Casteros Posted November 7, 2024 Share Posted November 7, 2024 Witam, Od jakiegoś czasu mam problem w swoim Qashqaiu z kierownicą. Jak w trakcie jazdy gdy skręcam lekko w prawo (skręt kierownicy do około godziny 14) to zostaje ona w miejscu i nie wraca do punktu 0. Przy większym skręcie w prawo kierownica wraca ale właśnie to momentu ok. godziny 13/14. Przy skręcaniu w lewo nie ma takich objawów. Z racji tego, że skręt kierownicy w lewo jest ok, to w tą stronę czuje lekki opór, a przy skręcaniu w prawo nie. Gdy samochód stoi w miejscu to kierownica wraca zarówno po skręcie w lewo jak i w prawo - problem występuje tylko podczas jazdy. Gdy zauważyłem te objawy akurat po kilku dniach miałem przegląd techniczny, na którym dowiedziałem się, że mam luzy na lewym wahaczu i trzeba go wymienić. Myślałem, że to jest przyczyna ale wahacz wymieniony, a problem nadal jest. Sprawdzałem zbieżność kół w 2 warsztatach i jest ok. Mechanik zaproponował zamianę lewego i prawego koła miejscami na jeden dzień i nie była to przyczyną. Aktualny pomysł mechanika to awaria wspomagania kierownicy, ale zastanawiam się czy nie wyskoczyłby wtedy błąd na desce rozdzielczej? Może ktoś miał podobny problem, albo jakiś pomysł czego szukać dalej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted November 7, 2024 Share Posted November 7, 2024 (edited) Może łożysko na amortyzatorze jest zepsute lub coś jeszcze z zawieszeniem (sprawdź, czy samochód stoi na równej wysokości z lewej i prawej strony). Może czujnik skręcenia kierownicy szwankuje (w J12 dokładny kąt można odczytać poprzez OBDII darmową aplikacją na telefon, w J11 nie widziałem tego parametru). Edited November 7, 2024 by aquariusmax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casteros Posted November 8, 2024 Author Share Posted November 8, 2024 6 godzin temu, aquariusmax napisał: Może łożysko na amortyzatorze jest zepsute lub coś jeszcze z zawieszeniem (sprawdź, czy samochód stoi na równej wysokości z lewej i prawej strony). Może czujnik skręcenia kierownicy szwankuje (w J12 dokładny kąt można odczytać poprzez OBDII darmową aplikacją na telefon, w J11 nie widziałem tego parametru). Amortyzacja też była sprawdzana i jest ok. A czy uszkodzony czujnik skrętu kierownicy powinien dać błąd po podłączeniu komputera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted November 8, 2024 Share Posted November 8, 2024 Jeśli czujnik jest uszkodzony i myśli, że działa dobrze, to przecież nie da informacji, że działa źle. Wiele rzeczy, szczególnie zawieszenie, nie powoduje błędów w komputerze. Sprawdź miarką, czy blotniki są na identycznej wysokości. Zastanów się też kiedy problem powstał, może to nakieruje Ciebie na przyczynę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casteros Posted November 8, 2024 Author Share Posted November 8, 2024 Godzinę temu, aquariusmax napisał: Jeśli czujnik jest uszkodzony i myśli, że działa dobrze, to przecież nie da informacji, że działa źle. Wiele rzeczy, szczególnie zawieszenie, nie powoduje błędów w komputerze. Sprawdź miarką, czy blotniki są na identycznej wysokości. Zastanów się też kiedy problem powstał, może to nakieruje Ciebie na przyczynę. Sprawdzę i porozmawiam z mechanikiem o wymianie czujnika. Zobaczymy, może to to Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulo68 Posted November 8, 2024 Share Posted November 8, 2024 Obstawiam górne łozysko amora , wymiana czujnika nic nie da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casteros Posted November 19, 2024 Author Share Posted November 19, 2024 Update: Póki co przyczyna dalej nie jest znana. Konsultowałem się z kolejnym warsztatem oraz elektro mechanikiem. Ten pierwszy wyklucza mechaniczne uszkodzenia, ponieważ na postoju kierownica wraca z lewej i z prawej strony normalnie. Przestaje wracać z prawej strony podczas jazdy. Po podłączeniu komputera przez elektro mechanika ten nie znalazł błędów. Czujnik skrętu koła widzi punkt 0 w prawidłowym położeniu kierownicy. Podejrzewamy, że coś zadziało się ze wspomaganiem. Jest pomysł aby wypiąć wtyczkę od wspomagania i zobaczyć różnicę w jeździe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted November 19, 2024 Share Posted November 19, 2024 Sprawdz koncowki drazkow, mialem taki przypadek juz. Pojazd poznal juz wszystkie servisy w okolicy.. i nic. Zawieszenie ogolnie bylo slabe a koncowki drazkow w oplakanym stanie. Po wymiane problem nie istnial. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casteros Posted November 19, 2024 Author Share Posted November 19, 2024 Problem tylko jest w tym że na postoju problemu nie ma, dopiero w trakcie jazdy. Jakby jakaś część mechaniczna była zużyta, kierownica nie wracałaby też na postoju - tak mi się wydaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulo68 Posted November 25, 2024 Share Posted November 25, 2024 (edited) Napiszę Ci jeszcze raz - górne łożyska amorów do sprawdzenia i przestań wymyślać ze na postoju jest ok, bo tak tego nie wyczujesz Edited November 26, 2024 by Paulo68 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.