Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ciężko zapala zimny.


Gość NISFAN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zwracam się z pytaniem do znawców Nissana. Otóż mam Nissana P-11 z silnikiem 2.0 (SR-20) z 97r, przytargany był z Austrii. Problem jest taki, że zimny po nocy nawet w lecie nie chce zapalić. Po kilkunastu próbach udaje się uruchomić. Gorący zapala znacznie łatwiej, nie trzeba tak długo kręcić. Część "fachowców" z serwisu Boscha twierdzi że to wina pompy paliwa, która daje zbyt niskie ciśnienie paliwa, ma zamałą wydajność przy starcie zimnego silnika. Jednak w serwisie boscha nie znaleźli nic na temat ciśnienia paliwa w tym typie samochodu. Proszę więc o wszelkie dane dotyczące tej wersji silnika, łącznie z kątem wyprzedzenia zapłonu i sposobem ustawiania oraz zalecane ciśnienie paliwa. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam i życzę pewnych startów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

jaką masz dokładnie wersję, bo SR20 w tym roczniku jest kilka (DE, DEL, DEH). Jaka moc i czy sterowanie silnika to bosch motronic?. Ci wspaniali fachowcy odczytali chociaż kody błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

Bosch [ESI]Tronic podaje:

 

Wydatek pompy paliwa: 90 litrów/h

 

Procedura pomiaru ciśnienia w układzie paliwowym:

 

1. zredukowac ciśnienie w układzie paliwowym do wartości ciśnienia atmosferycznego:

- wyjąć bezpiecznik pompy paliwa.

- uruchomic silnik i poczekac aż zgaśnie.

- obrócić silnik rozrusznikiem 2-3 razy.

 

2. zmierzyc cisnienie w układzie paliwowym:

- odłączyc wężyk paliwa między filtrem paliwa a przewodem paliwa.

- podłączyc ciśnieniomierz.

- uruchomic silnik.

 

Wartości żądane:

 

- przy podłączonym wężyku podciśnieniowym

235 kPa

 

- przy odłączonym wężyku podciśnieniowym:

294 kPa

 

Wartości dla wersji 115 i 130 konnej

 

Więcej nie jedź do warsztatu, którego pracownicy nie umieją znaleźć podstawowych danych do napraw aut w swojej podstawowej dokumentacji bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

W danych boscha takie figurują. DEH ma 150KM, ale również wersja 150-konna jest jako DE. DEL ma 130KM, ale również 130 - konna jest jako DE. Mamy więc 150 konne DE i DEH oraz 130 konne DE i DEL. Oznaczenia DEH i DEL dotyczą modelu p11-120. Może dla ułatwienia tak podano, piszę jak figurują w boschu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm kilka dni temu przy bardzo podobnych objawach auto całkiem mi padło, deska świeci a silnik nie kręci a na rozruszniku niby prąd jest i akumulator sprawny, cały pic polegał na podwieszaniu się szczotek rozrusznika, i było rzeczywiście tak ze na zimno kręcił ale nie odpalał dopiero po dłuższej chwili a ciepły dużo lepiej, w życiu nie pomyślałbym że to wina głupich szczotek a jednak :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...