Ttadzik1 Posted April 26 Share Posted April 26 Witam. Od jakiegoś czasu pojawiły się w moim Note z 2010 r. stuki z kolumny kierowniczej. Czuję luz i pukanie w górnym krzyżaku tzn tym bliżej kierownicy. Nie wykluczam, że dolny krzyżak też może nie być już bez luzów ale górny daje się najbardziej słyszeć. Opaska Gebo zamontowana w miejscu łączenia obu połówek kolumny nic właściwie nie dała a wręcz przeciwnie przy mocniejszym jej skręceniu stuki były jeszcze silniejsze. Czy ktoś z Was przerabiał już ten temat ? Wydaje się banalny ale co zrobić. Kupić używaną tę kolumnę ? Regenerować ? Czy nowy zamiennik ? Wymiana będzie skomplikowana ? Wydaje się że nie ale chętnie wysłucham Waszych sugestii... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard52 Posted April 26 Share Posted April 26 luz najczęściej występuje na łączeniu krzyżaków czyli na wieloklinie i wtedy opaska Gebo zdaje egzamin trzeba ją mocno dokręcić przy samym górnym krzyżaku jeżeli wymiana to raczej nowy zamiennik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ttadzik1 Posted April 26 Author Share Posted April 26 Mocno dokręcona opaska Gebo nasiliła słyszalne stuki. Lekko ruszając kierownicą i jednocześnie trzymając z wyczuciem górny krzyżak wyczuwam na nim luz który jest zbieżny ze stukami. Jakieś namiary na sensowny pasujący zamiennik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard52 Posted April 26 Share Posted April 26 KRZYŻAK KOLUMNY KIEROWNICZEJ NISSAN MICRA 02-10, NOTE 05-12 D8080-9U00D to tylko przykład masz tam numer części Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ttadzik1 Posted April 26 Author Share Posted April 26 Ok dzięki. Czy orientujesz się jak przebiega wymiana ? Ciężkie to zadanie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryszard52 Posted April 27 Share Posted April 27 nie zmieniałem tego ustrojstwa i trzeba by zerknąć jaki jest dostęp do śrub krzyżaków na dole i na górze przy kolumnie wieloklin po środku pozwala zsunąć obie części aby można było je wyjąć trochę tam ciasno,ale pewnie da się zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.