dawzim Posted February 25 Share Posted February 25 Witam, po zimie mam niemiłosierny smród z klimatyzacji. Ktoś wie jak dostać się do parownika żeby tam środka napsikać? Klimatyzacja była odkarzana na przeglądzie miesiąc temu ale raczej to było odswierzenie kabiny a nie klimatyzacji. Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted February 25 Share Posted February 25 może filtr do wymiany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawzim Posted February 25 Author Share Posted February 25 Nie to nie wina filtra jest czysty by wymieniony miesiac temu. Ten zapach ewidentnie jest z parownika. W drugim aucie też tak mam ale tam jest dostep do parownika więc wystarczy go zalac pianka odkarzajaca i spokój na cały rok. A tutaj nie wiem jak się tam dostać żeby nie zepsuć.Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew Posted February 25 Share Posted February 25 2 godziny temu, dawzim napisał: A tutaj nie wiem jak się tam dostać żeby nie zepsuć. Pod filtrem jest wentylator, niżej parownik. Kieruje rurkę preparatu do dołu kanału i aplikuje pianę (ok 1/3). Zamykam kanał i włączam klimę. Później powtórka jw. Robię tak od trzech lat i jest git. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawzim Posted February 25 Author Share Posted February 25 Ok dzięki spróbuję Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted February 26 Share Posted February 26 (edited) W dniu 25.02.2025 o 20:27, Andrew napisał: Pod filtrem jest wentylator, niżej parownik. Kieruje rurkę preparatu do dołu kanału i aplikuje pianę (ok 1/3). Zamykam kanał i włączam klimę. Później powtórka jw. Robię tak od trzech lat i jest git. Całą powierzchnię pod filtrem zajmuje wentylator (u mnie delikatnie wyje na biegu 1 i 2). Czy wpuszczasz piankę pomiędzy łopatki wentylatora, czy wkładasz rurkę jeszcze niżej, pomiędzy gęste łopatki? Edited February 26 by aquariusmax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew Posted February 26 Share Posted February 26 43 minuty temu, aquariusmax napisał: Czy wpuszczasz piankę pomiędzy łopatki wentylatora, czy wkładasz rurkę jeszcze niżej, pomiędzy gęste łopatki? Piankę aplikuje pomiędzy łopatki (klima wyłączona). Pojemnik musi być ustawiony możliwie w pionie, więc głęboko rurka nie sięga. Na pewno nie dotyka pow. parownika. Gęste łopatki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aquariusmax Posted February 27 Share Posted February 27 (edited) Wentylator w J12 wygląda w ten sposób i jest zamontowany właśnie w tej pozycji (poziomo). Gdzie znajduje się parownik? Wydaje mi się, że ciężko jest wstrzyknąć piankę pod sam wentylator lub na boki? Może łatwiej wyciągnąć cały wentylator? Edited February 27 by aquariusmax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin_1234 Posted February 27 Share Posted February 27 W poprzednim samochodzie(Astra K) właśnie przed demontaż wentylatora dostawałem się do parownika. Tam dość prosto było odkręcić wentylator. Do tego miałem prostą kamerkę endoskopową sprzęzoną z telefonem i doczepioną do przewodu dezynfekującego i wiedziałem gdzie psikam. Po naniesieniu pianki zakładałem wentylator na chwilę i małe obroty by pianka weszła w żeberka parownika. Jeśli tutaj się da rady prosto odkręcić wentylator to próbowałbym tej metody. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reebel Posted March 13 Share Posted March 13 Wrzucam mój post z grupy na FB. Cytat Śmierdząca klima? W marcu serwisowana i odgrzybiana w ASO. Tydzień temu zrobione mocne ozonowanie maszyna o mocy 15g ozonu/H i dalej smrodek. Postanowiłem wyczyścić parownik poprzez bezpośredni oprysk dedykowana chemią. Przydała się kamerka inspekcyjna i do niej zamocowany wężyk opryskujacy. Problem rozwiązany! Żeby dostać się do parownika konieczny był demontaż osłony pod schowkiem i odkręcenie wentylatora (3 śrubki). Nic skomplikowanego. Może komuś się przyda ten patent. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.