Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpaleniem N16


Guest maztito
 Share

Recommended Posts

Guest maztito

Witam, jestem tutaj nowy. Tydzień temu kupiłem Almerę N16 z 2001r. 1.8 + LPG (BRC) II gen. Auto od pierwszego właścicela, alarm, centralny zamek i antynapad. Bardzo zadbane i regularnie serwisowane w ASO, przynajmniej tak wynika z dokumentów, które mi przedstawił, przebieg 70 tys. Auto odpala się na benzynie i po osiągnięciu odpowiedniej temp. silnika i po przekroczeniu 2,5 tys obrotów przełącza się na gaz. Do wczrajszego popołudnia wszystko było OK. Jeździłem nim codziennie do pracy. Natomiast wczoraj chciałem odpalić auto, a tu niespodzianka, rozrusznik kręci, a auto nie odpala. Po 15 minutach ponowna próba, odpaliła na 5 sek i zgasła. Następnie po upływie ok. 1h, ten sam motyw, odpala i za ok. 5 sekund gaśnie. Potem już tylko kręci i tak jakby już miała odpalić, ale niestety nic z tego. Wczoraj wieczorem poczytałem forum, przetestowałem wszystkie sztuczki odnośnie immobilisera, nic nie pomogło. Próbowałem jeszcze dziś, rozrusznik kręci, ale auto nie odpala w ogóle. Qrde miałem porzednio N15 z przebiegiem 210 tys. z tego pona 130 na LPG i nie miałem z nią nigdy takich akcji. Dlatego też kupiłem N16, ale czy słusznie? Nie wiem! Proszę o radę, może ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić. Do najbliższego ASO mam pewnie z 70 km.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Takie odpalanie na 5 sekund wskazuje jakby mu paliwa brakowało. Czy próbowałeś odpalać go z gazu? Spróbowałbym też resetu komputera przez odłączenie klem akumulatora na kilka godzin.

Link to comment
Share on other sites

Guest maztito

Nie jestem pewien czy pompa paliwa działa, ale wydaje mi się, że tak, ponieważ po takiej próbie odpalenia auta, śmierdzi bezyną. Na samym gazie nie wiem czy jest możliwość odpalenia, ponieważ, instalacja jest tak zrobiona, że silnik musi osiągnąć odpowiednią temperaturę, żeby można było przełączyć na gaz.

Link to comment
Share on other sites

Nawet na kilka minut może komp zgłupiał. Przyczyn może być bardzo wiele. Wymienię niektóre z nich:

1. Jak napisał kolega - funkcja antynapadu w alarmie. Może przekaźnik w centralce nie działa jak powinien.

2. To że śmierdzi paliwo nie wyklucza awarii pompy.

3. Czujniki położenia wału korbowego - słynne w Almerach N16

Czy pamiętasz kiedy samochód odpalił to świeciła cię kontrolka check engine?

Spróbuj z resetem komputera samochodu poprzez odłączenie + z akumulatora. Jeśli to nie pomoże to ratuje cię ktoś z urządzeniem diagnostycznym pod OBD II i programem obsługującym Nissana.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gołąb

hmm wymyslilem kolejna teorie... moze cos z kablami wysokiego napiecia jest nie tak?? albo w kopulce z ktorej wychodza te kable (nie wiem jak to sie fachowo nazywa - rozdzielacz (?) ) Mailem kiedys tak w K11 samocho nie chcial odpalac... albo po chwili gasl ale to bylo w wilgotne dni i zbierala sie wilgoc w tym "rozdzielaczu (?)" pomagal taki srodek do usowania wilgoci z ukladow elektrycznych...

 

--- tak mi przyszło do glowy, wczesniej jakos o tym zapomnialem ----

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem przedwczoraj identyczną zagadkę w primerze. Odpaliłem, przejechałem 20 metrów, silnik zgasł i już nie pojechałem, mimo wielokrotnego kręcenia. Wieczorem spróbowałem jeszcze raz, wszystko poszło bez problemu.

Akurat padał deszcz, więc skojarzyłem to z jakimś zawilgoceniem instalacji - może kable WN (chociaż niedawno wymieniałem), kopułka, czy jakieś styki na kostkach, których pod maską pełno. W każdym razie wyglądało na brak iskry, nie wiem czy całkowity czy na którymś z cylindrów :? .

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien czy pompa paliwa działa, ale wydaje mi się, że tak, ponieważ po takiej próbie odpalenia auta, śmierdzi bezyną. Na samym gazie nie wiem czy jest możliwość odpalenia, ponieważ, instalacja jest tak zrobiona, że silnik musi osiągnąć odpowiednią temperaturę, żeby można było przełączyć na gaz.
smierdzi benzyna?? :roll: pompe paliwa slychac chwile po przekreceniu kluczyka w stacyjce (przed przekreceniem w pozycje: zaplon)
Link to comment
Share on other sites

Są 4 cewki na 4 cylindry. Odkręć jedną cewkę zapłonową wsadź w nią świecę i zobacz czy masz iskrę. Sprawdź też same świece. Czy próbowałeś odłączenia akumulatora? Może faktycznie gdzieś powstało zawilgocenie na kostkach? Może to też być immobiliser - spróbuj użyć kluczyka zapasowego. Co do alarmu to jeśli był montowany w salonie to powinien to być Clifford Challenger ST800P, jeśli jesteś zainteresowany mogę ci podesłać rozpiskę do niego - może rzeczywiście uległa uszkodzeniu funkcja antynapadowa? Z opisu który przedstawiłeś skłaniał bym się jednak do sprawdzenia czujników położenia wału - jest to niestety wciąż niedomaganie męczące wielu właścicieli N16.

Tak czy inaczej daj znać co było nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Na gazie da sie odpalić praktycznie każdą instalację.

W moim alternatywnym samochodzie też mam włączaną po osiągnięciu temperatury ale da się odpalić na gazie.

jak odpali na gazie, to będzie można wykluczyć już parę rzeczy.

Jaka to instalacja i jaki masz przełącznik do gazu?

Link to comment
Share on other sites

Guest maztito

Instalacja BRC mieszalnikowa, przełącznik elektroniczny z 1 diodą czerwoną sygnalizującą na jakim paliwie pracuje silnik i 5 diodami sygalizującymi ilość gazu w zbiorniku.

Link to comment
Share on other sites

Hmm...to może uda się odpalić tak jak u mnie bo też mam przełącznik elektroniczny.

Trzymasz wciśnięty przełącznik, przekręcasz kluczyk w stacyjce w pozycję... taką aż ci się kontrolki zapalają na desce i słuchasz, czy się włącza instalacja gazowa (przeważnie jest cyknięcie w zbiorniku ;) ).

Potem normalnie przekręcasz kluczyk dalej, czyli zapalasz silnik.

Możliwe że będzie trzeba trochę pokręcić aż zapali ale w końcu powinien.

Link to comment
Share on other sites

jesli masz oryginalny sterownik BRC to powinno byc tzw awaryjne odpalenie na gazie - tak jak pisał kolega. Spróbuj (choc przyznam, ze sprawa ryzykowna i grozi strzałem w kolektor).

Link to comment
Share on other sites

Guest maztito

Dzisiaj wylądowałem z samochodem w ASO w Płońsku. Podłączyli kompa - nic, zero błędów. Sprawdzili pompę paliwa - jest OK. Kolejna próba odpalenia - nic, tak jak pisałem wcześniej śmierdzi benzyną, schyliłem się pod samochód, podczas próby odpalenia leci paliwo w okolicach zbiornika. Gościu od razu zajrzał pod siedzenie, do pompy. Co się okazało: przewód paliwowy się zsunął. Nikt nie wiem jakim cudem. Podejrzewam, że może jacyś fachowcy, za czasów porzedniego właścicela coś grzebali i źle założyli ten przewód. Tam jest taka zapinka i ona musi zaskoczyć, ktoś musiał ten przewód nie do końca wcisnąć no i się zsunoł. Niezłe jaja, a ile nerwów.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj wylądowałem z samochodem w ASO w Płońsku. Podłączyli kompa - nic, zero błędów. Sprawdzili pompę paliwa - jest OK. Kolejna próba odpalenia - nic, tak jak pisałem wcześniej śmierdzi benzyną, schyliłem się pod samochód, podczas próby odpalenia leci paliwo w okolicach zbiornika. Gościu od razu zajrzał pod siedzenie, do pompy. Co się okazało: przewód paliwowy się zsunął. Nikt nie wiem jakim cudem. Podejrzewam, że może jacyś fachowcy, za czasów porzedniego właścicela coś grzebali i źle założyli ten przewód. Tam jest taka zapinka i ona musi zaskoczyć, ktoś musiał ten przewód nie do końca wcisnąć no i się zsunoł. Niezłe jaja, a ile nerwów.

tak z ciekawości - ile zapłaciłeś za podłączenie komputera i wsadzenie tego przewodu z powrotem?

Link to comment
Share on other sites

Guest dakall
Są 4 cewki na 4 cylindry. Odkręć jedną cewkę zapłonową wsadź w nią świecę i zobacz czy masz iskrę. Sprawdź też same świece. Czy próbowałeś odłączenia akumulatora? Może faktycznie gdzieś powstało zawilgocenie na kostkach? Może to też być immobiliser - spróbuj użyć kluczyka zapasowego. Co do alarmu to jeśli był montowany w salonie to powinien to być Clifford Challenger ST800P, jeśli jesteś zainteresowany mogę ci podesłać rozpiskę do niego - może rzeczywiście uległa uszkodzeniu funkcja antynapadowa? Z opisu który przedstawiłeś skłaniał bym się jednak do sprawdzenia czujników położenia wału - jest to niestety wciąż niedomaganie męczące wielu właścicieli N16.

Tak czy inaczej daj znać co było nie tak.

witam

czytam tego posta i zainteresował mnie alarm a właściwie jego rozpiska.

Mój ma nazwę Clifford Challenger NT, czy to jest to samo.

Zakładany był w ASO

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Challenger NT i 800ST to nie to samo - różnia sie centralką. ST 800 jest o tyle bucowaty, że wszystko trzeba w nim robić specjalnym programatorem. NT niektóre rzeczy da sie przełączyć poprzez kombinacje guzików.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...