Greyper Posted January 18 Share Posted January 18 (edited) Witam. Chciałbym założyć ogrzewanie postojowe do x-traila t31 2.0 dci. Skłaniam się do założenia używki, żeby nie ładować się w wielkie koszta. Czy ktoś z kolegów ma z tym doświadczenie i mógłby się podzielić wszelkimi wskazówkami? Najważniejsze to, jaki model sprawdzi się najlepiej i sprawi, najmniejszy problem, przy montażu. Pozdrawiam Edited January 19 by Greyper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabcio Posted January 19 Share Posted January 19 Co prawda mam T-30 w którym montowałem WEBASTO wodne. Wszelkie informacje dotyczące co i w jaki sposób są dostępne w necie. https://waxoyl42.com/wp-content/uploads/2024/02/1312754e_en_nissan_x-trail_2008_20_diz.pdf https://www.manualslib.com/manual/1065274/Webasto-Thermo-Top-E.html?page=9 Jeżeli ma się warunki i podstawową wiedzę o elektryce (czytanie schematów) można samemu podjąć się montażu. W moim przypadku z powodu braku warunków (warsztatu) zleciłem to firmie z Wrocławia. Komplet urządzeń kupiłem na portalu internetowym. Całość tania nie była ale warto było. Rano fajnie jest siąść do auta w którym po odpaleniu silnika od razu daje ciepłe powietrze i przede wszystkim silnik jest już rozgrzany i nie startuje jak stara koparka. Jedyny minus - wentylator nadmuchu powietrza niesamowicie zżera akumulator i można się zdziwić gdy ciepłego autka nie można uruchomić z powodu rozładowanego akumulatora. Ale są na to też sposoby które można w necie odnaleźć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greyper Posted January 19 Author Share Posted January 19 (edited) Właśnie nad tym rozładowywaniem akumulatora przez wentylator nadmuchu myślałem. Zwłaszcza, że do pracy mam 6 km przez miasto, więc dużo jeżdżę na krótkich odcinakch. Sabcio możesz przybliżyć, jakie na to sposoby miałeś na myśli? Edited January 19 by Greyper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greyper Posted January 19 Author Share Posted January 19 Zastanawiam się jeszcze alternatywnie zamiast webasto, nad grzałką płynu chłodniczego. Chodzi o to, że silnik bardzo wolno nagrzewa się do temperatury optymalniej, przez co grzanie kabiny działa mało wydajnie. Gdy auto stoi, przy temperaturach ujemnych, przez 12 godzin pod pracą, przez 6 km wskazówka temperatury nie osiągnie 90 stopni. Sprawdza się takie rozwiązanie, czy pieniądze w błoto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabcio Posted January 26 Share Posted January 26 W dniu 19.01.2025 o 13:48, Greyper napisał: Właśnie nad tym rozładowywaniem akumulatora przez wentylator nadmuchu myślałem. Zwłaszcza, że do pracy mam 6 km przez miasto, więc dużo jeżdżę na krótkich odcinakch. Sabcio możesz przybliżyć, jakie na to sposoby miałeś na myśli? Jeździsz na krótkich trasach tak więc widzę jedno rozwiązanie. Ustawiasz wentylator na minimum albo układ nadmuchu kabiny wyłączasz a cała moc grzewcza webasta idzie w ogrzanie układu chłodzenia silnika. Plus tego rozwiązania - uruchamiając silnik masz już wstępnie ciepły układ silnika i wentylacji tak że z nadmuchów zaczyna dmuchać ciepłe powietrze co skraca czas "skrobania", odmrażania szyb. Minus - trzeba jednak skrobać szyby ale krócej . Przetestowałem, że w czasie pracy silnika webasto też może pracować co znacznie przyśpiesza nagrzewanie układu chłodzącego. Jeżeli mieszka się w domku i ma się dostęp do gniazda 230V na posesji to są dostępne podgrzewacze elektryczne z dodatkową pompą obiegową która wstępnie podgrzewa układ chłodzenia silnika. Dzięki temu uruchamia się już ciepły silnik. W przypadku, kiedy przemierza się znaczne dystanse można pokusić się na zamontowanie dodatkowego akumulatora służącego do napędzania tylko wentylatora. Akumulator ten musiałby być podłączony za pomocą dodatkowego elektronicznego przełącznika który zabezpiecza podstawowy akumulator przed rozładowaniem. W czasie jazdy ładują się dwa akumulatory. Podczas postoju oba akumulatory rozładowywane są jednakowo do pewnego poziomu. Po spadku napięcia poniżej pewnego poziomu od akumulatora podstawowego odłączane są dodatkowe odbiorniki podłączone do dodatkowego akumulatora i rozładowują one tylko akumulator dodatkowy. Podstawowy dzięki temu posiada odpowiednia ilość energii aby uruchomić silnik. Rozwiązania takie stosuje się w kamperach, caravaningu. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greyper Posted January 26 Author Share Posted January 26 1 godzinę temu, Sabcio napisał: Jeździsz na krótkich trasach tak więc widzę jedno rozwiązanie. Ustawiasz wentylator na minimum albo układ nadmuchu kabiny wyłączasz a cała moc grzewcza webasta idzie w ogrzanie układu chłodzenia silnika. Plus tego rozwiązania - uruchamiając silnik masz już wstępnie ciepły układ silnika i wentylacji tak że z nadmuchów zaczyna dmuchać ciepłe powietrze co skraca czas "skrobania", odmrażania szyb. Minus - trzeba jednak skrobać szyby ale krócej . Przetestowałem, że w czasie pracy silnika webasto też może pracować co znacznie przyśpiesza nagrzewanie układu chłodzącego. Jeżeli mieszka się w domku i ma się dostęp do gniazda 230V na posesji to są dostępne podgrzewacze elektryczne z dodatkową pompą obiegową która wstępnie podgrzewa układ chłodzenia silnika. Dzięki temu uruchamia się już ciepły silnik. W przypadku, kiedy przemierza się znaczne dystanse można pokusić się na zamontowanie dodatkowego akumulatora służącego do napędzania tylko wentylatora. Akumulator ten musiałby być podłączony za pomocą dodatkowego elektronicznego przełącznika który zabezpiecza podstawowy akumulator przed rozładowaniem. W czasie jazdy ładują się dwa akumulatory. Podczas postoju oba akumulatory rozładowywane są jednakowo do pewnego poziomu. Po spadku napięcia poniżej pewnego poziomu od akumulatora podstawowego odłączane są dodatkowe odbiorniki podłączone do dodatkowego akumulatora i rozładowują one tylko akumulator dodatkowy. Podstawowy dzięki temu posiada odpowiednia ilość energii aby uruchomić silnik. Rozwiązania takie stosuje się w kamperach, caravaningu. Jasne. A zamontowane masz to, mniej więcej, tak jak na filmie? Pod zderzakiem? Używasz może modułu gsm ? Zastanawiałem się czy nie było by to najwygodniejsze rozwiązanie. O ile by działało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabcio Posted January 26 Share Posted January 26 W zestawie mam pilota oraz dodatkowo moduł GSM SIM BOX 2 oraz aplikację w telefonie. Piecyk WEBASTO wstawiony jest tak jak na zdjęciach powyżej - w nadkolu. X-Trail_2008_2.0_d_E.pdf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greyper Posted January 26 Author Share Posted January 26 (edited) 1 godzinę temu, Sabcio napisał: W zestawie mam pilota oraz dodatkowo moduł GSM SIM BOX 2 oraz aplikację w telefonie. Piecyk WEBASTO wstawiony jest tak jak na zdjęciach powyżej - w nadkolu. X-Trail_2008_2.0_d_E.pdf 1008.78 kB · 1 pobranie A jak jest z tym modułem, za ile trzeba to zasilać, żeby straszyło na zimę, przy codziennym użytkowaniu? Kolego, bo u siebie w aucie, masz ten model webasto thermo Top E ? Dobrze rozumiem? Edited January 26 by Greyper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sabcio Posted Monday at 07:53 PM Share Posted Monday at 07:53 PM Co do karty SIM - dowolność. Szukasz jakiejkolwiek oferty aby wysyłanie SMS było w cenie. Tak. Mam zamontowane Thermo Top E. Rozpatrywałem też model konkurencyjny HYDRONIC D 5 W S in Nissan X-Trail 2,2 Di 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.