Gość maglev Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Jestem zrozpaczony i załamany, otóż coś niedobrego się dzieje z moją Primerą Jeszcze jakiś czas temu po odpalenu zimnego autka, po jakichś 1-2 minutach (w zależności od piździawki na dworze) obroty spadały mi pieknie do podręcznikowych 750 obr/min, niestety teraz po odpaleniu zimnego obroty nie dość że w ogóle nie spadają - mają jakieś 1400 obr/min, to jeszcze po kilkunastominutowej jeździe wzrastają mi do 1700 obr/min :shock: :shock: :shock: :cry:. Próbowałem nawet zrobić myk: włączyłem na jedynkę...zaciągnąłem ręczny i niejako obciażając silnik obroty spadały mi do powiedzmy 1000 obr/min i wysprzęglałem...kurwwww i znów po chwili 1700 obr/min :cry: Przejrzałem wszystkie posty, otóż radziliście że padło albo: 1) termostat 2) czujnik temperatury cieczy chłodzącej 3) ACC czyli zawór dodatkowego powietrza 4) sonda lambda 5) czujnik połozenia przepustnicy 6) regulator powietrza 7) silnik krokowy czy gaźnikowiec ma te 7 elementów? :oops: czy któreś z nich mają tylko auta na wentylu? od czego mam zacząć? koledzy gaźnikowcy i wtryskowcy ratujcie i pomóżcie :cry: macie gdzieś na obrazkach (schemacie) gdzie znaleźć w/w elementy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 na początek bym posprawdzał dokładnie wszystkie wężyki podciśnieniowe (o ile w gaźnikowym jest ich kilka) i odpowietzrzenie skrzyni korbowej PCV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 na początek bym posprawdzał dokładnie wszystkie wężyki podciśnieniowe (o ile w gaźnikowym jest ich kilka) i odpowietzrzenie skrzyni korbowej PCV a gdzie znajdę te wężyki podciśnieniowe? :shock: i jak odpowietrzyć skrzynię korbową?, jeśli mógłyś to mów bardziej po ludzku pliis :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 nie chcę Cię wprowadzić w błąd, ale wtryskowe modele mają taki wężyk doprowadzający opary idący od głowicy do rury dolotowej zwany układem PCV. Raz mi pękł i działo się to samo co u Ciebie. No podobnie, obroty były nie aż tak wysokie. Poza tym poszukaj na forum "filtr pcv", "układ pcv" widziałem że chłopaki pisali o problemach z obrotami związanymi ze złym działaniem filtra PCV. U mnie jest zawór a w starszych z automatyczna skrzynią były filterki PCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bxx Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Ja mialem tak samo w sr20DI, i okazalo sie ze pod obudowa filtra powietrza jest takie cos co reguluje wychulenie przepustnicy w zaleznosci od nagrzania cieczy chlodzacej. I wlasnie tam mialem zatkane przewody doprowadzajace plyn chlodniczy (uzbieral sie nizly syf)- sposcilem plyn, zapodalem tamtedy cisnienie ze szlaufa z woda, pozniej ten sam szlauf do chlodnicy, i tak pare razy naprzemian i sie odetkalo. Takze jak masz te przewody obok tego czegos zimne, mimo ze silnik jest juz ostro nagrzany, to moze byc wlasnie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 2 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2006 Ja mialem tak samo w sr20de, i okazalo sie ze pod obudowa filtra powietrza jest takie cos co reguluje wychulenie przepustnicy w zaleznosci od nagrzania cieczy chlodzacej. I wlasnie tam mialem zatkane przewody doprowadzajace plyn chlodniczy (uzbieral sie nizly syf)- sposcilem plyn, zapodalem tamtedy cisnienie ze szlaufa z woda, pozniej ten sam szlauf do chlodnicy, i tak pare razy naprzemian i sie odetkalo. Takze jak masz te przewody obok tego czegos zimne, mimo ze silnik jest juz ostro nagrzany, to moze byc wlasnie to. Też może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GD 0322 Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Część odpowiedzi jak wyregulować obroty biegu jałowego w silniku gażnikowyn 1,6 l.znajdziesz w "Poradniku obsługi i naprawy"NISSAN PRIMERA (1990-1999) autor: M.Coombs,S.Rendl tłumaczenie z ang. Strona 38-39-40. Inna jest regulacja wersji bez i z katalizatorem (potrzebny analizator spalin).Książka w księgarniach wysyłkowych (ok85-zł) i na Allegro. Wydaje się ,że silnik Primerki jest na tyle skomplikowany,że wymaga ręki doświadczonego (w tym modelu) fachowca i stanowiska diagnostycznego.Na pewno należy ustalić przyczynę zmiany pracy silnika:było OK i nagle się zmieniło ???-dlaczego???? Moim zdaniem poszukaj dobrego warsztatu a będzie spokojnie następny sezon i oszczędność w paliwie.Nie zrobią ,nie zapłacisz.Samemu łatwo kompletnie rozregulować zasilanie .Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Część odpowiedzi jak wyregulować obroty biegu jałowego w silniku gażnikowyn 1,6 l.znajdziesz w "Poradniku obsługi i naprawy"NISSAN PRIMERA (1990-1999) autor: M.Coombs,S.Rendl tłumaczenie z ang. Strona 38-39-40. Inna jest regulacja wersji bez i z katalizatorem (potrzebny analizator spalin) dzięki zaraz się zabieram za czytanie, posprawdzam to co bedę mógł sam, a jak nic nie wskóram to daje nismo do warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hoover Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Jak ostatnim razem pytałem jednego mechanika czy mi podreguluje gaźnik to tylko wielkie oczy zrobił :mrgreen: i stwierdził, że to cholerstwo jest strasznie czasochłonne. Parę postów wcześniej ktoś pisał, że użył środka do czyszczenia gaźników firmy STP i pomogło przy problemach z obrotami. Może warto spróbować na początek? Napisz później co zdziałałeś, bo sam jestem ciekaw. W moim GA16DS też nie jest tak różowo z obrotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slimak Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Witam ja mam 100nx sr20de i mam to samo cz tymi obrotami ale o jakim wełzach gadacie to nie wiem a poza tym to ja juz wszystko chyba sprawdziłem i ktos mi juz powiedział ze tak mam byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Mój to akurat SR20Di ale też miałem problem z obrotami, jeździłem tak prawie rok bo sądziłem że tak ma być. Ale że mam teraz urlop zająłem się trochę autkiem, rozebrałem silniczek krokowy porządnie go wyczyściłem, nowa uszczelka i jak ręką odjął. Teraz przy odpaleniu zimnego auta mam około 1300obr (wcześniej 2000) i gdy tylko złapie temperaturę to trzyma równo 800 a wcześniej 1200 i to pochwili bo od razu po puszczeniu gazu to trzymał z 1800 i dopiero obroty spadały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slimak Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Ja to juz czysciłem !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Jesli ten Twoj gaznikowiec jest na LPG to mozesz przykrecajac srube obnizyc obroty. Ja tez mialem za wysokie obroty na benzynie zdemonotwalem oudowe filtra opwietrza, zdjalem filtr pod nim jest srebna sruba do regulacji obrotow przykrecilem ja i obroty mi spadly z 1500 do 700 obr/min. Fakt ze u Ciebie nie reaguje na obnizenie obrotow po rozgrzaniu ale tymczasowo mozeszz mu przykrecic tak jak ja np. do 1000 obr/min i tak jezdzic(czy zimny czy cieply). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Ja to juz czysciłem !!! Nie wiem jaki masz silnik ale jak SR20Di to powiem ci że dwa razy rozbierałem bo za pierwszym razem przy składaniu źle trafiłem silnikiem krokowym w ten tłoczek od zaworu powietrza i cały czas miałem 2000obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DJSzmer Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Ja mam to samo z tymi obrotami w P10 2.0D slx i glowy nie mam czemu tak te obroty sie trzymaja. Jak tepne gazu i zaraz puszcze to jescze przez dluzsza chwile trzymaja sie wysokie i strasznie powolii spadaja, ale nadal do takich dosc wysokich, jednym slowem wyje i skomle i nie moge mu poradzic :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 Już myślałem że mam sprawcę wysokich obrotów. Na zdjęciu, kolorem żółtym miejsce po ściągniętym pęknietym przewodzie, prawdopodobnie podciśnienia, niestety nie on był sprawcą, wymieniłem na nowy ale dalej mam na b. jałowym półtora tysiąca obr/min :? Czy ktoś wie co to za czujniki ??? wg instrukcji to a) zawór regulacji przyspieszonego biegu jałowego (w żółtym kółku wyżej) elektromagnetyczny zawór odcinajacy biegu jałowego (w żółtym kółku niżej) Czy uszkodzenie któregoś z nich może być przyczyną mojej usterki???? i Pytanie jak to sprawdzić bo nie mam już siły do mojego nismo ??? :? (a może któryś z nich to silniczek krokowy????) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SPEEDY Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 1)śruba do regulacji obrotów biegu jałowego znajduje się z tyłu gażnika,i jest dostępna zza obudowy filtra powietrza,należy ją wkręcić lub wykręcić tak by uzyskać odpowiednie obroty 2)unieruchomić silnik i wylączyć zaplon.Odłączyć wiązki przewodów od czujnika spalin(który jest wkręcony w kolektor wylotowy)i od elektromagnetycznego zaworu sterującego doprowadzaniem powietrza,który jest zamontowany po lewej stronie kolektora dolotowego 3)uruchomić silnik,oczyścić kolektor dolotowy z nadmiaru paliwa,przez dodanie gazu dwa,trzy razy do 2500-3000 obr/min,a następnie pozwolić mu pracować znów na biegu jałowym przez minute 4)jeśli konieczna jest regulacja zawartości CO wyciągnąć z gażnika zaślepkę zabespieczającą przed niepowołaną regulacją uzyskasz dostęp do śruby regulacyjnej składu mieszanki,jest ona bezpośrednio pod śrubą do regulacji obrotów biegu jalowego 5)Przekręcając śrubę o bardzo mały kąt,aż do uyskania odpowiedniego składu mieszanki CO,wkręcając zgodnie z ruchem wskażówek zegara zubożasz mieszankę i CO,wykręcając wzbogacasz mieszankę i CO 6)Po skończeniu regulacji odłączasz analizator spalin(jeśli go masz),założyć złącza wiązki przewodów czujnika spalin i zaworu elektromagnetycznego 7)Jeśli nie będziesz regulował od razu składu mieszanki to zapomnij o kroku nr 4i5 :roll: POWODZENIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysztof1 Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 cześć Maglev........... no i jak się skończył problem z wysokimi obrotami??.......... co było przyczyną??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2006 cześć Maglev...........no i jak się skończył problem z wysokimi obrotami??.......... co było przyczyną??? problemem okazał się elektrozawór (ten centralny z tyłu gaźnika), ponoć coś z napięciem nie teges, o ile mnie mechanik nie okłamał, niestety znów po paru miesiacach daje znać, bo mam na rozgrzanym silniku 900-950 obr/min :? , ale jak bedzie cieplej mam zamiar samemu się zabrać za to goowno!!!!, zapodam fotki co i jak!, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 ja tez miale problemy z obrotami ale juz mine to tak wkurzylo ze zabralem sie wczoraj za moje 2.0 Di okazalo sie ze przyczyna byl walniety i zasyfialy silnik krokowy (siadla sprezyna) wyczyscilem sprezyne rozciagalem pozniej wszystko zlozylem do kupy i odrazu dalo to pozytywny efekt:) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 ja tez miale problemy z obrotami ale juz mine to tak wkurzylo ze zabralem sie wczoraj za moje 2.0 Di okazalo sie ze przyczyna byl walniety i zasyfialy silnik krokowy (siadla sprezyna) wyczyscilem sprezyne rozciagalem pozniej wszystko zlozylem do kupy i odrazu dalo to pozytywny efekt:) pozdrawiam Dokładnie to samo robiłem u siebie i też pomogło. Jak ci poszło z dobraniem się do sprężyny, bo ja się trochę z tym męczyłem, niemogłem odkręcić tej mosiężnej "śruby", dopiero naciąłem brzeszczotem drugi rowek na śrubokręt i poszła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 11 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2006 u mnie nie bylo problemu z odkreceniem tylko bylo gorzej ze zdjeciem takiego mosieznego kapturka ktory byl na tej srubie a nie wiedzialem tak naprawde co znajduje sie pod nim ale szlierka i po klopocie pod spodem odnalazlem nieskazitelnie czysta srube:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sati26 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Nie znam niemieckiego i korzystałem ze słownika mimo to niewiem do czego słuzy to takie pod numerem 10. Jeśli ktoś mogłby mi nieco wyjaśnić jaką rolę spełnia to ustrojstwo bed ebardzo wdzięczny. Z góry wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Nie znam niemieckiego i korzystałem ze słownika mimo to niewiem do czego słuzy to takie pod numerem 10. Jeśli ktoś mogłby mi nieco wyjaśnić jaką rolę spełnia to ustrojstwo bede bardzo wdzięczny. Z góry wielkie dzięki. Ten element to UKŁAD DOPROWADZENIA DODATKOWEGO POWIETRZA "AIV". Redukuje emisję substncji z nieprzepalonego paliwa przez doprowadzenie przefiltrowanego powietrza bezpośrednio do kolektora wylotowego, aby pozostały "syf" został dopalony zanim dotrze do katalizatora spalin. Układ składa się z zaworu dodatkowego powietrza AIV i elektrozaworu sterowanego przez moduł ECCS. Zawór elektromagnetyczny zaczyna pracować kiedy silnik jest rozgrzany i obciążony. Jeśli to nastąpi, zawór jest sterowany tak, że otwiera membranę doprowadzając powietrze do kolektora wylotowego. Działa na zasadzie zmian ciśnienia w gazach wylotowych. Pozdrawiam serdecznie [ Dodano: Wto 16 Maj, 2006 ] Czy ktoś wie czy ten przklęty zespół ssania z elementem bimetalowym po odlutowaniu kabla pozostawia krzywkę (chodzi mi o przesłonę) w gardzieli w położeniu całkowicie otwartym czy zamkniętym? innymi słowy czy silnik będzie pracował na ssaniu czy jakby tego ssania w ogóle nie było ?:shock: wiem że mój elektryk majstrował przy module, co każe mi przypuszczać że to goowno mi się wysypało!!! Czy jest tu Widaw.....guru od gaźników??? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.