Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Kupiłem Primerę TD i ...kłopoty?


JRM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym uslyszeć Waszych opinii i porad na temat problemów, które mam z moim nowym nabytkiem...

Kupiłem Primerę P11 z 1999 2.0 TD Kombi. W zestawie ABS, 4 poduchy, klima. Po niedługim czasie i lekturze kilku materiałów dot. tego modelu zaczęło mnie niepokoić wiele spraw na które nie zwróciłem z początku uwagi (naiwny laik...wierzący w uczciwość sprzedających).

A oto co zaobserwowałem:

- W czasie jazdy od czasu do czasu zapala się CHECK od silnika, teraz coraz częściej (potrafi też zapalać się podczas uruchamiania)

- Nie gaśnie mi kontrolka AIR BAG po 7 sek, lecz dopiero po uruchomieniu silnika - czyżby wywalone?(jeśli tak to jaki to koszt?) Czy z tym mają związek napinacze pasów?

- Nie otwiera się szyba pasażera z tyłu tylko z jednej strony(ani przyciskami na drzwiach pasażera ani przy kierowcy(może to tylko jakiś bezpiecznik?)

- dość wyrażnie drży drążek zmiany biegów, szczególnie przy biegach nieparzystych 1, 3, 5(co za przyczyna?)

 

A ponadto gdzie mogłbym kupić szybkę od kierunkowskazu, bo ta jest trochę nadgryziona

 

Mam nadzieję, że nie zostawicie kolegi w niepewności i niewiedzy. Poradźcie i podpowiedzcie....

Obym nie dostał zawału po tym co mi odpiszecie (co prawda kwota którą dałem za auto nie była wygórowana wg mnie)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do poduszek to kontrolka powinna gasnąć nawet bez włączania silnikia (po ok 7 sek). Jeśli ci gaśnie po włączeniu silnika to zobacz czy czasami nie gaśnie w tym samym momencie co kontrolka od ciśnienia oleju. Jeżeli tak to znaczy że podpieli sygnał z kontrolki oleju do kontrolki poduchy - wtedy można wnioskować że poduchy są wywalone - a w ich miejsce założone są profesjonalnie wykonane zaślepki.

Co do reszty uszkodzeń to mogą być one następstwem wypadku które auto mogło mieć. Jeśli diagnoza z poduszkami się potwierdzi to sprawdź jeszcze roczniki na wszystkich szybach, szpary mięszy elementami karoserii itp. Jak chcesz mieć pewność co do bezwypadkowej (bądź wypadkowej) przeszłości auta to najlepiej wziąć rzeczoznawcę w PZMot. On ci uto sprawdzi i wyda opinię na piśmie.

W przypadku auta powypadkowego - sprzedawca powinien napisać to w umowie kupna-sprzedaży - jeśli tego nie napisał - to możesz iść z nim do sądu i odstąpić od umowy kupna sprzedaży z pododu niezgodności towaru z ofertą. (jak masz zaniżoną fakturę to jest problem bo sprzedawca chętnie auto od ciebie weźmie ale będzie chciał oddać ci kasę taką jaka jest na fakturze - i z tym w sądzie nie wygrasz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

Do rad kolegi dodam że poduszki mogą być nawet dobre, ale sterownik układu zużyty (bo jest teoretycznie jednorazowy) lub nie ma go wcale. Możliwe też że kontrolka podłączona jest do wyłącznika czasowego, bo 7 sekund to chyba za długo na lampkę ciśnienia oleju.

Oprócz sprawdzenia roku produkcji i nazw na szybach, obmacaj dokładnie szparki ;) bez skojarzeń proszę ;) - sprawdź czy szczeliny czy szczeliny między elementami karoserii są równe. Sprawdź też grubość lakieru i ewentualnie szpachli ;). Można nawet słabym magnesikiem jeśli nie masz dostępu do urządzenia mierzącego grubosć elektrycznie. Dioda check - najlepiej podepnij go pod komputer diagostyczny - w celu odczytania błędu i zlokalizowania przyczyny kodowania tego błedu. Czy działa sterownik od poduszek też od razu będzie wiadomo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poogladaj sobie tez sruby ktore powinny byc pomalowane i widac na nich slady odkrecania (chyba ze niezli specjalisci je robili), wtedy latwo poznac czy np. blotnik nie byl odkrecany bo jesli byl to musi byc jakas przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Muszę podpiąć do komputera diagnostycznego - to fakt. A auto jest najwyraźniej powypadkowe - :( .

Dam znać jak coś się dowiem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie załamuj się, jak cena była dobra i jak jest w miarę zrobione to doprowadzisz je do ładu i pojeździsz, silnik fakt trzeba zobaczyć co w trawie piszczy na kompie ale super tragedii nie ma bo byś wcale nie jeździł, co do poduszek.... jak walniete to odpuść sobie, droga zabawa w stosunku do ceny auta, jakoś chyba nikt nie pisał żebyś zrobił geometrię tego wynalazku ona Ci odpowie czy tylko mechanika wchodzi w rachubę czy jeszcze coś więcej, oby nie, jeżeli jeszcze dojdzie że jest troszkę krzywe albo któroś koło było pacnięte, to sprzedawaj złoma tak jak jest, szkoda nerwów czasu i kasy, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak masz zaślepki zamiast poduch to nie jest to tragedia - za ok 350zł/szt idzie dostać. Tak samo sterownik odpalania jest do naprawy - koszt ok 150zł. Pomijam oczywiście fakt że w mysl najnowszych przepisów elementy te moga byż montowane wyłącznie nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

Nawet jeśli geometria kół jest nie taka jak powinna być i to w stopniu bardzo ograniczającym bezpieczeństwo, to można spróbować wziąć auto na ramę naprawczą i odrobinę ponaciągać. No chyba że sa ślady wstawiania ćwiartki karoserii itp - wtedy szkoda pieniędzy na naciąganie. Co do poduszek - kiedyś auta nie miały tego dobrodziejstwa i ludzie tez często przeżywali nawet poważne wypadki, oczywiście poduszka zmniejsza ryzyko śmierci ale nie likwiduje go. Duzo ludzi jeździ nawet prawie nowymi autami bez poduszek - świadomie, lub co gorsza myśląc że poduszki mają. Co do rady o sprzedaży, to chyba byś nie chciał żeby za kilka dni pojawił się na tym forum post kogoś kto to auto od Ciebie kupił i prosi o poradę bo czuje się oszukany. Jeśli auto jest niebezpieczne i Ty nie wiedziałeś o tym w momencie zakupu - postaraj się o dokładną opinię rzeczoznawcy samochodowego i podaj sprzedającego do sądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam ponownie! Nie zakładam nowego tematu bo to nadal moje autko sprawia klopoty...

Jak radziliście podpiąłem pod komputer i dało mi błąd nr 18 - coś z wtryskami paliwa(nie znam dokładnie opisu tego błędu). Jestem już umówiony na warsztat do specjalistów od silników Diesli.

 

Ale pojawił sie inny problem - od jakiegos czasu zapala sie lampka od hamulca (ta czerwona z wykrzyknikiem) - gdy startuję i puszczam ręczny - pali sie . Gaśnie dopiero przy większej prędkości i to gdy naciskam gaz. Gdy zdejmę nogę z gazu - znów płonie :x

Poziom płynów sprawdzono (serwis) i jest OK. Co to może być?

 

Po zimie pojawiły się także stuki w zawieszeniu przednim - technicy określili przyczynę (2 koncówki drążka i jeden z przegubów) oraz podali cenę - 450 zł z robocizną. Czy to przyzwoita cena?

Gdzie w necie moge znaleźć te części? Może są tańsze?

 

Wiele pytań ale chciałbym aby moja primerka dobrze służyła.

Czekam niecierpliwie na wasze sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

czy błąd po skasowaniu powrócił, czy może to tylko ślad po jakiejś starej usterce?

namiary na części są tu podawane wiele razy, wystarczy poszukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od jakiegos czasu zapala sie lampka od hamulca (ta czerwona z wykrzyknikiem) - gdy startuję i puszczam ręczny - pali sie . Gaśnie dopiero przy większej prędkości i to gdy naciskam gaz. Gdy zdejmę nogę z gazu - znów płonie :x

Poziom płynów sprawdzono (serwis) i jest OK. Co to może być?

 

Po zimie pojawiły się także stuki w zawieszeniu przednim - technicy określili przyczynę (2 koncówki drążka i jeden z przegubów) oraz podali cenę - 450 zł z robocizną. Czy to przyzwoita cena?

Gdzie w necie moge znaleźć te części? Może są tańsze?

Być może czujnik pozimu płynu hamulcowego? jak płyn się przelewa może raz być wyżej raz niżej. Sprawdzałeś stan przewodów hamulcowych?

450 za przegub i 2 końcówki z robocizną to jak dla mnie niewygórowana cena - jeśli jesteś pewny warsztatu to czasem nie warto tracić czasu, żeby znaleźć za 20 czy 50 zł taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cornholio78 - Niestety błąd po skasowaniu wrócił - jednak tam chyba tkwi błąd... czekam na wizytę u speców

 

 

@piomal -

niestety jestem laikiem w sprawach samochodowych - coś niecoś czytałem i troche znam sie na mechanice i elektronice. Jak sprawdzić stan przewodów hamulcowych? wzrokowo?

 

450 za przegub i 2 końcówki z robocizną - Takie ceny podał mi dealer i serwis Nissana, więc chyba to zrobię u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cornholio78 - Niestety błąd po skasowaniu wrócił - jednak tam chyba tkwi błąd... czekam na wizytę u speców

 

 

@piomal -

niestety jestem laikiem w sprawach samochodowych - coś niecoś czytałem i troche znam sie na mechanice i elektronice. Jak sprawdzić stan przewodów hamulcowych? wzrokowo?

 

450 za przegub i 2 końcówki z robocizną - Takie ceny podał mi dealer i serwis Nissana, więc chyba to zrobię u nich.

 

Witaj,

 

Błąd nr 18 w silnikach TD dotyczy: Regulator wydatku paliwa/pompa

Poczytaj tutaj http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3174 lub poszukaj na forum o problemach z kontrolka check (bylo tego sporo). Ja u siebie mam ten sam blad i tez kontrolka zapala mi sie w czasie jazdy ale na razie nic z tym nie robie.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obmacaj dokładnie szparki ;):)

 

haha nie wytrzymałem :lol:

ale to trzeba było robic przy zakupie bo zakładam że jakaś fajna laska sprzedawała..

 

dobra to było głupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość peryskop
obmacaj dokładnie szparki ;):)

 

haha nie wytrzymałem :lol:

ale to trzeba było robic przy zakupie bo zakładam że jakaś fajna laska sprzedawała..

 

dobra to było głupie

a może kolega wstydliwy :oops: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej
ak radziliście podpiąłem pod komputer i dało mi błąd nr 18 - coś z wtryskami paliwa(nie znam dokładnie opisu tego błędu).

 

Błąd nr 18 w silnikach TD dotyczy: Regulator wydatku paliwa/pompa

Opis tego błedu wg serwisówki to Electric Governor - tylko nie bardzo wiem czego- jeśli masz gczar ten opis z CONSULA to krok po kroku zbierzemy w końcu dane do tego cholerstwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis tego błedu wg serwisówki to Electric Governor - tylko nie bardzo wiem czego- jeśli masz gczar ten opis z CONSULA to krok po kroku zbierzemy w końcu dane do tego cholerstwa ;)

 

Witaj,

 

Dokladnie to bylo tak - nr bledy wymigalem kodami blyskowymi (poniewaz moj znajomy nie ma koncowki zeby podpiac do zlacza nissanowskiego) i zczytalismy co dokladnie znaczy ten blad dla silnika TD w Primerze. Zalaczam caly opis:

 

Regulator wydatku paliwa/pompa

 

Sprawdzic napiecie zasilajace pomiedzy koncowka 4.1 a 8.1

Wartosc zadana przy WYL. zaplonie: 0 V

Wartosc rzeczywista: V

Wartosc zadana przy WL. zaplonie 11 - 14 V

Wartosc rzeczywista: V

 

Sprawdzic przewody

Zaplon wylaczony

Odlaczyc wtyke sterownika

Wtyka sterownika - regulator ilosci paliwa

 

Wartosc 101 i 107 - koncowka 4.1

Wartosc 102 i 108 - koncowka 8.1

 

Wartosc zadana 0 - 1 Ohm

Wartosc rzeczywista 0hm

 

Pozdrawiam,

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

Gdzie znajdę opis do tego błędu (może być po angielsku) ? i schemat wtyczki, na której to sprawdzić ? Może coś sam wykombinuję z tym błedem....

I powiedzcie jak samemu wymigać ten błąd lub potem zresetować błędy? Czy jest jakiś tego opis?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...