Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] KOD USTERKI w TD


Guest yarko73
 Share

Recommended Posts

Guest yarko73

WITAJCIE. Mam problem z p11 td mianowicie z rana nie mogłem uruchomić silnika i mrugała kontrolka "check". Wykonałem autodiagnostykę i kontrolka mrugnęła 14 razy długo i 1 raz krótko - napiszcie proszę co to może oznaczać? Pozdro!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest GD 0322

Już raz pisałem-sprawdz czy filtr paliwa jest odwodniony.Jeśli masz typowy filtr paliwa z ręczną pompką,to taki filtr w dolnej czę sci ma zaworek do odwadniania .W tej części zamontowany jest czujnik "woda w paliwie". Instrukcja nakazuje b.często odkręcać ten zaworek i sprawdzać czy jest czyste paliwo. Jeśli woda zamarzła będzie problem z rozruchem silnika.Kiedy wymieniałeś filtr i czy tankujesz czyste paliwo ?.To podstawa dobrej pracy silnika.Jeśli filtr OK to szukaj przyczyny w innych punktach.

Link to comment
Share on other sites

Guest yarko73

z filtra paliwa wylałem wszystko co w nim było - odkręciłem cały zawód z tworzywa pod puszką, następnie wyczyściłem zawór przy pompie ten od góry przy rozdzielaczu na poszczególne przewody wysokiego ciśnienia tam ropa dochodzi ale nie idzie na wtryskiwacze - poluzowałem przewody przy wtryskiwaczach i sucho???!!! :( nie wiem już co robić!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest GD 0322

Sprawdziłeś filtr i oczyściłes czujnik wody w dolnej części-dobrze.Po zakręceniu zaworka należy podpompować paliwo pompką tak długo,aż pompka będzie całkiem "twarda" -wtedy można zrobić próbe START.Po kilku obrotach i podaniu paliwa do pompy powinien odpalić.

Jeśli sprawdzasz czy jest paliwo na pompie i przewodach wysokiego ciśnienia należy pamiętać że musi być WŁACZONA stacyjka i wciśnięty pedał przyśpieszenia(gazu)- inaczej dopływ paliwa jest odcięty (to jest Disel). Jeśli to wszystko jest OK to można szukać innych przyczyn np. wady w otwieraniu zaworka odcinającego paliwo (funkcja STOP SILNIK), wady w dopływie paliwa.Pierwsze sprawdz paliwo na pompie-do tego przyda się druga osoba w kabinie (gaz+stacyjka+rozrusznik) ty obserwujesz kruciec na pompie-czy jest paliwo.[/b]

Link to comment
Share on other sites

z tego co pamietam - w dziale Zrob to sam - autodiagnostyka dotyczyla tylko sam. z silnikiem benzynowym????

czu diesla tez tak mozna zdiagnozowac?????

wolalbym cos nie sp....

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s

Kiedyś ktoś na forum się chwalił, że zrobił autodiagnostykę w dieselu i wyszło mu dwa razy 5 (brak usterek). Ale ciekawe co z kodami usterek...

Link to comment
Share on other sites

mozna zdiagnozowac diesela za pomoca kontrolki "check" widzialem to na wlasne oczy ale o co dokladnie tam chodzi to nie mam pojecia, mam jedynie pewne przypuszczenia. ale to tylko przypuszczenia :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest yarko73

no i okazało sie że to immobilizer!!!! prawdopodobnie przez skrobanie szyby od wewnątrz gdzie szron z szyby leciał na górę deski rozdzielczej i woda spłynęła gdzieś w okolicy kontrolki (lampki) pod szybą. Kiedy wyschło (3dni) wszystko wróciło do poprzedniego stanu czyli ok i tak jest do dzisiaj. NIE SKROBCIE SZYB OD WEWNĄTRZ - JEŚLI MUSICIE TO ROZŁÓŻCIE JAKĄŚ SZMATĘ NA DESKĘ POD SZYBĄ!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest yarko73

tak jak widać na początku kod wyszedł 14 i 1 więc wychodziłoby że kod usterki jest 141?! w związku z tym zachodzi pytanie czy nie ma większej ilości kodów w nysce :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest jurgenik

W TD jest taka sama procedura, tylko jak pisał Coobcio wtyczka jest odwrócona (przynajmniej u mnie) o 180 stopnni w stosunku do zdjęcia w opisie. Bez problemu to u siebie zrobiłem. I kody błędów można samemu skasować. Jeżeli chodzi o więcej informacji to wyciągnąłem fragment z manuala:

 

http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/autodiagnostyka.doc

 

Może się trochę długo ładować bo ponad 2Mb zajmuje.

 

Super dokładnie chyba będzie opisane w tym manualu po angielsku, który jest "przyklejony" tu w dziale "Primera", ale nie mam czasu teraz szukać. W P11.144 jest ten sam TD.

Link to comment
Share on other sites

tylko szkoda ze nie miga swojego kodu bledu....

szkoda mi juz kasy na tych cwanych elektrykow - kasowac umia za podlaczenie - gorzej jesli trzeba naprawic!!

Link to comment
Share on other sites

Guest yarko73

No i znowu to samo miga check czyli immobilizer, ale tym razem już wiem że to w wyniku zbyt niskiej temperatury (-28 C w nocy) autko zamarzło całkiem tzn szyby od środka wszystkie, a olej w skrzyni ......... nie idzie ruszać lewarkiem zmiany biegów!!!!!! Tylko dlaczego przy niskich temperaturach nie chce działać u mnie immobilizer :cry:

O co tu k.... chodzi?!?!?!?!?!

Link to comment
Share on other sites

stary wymień ten olej!! tak nie powinno być!! szkoda skrzyni!! gdzieś kabelki lub kostka źle styka od tego IMM, a jak wiadomo w niskiej temp rośnie rezystancja i przy kiepskim połączeniu prądzik może mieć problem z pójściem tam gdzie trzeba (przynajmniej ja tak dedukuje)

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

podaj nr vin na forum żeby przyszli chętni na kupno takiej primerki nie trafili na Twój egzemplarz. O auto trzeba dbać a nie tylko nim jeździć aż padnie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...