Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

świece żarowe w CD20T


Gość adamm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie, mam pytanie czy ktoś z Was wymianiał i ma jakieś doświadczenia godne uwagi tj:

-jakiej firmy dobre świece

-orientacyjna cena/gdzie kupić w W-wie

-jakie były objawy kończenia się świec ew jak dokładnie sprawdzić że to świece

-czy po wymianie pomogło

 

zaczynam podejrzewać że u mnie świece zaczynają się kończyć. Dziś przy -22 mrozu musiałem kilka razy grzać i z bulem silnik zagadał, a pamiętam że jakieś 2 lata temu w jeszcze niższych temp palił na dotyk. W sumie autko z 98r - może świeczki miały prawo się skończyć.

 

pozdr

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

mi chyba też swiece padają zawsze grzałem 2 x a teraz 3 razy nie pomogło, jeżeli to nie paliwo to sie szykuje do wymiany nie

wiem jak sprawdzić czy sa żuzyte (narazie :) )

ale beru moge kupić po 35 zł/1szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze świece to NGK ale napewno nie są najtańsze... jęśli chodzi o sprawdzenie świec to trzeba je wykręcić i odpalić na krótko kabelkami np od akumulatora i jeżeli są dobre...powinny ładnie żarzyć się w całości . jeżeli są już wypalone to będą żarzyły się słabiej bądź wogóle,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem dziś ze specem od diesla i trochę mi namieszał w głowie tzn. stwierdził, że problemy z uruchamianiem nie są do końca z winy świec żarowych. W sumie to mial rację, bo jak auto bez problemu zapaliło za pierwszym razem przy -17 stopniach , to znaczy że świece działają dobrze. Gdyby był problem ze świecami - cytuję - to nie zapaliłby nawet przy -5 C, a takiego efektu nie było wogóle. Gdyby np. któraś ze świec nie grzała, to po odpaleniu silnik telepał by , typowo jak na 3 cylindrach.

A u mnie takich efektów nie ma. Zobaczymy, dziś dolałem do prawie pełnego baku ok 3 l benzynki, co podobno ułatwia rozruch. Spodziewam się jutro rano ok -25 C i zobaczymy jak będzie. Jeśli zapali w miarę sprawnie, to odkładam temat świec na półkę.

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

w sumie masz racje telepał by troche ....

a może one po prostu grzeją nie jak powinny 800 st tylko np 300

 

ps. a z ta benzynką to róznie...

ja kupuje paliwo hurtowo w pracy i jak jest cysterna niewyresztkowana czyli zostanie np. na 10 ton ropy parę litrów benzyny od razu wychodzi w badaniu (bo paliwo oddajemy do laboratorium orlenu)

wtedy:

temperatura blokady zimnego filtra (taki parametr) jest powyżej normy ...dużo

i np zamiast - 29 stopni ma - 20 stopni

ps2. ja nie dolewałem nigdy benzyny do ON ...ale podobno producent zaleca czasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wezcie sobie nawet przy +10 stopniach odlaczcie swiece, to juz bedziecie mieli problemy z odpaleniem, wiem cos o tym bo mi wogole nie grzaly i odpalal dopiero za 6 razem. Z tego co mi wiadomo to swieca albo grzeje albo nie, ale moge sie mylic.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spec od diesla powiedział mi tak: świeca to jak żarówka, albo grzeje (świeci), albo nie. I jeśli silnik zapala przy -15 C to świece są na pewno dobre i szkoda kasy na ich wymianę.

Czasami świece dostają przebić i częsć prądu ucieka w masę, ale są to jednostkowe przypadki i objawiaja się podobnie w pełnej skali mrozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

Adamm Twój mechanik może sie mylić.. tak napisalem w dziale porady dziś:

Zmierzyłem amperaż na swiecach i wyszło ok 6A na 1 świecy

wszystkie miały jednakowo pomyslałem że sa ok ale wykręciłem i po podłączeniu do aku na kablach grzały ... ale tylko lekko (jak żelazko) nawet przy dłuższym grzaniu...powinny być jasno czerwone.

Kupiłem najtańsze jakie były (ch... słoweńskie, NGK za 80 były też),

ale facet mówił ze słoweńskie lepsze i tak od włoskich (33 zł/szt)

Przed zamontowaniem sprawdziłem paliły się już po 2 sek na czerwono.

Zmierzyłem ampraż nowej świecy i wynosił ponad 10 Amper, to prawie 2x więcej niż stara swieca.

narazie zapilił super ale u nas tylko -5

Wniosek : świeca też sie zużywa i może grzać kiepsko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Odgrzewam nieco temat jako że zima idzie.

Jakiej firmy polecacie świece do CD20T bo w większości tematów są tylko posty o tym kto ma jakie doświadczenia ze świecami a nie ma konkretów.

Interesuje mnie konkretnie jakiej firmy świece kupić żeby były dobre i w miarę niedrogie.

Jest wogóle sens kupować jakieś droższe świece czy to tylko chwyt marketingowy?

Pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi bo zima daje się we znaki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dołaczam sie do postu kolegi , jakie swiece polecacie bo swiece firmy NGK nie sa dostepne do silnika diesla

co myslicie o swiecach HGT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
TYPY ŚWIEC ŻAROWYCH ( C20=C20TD )

 

Chyba raczej CD20 = CD20T

 

Nie ma czegoś takiego jak C20TD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!

Założyłem niedawno do mojego CD20T Beru GN-102 i powiem tak: nie ma żadnej poprawy.

Wcześniej auto kręciło rozrusznikiem różnie: raz krócej raz dłużej ale teraz wydaje mi się że czas się wydłuzył....

Jak się wkurzę to wsadzę te które były...

Od czego może jeszcze zależeć czas rozruchu?

Tym bardziej że temperatura ostatnio jest chyba dość wysoka żeby to była wina świec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaje.

Chodzi o to że kompletnie nie mozna powiedzieć od czego jest uzależniony czas rozruchu.

Czasem pali na dotyk rano jak jest zimny a czasem trzeba dłużej kręcić nawet jak jest gorący.

W zasadzie w niczym to nie przeszkadza ale po prostu mnie to zastanawia...

Tym bardziej że po wsadzeniu nowych świec jest chyba gorzej niż było ( jak to ktoś mądrze napisał lepsze wrogiem dobrego... )

Może to kwestia paliwa lub jego podawania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Mam podobny problem z tą róznicą że moja primka dłużej kręci na zimnym silniku, potem juz na dotyk.

Pytałem o to na forum, ale nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi co to moze być.

Niestety to nie jest wina świec( przed wymianą mogłeś je najpierw sprawdzić).

Poszperałem trochę w internecie i znalazłem podobny przypadek w jakimś Audi

i tam winą był nastawnik paliwa, który reguluje ilość paliwa przy rozruchu w tamtym przypadku gość przeczyścił i było ok.

Może tez być kąt ustawienia pompy wtryskowej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem świece wcześniej i wiem że były dobre.

Wymiany doknoałem jak się to mówi "profilaktycznie".

Niby producent zaleca zmianę co 2 lata świec. Teraz wiem że to tylko bajer na potrzeby marketingu i napędzania firmom pieniędzy.

Chciałem żeby było lepiej a wyszło jak wyszło.

Trudno.

Martwi mnie tylko to, że wydaje mi się że grzeją gorzej niż poprzednie.

Zobaczymy co będzie w zimie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

NISSAN ALMERA N15 2.0D 1995-->, SUNNY N14 2.0D, PRIMERA P10/P11 2.0D/2.0TD

 

Nppatsl J5711016

OYO 72E1014

Wynika z tego jak pisze mas444 że CD20 ma to samo co CD20T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...