Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Wal korbowy w SR20DE


szopen
 Share

Recommended Posts

mam pytanko - zakuwając dól silnika wystarczy poprzestać na kutych korbowodach czy przydalby się również kuty wal korbowy. A może wiecie od czego pasuje? ( 200sx , SR20DET)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

zaloz korbe od VQ30. powinien wytrzymac spokojnie 1000 kucykow :wink:

cos mi się wydaje że ta korba do sr20 będzie za duża......., ale być może się myle nie znam vq30 :roll:

a silnik do jakiej mocy ma wytrzymać?? do 300HP wał może zostac seryjny, jeżeli silnik jest uturbiony to warto wymienić tłoki, korby,panewki, tłoki

Link to comment
Share on other sites

W silnikach SR20 fabrycznie jest zamontowany kuty wał korbowy (Nissan Primera, Wyd. Auto, strona 15)

Link to comment
Share on other sites

W silnikach SR20 fabrycznie jest zamontowany kuty wał korbowy (Nissan Primera, Wyd. Auto, strona 15)

tego nie wiedziałem :oops: i jest on taki sam jak w sr20det??

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie, czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy waly we wszystkich sr20 są identyczne?

Link to comment
Share on other sites

zaloz korbe od VQ30. powinien wytrzymac spokojnie 1000 kucykow :wink:

cos mi się wydaje że ta korba do sr20 będzie za duża......., ale być może się myle nie znam vq30 :roll:

a silnik do jakiej mocy ma wytrzymać?? do 300HP wał może zostac seryjny, jeżeli silnik jest uturbiony to warto wymienić tłoki, korby,panewki, tłoki

 

sa kolesie w klubie co laduja po 400 koni na fabrycznych "wnetrznosciach"

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie, czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy waly we wszystkich sr20 są identyczne?

Seryjny walk korbowy i panewki wedłóg danych zaa oceanu wytrzymują moce do ok 600-650KM.

 

Wytrzymałość korb i tłoków przy seryjnym SR20DE po dołożeniu doladowania wscyluje ok 430-450km.

 

Jezeli planujesz zeczywiscie osiągać moze rzedy 400 Km i więcej to warto zakupić w pierwszej kolejności Kute tloki np. CP Pistons - mają niewielkie w sotusnku do JE Pistons (tez kute) luzy montarzowe. Co do korb to nie ma to jak najpopularniejsze EAGLe w komplecie ze śrobami ARP. Do tego dolożyć śroby głowicowe tez ARP i jakąś dobrą uszczlke pod głowe i można się wtedy mowić o niezniszczalnym silniku - prawdziwym pancerniku.

Link to comment
Share on other sites

Aha jak ktoś się bawi w kosmiczne moce i zarazem powiększa pojemnosć silnika to stosuje się Waly JWT, TODA i paru innych firm pojoemność wraz z nowymi tlokami o średnicy 87 rosnie do 2148, w ciekawych projektach w ktorych stosowano taki zastawik uzyskiwane moce wachaly się od 550 do 1200KM - niezle jak na pojemność niecale 2,2 :D

Link to comment
Share on other sites

Dzieki coobcio za wyczerpującą odpowiedz. Mój kolega napalil sie na 300 KM z 2,0 pojemności a więc dól chyba zostanie seryjny. Ewentualnie wrzuci kute korbowody typu "H" to tak na wypadek gdyby za chwile 300 koni bylo mu za malo . Tuning to straszna choroba :wink:

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Dzieki coobcio za wyczerpującą odpowiedz. Mój kolega napalil sie na 300 KM z 2,0 pojemności a więc dól chyba zostanie seryjny. Ewentualnie wrzuci kute korbowody typu "H" to tak na wypadek gdyby za chwile 300 koni bylo mu za malo . Tuning to straszna choroba :wink:

 

pozdrawiam

polecam zakuć ten silnik, nie wierzyłbym do końca tym informacją co podał Kuba...decyzja nalezy do ciebie

Link to comment
Share on other sites

Dzieki coobcio za wyczerpującą odpowiedz. Mój kolega napalil sie na 300 KM z 2,0 pojemności a więc dól chyba zostanie seryjny. Ewentualnie wrzuci kute korbowody typu "H" to tak na wypadek gdyby za chwile 300 koni bylo mu za malo . Tuning to straszna choroba :wink:

 

pozdrawiam

polecam zakuć ten silnik, nie wierzyłbym do końca tym informacją co podał Kuba...decyzja nalezy do ciebie

 

a wedlug ciebie ile kucy poleci na serii

Link to comment
Share on other sites

Dzieki coobcio za wyczerpującą odpowiedz. Mój kolega napalil sie na 300 KM z 2,0 pojemności a więc dól chyba zostanie seryjny. Ewentualnie wrzuci kute korbowody typu "H" to tak na wypadek gdyby za chwile 300 koni bylo mu za malo . Tuning to straszna choroba :wink:

 

pozdrawiam

polecam zakuć ten silnik, nie wierzyłbym do końca tym informacją co podał Kuba...decyzja nalezy do ciebie

 

a wedlug ciebie ile kucy poleci na serii

na pewno nie 300!!

Link to comment
Share on other sites

Dzieki coobcio za wyczerpującą odpowiedz. Mój kolega napalil sie na 300 KM z 2,0 pojemności a więc dól chyba zostanie seryjny. Ewentualnie wrzuci kute korbowody typu "H" to tak na wypadek gdyby za chwile 300 koni bylo mu za malo . Tuning to straszna choroba :wink:

 

pozdrawiam

polecam zakuć ten silnik, nie wierzyłbym do końca tym informacją co podał Kuba...decyzja nalezy do ciebie

 

a wedlug ciebie ile kucy poleci na serii

na pewno nie 300!!

 

no to ile??

Link to comment
Share on other sites

Dzieki coobcio za wyczerpującą odpowiedz. Mój kolega napalil sie na 300 KM z 2,0 pojemności a więc dól chyba zostanie seryjny. Ewentualnie wrzuci kute korbowody typu "H" to tak na wypadek gdyby za chwile 300 koni bylo mu za malo . Tuning to straszna choroba :wink:

 

pozdrawiam

polecam zakuć ten silnik, nie wierzyłbym do końca tym informacją co podał Kuba...decyzja nalezy do ciebie

 

a wedlug ciebie ile kucy poleci na serii

 

na pewno nie 300!!

 

no to ile??

 

JA POLECAM 100 KONI Z LITRA Z serii

Link to comment
Share on other sites

Dzieki coobcio za wyczerpującą odpowiedz. Mój kolega napalil sie na 300 KM z 2,0 pojemności a więc dól chyba zostanie seryjny. Ewentualnie wrzuci kute korbowody typu "H" to tak na wypadek gdyby za chwile 300 koni bylo mu za malo . Tuning to straszna choroba :wink:

 

pozdrawiam

polecam zakuć ten silnik, nie wierzyłbym do końca tym informacją co podał Kuba...decyzja nalezy do ciebie

 

a wedlug ciebie ile kucy poleci na serii

 

na pewno nie 300!!

 

no to ile??

 

JA POLECAM 100 KONI Z LITRA Z serii

 

nawet przy naszych GTi??

Link to comment
Share on other sites

tez bym wiecej nie pchal niz 100 z litra. stwierdzenie "wytrzymuje 300hp" do mnie nie trafia bo jest bardzo plynne i zmienia sie w jednostce czasu :lol: dla mnie "wytrzymuje"=bezstresowa eksploatacja a nie 1 czy 2 wyscigi ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja u SIebei chce zrobić 300KM bez zmiany nieczego w silniku, zastanawiam się tylko czy go nie odprężyć ale znalalzem kilka fajnych wykresów uzalerzniających, temperature w dolocie, stopnień spręzania i dołądowanie wedłóg nich wychodzi żę przy moim dopręzonym motoze bezpieczna granica doładowania to 11-12PSI (ok,0,85Bara) na nowej trubinie przy takim doładowaniu powininem osiągnąć własnie te 300KM...

 

Co będzie zobaczymy :)

 

Ps. rozjerzeć się po necie i szukać, ja znalazłem mase infomracji na temat że seryjny motor SR20DE daje rade do 400KM (nawet bez odpręzania) jeden przykłąd:

 

"If you are looking to reaplace your front tires every other week, here is a

good ~400HP Setup, this is the limit of the stock bottom end:" zaczerpnięty z tej stronki: http://www.nissanforums.com/showthread.php?t=4361&page=1

Link to comment
Share on other sites

:shock: 400hp z dwóch litrów to byłby silnik na pare wyścigów,przeciążenia na wale korbowym,byłyby ogromne, na pewno odbiłoby się to na trwałości

Link to comment
Share on other sites

:shock: 400hp z dwóch litrów to byłby silnik na pare wyścigów,przeciążenia na wale korbowym,byłyby ogromne, na pewno odbiłoby się to na trwałości

To jest oczywiste mowa tu o wytrzymalości elmentów... chodzi o to ze do tej mocy jeszcze CI wal czy panewke nie pęknie, nie rozwali tloka itd... Wiadomo że tak wyzylowany motor niezalerznie od zastosowanych elmentów (tytan czy kute aluminów, stal Chromolibnednowa) trwałość będą miał bardzo bardzo podobną - niską.

 

Panewki, pierśnienie fest dostają po d*pie, elmenty wyzej wymienione ulegną uszkodzeniu przy wyzszych przeciązeniach...

 

Co do jazdy z taką mocą to nie trzeba go non stop piłować - wtedy można nim jeździć i jeździć ponadto do jazdy na codzień nie trzba odrazu dmuchać 2 bary tylko np 0.8 bar i obciązenie jakie będzie odzdziaływało na te elemnty będzie "niedewastujące"

 

[ Dodano: Nie 18 Lut, 2007 12:34 ]

Proszę tutaj masz projekt SR20DE co ma 915KM i wał korbowy pozostał seryjny - jedynie go wypolerowano...

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=24750

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Guest CZAJNIK

Aha jak ktoś się bawi w kosmiczne moce i zarazem powiększa pojemnosć silnika to stosuje się Waly JWT, TODA i paru innych firm pojoemność wraz z nowymi tlokami o średnicy 87 rosnie do 2148, w ciekawych projektach w ktorych stosowano taki zastawik uzyskiwane moce wachaly się od 550 do 1200KM - niezle jak na pojemność niecale 2,2 :D

człowieku co Ty masz z matematyki

na tłokach 87 sr20 ma pojemność 2044ccm

 

87/2=43,5 stąd 43,5 do kwadratu = 1892,25 * pi czyli 3,14 =5941,665 razy skok 86 dla SR20 i razy 4 cylindry daje =2043932,8 mm sześciennych czyli zamieniając na cm i zaokrąglając daje 2044cm sześciennego

 

więc jakie prawie 2,2 litra?????

Edited by CZAJNIK
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hehe to było pisane dobre 4ry lata temu...

Nie raz pakowałem tłoki z 300ZX N/A do wolnossaków o średnicy 87mm i właśnie pojemność rosła do ok 2045ccm i stopień sprężania rósł do 11:1 :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...