Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[T31] Spadek mocy 2.0 DCi


kamillasak
 Share

Recommended Posts

Witam, może ktoś już miał podobny problem. X trail t31 2.0 DCi 150KM, około 3 tys obrotów pojawia się nagły spadek mocy. Do tej wartości jedzie jak powinien, w okolicach 3k nagle zauważalny spadek. Podmieniana przepływka na inną (używaną) i taki sam efekt, z wypiętą jest dużo lepiej. Szukać innej przepływki czy to może coś innego?

Link to comment
Share on other sites

Przyczyn moze byc wiele,bez sensu jest grzebanie i wymiana czegokolwek bez wczesniej dobrej analizy co pokaze komputer diagnostyczny.

 

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, piotrek3 napisał:

Przyczyn moze byc wiele,bez sensu jest grzebanie i wymiana czegokolwek bez wczesniej dobrej analizy co pokaze komputer diagnostyczny.

 

Błędów brak, pod komputerem sprawdzany i wszystkie parametry w normie, jedynie co to podobno łapie trochę overboosta w tym czasie i próbuje go zbijać. Wymieniałem przepływomierz jako pierwszy bo z odpiętym było lepiej dlatego taki pierwszy strzał.

Link to comment
Share on other sites

Podłacz auto pod komputer ale z dobrym oprogramowaniem i u kogos kto to robi na bieżąco i ma pojecie.

Edited by piotrek3
Link to comment
Share on other sites

Sterowanie turbiną,  elektrozawór turbiny ten od gruszki albo czujnik ciśnienia doładowania. Elektrozawór 150zł a czujnik  75zł. Wymiana łatwa,  ryzyko po stronie użytkownika. Consult 3+ na ali  do nissana można kupić za  około 600zł jak już ktoś chce sam serwisować i nie błądzić

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.03.2025 o 20:38, mitet napisał:

Sterowanie turbiną,  elektrozawór turbiny ten od gruszki albo czujnik ciśnienia doładowania. Elektrozawór 150zł a czujnik  75zł. Wymiana łatwa,  ryzyko po stronie użytkownika. Consult 3+ na ali  do nissana można kupić za  około 600zł jak już ktoś chce sam serwisować i nie błądzić

 

Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty bo ma niedoładowanie przy tych 3k obrotów. Ceny wyżej to ceny za zamienniki? Czy nr części 14956-BC40A/1495600Q0H dla elektrozaworu jest poprawny? Dla czujnika 23731-00Q0L. Auto z 2007r. Chyba najpierw zacznę od tańszych rzeczy a turbina w ostateczności. Mógłbym prosić o linka do tego consulta?

Edited by kamillasak
Link to comment
Share on other sites

Aliexpress   -  NISSAN VCI WIFI OBD2 Immobilizer klucz programowania V241 konsultacja 3 Plus aktualizacja za darmo 

615,39 zł  wysyłka z Polski (bez ryzyka cła). Funkcje diagnostyczne dla wszystkich. Funkcje programowania dla zaawansowanych użytkowników.

A te 3k to nie spadek mocy tylko  max przy trybie awaryjnym. Co do części https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisn-powietrza-fiat-talento-1-6-16-17127337243,  https://allegro.pl/oferta/elektropneumatyczny-zawor-sterujacy-cpc71005gs-17196804645

Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty - a czym to serwis sprawdzał?

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, mitet napisał:

 

Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty - a czym to serwis sprawdzał?

Na Serwis ASO Nissana szkoda czasu i pieniedzy!

Co to za diagnoza "prawdopodobnie"??😄

Osobiście watpie aby to była turbina ,podejrzewam ,ze to ktorys z czujników,bo ktorykolwiek z nich niedomaga lub padł auto

zawsze tak samo sie zachowuje -odcina przy 3tys.obrotow.

Edited by piotrek3
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mitet napisał:

Aliexpress   -  NISSAN VCI WIFI OBD2 Immobilizer klucz programowania V241 konsultacja 3 Plus aktualizacja za darmo 

615,39 zł  wysyłka z Polski (bez ryzyka cła). Funkcje diagnostyczne dla wszystkich. Funkcje programowania dla zaawansowanych użytkowników.

A te 3k to nie spadek mocy tylko  max przy trybie awaryjnym. Co do części https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisn-powietrza-fiat-talento-1-6-16-17127337243,  https://allegro.pl/oferta/elektropneumatyczny-zawor-sterujacy-cpc71005gs-17196804645

Po "sprawdzeniu" w serwisie stwierdzili że "prawdopodobnie" turbina do roboty - a czym to serwis sprawdzał?

jakiś boshowski wynalazek, sprawdzali ciśnienie zadane i aktualne i była różnica o jakieś 500 mbar, podobno mają kompa pod nissana ale nie widzieli potrzeby używać i że oni na ślepo robili by turbinę. on idzie powyżej 3k, tylko bardzo powoli. po prostu traci boosta

31 minut temu, piotrek3 napisał:

Na Serwis ASO Nissana szkoda czasu i pieniedzy!

Co to za diagnoza "prawdopodobnie"??😄

Osobiście watpie aby to była turbina ,podejrzewam ,ze to ktorys z czujników,bo ktorykolwiek z nich niedomaga lub padł auto

zawsze tak samo sie zachowuje -odcina przy 3tys.obrotow.

czujniki wg nich wszystkie sprawne. i tak, zawsze 2800-3000 obrotów spadek mocy, obroty rosną ale bardzo powoli

Edited by kamillasak
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wydanie 200zł na te 2 elementy sterujące  jest  problemem to pozdrawiam i powodzenia życzę

Link to comment
Share on other sites

Teraz, mitet napisał:

Jeżeli wydanie 200zł na te 2 elementy sterujące  jest  problemem to pozdrawiam i powodzenia życzę

nie jest problemem, nigdzie tak nie napisałem. zacznę od nich

Link to comment
Share on other sites

Przy dwóch problemach z mocą wymiana w jednym przypadku czujnika doładowania, w w drugim zaworu sterującego turbiną pomogła.

Przed wymianą zaworu sterującego, zaczynałem od sprawdzenia drożności rurki i czujnika ciśnienia spalin za turbiną  ale tam było ok. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...