stemplek Posted Thursday at 05:33 PM Share Posted Thursday at 05:33 PM Od sierpnia 2024 mam Pulsara 1.2, wcześniej jeździłem Renault Twingo 1.2. Jeżdżę na krótkich trasach. Zauważyłem ze w mieście w miesiącach chłodnych dużo pali. W grudniu mimo że nie był mroźny średnie spalanie wyniosło 12,5l/100km i to zarówno wg moich obliczeń jak i wg komputera pokładowego. W październiku 8.83l/100km, w listopadzie 11,96l/100km. Nie wiem czy to się wiąże w usterką (nie mam żadnych komunikatów, oprócz faktu że CHECK ENGINE zapalił mi się raz na kilka sekund). Porównywałem to ze swoim starym autem, i tam spalanie w mieście zimą nigdy nie przekroczyło 9,5l/100km. Czy to wina techniki jazdy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilunia Posted Thursday at 06:05 PM Share Posted Thursday at 06:05 PM 27 minut temu, stemplek napisał: W grudniu mimo że nie był mroźny średnie spalanie wyniosło 12,5l/100km i to zarówno wg moich obliczeń jak i wg komputera pokładowego. W październiku 8.83l/100km, w listopadzie 11,96l/100km. Jeżeli używasz auto na b. krótkich odcinkach i na tej podstawie podajesz średnią, to jest to możliwe. Ale nawet na odcinkach rzędu 5, czy 10 km nigdy na kompie nie widziałem więcej niż 7. Albo masz coś z autem, albo styl jazdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exopel Posted Thursday at 07:46 PM Share Posted Thursday at 07:46 PM czasem gdy jadę przez miasto odcinek powiedzmy 5 km, komputer pokazuje mi średnie spalanie na 100km 8,5 litra, bywa, że 12. natomiast jak wyskoczę sobie po za miasto i przejadę 30 km wyświetla mi się 4,5 -5,2 litra. sam więc widzisz, ze miasto to zło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted Friday at 08:05 AM Share Posted Friday at 08:05 AM Zdecydowanie jest coś nie tak. Ja jeżdżę do sklepu 3,3 km, silnik się o tej porze roku nie zdąży nawet nagrzać, a spalanie i tak nie przekracza 10 litrów. A ja jeszcze muszę się zatrzymać na parkingu by ręcznie u siebie pod domem szlaban podnosić, a to też podbija spalanie. Nieraz wjeżdżając po tych 3 km na parking pod sklepem mam spalanie ok. 8-8,2 litra. Teraz mam zwykle ok. 9-9,5. Ale w drodze powrotnej już ok. 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExploRer Posted Friday at 08:17 AM Share Posted Friday at 08:17 AM (edited) 12 godzin temu, exopel napisał: czasem gdy jadę przez miasto odcinek powiedzmy 5 km, komputer pokazuje mi średnie spalanie na 100km 8,5 litra, bywa, że 12. natomiast jak wyskoczę sobie po za miasto i przejadę 30 km wyświetla mi się 4,5 -5,2 litra. sam więc widzisz, ze miasto to zło Niestety, miasto to zło Chyba, że czasem wyskoczysz na obwodnicę aby mieć lepszy wynik dla samopoczucia Na trasie 30km mam 5.5-6.8, latem 5.2 i rzadko poniżej, 4.3 to od święta Miasto między 8-11... W Hondzie 1.8 w mieście 9,5-12 Jeszcze kwestia co tankujesz 95 czy 98... Ja 98 leje, znajomy leje 95 i więcej mu idzie... Edited Friday at 08:20 AM by ExploRer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilunia Posted Friday at 10:03 AM Share Posted Friday at 10:03 AM 1 godzinę temu, ExploRer napisał: Jeszcze kwestia co tankujesz 95 czy 98... Ja 98 leje, znajomy leje 95 i więcej mu idzie... Z doświadczenia wiem, że sporo zależy gdzie tankujesz. Jak zatankuję na Shell'u Shell FuelSave 95, lub Shell V-Power 95, to zużycie w stosunku do paliw Orlenu mam o ok. 1 ltr/100 km niższe. Nawet biorąc pod uwagę różnice w cenach Shell - Orlen, to i tak finalnie się opłaca tankować na Shellu, tym bardziej mając kartę Shell ClubSmart. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exopel Posted Friday at 03:42 PM Share Posted Friday at 03:42 PM (edited) 6 godzin temu, Bilunia napisał: Z doświadczenia wiem, że sporo zależy gdzie tankujesz. Jak zatankuję na Shell'u Shell FuelSave 95, lub Shell V-Power 95, to zużycie w stosunku do paliw Orlenu mam o ok. 1 ltr/100 km niższe. Nawet biorąc pod uwagę różnice w cenach Shell - Orlen, to i tak finalnie się opłaca tankować na Shellu, tym bardziej mając kartę Shell ClubSmart. nie chcę niszczyć twojego dobrego sampoczucia i obdzierać cię ze złudzeń ale.. "Porozumienie, które zawarto 3 grudnia br., obowiązuje przez cały przyszły rok. W jego ramach LOTOS dostarczy polskiej sieci stacji Shell benzynę bezołowiową oraz olej napędowy. Również w minionym roku Grupa LOTOS S.A. zawarła umowę na dostawy paliw płynnych z Shell Polska..." wcześniej Shell zaopatrywał sie z rafinerii płockiej. tak wiem, zaraz napiszesz, ze legendy powiadają, że ulepszacze i takie tam... tak właśnie działa efekt placebo Edited Friday at 04:44 PM by exopel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted Friday at 08:58 PM Share Posted Friday at 08:58 PM Żeby nie być gołosłownym. Za Kauflandem na Bratysławskiej jest wjazd na parking za biedronką (od ulicy Siemaszki). Od tego parkingu do mnie pod szlaban na Kazimierza Wielkiego jest 3,8 km. Tu zdjęcia z kompa z drogi powrotnej. Jak widać silnik się nawet nie nagrzał. Tak więc spalanie stemplek bądź co bądź fatalne masz. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilunia Posted Friday at 11:05 PM Share Posted Friday at 11:05 PM 6 godzin temu, exopel napisał: nie chcę niszczyć twojego dobrego sampoczucia i obdzierać cię ze złudzeń ale.. "Porozumienie, które zawarto 3 grudnia br., obowiązuje przez cały przyszły rok. W jego ramach LOTOS dostarczy polskiej sieci stacji Shell benzynę bezołowiową oraz olej napędowy. Również w minionym roku Grupa LOTOS S.A. zawarła umowę na dostawy paliw płynnych z Shell Polska..." wcześniej Shell zaopatrywał sie z rafinerii płockiej. tak wiem, zaraz napiszesz, ze legendy powiadają, że ulepszacze i takie tam... tak właśnie działa efekt placebo Ja nikomu nie zabraniam mieć własnego zdania. Jeżeli coś piszę, to w oparciu wyłącznie o własne doświadczenia, czego dowodem jest np. fotka z mojego testu. Co prawda mój test trochę odbiega od tematu, bo był przeprowadzony w trasie, ale zapewniam, że przy ciut niższej prędkości można spokojnie zejść poniżej 4 ltr/100 km. Ja rozumiem, że nie tylko w zimie, ale i latem, bezpośrednio po uruchomieniu s-ka i rozpoczęciu jazdy, zużycie może oscylować w granicach 10, ale w tym przypadku potwierdzam to co wyżej pokazał kol. tomkek1912, bo w podobnych przypadkach mam identyczne parametry. W dniu 9.01.2025 o 18:33, stemplek napisał: Jeżdżę na krótkich trasach. Zauważyłem ze w mieście w miesiącach chłodnych dużo pali. W grudniu mimo że nie był mroźny średnie spalanie wyniosło 12,5l/100km i to zarówno wg moich obliczeń jak i wg komputera pokładowego. W październiku 8.83l/100km, w listopadzie 11,96l/100km. @ exopel Nikt mi nie wmówi, że na jakimkolwiek paliwie, czy to zatankowanym na Shellu, czy innej stacji, zużycia pokazane przez kol. stemplek zdecydowanie nie odbiegają od doświadczeń innych użytkowników Pulsarów z s-kami 1.2. No chyba, że jego "krótkie" trasy to 1 - 2 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stemplek Posted Saturday at 12:01 AM Author Share Posted Saturday at 12:01 AM ma ktoś pomysł skąd takie duże spalanie u mnie? W starym samochodzie to włączałem silnik przed odśnieżeniem/odszronieniem auta. Teraz juz tak nie robię bo wtedy spalanie wychodzi koło 20//100 Co mam jeszcze zrobić? Krótkie trasy to są zarówno trasy 4km, jak i 1km. W poprzednim aucie który miał też silnik 1.2 ale bez turbosprężarki. Ja cały czas jeżdzę po mieście czy tym czy innym autem i takiego dużego spalania nie miałem. Do pracy mam 4 km i komputer pokazuje mi ostatnio spalanie nawet na poziomie 18-20l/100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExploRer Posted Saturday at 08:00 AM Share Posted Saturday at 08:00 AM 7 godzin temu, stemplek napisał: ma ktoś pomysł skąd takie duże spalanie u mnie? W starym samochodzie to włączałem silnik przed odśnieżeniem/odszronieniem auta. Teraz juz tak nie robię bo wtedy spalanie wychodzi koło 20//100 Co mam jeszcze zrobić? Krótkie trasy to są zarówno trasy 4km, jak i 1km. W poprzednim aucie który miał też silnik 1.2 ale bez turbosprężarki. Ja cały czas jeżdzę po mieście czy tym czy innym autem i takiego dużego spalania nie miałem. Do pracy mam 4 km i komputer pokazuje mi ostatnio spalanie nawet na poziomie 18-20l/100 Dla pewności sprawdź dłuższą trasę, czy wtedy jest w normie. Jeżeli nie, to wtedy trzeba się przejmować. U mnie 18l/100 pokazuje jak przejadę 0,5km od sklepu pod dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExploRer Posted Saturday at 08:21 AM Share Posted Saturday at 08:21 AM 16 godzin temu, exopel napisał: nie chcę niszczyć twojego dobrego sampoczucia i obdzierać cię ze złudzeń ale.. "Porozumienie, które zawarto 3 grudnia br., obowiązuje przez cały przyszły rok. W jego ramach LOTOS dostarczy polskiej sieci stacji Shell benzynę bezołowiową oraz olej napędowy. Również w minionym roku Grupa LOTOS S.A. zawarła umowę na dostawy paliw płynnych z Shell Polska..." wcześniej Shell zaopatrywał sie z rafinerii płockiej. tak wiem, zaraz napiszesz, ze legendy powiadają, że ulepszacze i takie tam... tak właśnie działa efekt placebo U mnie Białogard/Zachodniopomorskie na stacji prywatnej Intermarche mamy paliwo z Niemieckiej rafinerii w Schwedt. A na pozostałych czy to Circle, Lotos/Orlen (wiadomo) i w okolicy, paliwo jest Orlenowskie. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exopel Posted Saturday at 08:58 AM Share Posted Saturday at 08:58 AM (edited) 9 godzin temu, Bilunia napisał: Ja nikomu nie zabraniam mieć własnego zdania. Jeżeli coś piszę, to w oparciu wyłącznie o własne doświadczenia, czego dowodem jest np. fotka z mojego testu. Co prawda mój test trochę odbiega od tematu, bo był przeprowadzony w trasie, ale zapewniam, że przy ciut niższej prędkości można spokojnie zejść poniżej 4 ltr/100 km. Ja rozumiem, że nie tylko w zimie, ale i latem, bezpośrednio po uruchomieniu s-ka i rozpoczęciu jazdy, zużycie może oscylować w granicach 10, ale w tym przypadku potwierdzam to co wyżej pokazał kol. tomkek1912, bo w podobnych przypadkach mam identyczne parametry. @ exopel Nikt mi nie wmówi, że na jakimkolwiek paliwie, czy to zatankowanym na Shellu, czy innej stacji, zużycia pokazane przez kol. stemplek zdecydowanie nie odbiegają od doświadczeń innych użytkowników Pulsarów z s-kami 1.2. No chyba, że jego "krótkie" trasy to 1 - 2 km @Bilunia, przecież ja ci również niczego nie zabraniam, a nawet do niczego nie namawiam. pokazuję ci tylko jakie są fakty, z których wynika, ze gdzie byś nie tankował, a dotyczy to chyba wszystkich sieci, tankujesz albo lotos, albo orlen. tutaj taka anegdota. w czasach gdy w pewnych kręgach modny był bojkot orlenu, pokazałem mojemu znajomemu skąd sieć BP (która stała się jego ulubioną) bierze paliwo. od tamtej pory w zasadzie nie rozmawiamy ze sobą, no obraził się, a człowiek niby wykształcony i w świecie obyty. a tak na marginesie, twierdzenie, że po zatankowaniu jakiegoś paliwa, spadło ci spalanie o 1 litr na 100 kilometrów, możesz rozpatrywać przez pryzmat setki czynników, które miały na to spalanie wpływ, a paliwo może być na końcu tej listy. Edited Saturday at 09:00 AM by exopel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilunia Posted Saturday at 01:02 PM Share Posted Saturday at 01:02 PM 4 godziny temu, ExploRer napisał: U mnie Białogard/Zachodniopomorskie na stacji prywatnej Intermarche mamy paliwo z Niemieckiej rafinerii w Schwedt. A na pozostałych czy to Circle, Lotos/Orlen (wiadomo) i w okolicy, paliwo jest Orlenowskie. Ja mam kontakt z człowiekiem pracującym dla Orlenu w jakimś dziale związanym z chemią, wpływem spalania paliwa na "gładkość" nawierzchni, jeżdżącym na wszelkiej maści światowe sympozja w tych dziedzinach. Swego czasu podzieliłem się z nim swoimi doświadczeniami w kwestii zużycia paliwa, które przedstawiłem wcześniej. I od niego właśnie mam informacje, że Wielkopolskie stacje Shell'a zaopatruje Niemiecka rafineria. Ta rozmowa miała miejsce ze 2 lata temu w okresie kiedy mu zrelacjonowałem wyniki swojego testu. 3 godziny temu, exopel napisał: ... pokazuję ci tylko jakie są fakty, z których wynika, ze gdzie byś nie tankował, a dotyczy to chyba wszystkich sieci, tankujesz albo lotos, albo orlen. No sam w końcu dopuszczasz, że "chyba" ... Być może że w ostatnim czasie coś w tej kwestii się zmieniło, więc nie zamierzam z kol. exopel kruszyć kopii w kwestii kto kogo i w jakiej jakości paliwo zaopatruje. Przedstawiłem koledze szukającemu pomocy rzetelne wyniki swojego testu ... i tyle z mojej strony. Jedno jest pewne - kol. stemplek ma problem z którym musi sobie sam poradzić, bo żadna szklana kula i nasze doświadczenia nie rozwiążą jego problemu z nadmiarowym apetytem jego Pulsara na paliwko . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted Saturday at 01:38 PM Share Posted Saturday at 01:38 PM Tutaj traska od salonu Nissan na Jasnogórskiej (wylotówka na Bytom), północna obwodnica Krakowa, dalej nową przełączka z tej obwodnicy na S7, dalej do węzła Widoma i za węzłem jeszcze lokalną 3 km. Jazda zgodnie z przepisami. Na obwodnicy 100, 120 na s7 i tak 10-20 km/h więcej za węzłem. Spalanie: Pulsar to jest mega oszczędne auto. Jeżdżąc krajówkami prawie przepisowo można zejść poniżej 4l. Żałuję że za 2 tygodnie już go nie będzie...ale nie mam ekonomicznego uzasadnienia trzymania dwóch aut, które rocznie robią razem 10-12 kkm. Ja tankuję na różnych stacjach. @Stemplek - zrób jak kolega wyżej napisał. Zrób jakąś trasę lokalnymi, niezakorkowanymi drogami, może z jakąś S lub A. Nagrzej silnik porządnie. Na zimnym jedź spokojnie, na nagrzanym można trochę dynamicznej. Tak czy inaczej wg mnie spalanie z w miarę przepisowej jazdy powinno być poniżej 6l/100. Jak będziesz miał spalanie typu 8-9 to chyba się trzeba zająć dolotem paliwa i silnik do sprawdzenia. Ja nawet jeżdżąc kiedyś dość długie odcinki niemieckimi autostradami 170-190 licznikowe, a potem trafiając na odcinki z ograniczeniami całe Niemcy miałem zrobione ze średnią w okolicy 7,5 l. Takie duże spalanie jest niemożliwe nawet przy dynamicznej jeździe. No chyba, że na biegach 1 do 3. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exopel Posted Saturday at 04:26 PM Share Posted Saturday at 04:26 PM 3 godziny temu, Bilunia napisał: No sam w końcu dopuszczasz, że "chyba" ... bezpiecznie założyłem, że lokalne sieci, takie jak w TopGaz działające w okolicach Mielca mogą zaopatrywać się u kogoś innego. masz rację, nie ma sensu kruszyć kopi, zdecydowanie nie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted Saturday at 06:17 PM Share Posted Saturday at 06:17 PM Tankowałem w Top-Gazie też. Jeżdże obwodnicą Mielca 2-4 razy na miesiąc. Na pocieszenie spalanie z dwóch jazd QQ do i z - prawie 15, prawie 10. Na usprawiedliwienie, obie jazdy z lekkimi postojami na włączonym silniku, ale względem Pulsara przepaść: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exopel Posted 16 hours ago Share Posted 16 hours ago (edited) 17 godzin temu, tomkek1912 napisał: Tankowałem w Top-Gazie też. Jeżdże obwodnicą Mielca 2-4 razy na miesiąc. Na pocieszenie spalanie z dwóch jazd QQ do i z - prawie 15, prawie 10. Na usprawiedliwienie, obie jazdy z lekkimi postojami na włączonym silniku, ale względem Pulsara przepaść: z kilku powodów tankuję tylko na TopGazie, chyba, że jestem w trasie, wówczas tankuje co jest pod ręka, choć staram się, żeby to były polskie sieci. co do TG. mają najniższe ceny w okolicy, co zapewne sam zauważyłeś, różnica potrafi być nawet 25 grosze na litrze, a po za tym, ani ja, ani nikt z moich znajomych, czy w lokalnych mediach nie skarżył się na jakość wachy z tej sieci. Edited 15 hours ago by exopel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.