Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki indeks prędkości opon macie/zamierzacie mieć?


Gość Marb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Musze szukać nowych opon letnich - granica finansowa to 1100zł.

No więc nastawiam się na Klebery Dynaxer HP2, poprzednio miałem Barum Bravuris i nie zamierzam tej opcji powtarzać (hałas!, ząbkowanie, gubią wyważenie).

A teraz pytanie jakie indeksy prędkości macie bo w N16 zalecany jest H ale zastanawiam się (kasa) czy nie zdecydować się na T (zimówki wybrałem T). Napiszcie proszę z jakim indeksem macie lub zamierzacie mieć laczki letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

indeks prędkości powinien być nieco wyższy od prędkości maksymalnej auta. Ze względuów ekonomicznych nie ma sensu kupować opon w klasie np W do auta osiągającego np 180 km/h. Konkretnie że wraz ze wzrostem indeksu predkości w obrębie tego samego modelu opony:

- wzrasta jej cena

- zmniejsza się jej trwałość (bardziej wyrafinowana i bardziej miękka mieszanka)

Jeśli T (190km/h) to prędkość której nie przekracza auto:

- teoretycznie (dane techniczne)

- faktycznie (tyle wyciąga w rzeczywistości i tyle czesto jeździsz)

to śmiało stosuj T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że indeksy róznią się konstrukcją opony gdyz im wyższy indeks tym wyższe wymagania stawiane oponie. Spotkałem się z opinią że dane opony w indeksie wyzszym zachowują się całkiem inaczej niz z niższym. Moje pytanie miało zmierzać do tej kwestii (na ile ta różnica jest odczuwalna) bo prędkość max jaką okresla dany indeks to tylko parametr za pomocą którego producenci opisują właściwości/jakość swojego produktu. I teraz czy (nie patrząc na prędkość max) warto zaoszczędzić trochę grosza na niższym indeksie czy będę sobie potem pluł w brodę.

Cornholio a w jakim indeksie Ty masz opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem tylko jakbys przekroczyl mocno predkosc podana w indeksie i opona by strzelila to mialbys sobie za co pluc w brode :) a jezeli chodzi o roznice kostrukcjyne to ja tam nie wiem... sadze ze powinny one jedynie umozliwiac oponie wytrzymywanie wiekszych przeciazen etc. Wiem np. ze w szwecji normalnej opony zimowej nie dostaniesz w indeksie innym niz do 160kmh :) a tak na marginesie to znajomy latal na takich w zeszly piatek ponad 180 i zyje :lol:

wiec jesli nie masz zamiaru jezdzic ponad index to po co kupowac opony o takim ktorego nie wykorzystasz? moim zdaniem strata kasy.

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

masz rację że proces technologiczny dla różnych wskaźników dla niby tej samej opony jest różny. Jak już napisałem - czym wyższy indeks tym bardziej miękka opona, a stąd wynika też jej zachowanie w czasie jazdy. Osobiscie mam letnie 195/60-15 conti CP w indeksie H (210) - są dobre ale dość głośne. Wytrzymują prędkości powyżej 210 :)

Zimówki mam Viking cos tam i chyba T i tez wytrzymuja wyższe prędkości :)

generalnie indeks jest podany z zapasem dla złej nawierzchni itp. Krotkotrwała jazda z wyższą prędkością nie zaszkodzi oponie.

W toyocie ojciec ma letnie (jeszcze oryginalne z 1. montażu) dunlop sp sport 200E w klasie H i te opony sa wg mnie bardzo dobre (cichutkie i stawiają malenki opór) a zimowe fulda coś tam w klasie T i jeździ się na nich dość dobrze. Podaj mi dokładnie rozmiar opon i czy na zime czy lato i jakie sa Twoje preferencje to Ci znajde jakies dobre w necie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację że proces technologiczny dla różnych wskaźników dla niby tej samej opony jest różny. Jak już napisałem - czym wyższy indeks tym bardziej miękka opona, a stąd wynika też jej zachowanie w czasie jazdy. Osobiscie mam letnie 195/60-15 conti CP w indeksie H (210) - są dobre ale dość głośne. Wytrzymują prędkości powyżej 210 :)

Zimówki mam Viking cos tam i chyba T i tez wytrzymuja wyższe prędkości :)

generalnie indeks jest podany z zapasem dla złej nawierzchni itp. Krotkotrwała jazda z wyższą prędkością nie zaszkodzi oponie.

W toyocie ojciec ma letnie (jeszcze oryginalne z 1. montażu) dunlop sp sport 200E w klasie H i te opony sa wg mnie bardzo dobre (cichutkie i stawiają malenki opór) a zimowe fulda coś tam w klasie T i jeździ się na nich dość dobrze. Podaj mi dokładnie rozmiar opon i czy na zime czy lato i jakie sa Twoje preferencje to Ci znajde jakies dobre w necie

 

Proces technologiczny jest ten sam , inne są półfabrykaty użyte do produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj mi dokładnie rozmiar opon i czy na zime czy lato i jakie sa Twoje preferencje to Ci znajde jakies dobre w necie

Oj kolega za szybko czyta :lol: bo pisałem że letnie a swoją drogą to tez szukam w necie (tak kupiłem zimowe na www.opony.pl) i chyba letnie tez nabędę u nich, chyba ze ktoś inny da lepszą cenę.

Moje preferencje to dobry stosunek jakość/cena, z tym ze mianownik mam juz znany :wink: <1100zł i wynikiem tego działania póki co jest: Kleber Dynaxer HP2 po 258 zł/szt w indeksie H. w T kosztują 214zł/szt co daje prawie 180zł na komplecie.

Z Waszych wypowiedzi wynika że letnie to macie H (i ja też skłaniam się do tej opcji) no ale może jeszcze pojawią sie kolejne głosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przymeirzam się do zakupu opon firmy MATADOR nowe w rozmiarze 205.45R16 moge miec do swojego auta w cenie 227zł za sztuke z VAT, będzie to drógi komplet NOWYCH opon w moich życiu.

 

www.baloon.pl - Tutaj one są dostępne w tej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opny zakłada się o takim indeksie prędkości, który odpowiada maksymalnej prędkości samochodu. Zakładanie lepszych nie ma sensu, bo to wywalanie pieniędzy w błoto. A z drugiej strony znowu zakładanie super drogich opon z najwyższymi indeksami, gdy się jeździ prędkością typu 190-200 na godzinę jest bez sensu. Szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opny zakłada się o takim indeksie prędkości, który odpowiada maksymalnej prędkości samochodu. Zakładanie lepszych nie ma sensu, bo to wywalanie pieniędzy w błoto.

To jest kolejne zbytnie uproszczanie tematu a jako kolejny powód podam że chociazby w instrukcji jest H a wg tej teorii T by wystarczyło.

A swoja drogą jaki indeksy masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze szukać nowych opon letnich - granica finansowa to 1100zł.

 

Napiszcie proszę z jakim indeksem macie lub zamierzacie mieć laczki letnie.

Ja mam zimówki T, letnie H. Wszystko GoodYear'a :) W sumie szkoda, że masz określony mianownik, bo ja polecam GY HydraGrip. Opony są rewelacyjne na mokrej szosie, świetne na suchej. Jedyną ich wadą jest to, że po jakiś 8kkm zrobiły sie ciut głośnawe, ale i tak są to najlepsze letnie opony na jakich jeździłem (Michelin, Dunlop, Bridgestone).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
... ale i tak są to najlepsze letnie opony na jakich jeździłem (Michelin, Dunlop, Bridgestone).

wiesz, michelin też michelinowi nierówny (np kolosalna róznica między michelin classic i michelin mxt energy), to jakbys powiedział że jeździłeś fiatem (multipla) i miał więcej miejsca od mercedesa (klasa a), ergo: fiaty sa wieksze od mercedesów. Wymieniajmy konkretne modele opon a nie uogólniajmy do producentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...