Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Rezystor dmuchawy x trail t32 2,0 177km


gregor7810
 Share

Recommended Posts

Koledzy juz dwa razy zdazylo sie ze po godzinie jazdy nawiew przestal działać. Zmiana siły nawiewu nic nie robiła. Pod kokpitem słychać, że wiatrak wieje ale nie idzie on na kratki nawiewowe. Moja myśl to rezystor dmuchawy. 

Wg mnie dojscie do niego jest od kierowcy, ale jak go wymienic to nie mam pojęcia. Proszę o podpowiedzi ck do diagnozy, ewentualnie sposobu dojscia do wymiany. 

pozdr

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Właśnie go wyciągnąłem z mojego T32, to tak zwany jerzyk. Szukam informacji jak go sprawdzić bo u mnie też wentylator zmienia siłę nawiewu, a najgorsze jest to że raz Klima działa a raz nie. 

Żeby go wyciągnąć musisz zdemontować plastiki pod kierownicą i dokręcić pedał gazu odkręcając 5szt nakrętek 13 i odpinając kostki. Rezystor ma dwie kostki przy samej grodzi i prawie go nie widać. Zamontowany jest na jeden wkręt krzyżakowy. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, wyzel001 napisał:

Właśnie go wyciągnąłem z mojego T32, to tak zwany jerzyk. Szukam informacji jak go sprawdzić bo u mnie też wentylator zmienia siłę nawiewu, a najgorsze jest to że raz Klima działa a raz nie. 

Żeby go wyciągnąć musisz zdemontować plastiki pod kierownicą i dokręcić pedał gazu odkręcając 5szt nakrętek 13 i odpinając kostki. Rezystor ma dwie kostki przy samej grodzi i prawie go nie widać. Zamontowany jest na jeden wkręt krzyżakowy. 

Wymieniłeś rezystor? 

Kupiłem ale niestety nie ten i poszedł zwrot. Myślałem że znajduje się on w okolicy silnika dmuchawy ale niestety jest on tak jak napisałeś od kierowcy. Dostęp slaby:(. 

U mnie jest tak że po godzinie jazdy przestaje wiać z kratek. Słuchać jak zmieniam siłę nadmuchu ale wszystko kotłuje się pod kokpitem. Po dobrych kilku minutach i zmianach różnych ustawień nadmuch wraca do swojej poprawnej pracy.

Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i  powiedział że raczej rezystor jest ok. ( na podstawie mojego opisu zmiany siły nawiewu). Stawiałby na silniczki klap nawiewu lub wgranie nowego softu. On miał taką sytuację w swojej a6 - kupił silniczek klap ale nic to nie pomogło. Dopiero wgranie softu załatwiło temat. 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.09.2024 o 23:29, gregor7810 napisał:

U mnie jest tak że po godzinie jazdy przestaje wiać z kratek. Słuchać jak zmieniam siłę nadmuchu ale wszystko kotłuje się pod kokpitem. Po dobrych kilku minutach i zmianach różnych ustawień nadmuch wraca do swojej poprawnej pracy.

 

 

na 90% to nie rezystor

pytania:

-czy jak po godzinie jazdy nie duje, to na funkcji "Auto" czy na manualu?

-czy jak ww na funkcji "Auto" to czy obroty wiatraka spadają do minimum?

-zanim zaczniesz jazde wyłącz A/C, wyłącz funkcję "Auto" i zobacz czy po godzinie sytuacja będzie taka sama

-kiedy nabijałeś klimę?

 

W dniu 4.09.2024 o 21:34, wyzel001 napisał:

Właśnie go wyciągnąłem z mojego T32, to tak zwany jerzyk. Szukam informacji jak go sprawdzić bo u mnie też wentylator zmienia siłę nawiewu, a najgorsze jest to że raz Klima działa a raz nie. 

Żeby go wyciągnąć musisz zdemontować plastiki pod kierownicą i dokręcić pedał gazu odkręcając 5szt nakrętek 13 i odpinając kostki. Rezystor ma dwie kostki przy samej grodzi i prawie go nie widać. Zamontowany jest na jeden wkręt krzyżakowy. 

do Ciebie też powyższe pytania i na 90% nie to

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...