Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Tarcie w tylnim kole


Gość Ivo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Od kiedy zmieniłem opony na zimowe daje się słyszeć lekkie tarcie z tylniego koła. Dziej się tak przy hamowaniu. W warsztacie otworzyli mi bęben i stwierdzili, że to cylinderki hamulcowe bo są już nieszczelne, przeciekają i stąd te dźwięki. Wymieniłem cylinderki w Feu Vercie( tak przy okazji ostatni raz u nich jestem, mechanicy w porządku ale kierownik straszny naciągacz, nieważne ) zapłaciłem 280 zł i...i dalej trze. Jeżeli macie jakieś sugestie to bardzo proszę.

 

Pozdrawiam

 

Ivo

Primera P11, 1.6, 99 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek. Też coś zaczęło trzeć w tylnym kole. Otworzyliśmy bębny i nic, niby wszystko OK. No to zakładamy bęben żeby szukać gdzie indziej, a tu pyk i okładzinka się przesuwa przy wpychaniu bębna. Odkleiła się małpa i troche się przesunęła przy hamowaniu a nie było tego widać. Tak że sprawdź okładziny nie tylko wzrokowo ale przykładając do nich trochę siły, bo może tylko wygląda że jest na swoim miejscu i trochę się trzyma a przy hamowaniu się przesuwa. A poza tym, to po co wymieniać całe cylinderki. Jeśli podciekają, to znaczy że uszczelki-pierścienie na nich są do wymiany. Nic innego tam do zepsucia nie ma. Można kupić taki zestaw naprawczy z kompletem gumek za małe pieniądze. Ja właśnie tak zrobiłem bo trochę podciekał jeden i jak na razie po 30000km jest suchutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, szczerze mówiąc nie znam się za bardzo i nie wiem o jakie okładziny Ci chodzi. Co do naprawy w warsztacie powiedzieli, że takich rzeczy się już nie naprawia. A ja dałem się zrobić -)))

 

Pozdrawiam

 

Ivo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście miałem na myśli okładziny hamulcowe - czyli to co dociska do bębna wywołując opory tarcia - inaczej mówiąc główny element odpowiadający za hamowanie z tyłu. Odpowiednik klocków hamulcowych w ukłądzie z tarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji, za komplet okładzin DELPHI z wymianą w 2003 roku zapłaciłem 180 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało, bo to wszystko o czym pisałem było w trasie i jak tylko trzeć zaczeło to zajechałem do pierwszego lepszego warsztatu więc wziąłem co mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jak pisałeś wcześniej - nadal Ci coś trze - a może to byc odklejona okłądzina - to nie czekaj na przegląd tylko sprawdź to szybko koniecznie, bo jak się przesunie to może zablokować nagle jedno koło. Wtedy może być dramat - w końcu to hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie tak gdybam, bo miałem coś podobnego, ale skoro były ściągane szczęki (faktycznie żeby się dostać do cylinderka to trzeba) to okłądzina by raczej odpadła gdyby puściło mocowanie. A tam gdzie napisałem komplet okłądzin DELPHI miałem oczywiście na myśli komplet szczęk z okładzinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...