Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie T31 i T32 różnice


KYK
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich Forumowiczów. Miesiąc temu dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy X-Traili ?  (T31 przed liftem, 2.0 dci 150KM, 4x4) ale zanim w pełni będę cieszył się funkcjonalnością tego auta jest do ogarnięcia parę spraw. Jedną z poważniejszych jest zaawansowana korozja tylnych sanek. Nie ma czego ratować bo brakuje już fragmentów na sankach i wahaczach.  Zaciski, tarcze klocki - wszystko do wymiany. Pomyślałem o założeniu całych używanych sanek z zawieszeniem z innego egzemplarz. W ogłoszeniach jest więcej zestawów do T32. Są w lepszym stanie i tańsze. Na pierwszy rzut oka nie widzę różnic. Czy ktoś wie czy podpasuje do T31. Mam na myśli całe tylne sanki przykręcane w czterech punktach do nadwozia - z wahaczami, drążkami, piastami, zaciskami itd.. Jeśli nie T32 to czy jest różnica T31 przed i po lifcie.

Z góry dzięki za pomoc.

IMG_1391.jpg

IMG_1389.jpg

Link to comment
Share on other sites

Między przed i po lift różnicy nie ma. jest różnica między 2wd i 4wd. Te same sanki są w X-Trail T31 i Qashqai J10, J11 4wd i Qashqai+2 JJ10 4wd. Kompletne nowe sanki to 1300pln w tym momencie, a komplet ze wszystkim na tył to 3499pln (na ten moment). Kasa wydaje się nie mała, ale mając w ręku nową część można ją solidnie zabezpieczyć przed montażem i mieć spokój na dużo dłużej.

 

Wg Amayama zmienił się nr części po 2011r (drugi mniejszy lift dla t31).

2007-2011: 55400JD60A
2011-2014: 55400JD61A

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informację.

1. Wydaje mi się że różnica pomiędzy 2WD i 4WD to dwie tuleje z przodu sanek do których mocowana jest poduszka dyferencjału. Przy 2WD jest po prostu blacha z otworem a przy 4WD są dospawane tuleje które wystają 1-2 cm. Mam wrażenie że czasem sanki od 4x4 są opisane jako 2WD albo w ogóle nie ma informacji. Może są też inne różnice ale chodzi mi o to że jak są tuleje to 4WD a jak nie to 2WD. Czy dobrze myślę?

2. A co z zawieszeniem od T32. Czy można przyjąć, że T31 jest bliźniacze z J10 a T32 do J11?

sanki.jpg

Link to comment
Share on other sites

Numery sanek do T31 już masz podane w poprzednim poście. Swoje sanki możesz zweryfikować po VIN tutaj - https://partsouq.com/

Na jakimś portalu aukcyjnym znajdź kody VIN do T32, J10 i J11 i na w/w stronie poszukaj sanek do tych modeli i sobie porównaj.

A na koniec podziel się wnioskami ?

 

Link to comment
Share on other sites

Może to jeszcze nie wnioski ale dzielę się refleksją że to nie takie proste.

Inne numery ma qashqai inne x-trail, inne numery T31 inne T32. Zestawiając rysunki zawieszenia T31 i T32 z partsouq - sanki wyglądają podobnie ale już drążek reakcyjny ma inny kształt, pewnie jest inaczej mocowany itd.T31.thumb.jpg.0cee304d9be4aa0fd1a6692d0216d68e.jpg

Pewnie jest tak, że są jakieś różnice w poszczególnych elementach ale mi chodzi o zamontowanie całego set-a od T32 do T31 zaczynając od sanek a na śrubach kół kończąc. Czy ktoś tego próbował? 

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 4/4/2024 at 11:57 AM, KYK said:

Witam wszystkich Forumowiczów. Miesiąc temu dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy X-Traili ?  (T31 przed liftem, 2.0 dci 150KM, 4x4) ale zanim w pełni będę cieszył się funkcjonalnością tego auta jest do ogarnięcia parę spraw. Jedną z poważniejszych jest zaawansowana korozja tylnych sanek. Nie ma czego ratować bo brakuje już fragmentów na sankach i wahaczach.  Zaciski, tarcze klocki - wszystko do wymiany. Pomyślałem o założeniu całych używanych sanek z zawieszeniem z innego egzemplarz. W ogłoszeniach jest więcej zestawów do T32. Są w lepszym stanie i tańsze. Na pierwszy rzut oka nie widzę różnic. Czy ktoś wie czy podpasuje do T31. Mam na myśli całe tylne sanki przykręcane w czterech punktach do nadwozia - z wahaczami, drążkami, piastami, zaciskami itd.. Jeśli nie T32 to czy jest różnica T31 przed i po lifcie.

Z góry dzięki za pomoc.

IMG_1391.jpg

IMG_1389.jpg

Siemka,powiedz mi czy udalo Vi sie wymienic sanki?jesli tak to mialbym pare pytan bo jestem obecnie w tej samej sytuacji

Link to comment
Share on other sites

Udało się ale niestety na sankach się nie skończyło. Po demontażu okazało się że na podwoziu też jest sporo korozji i trzeba zrobić kilka małych wstawek. Całe podwozie zostało wypiaskowane i kilkukrotnie pomalowane odpowiednimi farbami,

IMG_1947.jpg

IMG_1987.jpg

IMG_2043.jpg

Link to comment
Share on other sites

A jeśli chodzi o zawieszenie to na pewno jest różnica w hamulcach - T32 ma elektryczne. Przez moment chciałem zaryzykować i zamontować prosty sterownik który po zastanowieniu się już tak prosty by nie był. Finalnie udało mi się kupić cały zestaw od T31 - całe kompletne zawieszenie od sanek aż po nakrętki kół od nissana sprowadzonego na części z Włoch.  Nie wiem jak to możliwe ale praktycznie nie było na nim korozji. Pomimo to wszystko rozłożyłem wyczyściłem i pomalowałem 3-4 krotnie Elastometalem. Dwa kolory naprzemiennie żeby widać było krycie (tak polecił sprzedawca).

IMG_2059.thumb.jpg.6fe1ba548a45ac6110817480a18a527e.jpg

IMG_1719.jpg

IMG_1723.jpg

Link to comment
Share on other sites

A powiedz mi jak to wkoncu wygląda z tylna belka z qashqai?mam okazję właśnie kupic i się zastanawiam bo moja jest zdjedzona a tu podobnie do tego co opisałeś,zero rdzy z Portugali

Patrząc organoleptycznie wydaje mi się to samo,mocowanie pod dyfwr jest alenwole się upewnic

Screenshot_20250322_200611.jpg

Screenshot_20250322_200605.jpg

Screenshot_20250322_200559.jpg

Screenshot_20250322_200553.jpg

Screenshot_20250322_200548.jpg

Screenshot_20250322_200542.jpg

Screenshot_20250322_200536.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trudno mi powiedzieć. Ja kupiłem 4x4. Do mocowania dyferencjału są wspawane dwie tuleje do których wchodzą długie szpilki.

IMG_1726.jpg

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem,czyli w sumie patrząc na ostatnim zdjęciu ktore załączyłem te tuleje są,widzę że Gen qashqai ma ciut jakby krótsze ale z tego co widzę to na zdjęciu wyglądają ok.kupiles 4x4 ale do xtriala czy coś kombinowałeś z tym t32?

Screenshot_20250322_200536.jpg

Edited by kaczy888
Link to comment
Share on other sites

T31 4x4 czyli 1:1

Wg mnie poprzeczka na Twoich zdjęciach jest właśnie do mocowania dyferencjału czyli jakby to było 4x4

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

tylny most mocowany jest na tej poprzeczce i gumowej poduszce w tym otworze. Także jeśli jest tam gumowa okrągła poduszka...

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, KYK said:

tylny most mocowany jest na tej poprzeczce i gumowej poduszce w tym otworze. Także jeśli jest tam gumowa okrągła poduszka...

1.jpg

A co dokładnie wchodzi w ta gumowa poduszkę?Facet mi mówi że rozmawiał z jakimś specem i podobno z qashqaia nie pasuje pod x triala,patrze na schematy i wygląda mi to identycznie,też lata są podobne 08/09 obu belek i dlatego sie zastanawiam i wącham żeby nie wtopić.

 

Link to comment
Share on other sites

Śruba albo trzpień od dyferencjału. Zobacz jak to wygląda u Ciebie w aucie. Obawiam się że bez odrobiny ryzyka się nie obejdzie.

IMG_6531.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, KYK said:

Śruba albo trzpień od dyferencjału. Zobacz jak to wygląda u Ciebie w aucie. Obawiam się że bez odrobiny ryzyka się nie obejdzie.

IMG_6531.jpg

Rozumiem,dziś zerknę i będę prosił moze o więcej zdjec ale wydaje mi się że może się udać,a powiedz mi trudno było?moze bys mógł napisać jakis mini manual co mniej więcej robiłeś w jakiej kolejności,itd napewno by mi to ułatwiło robote.Przeszukalem internety w kontekście jakiegoś filmiku ale pusto niestety:/

Link to comment
Share on other sites

To raczej historia niż mini poradnik. Kupiony zestaw został rozmontowany wyczyszczony, zmatowiony, odtłuszczony i pomalowany. Potem samochód wraz z częściami pojechał do mechanika który wszystko zamontował na podwoziu ze śladami korozji. Podobno największy problem jest z odkręceniem śrub przytwierdzających do podwozia sanki i wahacze. O własnych siłach samochód pojechał do zakładu specjalizującego się w renowacji naczep. Na miejscu już sam z pomocą kilku podnośników odkręciłem cały zestaw nawet nie odkręcając kół. Wszystko wyjechało spod samochodu. Dodatkowo demontaż wydechu, osłon i zbiornika paliwa rury od wlewu paliwa oraz tylnego zderzaka. Piaskowanie i malowanie farbami przemysłowymi Hempla. A potem składanie w odwrotnej kolejności. Szczegółów nie pamiętam bo to już będzie prawie rok. IMG_1953.thumb.jpg.0ad1bb28f9218bb658ec70e364c2c86f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...