Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Silne drgania karoserii podczas pszyspieszania


jaco777
 Share

Recommended Posts

Witam. Jacek ze Szczecinka, posiadacz T31 od kilku miesięcy.

Mam problem już wielokrotnie opisywany na forum.
Ale u mnie silne drgania pojawiają się przy obciążeniu silnika przy przyspieszaniu, słabną przy jednostajnej jeździe, ale dalej są uciążliwe.
Czasami jak się silnik jakoś specyficznie ułoży na poduszkach, to drania są mniejsze. Pomagało też stanie auta przez kilka dni.
Na zakrętach w prawo drgania wzmagają się, na zakrętach w lewo słabną.
Na hopach, drgania też na chwilkę ustępują, pewnie gdy silnik jest "wyrzucany" w górę.
Pomagało też podniesienie silnika na lewarku, ale na krótko.

Wymieniłem lewą poduszkę silnika 11210JY00B - pomogło tylko trochę.

Link do katalogu części https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwHt2cispYqBqYyvqb7t-7WhgYaY6ebr6vjX5KyqmY6alpCYys3dm5uXjIyKi5LIz-qArqqun5SX6tLL2ovt6I3v7enrs76hob2wvJ-l-6-ksrac_PX6srm6-bzTtp78hKWhq7C_xvO2sre9-uXs4euqqvm4vfvi_Z_796T99_3k--nu7JH7tril_aOnrra6maCk4eD95PuOlpD796Th5_3k-5KR742YyNyn7ovp6-_u7O2zqrj9u7j65YWEpgAAAAA5L7wW%24&vid=0&cid=1&uid=111081&q=JN1TCNT31U0300565

Obstawiam tą dolną olejową poduszkę silnika, czyli 11220JG72A. Zamówiłem używaną.
Ale nie mogę znaleźć opisu lub filmu z jej wymiany dla silnika M9R.
Z instrukcji serwisowej wynika, że trzeba wymontować cały silnik.

Ktoś już miał podobne objawy i poradził sobie z tym ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź przeguby na półosiach. Stan manszet i luz. Myślałem, że u mnie to była kwestia poduszki, szczególnie górnej, bo było widać, że się zapadła. Niestety wymiana poduszek zmniejszyła efekt, ale nie wyeliminowała. Następny podejrzany był przegub. Lewy wewnętrzny się okazał problemem. Nie daje objawów zawsze, ale daje i to dość mocne. Luz na półosi jest wyraźnie wyczuwalny, a do tego wkoło znalazło się sporo smaru z pęknięcia małego w manszecie.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dzięki za naprowadzenie. Rzeczywiście u mnie to samo. Lewy wewnętrzny przegub ma duże luzy góra/dół. Manszety w dobrym stanie.

Po wymontowaniu całej półosi, gdy został tylko kielich przegubu wewnętrznego, te luzy kielicha nadal są.
1. Czy to może oznaczać, że kielich ma wyrobione już frezy ?
2. Czy mogą to być wyrobione frezy w skrzyni biegów ?
3. A może jest tam jeszcze jakieś łożysko podporowe i ono ma luzy ?

Dodatkowo w obudowie skrzyni jest uszczelka/oring dla osi kielicha, w którym spadła okrągła podkładka/sprężyna. Nie jestem pewien czy dobrze znalazłem tą część o PN 33111JD60A
Szukam tutaj: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwFpXUwoIQ4FLQgrLTppfzElBQIcbWJvbnxTYCguHQoeEhQcTklZHx8TCAgODxZMS24EKi4qGxATblZPXg9pbAlraW1vNzolJTk0OBshfysgNjIYeHF-Nj0-fThXMh14ACElLzQ7QncyNjM5fmFoZW8uLn08OX9meRx_cyB5c3lgf29oaxx_MjwheScjKjI-HSQgZWR5YH8KEhR_cyBlY3lgfxYVawkcTFgjag9tb2tqaGk3Ljx5Pzx-YQEAIgAAAADfwS80%24&vid=0&cid=6&uid=111456&q=JN1TCNT31U0300565

A łożysko tutaj, o PN 38236JG21A  https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwEIPC1JQG9kTGlKTFsIHlBEZGN9DAMODx0yAUlPfGt_c3V9Lyg4fn5yaWlvbnctKg9lS09LenFyDzcuP24IDWgKCAwOVltERFhVWXpAHkpBV1N5GRAfV1xfHFk2U3wZYUBETlVaIxZTV1JYHwAJBA5PTxxdWB4HGH0eEkEYEhgBHg4CCn8eU11AGEZCS1NffEVBBAUYAR5rc3UeEkEEAhgBHnd0Cmh9LTlCC24MDgoLCQhWT10YXl0fAGBhQwAAAABCgS_F%24&vid=0&cid=6&uid=111481&q=JN1TCNT31U0300565

Obecnie mam wszytko rozmontowane i zamówiłem całą lewą przednią półoś 39101JG74B https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=NISSAN201809&ssd=%24*KwHo3M2poI-ErImqrLvo_rCkhIOd7OPu7_3S4amvnIufk5Wdz8jYnp6SiYmPjpfNyu-Fq6-rmpGS79fO347o7Yjq6OzutrukpLi1uZqg_qqht7OZ-fD_t7y__LnWs5z5gaCkrrW6w_azt7K4_-Dp5O6vr_y9uP7n-J3-8qH48vjh_u7j6pj-s72g-Kaiq7O_nKWh5OX44f6Lk5X-8qHk4vjh_peU6oidzdmi647s7urr6ei2r734vr3_4ICBowAAAAAjfo3s%24&vid=0&cid=6&uid=111491&q=JN1TCNT31U0300565

PS Półoś zamówiłem GSP. Czy może lepsza będzie Euro Driveshafts ?

Dodano: Cała półoś wymieniona i usterka nadal jest, prawdopodobnie panewka . Utworzyłem nowy post tutaj

 

Edited by jaco777
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Po wymianie obydwu kompletnych półosi, drania przy przyspieszaniu ustąpiły.

Luzy samego kielicha przegubu wewnętrznego przy lewej półosi, są normalne, ten typ tak ma.

Zamontowałem na lewą stronę półoś GSP, a na prawą Breve. Obecnie po kilku tysiącach kilometrów, już zaczynają się pojawiać lekkie wibracje przy przyspieszaniu oraz ciągły hałas przypominający uszkodzone łożysko, zmieniający się w zależności w którą stronę skręcam.
Obstawiam, że któryś z przegubów w nowej półosi już ma luzy. Na dniach sprawdzę i dam znać czy to GSP czy Breve.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przeguby oryginalne -Nissanowskie zadnych luzów nie mają.

Dlatego szkoda pieniedzy na zamienniki .albo oryginał nowy albo uzywany ale nie zamiennik.

P.S.

Przeguby uszkodzone powoduja hałas,chrobotanie jedynie przy skręcaniu.w tym przypadku to przeguby zewnetrzne.

Jak buczenie,hałas utrzymuje przy jeździe na wprost to nie jest wina przegubów a raczej łozysk kół.

 

Edited by piotrek3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dziś sprawdziłem obydwie półosie. Zarówno GSP jak i Breve mają już luzy na przegubach wewnętrznych - po kilku tysiącach kilometrów. Wielkość luzów jest dla obydwu praktycznie taka sama.

Co do hałasu z przegubów podczas jazdy - poprzednio było podobnie, najpierw hałas przypominający uszkodzone łożysko, potem lekkie szarpania przy przyspieszaniu, na koniec hałas przypominający uszkodzone łożysko ustał ale szarpanie przy przyspieszaniu było bardzo mocne.

Rozglądam się za używanymi półosiami, bo oryginałów raczej nigdzie nie dostanę. Jak ktoś ma namiary, to będę wdzięczny na link.

 

Link to comment
Share on other sites

Oryginalne połosie sa dostepne ,problemem jest tylko ich cena.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 2.09.2024 o 23:11, jaco777 napisał:

Rozglądam się za używanymi półosiami

Podobne efekty mogą też być od koła dwumasowego.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
W dniu 2.09.2024 o 01:06, piotrek3 napisał:

Przeguby oryginalne -Nissanowskie zadnych luzów nie mają.

Dlatego szkoda pieniedzy na zamienniki .albo oryginał nowy albo uzywany ale nie zamiennik.

P.S.

Przeguby uszkodzone powoduja hałas,chrobotanie jedynie przy skręcaniu.w tym przypadku to przeguby zewnetrzne.

Jak buczenie,hałas utrzymuje przy jeździe na wprost to nie jest wina przegubów a raczej łozysk kół.

 

Miałeś rację, zaczęły mi też padać łożyska. Zmyliły mnie te przeguby.

Obydwa przeguby wymieniłem na Lobro. Całe piasty wymienione na SNR.

Do tej pory wszystko OK. Dzięki za porady.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, jaco777 napisał:

Miałeś rację, zaczęły mi też padać łożyska. Zmyliły mnie te przeguby.

Obydwa przeguby wymieniłem na Lobro. Całe piasty wymienione na SNR.

Do tej pory wszystko OK. Dzięki za porady.

Odezwij się kiedy przejezdzisz ~~>20tys.km z tymi przegubami i piastami w zamiennikach..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.12.2024 o 08:41, piotrek3 napisał:

Odezwij się kiedy przejezdzisz ~~>20tys.km z tymi przegubami i piastami w zamiennikach..

Nie dojeździ do 20kkm

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...