Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

PROJEKT N14 TURBO UKOŃCZONY


szopen
 Share

Recommended Posts

Chcialbym się pochwalić w imieniu kolegi , który nie posiada dostępu do internetu.

 

A więc po kilkunastu miesiącach udalo się ostatecznie zakończyć projekt uturbiania nissana sunny 2,0 gti. Auto zostalo zakupione przez Jacka kilka lat temu jako rajdówka przygotowana do rajdów amatorskich. Auto mialo wspawana klatkę bezpieczeństwa no i ...... zatarty na śmierć silnik SR20DE.

Jako że pojawila sie możliwość zakupu takiego silnika w pewnej firmie, która zajmuje się importem prosto z Japonii nie bylo sensu reanimować nieboszczyka. Silnik zakupiony przez Jacka okazal się być w rewelacyjnej kondycji. Pierwotnie auto mialo pozostać wolnossące. Zamówiliśmy więc walki sportowe u pana Swiątka . Niestety pomimo usilnych prób nie udalo się doprowadzić silnika do jako takiej kultury pracy. Tu niestety antyreklama - walki już po kilku godzinach pracy mialy powycierane niektóre krzywki.

W międzyczasie trwalo doprowadzanie karoserii do porządku. Znajomy blacharz zaspawal listwy boczne , tylną klapę, do tego dokupiony zostal zestaw zderzaków i spoilerów od Carzone

Calość zostala polakierowana na niebieski metallic .

W takim stanie auto zostalo zaprowadzone w okolice Olsztyna do twórcy slynnej "sieny turbo" gdzie miala być montowana turbina. Przy okazji okazalo sie dlaczego walki sportowe nie pasowaly do auta. Silnik okazal się japońską odmianą SR20DE która ma pojemność 1,8l a nie 2,0. Co dziwne pomiar na hamowni wykazal , że silnik w serii dysponuje mocą prawie taką samą jak "normalny SR20DE" czyli okolo 140 km. Silnik zostal następnie odpręzony (niższe tloki) wyposażony w turbinę Garett z Forda Escorta Cosworth oraz nowy komputer sterujący. Pod zderzak trafil niewielki intercooler.

 

Auto nie mialo slużyć do bicia rekordów na 1/4mili ale do jazdy na codzien a więc doladowanie ustalono na poziomie okolo 0,5 bara co przynioslo wzrost mocy do okolo 220 KM.

 

Pod koniec sierpnia tego roku Jacek zacząl sie cieszyć autem aż do momentu kiedy wypatrzyl w ogloszeniach bezwypadkowe nadwozie od sunny GTI i zapragnąl przelozyć wszyskie graty ze swojej rajdówki

 

Tak więc obecnie auto wygląda jak zupelna seria pomijając uklad napędowy i jezdny. Oczywiśce znowu cale auto zostalo wyprute do golej blachy, wyczyszczone , zabezpieczone i polakierowane na piękną czarna perle z palety Forda. Dodatkowo wszystkie elementy gumowe zawieszenia zostaly wymienione na nowe. Zamontowane są również amortyzatory KONI Sport i sprężyny H&R.

 

Ale sie rozpisalem , na razie wystarczy. Teraz trochę fotek:

 

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00032.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00030.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00033.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00036.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=b277584f.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00041.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00044.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00042.jpg

http://photobucket.com/albums/d175/szopen7...nt=DSC00045.jpg

 

c.d.n

Link to comment
Share on other sites

no bardzo ładne autko:) witamy w klubie, widze że wszystko zrobione profi, tylko jeszcze by się jeszcze przydał jakiś wykres z hamowni bo te około nie za bardzo mnie przekonuje :) jaki wydech?? cały jest na 2,5 cala?? a ten komputer nowy to smt6 czy SA??

Link to comment
Share on other sites

tak wydech caly robiony z kwasówki 2,5 cala, dwa tlumiki. raczej cichy. Wykresik wrzuce jak tylko sie dorwe do skanera jakiegoś. Komputer to chyba Autronic ale na wszelki wypadek jeszcze sie zapytam.

Link to comment
Share on other sites

Migacze sciagaliśmy z Anglii ale cena byla kosmiczna. Przy dwóch kopletach wyszlo 180 zl za kpl z kosztami transportu. Teraz podobno są tańsze na niemieckim e-bayu

Link to comment
Share on other sites

super Nissanek! "projekt" bardzo w moj gust :) a osiagi wierze ze abrdzo przyzwoite -> swietna maszyna do zaginania ludzi z samochodami za kupe kasy :D

Link to comment
Share on other sites

super Nissanek! "projekt" bardzo w moj gust :) a osiagi wierze ze abrdzo przyzwoite -> swietna maszyna do zaginania ludzi z samochodami za kupe kasy :D

 

tylko to też jest autko za kupe kasy :roll: ale fak faktem ze nikt się nie spodziewa że tam sobie siedzi DE+T :twisted: i jeżeli rzeczywiście jest 220PS na 0,5 bara to na prawdę bardzo ładny wynik jak na 1,8!!!!!!

a jeszcze tylko pytanko jaki jest kolektor wydechowy bo ja się nie dopatrzyłem, równoodległościowy?? macie może fotke samego kolektora bo ja własnie jestem przed robieniem do swojego........

Link to comment
Share on other sites

Silnik jaki macie to SR18DE - SR20DE o zmniejszonej pojemności.

Ps. tłoki jakie zastosowaliście z CA18DET czy może z SR20DET tym samym nieco podnosząc jego pojemność ?

 

Projekt wygląda na zrobiony profesjonalny i prosfesjonalnie musiał kosztowac :D

 

Rezultat bardzo przyjemny 220koni na 0,5 bara z takiej samej turbiny jaką miałem :)

 

Jak motor odpręzony i ma wytrzymałość SR20DE to spokojnie w granicach 1,5 bara mozna dmuchać.

 

Czym to było wystrojone ?

 

I Jeszcze jedno moje pytanie co to są za dodatkowe wtrsyki nad kolektorem ssacym, czyżby tam siedziało LPG :) a może dodtkowe wtrsykiwacze paliwa bo seryjne 269cc nie dawały rady ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer

No pięknie Panowie, bardzo mi się spodobał ten pomysł i coś mi zaczęło świtać w głowie... Napiszcie, jeśli można, nieco więcej o turbo, szczególnie o kosztach i... o nerwach - czy było mnóstwo problemów czy poszło jak z płatka... Pozdro i re5pect!

Link to comment
Share on other sites

Guest wojciul

Bardzo mi się podoba... Widzę, że nie wy pierwsi borykaliście się z przeszkadzającym aku... Silnik to SR a nie CE bo w CE świece miały cewki, a nie przewody WN...

Link to comment
Share on other sites

Hehe Takie zainteresowanie uturbianiem że chyba musze zająć się produkcją Turbo Kitów do SR20... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
Hehe Takie zainteresowanie uturbianiem że chyba musze zająć się produkcją Turbo Kitów do SR20... :D

A my z wojciul'em zaczniemy produkcje kitow do silnikow CA16 hahaha... tez mi cos lazi po glowie by pokombinowac ale dopiero na wiosne bo teraz to jest walka z bialym zywiolem.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jak moglem te dodatkowe 4 wtrsyki to widze żę paliwko nimi idzie, proste rozwiązanie i nie trzeba wydawać kupe kapuchy na wydajniejsze...

Choć z SR20DEt pasują idealnie i by chyba jeszcze taniej wyszly jak monatarz 4 dodatkowych, robienia pod nie listwy i ni nawiercaniu kolektora ssacego...

 

Czekamy na więcej szczegółów techniczno pomiarowych :)

 

-- Jakie to czasy kręci ??

Link to comment
Share on other sites

Guest --Mlody--

Pieknie, wlasnie o tym autku mowil Majer tech , stroilismy w tym samym miejscu, nawet porownywalismy MOJ wykres do WASZEGO , troszke szybciej mi rosl moment i wiecej HP przy tym samym doladowaniu, ale Pan Krzysiek powiedzial ze to zasluga mojej sprezarki, pojade do Niego i wezme wykres swoj i poprosze o porownanie z Waszym , trzeba rozwiac wszelkie watpliwosci tych wszystkich za***istych TEORETYKOW ktorzy twierdzili ze NIEMOZLIWE zebym mial ponad 230 km na 0.5 bara . A prosze, tu kolejny projekt ktory kładzie na łopatki ta teorie.

 

Wiem wszystko kto skladal silnik , jakie byly problemy, ile to trwalo , czym bylo strojone, GRATULUJE projektu , chetnie bym sie spotkal i obgadal pare kwestii . Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Znalazlem sporo na temat tego SR18DE - to jest poprsotu SR20DE z pomniejszonymi tłokami (średnica ich to 82.5mm).

 

Występował w nissanie Bluebird, jego dokłądna pojemnośc to 1838cc, posiada 125Km i 160Nm - bardzo ciekawy silnik :)

 

Młody Ciągle się uczę, możliwe jest że masz taką moc przy tak małym doładowaniu - posiadasz bardzo unikalnego SR20DET (seryjnie ma wałki o dluzszych czasach otwarc, przestawiony walek wydechowy oraz większe turbo i wtrsyki) dorwałeś najlepszy kąsek jaki przygotowała fabryka nissana - tylko pozazdrościć :D

Link to comment
Share on other sites

Guest --Mlody--

Coobcio, nie podbijalem do Ciebie tym tekstem , naprawde . Raczej byl skierowany do ogolu, bo wiadomo ze silnik silnikowi nie rowny, ale jak juz ktos ma cos lepiej niz inni, to zaczynaja sie dywagacje, ze zle hamownia wykalibrowana, ze to , ze tamto... o to mi chodzilo .

 

 

Z tego co wiem , ten nissan byl strojony UNICHIP`em przez Majer-Tech , bardzo profesjonalna robota, na pewno nie tania ale skuteczna ;)

Link to comment
Share on other sites

uuuuuuuuu, program napisany pod silnik, szacuneczek a nie jakieś tam biedne smt6 :D, no to robota musi być profi, czekam tylko na wykresik i mam nadzieje że uda mi się te sunny i jego właściciela gdzieś spotkać na jakimś spocie...... może nawet stanąć na kreske :) wtedy porównamy garażowe turbo do profi turbo 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest wojciul

No to Maciej musimy zacząć kombinować... Ja przez ten wolny czas zrobiłem u siebie wszystko co chciałem, a nawet więcej... Mam też koncepcję na zimny dolot, dzięki któremu nie trzeba nic kombinować przy aku... Ale to w nas tygu jak porobie foty z kreseczkami dorobionymi w paintie ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...