Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ciężko zapala zimny.


Guest NISFAN

Recommended Posts

Witam.

Zwracam się z pytaniem do znawców Nissana. Otóż mam Nissana P-11 z silnikiem 2.0 (SR-20) z 97r, przytargany był z Austrii. Problem jest taki, że zimny po nocy nawet w lecie nie chce zapalić. Po kilkunastu próbach udaje się uruchomić. Gorący zapala znacznie łatwiej, nie trzeba tak długo kręcić. Część "fachowców" z serwisu Boscha twierdzi że to wina pompy paliwa, która daje zbyt niskie ciśnienie paliwa, ma zamałą wydajność przy starcie zimnego silnika. Jednak w serwisie boscha nie znaleźli nic na temat ciśnienia paliwa w tym typie samochodu. Proszę więc o wszelkie dane dotyczące tej wersji silnika, łącznie z kątem wyprzedzenia zapłonu i sposobem ustawiania oraz zalecane ciśnienie paliwa. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam i życzę pewnych startów.

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

jaką masz dokładnie wersję, bo SR20 w tym roczniku jest kilka (DE, DEL, DEH). Jaka moc i czy sterowanie silnika to bosch motronic?. Ci wspaniali fachowcy odczytali chociaż kody błędów?

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

Bosch [ESI]Tronic podaje:

 

Wydatek pompy paliwa: 90 litrów/h

 

Procedura pomiaru ciśnienia w układzie paliwowym:

 

1. zredukowac ciśnienie w układzie paliwowym do wartości ciśnienia atmosferycznego:

- wyjąć bezpiecznik pompy paliwa.

- uruchomic silnik i poczekac aż zgaśnie.

- obrócić silnik rozrusznikiem 2-3 razy.

 

2. zmierzyc cisnienie w układzie paliwowym:

- odłączyc wężyk paliwa między filtrem paliwa a przewodem paliwa.

- podłączyc ciśnieniomierz.

- uruchomic silnik.

 

Wartości żądane:

 

- przy podłączonym wężyku podciśnieniowym

235 kPa

 

- przy odłączonym wężyku podciśnieniowym:

294 kPa

 

Wartości dla wersji 115 i 130 konnej

 

Więcej nie jedź do warsztatu, którego pracownicy nie umieją znaleźć podstawowych danych do napraw aut w swojej podstawowej dokumentacji bosch.

Link to comment
Share on other sites

Cornholio:

DE- 130KM

DEH- 150KM

DEL-??????

 

Co to jest ten model DEL bo tego jeszcze nie słyszałem?

Chyba że ten z redukowaną mocą.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

W danych boscha takie figurują. DEH ma 150KM, ale również wersja 150-konna jest jako DE. DEL ma 130KM, ale również 130 - konna jest jako DE. Mamy więc 150 konne DE i DEH oraz 130 konne DE i DEL. Oznaczenia DEH i DEL dotyczą modelu p11-120. Może dla ułatwienia tak podano, piszę jak figurują w boschu

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

a ja myślałem że te nissany mają czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdzie się znajduje czujnik temperatury wtrysku?

Link to comment
Share on other sites

hmmm kilka dni temu przy bardzo podobnych objawach auto całkiem mi padło, deska świeci a silnik nie kręci a na rozruszniku niby prąd jest i akumulator sprawny, cały pic polegał na podwieszaniu się szczotek rozrusznika, i było rzeczywiście tak ze na zimno kręcił ale nie odpalał dopiero po dłuższej chwili a ciepły dużo lepiej, w życiu nie pomyślałbym że to wina głupich szczotek a jednak :) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...