mind Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Takie krótkie pytanie: Czy w warunkach domowych można sprawdzić stan przepływomierza w Almerze N16 wykonując pomiary napięć lub rezystancji? Moje autko jest z 2000r ma przejechane 80 tys km i mam wrażenie że jakoś marnie przyśpiesza. Przepływomierz to ta starsza wersja Boscha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Na ktorys pinach w zaleznosci od temperatury powinien byc rozny opor i jesli masz przeplywomierz z klapką to na dwoch pinach opor powinien sie zmieniac w zaleznosci od polozenia klapki. W ksiazce serwisowej powinno byc napisane jaka wartosc i gdzie powinna byc. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted December 27, 2005 Author Share Posted December 27, 2005 Przepływomierz jest bez klapki. Tak właśnie zamierzam go sobie sprawdzić tylko mam problem bo nie wiem jakie napięcia powinny być na poszczególnych pinach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted December 27, 2005 Share Posted December 27, 2005 Nie napiecia tylko rozny opór mierzony w Ohmach. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted December 27, 2005 Author Share Posted December 27, 2005 Tak - miałem na myśli opór - moja pomyłka. Czy ma ktoś może dane jakie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted December 28, 2005 Author Share Posted December 28, 2005 Odpowiem sobie sam - napięcia na przewodzie wychodzącym z przepływomierza do ECU mają się kształtować następująco: 1. Bieg jałowy - 1,0 - 1,7 V 2. 2500 rpm - 1,7 - 2,1 V 3. Przy przyśpieszeniu silnikiem z obrotów biegu jałowego do 4000 rpm napięcie ma wynosić od 1,7V do 4,0V Wszystkie pomiary winny być robione przy rozgrzanym silniku. Podobno ważna jest liniowość pracy przepływomierza w odniesieniu do obrotów. Sam jeszcze nie robiłem próby ale na pewno ją zrobię i podzielę się wynikami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 mam pytanie - wszyscy piszecie caly czas o tym przepływomierzu az mnie zainteresowalo co to jest i jak to wyglada - bo jak narazie to chyba nie wiem :oops: jak ma ktos zdjęcie tego cudeńka to moze mi przeslac na maila ?? :oops: bede bardzo wdzieczny - najlepiej zdjecie z N16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted December 29, 2005 Author Share Posted December 29, 2005 Przepływomierz jest tuż za filtrem powietrza patrząc w kierunku przepustnicy postaram się zrobić zdjęcia. Jak to wygląda możesz zobaczyć na Allegro np tu http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=78643301 - oczywiście to tylko zdjęcia poglądowe bo jest to przepływomierz do opla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 OK! dzieki wielkie - odrazu lepiej jak sie wie o czym sie czyta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted December 29, 2005 Share Posted December 29, 2005 Przepływomierzy jest tysiace rodzai a ten co jest link do allegro to jest akurat bez klapki. Sa takze wlasnie takie z klapka i sa one 2 razy wieksze. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 Tak zgadzam się z przdemówcą - przepływomierzy jest wiele rodzajów. Mnie chodziło o to aby pokazać koledze przepływomierz zbliżony wyglądem do tego z Almery N16. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thomson30 Posted December 31, 2005 Share Posted December 31, 2005 Często piszecie że się czyści taki przepływomierz. Jak to się robi i czym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted December 31, 2005 Author Share Posted December 31, 2005 Ja używałem do tego celu płynu do czyszczenia przepustnic i gaźników Liqui Molly w areozolu. Wykręciłem wkładkę przepływomierza za pomocą kluczy Torxa i spryskałem dokładnie płynem. Czyszczeniu poddałem też przepustnicę i dolot powietrza wtryskując środek do otworu zasysającego powietrze przy pracującym silniku (silnik przygasał ale delikatnie dodawałem gazu). Efekt po czyszczeniu był pozytywny tzn samochód stał się dynamiczniejszy ale czyszczenie na długo nie pomogło i aktualnie raczej będę wymieniał przepływomierz po wcześniejszym sprawdzeniu go. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted January 1, 2006 Author Share Posted January 1, 2006 Tak jak pisałem dokonałem sprawdzenia przepływomierza. Pomiary wykonałem po uprzednim przeczyszczeniu elementu środkiem do czyszczenia przepustnic i gaźników. Wynik zgodny z tym czego się spodziewałem - przepływomierz reaguje wprawdzie na pedał gazu liniowo ale wskazania woltomierza wykazują jego sprawność w dolnej granicy. Do górnej wartości 4V nawet się nie zbliża. Tak więc przepływka w najbliżym czasie do wymiany. Koszt dla mojego modelu to 199,00 zł. Dla uzupełnienia przebieg autka - 80000 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted January 1, 2006 Share Posted January 1, 2006 199 zł to jest cena w ASO ?? (jak rozumiem cena jest do N16 1,5 ?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted January 2, 2006 Author Share Posted January 2, 2006 Tak, jak najbardziej. Potwierdzam cenę - 199,00 zł w ASO dla mojej Almery z 2000r. Do Almer po liftingu przepływomierz jest droższy oj droższy. A tak na marginesie pytanko - czy ceny części we wszyskich serwisach są takie same czy też serwisy mogą sobie dowolnie kształtować ceny na sprzedawane części z logo Nissana. Pytam bo z czasów gdy moja Almera była jeszcze serwisowana w ASO to mówili mi że cena części w każdym serwisie jest taka sama. Tymczasem z jednego serwisu otrzymałem cenę wyższą o 20zł. Pewnie że to może nie pieniądze ale jednak zastanawia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 Tak, jak najbardziej. Potwierdzam cenę - 199,00 zł w ASO dla mojej Almery z 2000r. Do Almer po liftingu przepływomierz jest droższy oj droższy. A tak na marginesie pytanko - czy ceny części we wszyskich serwisach są takie same czy też serwisy mogą sobie dowolnie kształtować ceny na sprzedawane części z logo Nissana. Pytam bo z czasów gdy moja Almera była jeszcze serwisowana w ASO to mówili mi że cena części w każdym serwisie jest taka sama. Tymczasem z jednego serwisu otrzymałem cenę wyższą o 20zł. Pewnie że to może nie pieniądze ale jednak zastanawia. 199 zł za przepływomierz? dobre. To ja za cenę 6 tys. złotych jaką mi zaśpiewali, to 30 takich przepływomierz mógłbym kupić konkretnie :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted January 2, 2006 Share Posted January 2, 2006 czyli jak rozumiem mamy taki sam przepływomierz bo ja mam 2001 przed FL... czyli cena nie jest tak wysoka jak pisali wczesniej na forum... ale tam juz pisali o tych po FL... chyba jak zrobi sie cieplo musze sie dobrac do tego i popatrzec jak to sprawdzic czy dziala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Przed FL też niestety są wersje przepływomierza ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza (drogie ponad 1000zł). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 no to ja juz nie wiem ile to w koncu kosztuje jeden mowi ze 6 tysiecy nastepny ze 199 PL a teraz juz ponad 1000 :roll: a jest moze ktos kto to wymienial w ASO i wie ile zaplacil ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Nie zrozumiałeś. Wersja 1 - tańsza, kosztuje 199-200-350 zł, zależności od ASO. Wersja 2 - droga, kosztuje jak ludzie podają od 1600-2300 zł. W 6 koła to bardzo wątpię. Zadzwoń do ASO, podaj VIN i się dowiesz jaki masz wyrok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 No i obie wersje są przed FL, a po FL tylko ta druga (chyba). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gołąb Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 aha to faktyczie nei zakumalem czegos :oops: trzeba bedzie sprawdzic z czytej ciekwaosci ile by mnie to kosztowalo oby nie wymieniac twu twu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 No i obie wersje są przed FL, a po FL tylko ta druga (chyba). dokaldnie, ja mam alme z 2001 i przeplywka do mnie kolo 2300 pln kosztuje proponuje zeby zrobic zdjecie takiej przeplywki za 199 pln i umiescic ja na forum! moze ktos tego dokonac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Tak, jak najbardziej. Potwierdzam cenę - 199,00 zł w ASO dla mojej Almery z 2000r. Do Almer po liftingu przepływomierz jest droższy oj droższy. A tak na marginesie pytanko - czy ceny części we wszyskich serwisach są takie same czy też serwisy mogą sobie dowolnie kształtować ceny na sprzedawane części z logo Nissana. Pytam bo z czasów gdy moja Almera była jeszcze serwisowana w ASO to mówili mi że cena części w każdym serwisie jest taka sama. Tymczasem z jednego serwisu otrzymałem cenę wyższą o 20zł. Pewnie że to może nie pieniądze ale jednak zastanawia. mozesz zrobic dokladne zdjecia tej przeplywki ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.