kamillasak Posted March 13 Share Posted March 13 Witam, może ktoś już miał podobny problem. X trail t31 2.0 DCi 150KM, około 3 tys obrotów pojawia się nagły spadek mocy. Do tej wartości jedzie jak powinien, w okolicach 3k nagle zauważalny spadek. Podmieniana przepływka na inną (używaną) i taki sam efekt, z wypiętą jest dużo lepiej. Szukać innej przepływki czy to może coś innego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 13 Share Posted March 13 Przyczyn moze byc wiele,bez sensu jest grzebanie i wymiana czegokolwek bez wczesniej dobrej analizy co pokaze komputer diagnostyczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamillasak Posted March 13 Author Share Posted March 13 47 minut temu, piotrek3 napisał: Przyczyn moze byc wiele,bez sensu jest grzebanie i wymiana czegokolwek bez wczesniej dobrej analizy co pokaze komputer diagnostyczny. Błędów brak, pod komputerem sprawdzany i wszystkie parametry w normie, jedynie co to podobno łapie trochę overboosta w tym czasie i próbuje go zbijać. Wymieniałem przepływomierz jako pierwszy bo z odpiętym było lepiej dlatego taki pierwszy strzał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 13 Share Posted March 13 (edited) Podłacz auto pod komputer ale z dobrym oprogramowaniem i u kogos kto to robi na bieżąco i ma pojecie. Edited March 13 by piotrek3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitet Posted March 13 Share Posted March 13 Sterowanie turbiną, elektrozawór turbiny ten od gruszki albo czujnik ciśnienia doładowania. Elektrozawór 150zł a czujnik 75zł. Wymiana łatwa, ryzyko po stronie użytkownika. Consult 3+ na ali do nissana można kupić za około 600zł jak już ktoś chce sam serwisować i nie błądzić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamillasak Posted Tuesday at 06:44 AM Author Share Posted Tuesday at 06:44 AM (edited) W dniu 13.03.2025 o 20:38, mitet napisał: Sterowanie turbiną, elektrozawór turbiny ten od gruszki albo czujnik ciśnienia doładowania. Elektrozawór 150zł a czujnik 75zł. Wymiana łatwa, ryzyko po stronie użytkownika. Consult 3+ na ali do nissana można kupić za około 600zł jak już ktoś chce sam serwisować i nie błądzić Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty bo ma niedoładowanie przy tych 3k obrotów. Ceny wyżej to ceny za zamienniki? Czy nr części 14956-BC40A/1495600Q0H dla elektrozaworu jest poprawny? Dla czujnika 23731-00Q0L. Auto z 2007r. Chyba najpierw zacznę od tańszych rzeczy a turbina w ostateczności. Mógłbym prosić o linka do tego consulta? Edited Tuesday at 06:51 AM by kamillasak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitet Posted Tuesday at 01:03 PM Share Posted Tuesday at 01:03 PM Aliexpress - NISSAN VCI WIFI OBD2 Immobilizer klucz programowania V241 konsultacja 3 Plus aktualizacja za darmo 615,39 zł wysyłka z Polski (bez ryzyka cła). Funkcje diagnostyczne dla wszystkich. Funkcje programowania dla zaawansowanych użytkowników. A te 3k to nie spadek mocy tylko max przy trybie awaryjnym. Co do części https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisn-powietrza-fiat-talento-1-6-16-17127337243, https://allegro.pl/oferta/elektropneumatyczny-zawor-sterujacy-cpc71005gs-17196804645 Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty - a czym to serwis sprawdzał? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted Tuesday at 01:46 PM Share Posted Tuesday at 01:46 PM (edited) 43 minuty temu, mitet napisał: Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty - a czym to serwis sprawdzał? Na Serwis ASO Nissana szkoda czasu i pieniedzy! Co to za diagnoza "prawdopodobnie"??😄 Osobiście watpie aby to była turbina ,podejrzewam ,ze to ktorys z czujników,bo ktorykolwiek z nich niedomaga lub padł auto zawsze tak samo sie zachowuje -odcina przy 3tys.obrotow. Edited Tuesday at 01:47 PM by piotrek3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamillasak Posted Tuesday at 02:19 PM Author Share Posted Tuesday at 02:19 PM (edited) Godzinę temu, mitet napisał: Aliexpress - NISSAN VCI WIFI OBD2 Immobilizer klucz programowania V241 konsultacja 3 Plus aktualizacja za darmo 615,39 zł wysyłka z Polski (bez ryzyka cła). Funkcje diagnostyczne dla wszystkich. Funkcje programowania dla zaawansowanych użytkowników. A te 3k to nie spadek mocy tylko max przy trybie awaryjnym. Co do części https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisn-powietrza-fiat-talento-1-6-16-17127337243, https://allegro.pl/oferta/elektropneumatyczny-zawor-sterujacy-cpc71005gs-17196804645 Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty - a czym to serwis sprawdzał? jakiś boshowski wynalazek, sprawdzali ciśnienie zadane i aktualne i była różnica o jakieś 500 mbar, podobno mają kompa pod nissana ale nie widzieli potrzeby używać i że oni na ślepo robili by turbinę. on idzie powyżej 3k, tylko bardzo powoli. po prostu traci boosta 31 minut temu, piotrek3 napisał: Na Serwis ASO Nissana szkoda czasu i pieniedzy! Co to za diagnoza "prawdopodobnie"??😄 Osobiście watpie aby to była turbina ,podejrzewam ,ze to ktorys z czujników,bo ktorykolwiek z nich niedomaga lub padł auto zawsze tak samo sie zachowuje -odcina przy 3tys.obrotow. czujniki wg nich wszystkie sprawne. i tak, zawsze 2800-3000 obrotów spadek mocy, obroty rosną ale bardzo powoli Edited Tuesday at 02:21 PM by kamillasak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitet Posted Tuesday at 07:54 PM Share Posted Tuesday at 07:54 PM Jeżeli wydanie 200zł na te 2 elementy sterujące jest problemem to pozdrawiam i powodzenia życzę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamillasak Posted Tuesday at 07:57 PM Author Share Posted Tuesday at 07:57 PM Teraz, mitet napisał: Jeżeli wydanie 200zł na te 2 elementy sterujące jest problemem to pozdrawiam i powodzenia życzę nie jest problemem, nigdzie tak nie napisałem. zacznę od nich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamillasak Posted Thursday at 06:46 PM Author Share Posted Thursday at 06:46 PM Wymiana czujnika ciśnienia doładowania nie pomogła, został zawór Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitet Posted 15 hours ago Share Posted 15 hours ago Przy dwóch problemach z mocą wymiana w jednym przypadku czujnika doładowania, w w drugim zaworu sterującego turbiną pomogła. Przed wymianą zaworu sterującego, zaczynałem od sprawdzenia drożności rurki i czujnika ciśnienia spalin za turbiną ale tam było ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.