Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Tarcie w tylnim kole


Guest Ivo
 Share

Recommended Posts

Cześć

 

Od kiedy zmieniłem opony na zimowe daje się słyszeć lekkie tarcie z tylniego koła. Dziej się tak przy hamowaniu. W warsztacie otworzyli mi bęben i stwierdzili, że to cylinderki hamulcowe bo są już nieszczelne, przeciekają i stąd te dźwięki. Wymieniłem cylinderki w Feu Vercie( tak przy okazji ostatni raz u nich jestem, mechanicy w porządku ale kierownik straszny naciągacz, nieważne ) zapłaciłem 280 zł i...i dalej trze. Jeżeli macie jakieś sugestie to bardzo proszę.

 

Pozdrawiam

 

Ivo

Primera P11, 1.6, 99 rok

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Miałem podobny przypadek. Też coś zaczęło trzeć w tylnym kole. Otworzyliśmy bębny i nic, niby wszystko OK. No to zakładamy bęben żeby szukać gdzie indziej, a tu pyk i okładzinka się przesuwa przy wpychaniu bębna. Odkleiła się małpa i troche się przesunęła przy hamowaniu a nie było tego widać. Tak że sprawdź okładziny nie tylko wzrokowo ale przykładając do nich trochę siły, bo może tylko wygląda że jest na swoim miejscu i trochę się trzyma a przy hamowaniu się przesuwa. A poza tym, to po co wymieniać całe cylinderki. Jeśli podciekają, to znaczy że uszczelki-pierścienie na nich są do wymiany. Nic innego tam do zepsucia nie ma. Można kupić taki zestaw naprawczy z kompletem gumek za małe pieniądze. Ja właśnie tak zrobiłem bo trochę podciekał jeden i jak na razie po 30000km jest suchutko.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, szczerze mówiąc nie znam się za bardzo i nie wiem o jakie okładziny Ci chodzi. Co do naprawy w warsztacie powiedzieli, że takich rzeczy się już nie naprawia. A ja dałem się zrobić -)))

 

Pozdrawiam

 

Ivo

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Oczywiście miałem na myśli okładziny hamulcowe - czyli to co dociska do bębna wywołując opory tarcia - inaczej mówiąc główny element odpowiadający za hamowanie z tyłu. Odpowiednik klocków hamulcowych w ukłądzie z tarczą.

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

A tak przy okazji, za komplet okładzin DELPHI z wymianą w 2003 roku zapłaciłem 180 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało, bo to wszystko o czym pisałem było w trasie i jak tylko trzeć zaczeło to zajechałem do pierwszego lepszego warsztatu więc wziąłem co mieli.

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Jeżeli jak pisałeś wcześniej - nadal Ci coś trze - a może to byc odklejona okłądzina - to nie czekaj na przegląd tylko sprawdź to szybko koniecznie, bo jak się przesunie to może zablokować nagle jedno koło. Wtedy może być dramat - w końcu to hamulce.

Link to comment
Share on other sites

ale jak może być odklejona okładzina skoro mechanik rozkręcił cały bęben i zluzował okładziny by wyjąć cylinderki. Potem całość skręcił. Raczej niemożliwe

 

Ivo

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

Ja sobie tak gdybam, bo miałem coś podobnego, ale skoro były ściągane szczęki (faktycznie żeby się dostać do cylinderka to trzeba) to okłądzina by raczej odpadła gdyby puściło mocowanie. A tam gdzie napisałem komplet okłądzin DELPHI miałem oczywiście na myśli komplet szczęk z okładzinami.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...