WojtekKor Posted April 11, 2024 Share Posted April 11, 2024 Cześć, Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc zakładam nowe. Pacjent: Qashqai 1.3 DIG-T manual 2019r. przebieg 85k. Podczas ruszania na półsprzęgle autem zaczyna trząść, coś na wzór boksowania kół, ale oczywiście koła nie boksują, tylko trzęsie całym autem. Wszystkie objawy pojawiają się jedynie jak pojeżdżę po mieście w korkach, tzn. powachluję skrzynią 1-2-1-2... Jeżdżąc nawet w długie trasy takich problemów nie zauważyłem, krótkie odcinki do 15-20km też nie, jedynie jak wpadam w korki to po 10 minutach zaczynają się dziać powyższe kwiatki. Podejrzewam dwumasę, ale czy to możliwe przy takim przebiegu? Jestem od roku drugim właścicielem, zaraz po zakupie dołożyłem moduł dezaktywujący start/stop, ale czy to możliwe, że te systemy S&S tak rozpierdzielają napęd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 12, 2024 Share Posted April 12, 2024 Objaw dwumasy,albo zużycia sprzęgła.U mnie w poprzednim 1.2 dwumasa padła po 17 tys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WojtekKor Posted April 12, 2024 Author Share Posted April 12, 2024 Dzięki za odpowiedź. Te 17 tys. to jakaś masakra, nie wiem czy tylko Nissan tak ma? Z poprzednim qashqaiem 1.6 w benzynce przez 5 lat robiłem jedynie eksploatacyjne sprawy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted April 13, 2024 Share Posted April 13, 2024 (edited) J10 nie miał dwumasy. J11 nie ma sprężyn na tarczy sprzęgła i wszystko przejmuje koło dwumasowe, które przy częstej jeździe na półsprzęgle szybko dostaje luzów i są wibracje. Edited April 19, 2024 by aquariusmax 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackiel Posted April 19, 2024 Share Posted April 19, 2024 Mam te same objawy. Zgłaszałem do ASO (jestem na przedłużonej gwarancji) ale u mnie ten problem nie pojawia się zawsze tylko czasami. I akurat jak podjechałem to się wystraszył i jeździł normalnie. Najczęściej się to dzieje przy dłuższej jeździe w korku. Muszę dodawać wtedy więcej gazu. Zgłosiłem potem drugi raz do ASO to przeprowadzili osłuch i test dwumasy w stylu dynamiczne ruszanie i ..... nie stwierdzili, że to dwumasa, a poprawili mi mocowanie poduszki pod silnikiem. Przez jakiś czas wydawało się, że jest poprawa, ale po kilku miesiącach znowu te objawy. Tak jak mówię u mnie jest to odczuwalne od czasu do czasu, na krótkich przebiegach w ogóle to nie występuje. Czasem i przez kilka tygodni nawet w korkach jest spokój, ale niestety wraca to od czasu do czasu. Więc zdecydowanie są to pewnie początki końca dwumasy albo sprzęgła. W przyszłym tygodniu znowu ASO tym razem umówiłem się, że zostawię do testów na cały dzień. Pytanie czy jeśli nawet to problem z dwumasą to czy to uwzględni gwarancja wydłużona. No ale bardziej chodzi mi o diagnozę. Nie ukrywam, że u mnie 80% jazdy to miasto. Przebieg 55k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 19, 2024 Share Posted April 19, 2024 Nawet gdyby okazało się,że pada dwumasa,ASO jest w stanie wyprzeć się odpowiedzialności sugerując nieumiejętną jazdę na półsprzęgle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m@rcin sz-n Posted April 21, 2024 Share Posted April 21, 2024 prosty sposób na dwumasę gdy robi ? but na miękkiej podeszwie wciskasz sprzęgło i powolutku puszczasz ,gdy wyczujesz na stopie delikatne bicie to niestety trzeba sięgnąć głęboko w portfel :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted April 21, 2024 Share Posted April 21, 2024 (edited) Ja jeździłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z wibracjami, które były czasem większe, czasem mniejsze i nic zauważalnego, poza dyskomfortem, się nie działo. Może tak być, że po wymianie kompletu za 2-3 tys. zł + robocizna po 10-15 tys. km ponownie powstaną luzy, przy podobnym stylu jazdy na półsprzęgle lub przy nieodpowiednim sposobie zmiany biegów (z poślizgiem lub stukiem). Edited April 21, 2024 by aquariusmax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 23, 2024 Share Posted April 23, 2024 Zadziwiający jest fakt,że po wymianie sprzęgła na inne niż z pierwszego montażu.ludzie już nie skarżą się na szarpanie i było to też tutaj potwierdzane.(nie w tym temacie) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jackiel Posted April 26, 2024 Share Posted April 26, 2024 W dniu 21.04.2024 o 13:07, aquariusmax napisał: Ja jeździłem kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z wibracjami, które były czasem większe, czasem mniejsze i nic zauważalnego, poza dyskomfortem, się nie działo. Może tak być, że po wymianie kompletu za 2-3 tys. zł + robocizna po 10-15 tys. km ponownie powstaną luzy, przy podobnym stylu jazdy na półsprzęgle lub przy nieodpowiednim sposobie zmiany biegów (z poślizgiem lub stukiem). Tu masz rację. U mnie miesiąc jeździ normalnie, żaden mechanik nic nie słyszy ani nie czuje, robią test dwumasy, nasłuchują, oglądają i nic im nie wychodzi. Potem przyjdzie jeden dzień i wibracje się pojawiają Pamiętajcie, że w J 11 jest sprzęgło dyrauliczne a więc przyczyną szarpania może być zapowietrzenie układu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.