ExploRer Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 Czy ktoś już wymieniał olej przekładniowy i po jakim przebiegu? Wg ASO się nie wymienia, zresztą jak zwykły po 30k, to wiadomo jakie jest podejście. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 Ze swoje perspektywy posiadajac kiedys Murano z CVT to jak w innych pojazdach z automatem wymienialem ( pierwsza po 50k potem co 60K ). W M20 wymieniam w manualu co 60k . Generalnie lepiej wymienić niż nie wymieniać, koszt mały a korzyści duże. Swoją drogą wszystkim co robią u mnie serwis to zalecam co 50-60K wymieniać w przekładniach. Co 150k w dyfrach no chyba ,że orane mocno to interwały się skraca. W HRA 1,2L silnikowy pierwsza po 1500k druga po 3000 i potem co 8-10k. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kravvsebb Posted October 11, 2023 Share Posted October 11, 2023 W dniu 6.09.2023 o 09:03, ExploRer napisał: Czy ktoś już wymieniał olej przekładniowy i po jakim przebiegu? Wg ASO się nie wymienia, zresztą jak zwykły po 30k, to wiadomo jakie jest podejście. To nie jest tak, że się w ogóle nie wymienia. Z tego co mój mechanik mówi to wymieniać się go powinno razem ze sprzęgłem. Ja korzystając z okazji, że i tak samochód mialem rozpruty to wymianę zrobiłem przy 150 tys. km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExploRer Posted October 12, 2023 Author Share Posted October 12, 2023 Ja parę dni temu wymieniłem przy wymianie oleju... 95k, zalali 75w. Czy jakaś różnica po, trudno określić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tadeusz54 Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 Obecnie zamierzam wymienić i Motul wskazał: Przekladnia manualna z mechanizmem róznicowym RS6F94R 6/1 Pojemnosc: Pojemność układu smarowania 2 litrów Zastosowanie: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji Czestotliwosc: Kontrola 40000 km/ 24 mies. Produkty: Motylgear 75W-80 Skrzynia automatyczna bezstopniowa z mechanizmem róznicowym RE0F11A 1/1 Pojemnosc: Pojemność układu smarowania 7,1 litrów Zastosowanie: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji Czestotliwosc: Kontrola 20000 km/ 12 mies. Wymiana 100000 km Produkty: Multi CVTF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExploRer Posted October 24, 2023 Author Share Posted October 24, 2023 13 godzin temu, tadeusz54 napisał: Obecnie zamierzam wymienić i Motul wskazał: Przekladnia manualna z mechanizmem róznicowym RS6F94R 6/1 Pojemnosc: Pojemność układu smarowania 2 litrów Zastosowanie: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji Czestotliwosc: Kontrola 40000 km/ 24 mies. Produkty: Motylgear 75W-80 Skrzynia automatyczna bezstopniowa z mechanizmem róznicowym RE0F11A 1/1 Pojemnosc: Pojemność układu smarowania 7,1 litrów Zastosowanie: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji Czestotliwosc: Kontrola 20000 km/ 12 mies. Wymiana 100000 km Produkty: Multi CVTF U mnie zalali Nissan MT XZ Gear Oil 75W-80 2L Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tadeusz54 Posted November 14, 2023 Share Posted November 14, 2023 Dzisiaj po wymianie oleju w skrzyni . Zlano czarnidło w ilości 2,1l wlano 2,2l Motylgear 75W-80 jaśniutki. Przebieg 100.502km. Następny to za 80.00km. Mechanik za szybko zlał olej do beczki stąd nie zdążyłem zrobić zdjęcia. Magnez na pręcie przed zlaniem oleju wyłowił z naczynia drobiny metalowe. Takowe były podobno także na korku. Ale jak Szefo powiedział były to minimalne ilości. Poziom oleju w skrzyni poniżej otworu wlewowego. Niech się dalej kręci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExploRer Posted November 15, 2023 Author Share Posted November 15, 2023 12 godzin temu, tadeusz54 napisał: Dzisiaj po wymianie oleju w skrzyni . Zlano czarnidło w ilości 2,1l wlano 2,2l Motylgear 75W-80 jaśniutki. Przebieg 100.502km. Następny to za 80.00km. Mechanik za szybko zlał olej do beczki stąd nie zdążyłem zrobić zdjęcia. Magnez na pręcie przed zlaniem oleju wyłowił z naczynia drobiny metalowe. Takowe były podobno także na korku. Ale jak Szefo powiedział były to minimalne ilości. Poziom oleju w skrzyni poniżej otworu wlewowego. Niech się dalej kręci. U mnie na magnesie nic nie było, ale czernidło... I jak to się ma do tego, jak w ASO oficjalnie twierdzą, że się oleju nie wymienia... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.