Gość skYwriter Opublikowano 27 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2005 Witam wszystkich!!! Wiem, że było już masę postów o tym...Ale chciałbym się upewnić co dolega mojej primerce... Po pierwsze brak ssania( po nocy jak przychodzę do garażu to bez duszenia na gaz nie wskoczy na obroty...) Chodzi o ten nieszczęsny bimetal? Po drugie : spalanie, silnik 1.6 na gaźniku - obecnie 12l/100km spokojnej jazdy po mieście...wszystkie filtry i oleje wymienione,świece też ok. Nowe przewody WN czekają na założenie...Coś przy gaźniku? Jeszcze do niego nie zaglądałem. Po trzecie, biały dym z rury...oznaka padniętej uszczelki głowicy? Ale płynu ze zbiornika nie ubywa, auta nie traci mocy, silnik trzyma temp.Dziś pod korkiem zb. wyrównawczego zauważyłem kilka bombelków powietrza zaledwie, nic nie bulgocze i nie wysadza korka...więc nie wiem czy się tym przejmować? Auta stało w garażu przez 3 tygodnie nie ruszane, więc może woda z tłumika końcowego paruje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Biały dym czy skroplona para? - oto jest pytanie. Brak ssania? Chyba byś nie uruchomił. Przy niskich temperaturach obowiązkowo trzeba przed uruchomieniem wcisnąć gaz do połowy i puścić (nawet w instrukcji tak jest napisane). Spalanie rewelacyjne nie jest, może sprawdź skład spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Mysle ze gdyby Ci padla uszczelka to bys o tym wiedzial. Tacie padla w windstarze i auto strasznie kopcilo nie mialo mocy przerywalo . Prawie sie jechac nie dalo. Przy odpaleniu rano zawsze dodaje gazu. A co do ssania to sprawdz podcisnienie ktore steruje otwieraniem sie tej przepustnicy ktora daje powietrze zimne lub cieple z kolektora. Oraz czy tan waz sie nie zsunal. U mnie np ten przewod od podcisnienia byl caly zpekany i sie ta przepustica nie otwirala i caly czas lapal zimne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Ten biały dym to chyba para wodna, bo zaraz po odpaleniu nie kopci, no i nie śmierdzi to za bardzo benzyną. Myślę nad jakąś dziurką w tłumiku... Wciskam przy starcie gaz aby zapalił, bo tak ma być, ale po tej czynności powinien już sam sobie wejść na obroty, a jak go nie pomęcze gazowaniem przez ok. 1 minutę jak już jest zapalony to obroty zaczną spadać i auto zgaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Stawiam na pekniety bimetalik w module ssania. Jak sie nagrzeje - to jakie masz obroty - nie za wysokie? Ta przepustniczka od ssania może być w stałym położeniu. Co moze utrudniac odpalenie na zimno a na ciepło może za duzo paliwa zadawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Na ciepłym silniku obroty już są równe, tzn. 750-800. Problemu z zapaleniem nie mam, pali za pierwszym zawsze, tylko sam nie wchodzi na obroty...jak jest zimny. Kurcze, już sam nie wiem - może coś nie tak z silnikiem krokowym...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skYwriter Opublikowano 28 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2005 Jeszcze raz w związku z tym ssaniem : wróciłem właśnie od znajomego mechanika, przeczyślił przepustnice, przewody podciśnieniowe i parę innych rzeczy. Teraz przy odpalaniu bez dodawania gazu ładnie wchodzi na obroty sam(ale utrzymują się one na poziomie 900-1000). Podobno po paru minutach pracy na biegu jałowym obroty mają spaść do 750. Poradźcie mi, co mam o tym myśleć? Czy wpłynie to w jakimś pozytywnym stopniu na spalanie? Obecnie 12,5l/100km w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Odswiezam temat.Mam problem z kopceniem po odpaleniu.Z rury wydobywa sie niebieski dym(jeszcze sprawdze dokladnie)i trzesie silnikiem.Po minucie silnik przestaje sie trzasc a auto po nagrzaniu przestaje kopcic.Co to moze byc?Plyn chlodniczy w normie,nic nie ubywa.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Po minucie silnik przestaje sie trzasc a auto po nagrzaniu przestaje kopcic Może przez tą minutę nie pracuje na wszystkich cylindrach :?: Ja bym sprawdził świece i kable WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Po minucie silnik przestaje sie trzasc a auto po nagrzaniu przestaje kopcic Może przez tą minutę nie pracuje na wszystkich cylindrach :?: Ja bym sprawdził świece i kable WN. Swiece i przewody wymienione byly jakis rok temu i nic sie nie zmienilo,moze nawet gorzej jest od tej pory.Na bank nie chodzi na wszystkich cylindrach,tylko czy to moze miec zwiazek z tym kopceniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Po minucie silnik przestaje sie trzasc a auto po nagrzaniu przestaje kopcic Może przez tą minutę nie pracuje na wszystkich cylindrach :?: Ja bym sprawdził świece i kable WN. Swiece i przewody wymienione byly jakis rok temu i nic sie nie zmienilo,moze nawet gorzej jest od tej pory.Na bank nie chodzi na wszystkich cylindrach,tylko czy to moze miec zwiazek z tym kopceniem? Kiedyś mnie uczono że niebiski dym oznacza palenie oleju silnikowego. To znalazłem w inernecie na innych forach: .... "Niebieski dym z rury wydechowej generalnie nie oznacza nic dobrego. Niebieski dym zwiastuje zużyte pierścienie, gładzie cylindrów, spalanie oleju i... rychły remont silnika. Biały dym przy nie rozgrzanym silniku nie jest powodem do zmartwień. To para wodna, która zbiera się w tłumiku podczas dłuższego postoju auta. Czarny dym w silnikach diesla jest bardzo niedobrym znakiem - oznacza zużyte wtryskiwacze, zanieczyszczony układ wtryskowy albo niesprawną pompę wtryskową."..... ...."Prz tym przebiegu problemem jest trwałosć uszczelniacza zaworowego, gdyz przy zimnym silniku jest sztywny, w miare nagrzewania się silnika staje sie bardziej miekki uszczelniajac zawor. To ze kopci oznacza ze na zawor przedostaje sie przez zimny uszczelniacz olej i zostaje spalany w cylindrze. Wymiana uszczelniaczy zaworow pomoze "... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Dzieki za odpowiedz,musze sprawdzic czy nie wcina oleju :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.