Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

EGR -zwolnilo obroty


Guest wszok
 Share

Recommended Posts

Witam.

mam n14 1,4 LX -zagazowany.

 

niedawno przyspieszylem zaplon (poszlo o jakies 8-9mm!! ale do konca sruby zostalo jeszcze ze 3-4 mm i tak zostawilem bo sie boje zeby nie przecholowac) po tym zabiegu lepiej zaczal sie zbierac na niskich obrotach i pali 10l/100km wczesniej 11,5 ale na biegu jalowaym obroty mi skoczyly okolo 1200 obr/min na gazie, na benzynie troche mniej ale tez za duze. pojezdzilem z 2 tygodnie, obroty andal wysokie. nastepnie usunalem EGR i obroty spadly do 700-800 w zwiazku z tym mam pytanie czy to normalne ze po zatkaniu EGR obroty zmaleja??

 

teraz planuje wywalic katalizatory zeby sie lepiej zbieral na wysokich obrotach. ps. jaki tlumik koncowy? mianowicie alternatywa dla upgrade cichy ale przelotowy zeby podniesc a nie oslabic moc i moment. prosze o rady.

Link to comment
Share on other sites

tak w prawo jak bys cos zakrecal (wode w kranie) tylko nie wiem czy nie przesadzilem. :P ale zostalo mi jeszcze jakies dobre 4 mm aczkolwiek na sluch to sie bojedalej krecic. teraz trzeba zobaczyc ile bedzie palil:P

Link to comment
Share on other sites

Guest KaZeLoT
niedawno przyspieszylem zaplon (poszlo o jakies 8-9mm!! ale do konca sruby zostalo jeszcze ze 3-4 mm i tak zostawilem bo sie boje zeby nie przecholowac) po tym zabiegu lepiej zaczal sie zbierac na niskich obrotach i pali 10l/100km wczesniej 11,5 ale na biegu jalowaym obroty mi skoczyly okolo 1200 obr/min na gazie, na benzynie troche mniej ale tez za duze. pojezdzilem z 2 tygodnie, obroty andal wysokie. nastepnie usunalem EGR i obroty spadly do 700-800 w zwiazku z tym mam pytanie czy to normalne ze po zatkaniu EGR obroty zmaleja??

A próbowałeś odłączyć akumulator, żeby zrestartowac kompa? Mi się zawsze po tym stabilizuje praca silnika ;-)

Link to comment
Share on other sites

Pewno usuwająć EGR rozszczlniłeś dolot ?

W jaki sposob dokonałeś zaślepienia EGR ?

Link to comment
Share on other sites

rozkrecilem cala rure wlozylem 2 grosze przy kolektorze i wszystko skrecilem razem. prze zaslepieniem mialem dosc wysokie obroty. teraz zanim sie dobrze rozgrzeje chodzi na dosc niskich.. ale nie gasnie.. tak jak by chodzil bez ssania...? :?: na bensynie az tak tego nie widac ale na gazie jest to bardzo widoczne w kazdym razie na niskich obrotach idzie dosc ladnie ale na wysokich jakos cienko... (wzgledem niskich ) ale to chyba spowodowane 2 katalizatorami.. takie mam wrazenie

Link to comment
Share on other sites

Podłąsz z powrodtem EGR i zobacz czy wszystko do normy wrociło.

Gazniki to nie taka prosta zabawka, byc moze po takiej modyfikacji trzeba gaznik na nowo zestroić.

Link to comment
Share on other sites

wrocilem do poprzednich ustawuen. zalozylem zpowrotem EGR i obroty wrocily do normy ( czyli za szybkie) prubowalem regulowac pokretlem za gaznikiem do regulacjii przepustnicy ale odkrecilem na max i nic sie nie zmienilo. jak zakrecam to jest jeszcze szybciej.:( moze tak poregulowac srubami przy lince od gazu?? na gazniku. dodam ze obroty wzrozly po przyspieszeniu zaplonu.

Link to comment
Share on other sites

aha i jeszcze jedno przy nacisnieciu linki od gazu na max przy wylaczonym silniku otwiera sie tylko jedna przepustnica patrzac od gory to ta 1 z przodu druga zamknieta.. mam wiec pytanie czy ta druga dziala tylko jak jest wlaczony silnik? czy jakos elektronicznie sie odwiera? a moze to tak ma byc :P

Link to comment
Share on other sites

aha i jeszcze jedno przy nacisnieciu linki od gazu na max przy wylaczonym silniku otwiera sie tylko jedna przepustnica patrzac od gory to ta 1 z przodu druga zamknieta.. mam wiec pytanie czy ta druga dziala tylko jak jest wlaczony silnik? czy jakos elektronicznie sie odwiera? a moze to tak ma byc :P

ta druga się otwiera jak silnik pracuje pod wpływem podciśnienia - tak ma być - :D

nie reguluj nigdy obrotów naciaganiem linki, przy gaźniku powinieneś mieć przynajmniej dwie śruby regulacyjne jedną od ustawienia przepustnicy, drugą od składu mieszanki, śrubą od składu mieszanki musisz tak kręcić żeby uzyskać jak najwyższe obroty a jak już uzyskasz te wysokie obroty to śrubą od przepustnicy przymykasz ją do takich obrotów jakie powinne być (wszystko na zasadzie powolnego kręcenia w jedna lub drugą stronę)

 

bez EGR masz niższe obroty bo powietrze zasysane jest chłodniesze i silnik dostaje uboższą mieszankę (prawdopodobnie) a że nie masz wtrysku i kompa to silnik sam sobie tego nie wyreguluje, myslę że regulacja gaźnika wszystko załatwi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

zdiolem filterek i obudowe filtra i ukazala mi sie od gory srubeczka z prawej gornej strony patrzac od gury na gaznik pokrecilem troche i obroty sie zmniejszyly teraz zobaczymy ile bedize palil czy czasem cos nie nagrzebalem :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...