Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

no i po akumulatorze :-(


Guest erbe
 Share

Recommended Posts

Witam! Na pewno nie jestem pierwszą ofiarą tegorocznych mrózów, dlatego spytam doświadczonych... Czy ktoś montował w N16 akumulator mocniejszy o standardowego i jakie miał parametry? Wiem, że już było, ale w poprzednich wątkach nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Z góry dzięki!

Link to comment
Share on other sites

W odpowiedzi - dlaczego o większej "mocy" (nie wiem czy chodzi o pojemnoć czy moc rozruchu)

Otóż, przeczytałem gdzie na forum, że w N16 seryjnie montowane sš (były) akumulatory, które ze względu na "niskš moc" szybciej się rozładowujš (doć powszechnie). Można zatem włożyć aku o trochę lepszych parametrach i mieć z nim mniej problemów.

A czy należy, czy nie należy stosować takowe rozwišzanie, to już nie mam pojęcia. Spytam w sklepie, kiedy będę kupował.

Link to comment
Share on other sites

Słabe to chyba nie są bo mój już wytrzymuje 4 zimę. U mojego ojca w Primerze działa oryginalny od 2000 roku. Jeśli kupujesz nowy to weź o parametrach takich samych jak masz teraz tylko dobrej firmy. Na takim zakupie nie warto oszczędzać np. 50zł.

Link to comment
Share on other sites

No i moj aku poszedl sie kochac, az wstyd bo to oryginal z 2003 od Angoli.

Pojechalem do Norauto i kupilem ich firmowy produkowany przez Warte 50 ah. Mechanior powidzial ze dobiera sie o 5 ah mniej lub wiecej i nie ma sensu wkladac zbyt wielkiego bo moze zle wplynac na elektronike.

 

Wczoraj w TVN Turbo byl test akumulatorow i tak najlepsze to: Bosch i Warta, a najgorszy byl Jenox inne srednio. Wniosek - nie warto kupowac najtanszego, bo beda klopoty.

Link to comment
Share on other sites

A czy te wasze akumulatory padły definitywnie?

Próbowaliście je podładować prostownikiem?

Bo mi już też 2x "padł" akuś (tzn. się rozładował od włączonej lampki, zwarcia elektryki), podładowałem i dalej śmiga jak szaaaaalooony! ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcin600

Mi też padł aku a jak podpieliśmy kable z innego auta to z jednej celi wylał się kwas a Almerka i tak nie zapaliła :( Kupiłem nowy aku i auto odpaliło.

Ważna sprawa , NIE ZOSTAWIAJCIE AUTA NA GAZIE NA DUŻYM MROZIE,lepiej przerzucic go na benzynke, ja tego nie zrobiłem i przymarzł wtryskiwacz i silnik pracował jakiś czas na trzech garach.Pzdr.

 

ps.oby do wiosny :evil:

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej stosować akumulator o pojemności zalecanej przez producenta, dobrej marki (najlepiej Varta lub Bosh). Za duży nie ma sensu, bo jest ryzyko że go nie doładujesz a wtedy jego żywotność spadnie.

 

Na takie mrozy to nie ma mocnych :-( Akumulator ma kiepską wydajność, za to jest czym kręcić (zastygły olej)

Link to comment
Share on other sites

No i moj aku poszedl sie kochac, az wstyd bo to oryginal z 2003 od Angoli.

Miałem taki sam... no właśnie - miałem. Dziś kupuję nowy - za nic nie mogłem rano odpalić, więc trzeba szykować kasę :?

Wczoraj jeszcze odpaliłem (pożyczyłem prąd z auta sąsiada ;-) ), ale dziś totalna porażka - chyba jakieś wewnętrzne zwarcie w akumulatorku, bo nawet "pożyczka" od sąsiada nic nie dała :x

Link to comment
Share on other sites

witaj w klubie. Mój dzisiaj też totalnie padł. Na noc go wyniosłem nawet do domu, rano podłączyłem i ni cholery. Kręci, ale strasznie słabo. nie zapala.

Zawołałem taryfę. Przyjechał gościu passatem. I też ni diabła. Jak mi podłączył do swojego akumulatora, to jemu miernik w aucie od razu lądował u dołu. Akumulator więc totalnie kaput.

Link to comment
Share on other sites

No to faktycznie nie jestm sam ;-)

Orientowałem się trochę w cenach i markach akumulatorów. Kole w sklepie proponuje mi akumulator Banner - strasznie zachwala. Może kto z Was miał co podobnego? Ja przyznam, że nie słyszałem.

Ponadto schrzanił mi sie centralny. Musiałem na chwilke odłšczyć aku, żeby go podładować i teraz pilotem mogę jedynie włšczyć i wyłšczyć alarm. Centralny nawet przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach nie działa. Co ciekawe, po odłšczniu akumulatora na chwilkę i ponownym podłšczniu, można pilotem jedynie raz zamknšć i póniej otworzyć drzwi (centralnym zamkiem). ALE TYLKO TEN JEDEN RAZ. Kolejne próby i działa jedynie "włšcznik" alarmu. Co za czort? Albo powinien działać, albo nie działać, a tu masz...

Link to comment
Share on other sites

Centralny faktycznie gdzieś kumuluje prąd albo coś ponieważ wczoraj po wyjęciu aku i przekręceniu klucza zamknęły mi się wszystkie drzwi - ciekawostka. Zakrawa na perpetum mobile :)

Dzisiaj zrobię przymiarkę - włożę aku po ładowianiu i zrobię rundę po paliwo - o ile odpali [-o<

Link to comment
Share on other sites

witaj w klubie. Mój dzisiaj też totalnie padł. Na noc go wyniosłem nawet do domu, rano podłączyłem i ni cholery. Kręci, ale strasznie słabo. nie zapala.

Zawołałem taryfę. Przyjechał gościu passatem. I też ni diabła. Jak mi podłączył do swojego akumulatora, to jemu miernik w aucie od razu lądował u dołu. Akumulator więc totalnie kaput.

 

jak to mozliwe?? a jak podlaczal?? + do + i - do -

Link to comment
Share on other sites

No to ja idę do garażu ładować mój akumulator ;)

To wszystko przez ojca, bo jeździ tym autem 1,5km do pracy, ani się nie zdąży podładować :D

Esz... byle do wiosny ;)

Link to comment
Share on other sites

Kole w sklepie proponuje mi akumulator Banner - strasznie zachwala. Może kto z Was miał co podobnego? Ja przyznam, że nie słyszałem.

Jeżeli z serii UNI BULL (takie z czterma elektrodami) to bardzo dobre akumulatory.

Link to comment
Share on other sites

witaj w klubie. Mój dzisiaj też totalnie padł. Na noc go wyniosłem nawet do domu, rano podłączyłem i ni cholery. Kręci, ale strasznie słabo. nie zapala.

Zawołałem taryfę. Przyjechał gościu passatem. I też ni diabła. Jak mi podłączył do swojego akumulatora, to jemu miernik w aucie od razu lądował u dołu. Akumulator więc totalnie kaput.

 

jak to mozliwe?? a jak podlaczal?? + do + i - do -

dokładnie tak, inaczej się chyba nie da :-)

Link to comment
Share on other sites

Aku wymieniłem ok. miesiąc temu. Podjechałem do sklepo-warsztatu :wink: , gdzie aku wymieniają na miejscu. Jak sprzedawca zobaczył, że przy silniku 1.8 mam aku 47 mAh (oryginalny), to powiedział, że się nie dziwi, że mi pada... W jego miejsce wsadził 62 mAh i powiedział, że taki być powinien przy silnikach 1.8. Takie, jak miałem, są montowane do aut z silnikami 1.4... Sprzeczać się z nim zamiaru nie miałem...

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

akumulator wymieniony. Kupiłem silver stara z geanta, za 160 zł. Centry, bosche, varty - są w toruniu nieosiągalne. Autko odpaliło i jest sukces.

Jedno tylko mnie wkurza. Cholernie krótkie kable do akumulatora. Naciągnąłem je maksymalnie i starczyły na styk.

I jeszcze pytanie: co to są te małe, cieńkie kabelki z blaszkami, które zakłada się między obiema śrubami zaciskającymi klemę na biegunie? Te kabelki będę musiał dać przedłużyć, bo są tak naciągnięte, że mogą pęknąć. Jeden ten od plusa pociągnąłem górą, że teraz nawet tej klapki zamknąć nie mogę, bo go utnę. Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu.

Link to comment
Share on other sites

Guest kmich76
Jak sprzedawca zobaczył, że przy silniku 1.8 mam aku 47 mAh (oryginalny), to powiedział, że się nie dziwi, że mi pada... W jego miejsce wsadził 62 mAh i powiedział, że taki być powinien przy silnikach 1.8.

 

Katalog Varty podaje dla 1.5 i 1.8 60 Ah i 420 EN (chyba). Mi oczywiście też padł. Kupiłem Varte 62 Ah. Pozdro :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu.

 

moze kupiles aku z innym ukladem biegunow ?

czyli co?

czyli plus tam gdzie minus itp. i dla tego kable sa zbyt krotkie

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj pojechałem na stację Cito - chcieli mi dac 45 Ah jak do civica itp. Jednak uparłem się na katalogową Centre Plus CP14 i okazało się żę ma ona 60Ah. Pan nie krył zdziwienia i ja również - na cholerę taki akumulator do 1,4?

Z producentem się nie dyskutuje - założyłem CP14 - kręci jak wariat a i światła jakieś lepsze i dmuchawa żwawsza .

Link to comment
Share on other sites

Guest zielony

to teraz ja cos napisze! moja klamerka ma poltora roczku i juz mi aku 2 razy padl tej zimy! raz na mrozie -25 a drugi raz po 16godz na mrozie -15!! naladowalem go i jeszcze raz sprobuje jak teraz zawiedzie to trzeba bedzie wymieniac! czytalem w ksiazce gwarancyjnej ze gdy wysiadzie aku to nissan w drugim roku eksploatacji pokrywa 50% kosztow wymiany a w trzecim roku 25%. dziwne jest to ze orginalny aku ma taka kiepska zywotnosc! przewaznie orginalne chodza 7-8 lat!

no coz pewnie to jest ta angielska jakosc! :?

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomek Sobota
Inaczej się nie dało, nie starczyłoby przewodu.

 

moze kupiles aku z innym ukladem biegunow ?

czyli co?

czyli plus tam gdzie minus itp. i dla tego kable sa zbyt krotkie

 

Dokładnie Saki sprawdź czy stary aku był tak samo zamontowany.

Ja też kiedyś kupiłem akumulator i nie zwróciłem uwagi na bieguny, na szczęście udało się szybko wymienić na prawidłowy. Ogólnie też dziwiłem sie co sie stało, że nagle kable za krótkie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...