Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] 2.0 Ssanie zacina się czy jak??


Guest lukers

Recommended Posts

Witam!

Tak mi sie wydaje ze ssanie w mojej P10 silnik 2.0 MPI jakos dlugo dziala i obroty nie spadaja.

Mianowicie wskazowka temp silnika dochodzi prawie do polozenia normalnie nagrzanego silnika (mniej wiecej pol skali) a silnik dalej nie schodzi z wysokich obrotow (nie mam obrotomierza - niestety ale to slychac) dopiero na naprawde nagrzanym silniku obroty spadaja.

Tez tak macie?

Zauwazylem taka przypadlosc ze mimo nie nagrzanego na full silnika i kiedy dziala ssanie i obroty sa wysokie , zgasze silniki odpale obroty nie sa tak wysokie. Cos sie zacina?

Co sprawdzic - troche sam majsterkuje?

Co moze byc zwalone? a moze wszystko jest ok.

Dzieki za sugestie.

Pozdrawiam

Lukers

Link to comment
Share on other sites

Jak tak to gdzie go szukac i jak sprawdzic?

Wydaje mi sie ze sa dwa czujniki temperatury. Jeden dla kompa a drugi dla wskaznika. Mam racje?

I czy te objawy rzeczywiscie wskazuja na uszkodzony czujnik temp?

Wyjdzie to w samodiagnostyce??

Lukers

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie to czujnik temperatury wtrysku , dający sygnał na komputer. Jak zdiagnozować - powinien wyskoczyć w diagnozie komputera , to samo miałem kiedyś w audi 80 wtedy poprostu znając przebieg zmiany impedancji (oporności) w zależności od temeratury cieczy są dwa rodzaje , temp albo rośnie albo spada wraz ze wzrostem temperatury cieczy. Dobrałem zwykły potencjometr taki od radia i ręcznie sterowałem komputer ( w audi działało tutaj nie wiem i nie polecam bez konsultacji z fachmanem ) , najlepiej zamienić czujnik od innego auta i zobaczyć co się będzie działo

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak , że jak odpalę rano to obroty są normalne dopiero po chwili rosną do 1200 i stopniowo spadają

A propos tak mi się wydaje że gdyby był padnięty ten czujnik to byłyby kłopoty z porannym rozruchem i raczej falowanie obrotów ( takie objawy miałem w audicy)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest lukers

A moze to winny jest termostat - moze jest non stop w pozycji otwartej.

Napiszcie czy jak silnik (bazujac na wskazniku z deski rozdzielczej) osiagnie normalna temp pracy tj polowa skali to czy dopiero wtedy odlacza sie calkowicie ssanie.

Z moich obserwacji wynika ze ssanie dziala non stop do osiagniecia normalnej temp pracy przez silnik. Oczywiscie zmniejsza sie to ssanie w miare wzrostu temp silnika.

Tez tak macie?

Lukers

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Bardziej mi to wyglada na przycinajacy sie zawor dodatkowego powietrza uruchamiany dodatkowo gdy silnik jest zimny. Nie wykluczam tez czujnika temperatury plynu - tego co podaje sygnal do kompa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest lukers

Jestem juz wkurzony na to moje ssanie i postanowilem wymienic ten czujnik temperatury - ten wiekszy co podaje informacje do kompa.

Mam jeszcze jedno pytanie - logiczne jest ze jak go wykrece wyleci plyn chlodniczy.

Jakbym to zrobil "sprytnie" to duzo plynu nie strace ale prosze napisac czy nie zapowietrzy mi sie uklad i czy nie bede musial go odpowietrzac - jak tak to jak.

Tak wpadlo mi do glowy ze jakies pol roku a moze wiecej temu dolewalem do plynu chlodzacego jakiegos syfu uszczelniajacego ktory (wedlug moich przemyslen) mogl sie osadzic na czujniku i ten inaczej reaguje na temp.

Jakby nie moje obawy z zapowietrzeniem to juz dawno bym go wykrecil i obejzal.

Dzieki za wszystkie sugestie

Lukers

 

[ Dodano: Czw 06 Wrz, 2007 08:22 ]

witam. dlugo nie pisalem ale problem ze ssaniem niestety nadal aktulny :-(

 

Wymienilem czujnik temp ten od komputera ale zero poprawy.

Mozecie podpowiedziec gdzie znajduje sie zawor dodatkowego powietrza uruchamiany dodatkowo gdy silnik jest zimny ? (ten o ktorym pisze maciejka_sz)

Moze to on jest winny.

Pozdrawiam

Lukers

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...