coś z przewodami, a jak inny to wadliwy egr, Czy ktoś może widział zębatki do naprawy tego egr-a ? Do wielu samochodów są, a do nissana nie widzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrystianS Posted June 1, 2023 Author Share Posted June 1, 2023 A czy ktoś ma wiedzę czym się różnią i czy można stosować zamiennie 14710-5X00A od 14710-5X00C, 14710-5X00D? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrystianS Posted June 1, 2023 Author Share Posted June 1, 2023 2 godziny temu, OsobaNN napisał: Sprawdz jeszcze przewody bo ten bład połączenia czujnika z ESM. Dzięki za podpowiedź. To chyba jest to. Podłączyłem na krótko stary EGR i błąd nie wyskoczył. Najprawdopodobniej od drgań luzuje się wtyczka, która w zamienniku się tak nie zapina. W starym EGR siedzi mocno i trzeba ją wypiąć tym "przyciskiem" na wtyczce, a w nowym wychodzi i wychodzi luźno. Muszę czymś to złapać i przetestować czy to jest to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted June 2, 2023 Share Posted June 2, 2023 W dniu 1.06.2023 o 10:09, KrystianS napisał: A czy ktoś ma wiedzę czym się różnią i czy można stosować zamiennie 14710-5X00A od 14710-5X00C, 14710-5X00D? 147105X00A to pierwsza edycja a 147105X00D to ostatnia edycja tej części. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrystianS Posted June 2, 2023 Author Share Posted June 2, 2023 28 minut temu, OsobaNN napisał: 147105X00A to pierwsza edycja a 147105X00D to ostatnia edycja tej części. Dzięki za odpowiedź. Błąd znowu wyskoczył. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skerim Posted August 30, 2023 Share Posted August 30, 2023 Ja zainwestowałem w używkę i z błędami spokuj. W starym najpierw wytarło mi aluminiowy ogranicznik w obudowie od strony zębatki - blokada przed obróceniem ponad miarę, z tym sobie poradziłem. Finalnie odpadła "przepustnica" zaworu od ośki i to już kosztowało mnie holowanie .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrystianS Posted November 22, 2023 Author Share Posted November 22, 2023 Walka z zamiennikiem przegrana. W końcu trafiłem i kupiłem używkę i błędy się skończyły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.