Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dwa pytania - "zaparowana stacyjka" & pognieciony dach rozsuwany


raf89
 Share

Recommended Posts

Witam,

tak jak w temacie mam pytanka o dwie sprawy 

1) "zaparowana" lub brudna stacyjka liczników od środka - tak jak na zdjęciu 

czy ktoś się orientuje czy to podlega gwarancji, ewentualnie jaki koszt wymiany tej szybki? 

 

2) czy taki pomarszczony rozsuwany dach jest normalny czy tutaj też się coś podzialo? pogniecenie występuje tylko z jednej strony 

 

AD18FEE8-6627-437F-A91C-32A1C36C12A2.png

416C46E8-A2F9-470C-AD8F-EE75A1FA53B4.png

Link to comment
Share on other sites

Wygląda jak z topielca... Auto nie było zalane?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zasłona dachu powinna być napięta jak baranie jaja, nigdy nie widziałem tak zmarszczonej niezależne od wieku auta. Zgadzam się z przedmówcą, wysoka wilgotność to spowodowała. Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

Nic mi nie wiadomo o topielcu. 

Aczkolwiek kupiłem jako używane - jak można sprawdzić inne dowody na coś takiego? 

Dodam ze to zmarszczenie występuje tylko po jednej stronie, samochód jest parkowany na dworze. Od dwóch miesięcy miał cały czas zasunięty dach. 

Przed chwilą sprawdziłem o 23:00 po odsłnięciu dachu na szybie tworzy się po wewnętrznej stronie leciutko wilgotna powierzchnia, jakby efekt zaparowanego lustra - moze to jest powodem? 

Co do stacyjki to wydaje mi sie że sam to spowodowałem bo popsikałem przez przypadek pianką do kokpitu. 

Edited by raf89
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy można jedno z drugim połączyć ale zdarza się że gdy nie jest włączona klima czuję jakby z wywietrzników lekki zapach stęchlizny ... 

Link to comment
Share on other sites

Też bym skłaniał się do tego,że pojazd był okrętem podwodnym.

Link to comment
Share on other sites

Tylko po pierwsze nie przypominam sobie aby taki dach był jak go kupowałem pół roku temu a na pewno zwróciłbym na to uwagę. 

Oglądałem przed zakupem auto dokładnie pod podwoziem na podnosniku - nie zauwzylem zadnych powaznych objawów korozji - co wiecej auto dalem od razu zakonserwowac pod podwoziem przy zakupie bo odbywało sie to w salonie Nissana. 

Auto co ciekawe miało pomalowane zaciski hamulcowe sprayem na kolor czerwony - czy to mogl byc efekt tuszowania czegos? 

Jesli chodzi o zapach stęchlizny to sprawdziem to jeszcze raz i występuje on po wyłączeniu klimy przez okolo 30 sekund. 


Przed chwilą pooglądałem samochód pod kątem zalania zrobiłem kilka zdjęć. Steropian w miejscu zaznaczonym na zdjęciu na czerwono wygląda w mojej opinii jak nowy - miejsce jest trudno dostępne do czyszczenia.  Zrobiłem też zdjęcie pod kołem zapasowym oraz jeszcze raz zdjęcie dachu - tym razem widać jak bardzo niesymetryczne jest to zmarszczenie tylko po jednej stronie. 

85ED7E79-B83B-40A8-9B95-0BB326D33EED.png

6214137C-BC6E-41F8-B3D5-705C972E414B.png

2CEE08C6-A435-4214-B14C-82836EEC2545.png

0F703765-CD51-4840-81A2-93CF49B0FBAA.png

Link to comment
Share on other sites

@raf89 Jeśli chodzi o zapach stęchlizny po wyłączeniu klimy,to masz hodowlę grzybów w klimie. Pewnie zasyfiony parownik. Trzeba chemią podziałać albo ozonować. Miałem tak w Civic.  Ale mnie ozonowanie pomagało na krótko. Dopiero chemia nałożona bezpośrednio na parownik a potem potraktowanie go jeszcze parą z myjki parowej rozwiązało problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kup sobie w markecie coś takiego      https://allegro.pl/oferta/pochlaniacz-wilgoci-osuszacz-2x-300g-na-3-miesiace-13033410759

Co roku jesienią wstawiam takie ustrojstwo do każdego auta i nawet te w ciepłym garażu potrafią do połowy wypełnić się wodą.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Smakor napisał:

Dziwna sprawa nigdy nie miałem takich problemów (wszystkie auta z salonu)

Potwierdzam.

Obecny N to 3 od nowosci i żadnych tego typu problemów do przebiegu ca 90k.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam

troche czasu minelo ale u mnie jedynie gorzej - chyba zdiagnozowalem problem, szklany dach mi paruje a pozniej zamarza co w polaczeniu z zasunietym dachem daje taki efekt ze jak auto sie ogrzeje to szron sie skrapla i powstaje wilgoc niebezpiecznie blisko kurtyny dachowej - dlatego ona reaguje pomarszczeniem. moim bledem bylo to ze jezdzilem bez klimy w jesien i zime. co do zegarow to niestety tez moja wina popsikalem je srodkiem do deski rozdzielczej ktory wyzarl powloke antyrefleksyja. jakies pomysly jak rozwiazac problem? czy zelazko to dobry pomysl? co do zegarow myslalem o jakims polerowaniu

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, raf89 napisał:

Witam

 moim bledem bylo to ze jezdzilem bez klimy w jesien i zime..

...

co do zegarow to niestety tez moja wina popsikalem je srodkiem do deski rozdzielczej ktory wyzarl powloke antyrefleksyja. jakies pomysly..

...

co do zegarow myslalem o jakims polerowaniu

Klima cały rok powinna chodzić, a przynajmniej 1x na tydzień w zimie. Osobiście włączam w zimie za kazdym razem, nawet przy krótkiej jeździe, ale wyłączam AC na min. 5 min przed końcem jazdy (pozostawiając nawiew), aby parownik w kabinie osuszyć tj żeby nie został wilgotny.

Co do zegarów to też mam porysowane (chyba od samego patrzenia na nie?) i też nie mam pomysłu. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...