Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

EGR P0409 ?


KrystianS
 Share

Recommended Posts

Witam. Początkowo był chyba błąd P0406 albo coś podobnego (na 100 % nie P0409) . Skasowanie nic nie dało. Po wymontowaniu egr-a okazało się że zębatka jest wytarta.
Kupiłem nowy EGR Maxgear i po zamontowaniu wyskakuje błąd P0409. Po skasowaniu błąd powraca raz częściej raz rzadziej, ale powraca.
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić. Zaślepiać bym nie chciał. 

Czy tego egr-a trzeba adaptować ? (Pathfinder 2011r.)

Edited by KrystianS
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, KrystianS napisał:

Witam. Początkowo był chyba błąd P0406 albo coś podobnego (na 100 % nie P0409) . Skasowanie nic nie dało. Po wymontowaniu egr-a okazało się że zębatka jest wytarta.
Kupiłem nowy EGR Maxgear i po zamontowaniu wyskakuje błąd P0409. Po skasowaniu błąd powraca raz częściej raz rzadziej, ale powraca.
Ma ktoś pomysł co z tym zrobić. Zaślepiać bym nie chciał. 

Czy tego egr-a trzeba adaptować ? (Pathfinder 2011r.)

Kupić zawor egr co najmniej markowy, a najlepiej oryginalny, a nie to chińskie badziewie. Oryginalny można trafić używany za niewielkie pieniążki.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz jeszcze przewody bo ten bład połączenia czujnika z ESM.

Link to comment
Share on other sites

Wpadłem na pomysł, że na krótko podłącze ten stary z wytartą zębatką i zobaczę jaki wówczas błąd wyskakuje. Jeżeli ten sam to coś z przewodami, a jak inny to wadliwy egr,
Czy ktoś może widział zębatki do naprawy tego egr-a ? Do wielu samochodów są, a do nissana nie widzę. 

Link to comment
Share on other sites

A czy ktoś ma wiedzę czym się różnią i czy można stosować zamiennie 14710-5X00A od 14710-5X00C, 14710-5X00D? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, OsobaNN napisał:

Sprawdz jeszcze przewody bo ten bład połączenia czujnika z ESM.

Dzięki za podpowiedź. To chyba jest to.

Podłączyłem na krótko stary EGR i błąd nie wyskoczył.
Najprawdopodobniej od drgań luzuje się wtyczka, która w zamienniku się tak nie zapina.
W starym EGR siedzi mocno i trzeba ją wypiąć tym "przyciskiem" na wtyczce, a w nowym wychodzi i wychodzi luźno.
Muszę czymś to złapać i przetestować czy to jest to.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.06.2023 o 10:09, KrystianS napisał:

A czy ktoś ma wiedzę czym się różnią i czy można stosować zamiennie 14710-5X00A od 14710-5X00C, 14710-5X00D? 

147105X00A to pierwsza edycja a 147105X00D to ostatnia edycja tej części.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, OsobaNN napisał:

147105X00A to pierwsza edycja a 147105X00D to ostatnia edycja tej części.

Dzięki za odpowiedź.

Błąd znowu wyskoczył.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja zainwestowałem w używkę i z błędami spokuj.

W starym najpierw wytarło mi aluminiowy ogranicznik w obudowie od strony zębatki - blokada przed obróceniem ponad miarę, z tym sobie poradziłem. Finalnie odpadła "przepustnica" zaworu od ośki i to już kosztowało mnie holowanie ....

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Walka z zamiennikiem przegrana. W końcu trafiłem i kupiłem używkę i błędy się skończyły.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...