Guest yarko73 Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 WITAJCIE. Mam problem z p11 td mianowicie z rana nie mogłem uruchomić silnika i mrugała kontrolka "check". Wykonałem autodiagnostykę i kontrolka mrugnęła 14 razy długo i 1 raz krótko - napiszcie proszę co to może oznaczać? Pozdro!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xzandafer Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 14 razy dlugo :-k Moze chceck engine pokazuje wiecej niz 1 blad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GD 0322 Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Już raz pisałem-sprawdz czy filtr paliwa jest odwodniony.Jeśli masz typowy filtr paliwa z ręczną pompką,to taki filtr w dolnej czę sci ma zaworek do odwadniania .W tej części zamontowany jest czujnik "woda w paliwie". Instrukcja nakazuje b.często odkręcać ten zaworek i sprawdzać czy jest czyste paliwo. Jeśli woda zamarzła będzie problem z rozruchem silnika.Kiedy wymieniałeś filtr i czy tankujesz czyste paliwo ?.To podstawa dobrej pracy silnika.Jeśli filtr OK to szukaj przyczyny w innych punktach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yarko73 Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 z filtra paliwa wylałem wszystko co w nim było - odkręciłem cały zawód z tworzywa pod puszką, następnie wyczyściłem zawór przy pompie ten od góry przy rozdzielaczu na poszczególne przewody wysokiego ciśnienia tam ropa dochodzi ale nie idzie na wtryskiwacze - poluzowałem przewody przy wtryskiwaczach i sucho???!!! nie wiem już co robić!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GD 0322 Posted January 14, 2006 Share Posted January 14, 2006 Sprawdziłeś filtr i oczyściłes czujnik wody w dolnej części-dobrze.Po zakręceniu zaworka należy podpompować paliwo pompką tak długo,aż pompka będzie całkiem "twarda" -wtedy można zrobić próbe START.Po kilku obrotach i podaniu paliwa do pompy powinien odpalić. Jeśli sprawdzasz czy jest paliwo na pompie i przewodach wysokiego ciśnienia należy pamiętać że musi być WŁACZONA stacyjka i wciśnięty pedał przyśpieszenia(gazu)- inaczej dopływ paliwa jest odcięty (to jest Disel). Jeśli to wszystko jest OK to można szukać innych przyczyn np. wady w otwieraniu zaworka odcinającego paliwo (funkcja STOP SILNIK), wady w dopływie paliwa.Pierwsze sprawdz paliwo na pompie-do tego przyda się druga osoba w kabinie (gaz+stacyjka+rozrusznik) ty obserwujesz kruciec na pompie-czy jest paliwo.[/b] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 z tego co pamietam - w dziale Zrob to sam - autodiagnostyka dotyczyla tylko sam. z silnikiem benzynowym???? czu diesla tez tak mozna zdiagnozowac????? wolalbym cos nie sp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawel_s Posted January 17, 2006 Share Posted January 17, 2006 Kiedyś ktoś na forum się chwalił, że zrobił autodiagnostykę w dieselu i wyszło mu dwa razy 5 (brak usterek). Ale ciekawe co z kodami usterek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kozi6 Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 mozna zdiagnozowac diesela za pomoca kontrolki "check" widzialem to na wlasne oczy ale o co dokladnie tam chodzi to nie mam pojecia, mam jedynie pewne przypuszczenia. ale to tylko przypuszczenia :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yarko73 Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 no i okazało sie że to immobilizer!!!! prawdopodobnie przez skrobanie szyby od wewnątrz gdzie szron z szyby leciał na górę deski rozdzielczej i woda spłynęła gdzieś w okolicy kontrolki (lampki) pod szybą. Kiedy wyschło (3dni) wszystko wróciło do poprzedniego stanu czyli ok i tak jest do dzisiaj. NIE SKROBCIE SZYB OD WEWNĄTRZ - JEŚLI MUSICIE TO ROZŁÓŻCIE JAKĄŚ SZMATĘ NA DESKĘ POD SZYBĄ!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 czy taka autodiagnostyka sprawdza tylko silnik??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yarko73 Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 tak jak widać na początku kod wyszedł 14 i 1 więc wychodziłoby że kod usterki jest 141?! w związku z tym zachodzi pytanie czy nie ma większej ilości kodów w nysce :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 W TD jest taka sama procedura, tylko jak pisał Coobcio wtyczka jest odwrócona (przynajmniej u mnie) o 180 stopnni w stosunku do zdjęcia w opisie. Bez problemu to u siebie zrobiłem. I kody błędów można samemu skasować. Jeżeli chodzi o więcej informacji to wyciągnąłem fragment z manuala: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/autodiagnostyka.doc Może się trochę długo ładować bo ponad 2Mb zajmuje. Super dokładnie chyba będzie opisane w tym manualu po angielsku, który jest "przyklejony" tu w dziale "Primera", ale nie mam czasu teraz szukać. W P11.144 jest ten sam TD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 powiedzcie jeszcze czy np. usterka ABS tez wyjdzie - czy to tylko do silnika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yarko73 Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 ABS ma swoją własna kontrolkę i jak jest coś nie tak to sie zapali... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 tylko szkoda ze nie miga swojego kodu bledu.... szkoda mi juz kasy na tych cwanych elektrykow - kasowac umia za podlaczenie - gorzej jesli trzeba naprawic!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yarko73 Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 No i znowu to samo miga check czyli immobilizer, ale tym razem już wiem że to w wyniku zbyt niskiej temperatury (-28 C w nocy) autko zamarzło całkiem tzn szyby od środka wszystkie, a olej w skrzyni ......... nie idzie ruszać lewarkiem zmiany biegów!!!!!! Tylko dlaczego przy niskich temperaturach nie chce działać u mnie immobilizer :cry: O co tu k.... chodzi?!?!?!?!?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 stary wymień ten olej!! tak nie powinno być!! szkoda skrzyni!! gdzieś kabelki lub kostka źle styka od tego IMM, a jak wiadomo w niskiej temp rośnie rezystancja i przy kiepskim połączeniu prądzik może mieć problem z pójściem tam gdzie trzeba (przynajmniej ja tak dedukuje) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 podaj nr vin na forum żeby przyszli chętni na kupno takiej primerki nie trafili na Twój egzemplarz. O auto trzeba dbać a nie tylko nim jeździć aż padnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.