Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

co zrobic ze zbyt duzym cisnieniem w cylindrze


Guest Wodzu101
 Share

Recommended Posts

Guest Wodzu101

Witam,

jestem posiadaczem wspanialej micry k10 stara ale jara bo rocznik 1985 ale silniczek 1.0 benzyna z 87.Problem z moja mikra jest taki ze od jakiegos czasu w dziwnym zbiegiem okolicznosci i niewiadomo skad wzroslo mi cisnienie na drugim cylindrze cisnienie jest tak duze ze uszkadza mi swiece.Wkladam nowiutka swiece do samochodu zgodnie z katalogiem taka jak zawsze jezdzil samochodzik i przejezdzam okolo 60km i swieca jest do wyrzucenia bo peka w niej izolator i zanika na niej iskra :-(. slyszalem ze cos takiego moze byc przyczyna powstania nagaru w komorze spalania i mam pytanie czy jest mozliwosc pozbycia sie tego nagaru bez rozbierania glowicy?? i drugie pytanko czy ktos wie ile kosztowac moze remoncik takiego silniczka z taka usterka??

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz fachowców

Link to comment
Share on other sites

nie gdybaj tylko podjedz do jakiegos mechanika i niech ci przemierzy cisnienie w cylindrach, a potem dopiero stwierdzisz co i za ile naprawiac

Link to comment
Share on other sites

możesz podać dokładne wartości tego ciśnienia :?:

 

nagaru nie usuniesz bez zdejmowania głowicy, ale wątpie że nagar jest przyczyną zwiększonego ciśnienia.

 

Mam jeszcze jedno pytanko czy w twoim autku ubywa oleju lub płynu chłodniczego ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Wodzu101

Witam,

 

czynnosci jakie podjelem od ostatniego posta to zalalem cylindry na noc ropa zeby ewentualnie pierscienie puscily i po tym zabiegu pojezdzilem jakies 20 km i pojechalem do mechanika i zmierzylem kompresje i wynik nastepujacy cylinder: I - 12 kG/cm2, II - 11,3 III - 11,5, IV - 11,4. i do tego wymienilem swiece na nowe i przewody wysokiego napiecia i teraz samochod mi pali jak zegarek i ma moc taka jak kiedys ale nadal zrzera straszne ilosci oleju a czy mi nadal bedzie swiece niszczyl to jeszcze niewiem bo za malo przejechalem narazie jest OK ale nadal niewiem co z tym olejem , czy przy takiej kompresji silnik moze w jakis sposob palic olej?? (przy jezdzie okolo 115-120km/h na 5 biegu niewiem jakie obroty , na trasie okolo 200km zjada prawie 0.9 litra oleju a nie mam wyciekow wszystko idzie przez wydech bo kopci troche :-( )

Link to comment
Share on other sites

cisnienie masz ok, a jakie swiece uzywasz? polecam NGK. co do oleju to noze ci gdzies wycieka? zresztą za branie oleju odpowiada ostatni pierscien tzw. olejowy wiec mozesz miec kompresje dobra a olej bedzie łykac :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Wodzu101

wczesniej mialem swiece bosch'a a teraz poszedlem po polskie wyroby czyli kupilem iskry ale w/g katalogu powinienem miec cieplote 55 lecz ze wzgledu na palenie oleju kupilem 65 i przerwe dalem 1mm wczesniej zawsze mialem 1.1mm ,pojezdze troche i zobacze jak teraz bedzie palil olej a jak nadal to chyba gdzies w polowie lutego odkrece glowice i zobacze co z tymi pierscieniami.Z mechanikiem rozmawialem i powiedzial jak stan cylindrow bedzie dobry to wystarczy wymiana tylko samych pierscieni i bedzie to tanim polepszeniem stanu silnika, co o tym sadzisz?? pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no to teraz wiesz skąd masz tyle nagaru :]

ale silnik może brać olej nie tylko przez pierścienie, zwróć uwage na stan uszczelniaczy zaworów, one też często przepuszczają :?

 

a wysokie ciśnie mogło być spowodowane właśnie przez olej na tłoku.

zmniejszył objętość komory spalania i uszczelnił tłok z cilnindrem :)

coś takiego może nawet zgiąć korbowód lub wyrwać szpilki z głowicy wienc to nie żarty :?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Dokładnie możliwe że ci poszłą gumowa uszczelka od zaworów i dlatego ci przepuszcza olej lub jest teżtaka możłiwość że masz uszkodzonąmembrane w pompie paliwa ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

stary temat jak pieron ale zapytam bo po co dawac nowy. Jak sprawdzic membrane na pompie paliwa w k10 1.0?

Link to comment
Share on other sites

ehhh a da sie sprawdzic jakos czy pompa przepuszcza mi olej do benzyny? bo w benzynie nie wyczuwam oleju a jednak jak wlacze na benzyne to smierdzi jak z komarka z za duza iloscia oleju i tak kopci zjawisko sie konczy na gazie. NIe uswiadczy sie dymsku na gazie nidgy nawet jak sie zyluje ani po odpaleniu po nocy

Link to comment
Share on other sites

hm no nawet fajny pomysl :) a benzyne jak nalac do gaznika? od filtra mu gluchnac czy do wezyka od pompki paliwa??

 

[ Dodano: Sro 18 Mar, 2009 20:22 ]

panowie temat wraca.. pieron mi zjada 1litr oleju na tysiac km :/ dzis mierzylem cisnienie na cylidrach i jest blisko 11,5 czegos tam ;) wiec jest ok. Swiece oblukane sa szare takie jak powinny byc <lpg> nie ma oznak wycieku oleju a znika jak cholera. Cos poduwarzylem jak dwa dni postal nieruszany przez noc mroz -4 druga noc -2 a rano 0 to po odpaleniu pojawil sie niebieski smierdzacy dymek na pare sekund... Co oznacza jakiej tam uszczelniacze na zaworach ale to byl dymek tylko raz w nastepnych dniach cisza....... WIe ktos moze gdzie dostane takie gumki <bez podtekstow :P > i ile to kosztuje?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...