Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR P0409 ?


KrystianS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Początkowo był chyba błąd P0406 albo coś podobnego (na 100 % nie P0409) . Skasowanie nic nie dało. Po wymontowaniu egr-a okazało się że zębatka jest wytarta.
Kupiłem nowy EGR Maxgear i po zamontowaniu wyskakuje błąd P0409. Po skasowaniu błąd powraca raz częściej raz rzadziej, ale powraca.
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić. Zaślepiać bym nie chciał. 

Czy tego egr-a trzeba adaptować ? (Pathfinder 2011r.)

Edytowane przez KrystianS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, KrystianS napisał:

Witam. Początkowo był chyba błąd P0406 albo coś podobnego (na 100 % nie P0409) . Skasowanie nic nie dało. Po wymontowaniu egr-a okazało się że zębatka jest wytarta.
Kupiłem nowy EGR Maxgear i po zamontowaniu wyskakuje błąd P0409. Po skasowaniu błąd powraca raz częściej raz rzadziej, ale powraca.
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić. Zaślepiać bym nie chciał. 

Czy tego egr-a trzeba adaptować ? (Pathfinder 2011r.)

Kupić zawor egr co najmniej markowy, a najlepiej oryginalny, a nie to chińskie badziewie. Oryginalny można trafić używany za niewielkie pieniążki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze przewody bo ten bład połączenia czujnika z ESM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem na pomysł, że na krótko podłącze ten stary z wytartą zębatką i zobaczę jaki wówczas błąd wyskakuje. Jeżeli ten sam to coś z przewodami, a jak inny to wadliwy egr,
Czy ktoś może widział zębatki do naprawy tego egr-a ? Do wielu samochodów są, a do nissana nie widzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś ma wiedzę czym się różnią i czy można stosować zamiennie 14710-5X00A od 14710-5X00C, 14710-5X00D? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OsobaNN napisał:

Sprawdz jeszcze przewody bo ten bład połączenia czujnika z ESM.

Dzięki za podpowiedź. To chyba jest to.

Podłączyłem na krótko stary EGR i błąd nie wyskoczył.
Najprawdopodobniej od drgań luzuje się wtyczka, która w zamienniku się tak nie zapina.
W starym EGR siedzi mocno i trzeba ją wypiąć tym "przyciskiem" na wtyczce, a w nowym wychodzi i wychodzi luźno.
Muszę czymś to złapać i przetestować czy to jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2023 o 10:09, KrystianS napisał:

A czy ktoś ma wiedzę czym się różnią i czy można stosować zamiennie 14710-5X00A od 14710-5X00C, 14710-5X00D? 

147105X00A to pierwsza edycja a 147105X00D to ostatnia edycja tej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, OsobaNN napisał:

147105X00A to pierwsza edycja a 147105X00D to ostatnia edycja tej części.

Dzięki za odpowiedź.

Błąd znowu wyskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja zainwestowałem w używkę i z błędami spokuj.

W starym najpierw wytarło mi aluminiowy ogranicznik w obudowie od strony zębatki - blokada przed obróceniem ponad miarę, z tym sobie poradziłem. Finalnie odpadła "przepustnica" zaworu od ośki i to już kosztowało mnie holowanie ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...