Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] znoszenie auta


Guest zolw
 Share

Recommended Posts

witam mam nisana primere p10 noi poroblem jest taki ze jak pusci sie kierownice sama delikatnie skreca w prawo czym to moze byc spowodowane ps. samochod byl ostatnio na przegladzie przeszedl bez problemu pomocy

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzasz to na w miare rownej drodze? bez kolein?

Jezeli tak to sprawdz najpierw zbieznosc... taka rzecz na przegladzie technicznym nie wyjdzie, bo tego nie sprawdzaja. A czym spowodowane? w okresie zimowym calkiem latwo o takie cos... tu slizg na kraweznik, tu dziura, tam dziura...

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

jak jest wytluczony gorny wahacz to moze sie tak dziac, calosc sie przesuwa w bok i auto sciaga, popatrz na auto od przodu czy kola nie sa tak / / jak beda to masz do wymiany gorne wahacze + geometrie. moze tez trzymac ktorys zacisk albo jest male cisnienie w oponie

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Sprobuj najpierw stronami zamienic kola, lewe na prawe - prawe na lewe i wtedy jesli bedzie sciagac w druga strone, to znaczy ze cos z kolem/opona, a jak nadal w ta sama strone, to cos moze byc z zaciskiem, piasta, lozyskiem, zawieszeniem.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

a czy w polsce jest wogóle jakaś równa droga do sprawdzenia czy auto nie ściąga ? :D a tak wogóle to wystarczy że dostaniesz podmuch wiatru i już Cię spycha na jedną stronę :)

Link to comment
Share on other sites

Guest piomal

Czasem jedna opona różni się obwodem od drugiej, jak przy zamianie kół ściągać zacznie w drugą stronę, to właśnie tak masz.

Jeśli nie, to może być na przykład coś z geometrią, niekoniecznie zbieżność, ale na przykład kąt pochylenia.

A czy to masz od zawsze, czy kiedyś było dobrze, a ściąga od jakiegoś czasu?

Link to comment
Share on other sites

sprawdzilem to co mowiliscie noi tylne lewe kolo jest troszke do srodka nie jest idealnie prosto co mam zrobic , gdzie byscie radzili naprawe i na jaki wydatek mam sie szykowac ps jestem z warszawy

Link to comment
Share on other sites

Guest piomal
samochod stal dosc dlugo nie ruszany i jak teraz go ruszylem to sie tak dzieje

To może tłoczki hamulcowe się zapiekły? Bo od samego stania geometria raczej się nie psuje.

Za czyszczenie dwóch hamulców tylnych zapłaciłem ostatnio 40 zł.

sprawdzilem to co mowiliscie noi tylne lewe kolo jest troszke do srodka nie jest idealnie prosto co mam zrobic , gdzie byscie radzili naprawe i na jaki wydatek mam sie szykowac ps jestem z warszawy

A jak to sprawdzałeś i co to znaczy do środka? Górą czy przodem? Może wahacz się wyrobił a może wjechałeś gdzieś w dziurę i się skrzywił, czasem wystarczy np. dołożyć podkładkę - więcej ci na odległość nie jestem w stanie powiedzieć.

Rozejrzyj się na forum to znajdziesz kogoś z Warszawy, kto się na tym zna :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Odezwij sie do kolegi Coobcia, za pare groszy napewno wszystko posprawdza i najlepiej podpowie co, gdzie i jak zrobic, jakbys byl z Lublina to bym Ci polecil siebie :):):):):).

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

A może masz opony kierunkowe albo asymetryczne i przy zmianie ktoś się pomylił (albo nie znał) i odwrotnie założył na którymś kole?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Jeśli samochód jak mówisz stał przez kilka miesięcy to będąc na Twoim miejscu sprawdziłbym najpierw stan zacisków hamulcowych. Prawdopodobne jest że jeden z klocków po prostu cały czas trze o tarczę i to daje efekt ściągania w prawo( czyli jest to w prawym kole). Najprościej to sprawdzić- jaka jest temperatura felgi po dłuższej jeździe, przykładasz łapkę do koła i juz wiadomo - trze czy nie :)). Jeśli jedno koło jest wyraźnie cieplejsze to mósisz oczyścić zacisk, oczywiście wskazane jest wstrzymać się od gwałtownego hamowania na końcu próby :)). Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mi też znosi, tylko że w lewo. Z tym, że na równej i prostej drodze jest w porządku, a znosi dopiero na nierównościach. Wygląda to np tak, że jadę prosto po równej drodze, wjeżdzam na jakąś nierówność, wtedy kierownica leciutko skręca się w lewo i samochód znosi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...