Guest maciejwra Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Witam Co sadzicie o tym??? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=76461514 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maniek-ol Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Dobry bajer to połowa sukcesu #-o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Polak Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Czytalem ze strumienice bardzo poprawiaja osiagi....w silnikach odrzutowych W samochodach sie to raczej nie sprawdza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 autor tego tekstu na allegro zapomniał dodać jeszcze że strumienica może spowodować cofanie się płomienia do silnika ,wywalenie uszczelki pod głowicą [8 razy u mojego brata w mitsubishi lancer],wypalenie gniazd zaworowych...jedyne strumienice które można polecić to te opracowane przez inż,Pachonia oraz michael tuning,pod konkretny model autka/nie zawracaj sobie głowy,bo nic nie jest pewne przy strumienicach uniwersalnych, ja mam zamiast kata tłumik przelotowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Łukasz to co napisales, oczywiscie jest prawda tylko te uszkodzenia o ktoorych napisales powstaja w skutek montazu strumiennicy w nieodpowiednim miejscu (czyt. w miejsce katalizatora). jezeli bedzie zalozona zamiast tlumika srodkowego bedzie wszystko cacy (tak stwierdza inz. Pachon). Produkty inz. Pachonia i Micheal Systems (we wspoolpracy z MG Motorsport) sa jak najbardziej godne polecenia na allegro bym tego nie kupowal pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 czyli TYLKO tłumik przelotowy, a orientujecie się jaki jest rozmiarrury std. w almerze 1.6SR? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Witam Co sadzicie o tym??? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=76461514 Zacytuje pewna reklame na pralke se przyklej Jak masz zapchanego kata to kup nowego hi-flow - bedzie zdrowiej dla auta i otoczenia Poszukaj produktow lindo gobex 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 najlepiej kata sportowego z wkladem metalicznym (a nie tak jak w serii - ceramiczny) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 jakie ceny takich sprzetów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipfm Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 jakie ceny takich sprzetów Na szybko mi cos takiego wyskoczylo: http://www.tuningbaja.pl/sklep/products.php?category=240 Ceny za JMJ (ponoc troszke tanszy) w granicach 400 zł (nie ma w wykazie Nissana) Ceny za L-G mailowo lub telefonicznie. Powodzenia w szukaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 jakie ceny takich sprzetówwww.mgmotorsport.pl swego czsau mieli takie napisz do nich lub zadzwon pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 już nie chciałem tego dodawać,myślałem że każdy wie że miejsce strumienicy jest dokładnie w miejscu kata... ale to nie zmienia faktu że niewiele jest strumienic poprawiających cokolwiek :wink: sportowy kat,to najlepsze wyjście a tak swoją drogą to słyszeliście czy ktoś montuje kata,zamiast ostatniego tłumika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onyx Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 no łukasz teraz to zes walnal :shock: nie napisales wszystkiego do konca i niezle namieszales. pozwool ze napisze sprostowanie moze to raz na zawsze zamknie spory na ten temat "...Rezerwy te mogą być doskonale wspomagane przez cały szereg tak zwanych dynamizatorów przepływu np. strumiennic, które przy zamontowaniu ich za katalizatorem przy swoich właściwościach wysysających doskonale zwiększają przepustowość wkładu katalitycznego. Innym rozwiązaniem, jest zastosowanie w miejsce katalizatora komory rezonansowej, która umieszczona w odpowiednim miejscu układu wydechowego ( harmoniczna) wywołuje zjawisko odbicia fali i tym samych nie ma utraty momentu w dolnych zakresach prędkości obrotowych silnika..." "...To co określamy strumienicą Jones pod względem fizycznym może tylko tłumikiem środkowym z dynamizatorem przepływu . Ktoś świadomie sprowadził z jakiejś zachodniej firmy tłumik środkowy uniwersalny , okrzyknął to strumienicą i wykorzystał rynek przygotowany przez wyroby i projekty inż. Pachonia prekursora stosowania elementów dynamizujących przepływ spalin i mieszanki paliwowej .Ktoś przygotował reklamę , ustawił odpowiednio cenę powołał się na firmę "Jones" ( Ta się podobno nie przyznaje do tego produktu ) i zalał rynek tym wyrobem Komentarza już nie wymaga to , że nasi majsterkowicze zaczęli podrabiać tego...... podrobionego Jones`a i mamy niezły pasztet . Jones` był wypełniony chyba watą szklana lub podobnym absorbentem i jako tłumik , umieszczony w miejscu katalizatora , przy sportowym wolnym wydechu .W tej sytuacji wata uległa wypaleniu . Znajomy który zamontował strumienicę w miejscu katalizatora w mocnym aucie ze sportowym wydechem stwierdził , że po kilku minutach pracy układu z tłumika leciały kawałki wypalonej waty . W rezultacie pozostaje pusty tłumik z łuskami , które działają jak zwężki Venturiego blisko silnika . Umieszczenie takiej strumienicy przy silniku , który ma układ np. recyrkulacji spalin , gdzie współczynnik reszty spalin ma duże znaczenie-spowoduje zakłócenie spalania zubożonego ładunku doprowadzając w konsekwencji do uszkodzenia pierścieni tłokowych , uszczelki pod głowicą czy wypalania zaworów wydechowych . Mają rację najlepsi w Polsce tunerzy od tuningu mechanicznego silnika Pan Jacek Chojnacki oraz inż. Andrzej Godula przestrzegając przed takim montażem takiego " czegoś " ..." "...Przykre w tej historii jest to , że ta " afera " rzuca cień na strumienice i w ogóle już krążą opinie że wszystkie dolotowe czy wydechowe powodują uszkodzenia silnika . Statystycznie biorąc nawet sam Jones nie musi zniszczyć silnika . Znam wielu klientów , którzy są bardzo zadowoleni z tego urządzenia . Mają to jednak zamontowane w miejsce środkowego tłumika , lub w miejsce katalizatora ale przy fabrycznych tłumikach , które hamują przepływ spalin i nie dopuszczają do powstania podciśnienia w puszce urządzenia..." fragmenty pochodzą z artykułu inz. Pachonia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 konkret odpowiedz :idea: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 już nie chciałem tego dodawać,myślałem że każdy wie że miejsce strumienicy jest dokładnie w miejscu kata...ale to nie zmienia faktu że niewiele jest strumienic poprawiających cokolwiek :wink: sportowy kat,to najlepsze wyjście a tak swoją drogą to słyszeliście czy ktoś montuje kata,zamiast ostatniego tłumika? W samochodach starujących w klasie N się tak robi gdzie jest wymagane zastosowania kata, Kat umieszczony na końcy ma najmniej negatywny wplyw na spedki mocy za to wogle nie dopala spalin (za niska temperatura) JAk cherz mieć kata metalowego to mozna poszukać na allegro mozna tam znaleśc modele praktycznie o 1 do 3L pojemności w cenie do ok 280zł maks. Są jeszcze tłumiki przelotowe kształtem przypominające katalizatory znacznie lepsze rozwizanie niż te imitacje strumienic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.