Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] 2.0 16V GAZ, 1990, zima - jaki olej?


Guest żaku
 Share

Recommended Posts

Witam,

Chce (w sumie to i nawet musze) wymienic olej w mojej primerze. Nie wiem, na jakim oleju jezdzil poprzedni wlasciciel, nie ma zadnych oznaczen etc. Musze wiec zmienic olej calkowicie.

Moja primera ma przebieg 220kkm, rocznik 1990, zagazowana.

 

Jaki Waszym zdaniem powinienem zalac olej na zime, coby silnik sie nie meczyl?

 

Zaznaczam, ze nie widze wyciekow.

 

Z gory dziekuje.

Link to comment
Share on other sites

Guest zeusik

ja bym Ci proponował MOBIL M - 15/W40 - mineralny - moze i gesty w zimie ale smaruje bardzo dobrze - sam mam zalany przy mniejszym przebiegu - z takim juz kupilem wozik. Nie narzekałem na innych autkach i teraz tez bede kontynułował minerala - a poza tym nie zalecam lanie pelnego syntetyka przy takim przebiegu - mozesz sie zastanowic nad połsyntetykiem - ale ja bym wlał dla bezpieczenstwa mineralny wyzej wymieniony - w selgrosie za 5 litrów placisz 70 zł - w markecie 100zł.

Link to comment
Share on other sites

Aha. Zapomnialem dodac, ze poki co musze odpalac w te mrozy na gazie :( Mam rozwalona pompe paliwa (tak mi sie przynajmniej wydaje, pojutrze mechanik to oceni fachowym okiem) i na benzynie ani pierdnie...

Nie chcialbym aby silniczek sie za bardzo meczyl przy odpalaniu...

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb

Mobil 10W30 (półsyntetyk) taki leję, przebieg 229000km. Do tych silników producent zaleca właśnie półsyntetyk. Przy wymianie pamiętaj o dobrym filtrze oleju nie bierz z JC (niebieski) tylko jakiś lepszy, już nawet FILTRON jest lepszy (też niebieski).

Link to comment
Share on other sites

cos wam powiem na temat FILTRONU. foltry do nissana nie wiem jak pimery ale sunny sa importowane z japonii jako (gole ) i opisywane w filtronie nazwa filtron. po czym pakowane w polskie filtronoswie kartoniki i sprzedawane.;) natoniast mnostwo filtrow do samochodow niemieckich. np wv, audi,metcedes klasy S a takze takie samochody jak Jaduar i inne wyzszej klasy sa produkowane w filtronie , wysylane do niemiec bez opisu i sprzedawane przez niemcow na nasz rynek za gruuuubeeee EURO. dlatego smiesza mnie wypowiedzi typu nie kupuj filtrow z Filtronu. bo to szmelc itp. :lol: heheh tyle mam do powiedzenia 8)

a wiem o tym bo pracuje w Filtronie i wlasnie osobiscie robie filterki do merca jaguara i tym podobne warte ggruuube euuro samochody:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb
cos wam powiem na temat FILTRONU. foltry do nissana nie wiem jak pimery ale sunny sa importowane z japonii jako (gole ) i opisywane w filtronie nazwa filtron. po czym pakowane w polskie filtronoswie kartoniki i sprzedawane.;) natoniast mnostwo filtrow do samochodow niemieckich. np wv, audi,metcedes klasy S a takze takie samochody jak Jaduar i inne wyzszej klasy sa produkowane w filtronie , wysylane do niemiec bez opisu i sprzedawane przez niemcow na nasz rynek za gruuuubeeee EURO. dlatego smiesza mnie wypowiedzi typu nie kupuj filtrow z Filtronu. bo to szmelc itp. :lol: heheh tyle mam do powiedzenia 8)

a wiem o tym bo pracuje w Filtronie i wlasnie osobiscie robie filterki do merca jaguara i tym podobne warte ggruuube euuro samochody:)

 

Ja właśnie mam założonego Filtrona i jest lepiej niż było na JC. To jak to jest FILTRON to to samo co JC, czy może ten środek japoński filtra to co innego niż JC?

Link to comment
Share on other sites

wiem ze mnostwo filtrow ruznych modeli nissana produkujemy do USA (zwlaszcza klime). natomiasto jesli chodzi o suuny to wiem ze jest import z japinii i nie jestem pewien czy nie tez ze szwecji.w kazdym razie to jest tak ze nasz eksport to 70% a 30% to kraj i import. to samo z olej, klima, benzyna itd. to jest jedna wielka roszada :lol: (nigdy nie wiesz na czym tak naprawde jezdziesz :D )

 

ps. material na filtry (bibula) cab54, cab90, i podobne jest importowana z niemiec tak wiec robimy na materiale z niemieckim.(w koncu oni od nas kupuja wiec chca miec 1 klasa)

 

ps.nr2 niemcy kutasy maja takie wymagania ze np. filtr o dlugosci 411mm ma tolerancje +/- 0.5mm, a odstep miedzy plisami 5 mm lub 6mm zalezy jaki filtr, jesli odbiega cos chocby o 0,2mm to jest reklamacja a filtry ida do smieci (ja na nich wlasnie jezdze)hehe tak wiec wykonywane przez nas filtry to igielka!

Link to comment
Share on other sites

jak macie biale lub zolte mieszki (bibula) to na 80% nasze:P. nie zrozumnie mnie zle. my na kraj tez produkujemy. ale chcialem zucic troche swiatla na temat firm ze to nie zawsze jest tak ze nazwa na opakowaniu to producent. :)

 

a owszem zdaza sie szmelc zawsze jakis pracownik moze byc nieodpowiedzialny naprodukowac gow... a kumpel od jakosci przymknac oko i walnac na magazyn to jesdnak dotyczy niedoklejenia, zlego wymiaru, krzywych plis i to dotyczy wlasnie kraju, ale nie jakosci samej bibuly bo takowa mamy z niemiec. co do JC to kto wie czy japonczycy nie produkuja do nas igielek zeby nie starcic klienta a dla siebie zostawiaja te gorsze i importuja je pod swoja nazwa...tak jak my to robimy z niemcami(pisalem wczesniej) u nas tak troche jest ;) szeczegolnie niemieckie na kraj hehe.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zalał jakimś markowym półsyntetykiem 10w40. Ja używam syntetyku 5w30, ale przy solidnie mniejszym przebiegu. Co do filtru, to chciałem kupić coś w miarę dobrego i kupiłem BOSCH ... Made in South Africa :lol: jak się potem okazało, ale narzekać nie mogę.

Link to comment
Share on other sites

Skoro ci nie cieknie i się nigdzie nie leje to wlej 10w40.

Co do filtra NIE KUPUJ Z JC! Jedne wielkie gówno.

Ja kupiłem i zaczoł mi stukać łańcuch rozrządu.Teraz zmieniam na Mann-a.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jesli kolega ma 220 tys i radzicie mu zalac półsyntetykiem to czy ja kupiwszy autko z przebiegiem 160 tys i zalanym mineralem moge teraz zmienic na 10/W40 - półsyntetyk? dodam ze olej nigdzienie kapie i go nie ubywa wogóle - mierzylem po 1000 i znów po 1000 km???

Link to comment
Share on other sites

Zawsze jest ryzyko, że silnik jest gdzieś nieszczelny, a jedynie zalegający nagar go uszczelnia. Na moje to japoński samochód to nie duży fiat i właściwie eksploatowany powinien "do śmierci" pozwalać jeździć na syntetyku, a na półsyntetyku to już w ogóle :) . Sam musisz zdecydować. Zawsze to silnikowi lżej :) . I ew. nie żałuj na markowy filtr oleju, żeby ten syf miał się gdzie osadzić.

Link to comment
Share on other sites

Polecam 10w40 Mobil1 sprawdzony wiele razy... Jak sie obawiasz ze wczesniej byl mineraly to po przejechaniu ok 1000-1500km zalej ponownie swierzego 10w40 i zmien filtr oleju.

Link to comment
Share on other sites

Polecam 10w40 Mobil1 sprawdzony wiele razy... Jak sie obawiasz ze wczesniej byl mineraly to po przejechaniu ok 1000-1500km zalej ponownie swierzego 10w40 i zmien filtr oleju.

niom ja jeżdżę na semisyntetyku Mobil Super S 10W40 :)

Link to comment
Share on other sites

8) MYślę,że warto zalać castrolem magnatec10w40,spełnia najwyższą normę jakości API sm.Czytałem 1h na stronach poświęconych smarowaniu,samochodów z dużym przebiegiem.

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...