painter24 Posted October 27, 2024 Share Posted October 27, 2024 Witam czy do nissana J10 z silnikiem benzynowym 2l mogę zalać PŁYN DO CHŁODNICY DYNAGEL 2000+ czy musi być oryginalny ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted October 28, 2024 Share Posted October 28, 2024 Zawsze najlepszy bedzie oryginalny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitet Posted October 28, 2024 Share Posted October 28, 2024 Głównym składnikiem Nissanowego jest etano 1 2 diol a Dynagelu glikol etylenowy. Różnica jest w w cenie ,nazwie i ewentualnie w barwie. Etano 1 2 diol to chemiczna nazwa glikolu etylenowego. Można mieszać. Są zalecenia żeby co ileś tam lat wymienić cały płyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruno Posted October 29, 2024 Share Posted October 29, 2024 Kolego proponuję Tobie dolewkę płynu amerykańskiej firmy Prestone jako chyba jedyny ma gwarancję 5lat użytkowania co ciekawe nie zmienia koloru oryginalnego płynu po dolaniu.Sam użytkuję od paru lat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
painter24 Posted October 29, 2024 Author Share Posted October 29, 2024 Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź Płyn będę wymieniał na nowy a pytam o Dynagela 2000+ gdyż taki mam zalany w drugim aucie w Seacie, więc wolałbym bym mieć jeden i ten sam płyn do dwóch samochodów. Wiecie zamiast dwóch baniek będzie jedna. Czyli rozumiem że mogę wymienić w Nissanie na DYNAGEL i nic nie powinno się stać ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitet Posted October 29, 2024 Share Posted October 29, 2024 Możesz wymienić na Dynagel. Nic złego związane z tym płynem się nie stanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
painter24 Posted October 30, 2024 Author Share Posted October 30, 2024 Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź na moje pytanie Teraz mogę spokojnie wymienić płyn chłodniczy na DYNAGEL Jeszcze raz DZIĘKUJĘ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamyk82 Posted November 15, 2024 Share Posted November 15, 2024 Prestone nie polecam , zamarzł mi w nissanie micra po 4 latach , fakt że kupiłem go w markecie francuskiej firmy . Taki mróz wyskoczył wtedy ze 2 dni ponad -22 . Jechałem rano około 5 i patrze a wskazówka temperatury na czerwonym polu , zatrzymałem auto , wyłączyłem silnik , maska w górę . Górny przewód chłodnicy zimny jak lód, dopiero po chwili puściło , temperatura płynu spadła . Tego samego dnia wymieniłem płyn na różowe borygo . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruno Posted November 16, 2024 Share Posted November 16, 2024 Pierwszy raz słyszę żeby markowy płyn typu Preston produkt USA[ w nawiasie mówiąc jeden z najlepszych płynów na rynku]zamarzł przy -22stopniach chyba ze był kraszony wodą. U mnie w firmie uzywamy tylko Prestone od kilku lat zero problemów , kilka samochodów różni kierowcy nie każdy sprawdza terminy przegladów a tym bardziej płynów.Też prywatnie od kilkunastu lat używam tego specyfiku i sobie chwale.Jest taka obcja u kolegi że do końca nie wylał starego płynu i dolał tylko częśc nowego ale zawsze przy tego typu sprawach użyć można koncentratu tej firmy. Są silniki gdzie nie dokońca można wylać stary płyn.Na koniec dodam ze nie reklamuję tego płynu tylko odpisałem dlatego że używam ten płyn od długich lat i do końca nie zgadzam się z opinią przedmówcy.Pozdrawiam forumowiczow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamyk82 Posted November 24, 2024 Share Posted November 24, 2024 Miałem też nissana almere n16 z silnikiem 2.2 dci , auto użytkowałem przez 10 lat i przez te lata nigdy nie wymieniałem płynu , nie mam pojecia co tam było wlane i poprzedni właściciele też nie wymieniali a auto użytkowali 3 lata , cały czas płyn trzymał parametry , miałem takie urządzenie firmy prestone tzn dalej mam do mierzenia temperatury krzepniecia płynu . Jeżdże też motocyklem i w tym roku na wiosnę zalałem płyn firmy k2 taki mocno zielony , motocykl crusier nie żadna szlifierka więc jazda raczej spokojna , jak zrobiło trochę cieplej , tak koło 25-27 stopni po każdej jeździe włączał mi się wentylator chłodnicy . Po wymianie płynu na motul taki mocno czerwony wentylator nigdy się nie uruchamiał , pomimo że było ponad 30 stopni . Parametry oby płynów były podobne: K2 temp krzepnięcia -35 , wrzenia 130 Motul -35 , wrzenie 135. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.