Guest heineken72 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Temp -15. Akumulator kreci, paliwo też raczej ok, a silnik nie pali. Zostało mi tylko sprawdzić swiece żarowe. Jak sprawdzić czy sa juz stare, zużyte ? nawet wiosną musiałem grzać je 2x aby szybko odpalał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jerzy kamiński Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Można sprawdzić próbówką z zasilaniem 12V lub miernikiem (omomierzem) po odłączeniu szyny i podłączeniu powinno być przejście jeżeli lampka się nie zapala lub omomierz nie pokazuje świece są uszkodzone może być równie ż uszkodzony sterownik świec co można sprawdzić podłączając próbówkę bez zasilania dokabla podłączonego przy szynie zasilającej świece i masy jednocześnie włączając stacyjkę .pozdrowienia Jerzy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 a czy ktos może wie jaka jest książkowa oporność świecy i czy jeżeli są uszkodzone tylko dwie (ew. 1) to trzeba wymieniać wszystkie czy mona tylko uszkoszone. ps jutro pomierze dziś byłem ciagany ale zapalił ale jutro musze coś z tym zrobić bo autobus pozostanie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest chrosta Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 nie trzeba wymieniac wszystkich, mozesz rowniez wyjmowac pokolei i podłanczac pod napięcie bedziesz widział w 1-3sek powinna sie zrobic czerwona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 nie trzeba wymieniac wszystkich, mozesz rowniez wyjmowac pokolei i podłanczac pod napięcie bedziesz widział w 1-3sek powinna sie zrobic czerwona z tego co ja wiem to wymienia się wszystkie... wymienisz jedną to będzie nierówno dogrzewał i może nie palić na wszystkich garach. Poza tym jak padła jedna to za chwilę jest duża szansa, że padną pozostałe. Na tym się nie zaoszczędzi :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomasz_a Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Witam. Tzw. "książkowa" oporność świecy żarowej wynosi około 1 oma. Praktycznie nie można dokładnie tego zmierzyć. Miernik wskazuje zwarcie. Najpewniejszym sposobem kontroli jest metoda opisana przez kol. "Chrosta". Odnośnie wymiany to każdy "dobry" mechanik poleci Ci wymienić komplet nawet przy awarii jednej sztuki. Decyzja należy do Ciebie (silnym argumentem będzie pewnie cena świecy). Sugestia o sprawdzeniu sterownika świec też jest zasadna. Cały obwód od świec przez sterownik, kable, bezpieczniki i złącza należy poddać kontroli. Pozdrowienia. Tomasz 2,2 Di Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jankes Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 najprościej i najpewniej. wykręć wszystkie i podłączaj pod napięcie. ja tak zrobiłem i wiem, że świece są ok. chrost ma rację. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ziomalok Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Hejas a ja to robie zupelnie inaczej .Mianowice odkrencam cala listwe zal silajaca ze swiec nastepnie biore kabelek podlanczam go do akumulatora"+" a druga strona dotykam do siecy zarowej w miejsce gdzie jest podane zasilnanie i paczam czy w chwili dotykania w miejsce styku iskrzy powtarzam to kilka razy jak iskrzy to wiem ze swieca jest dobra a jak nie to do wymiany.Pozatym nie jestem za tym aby wymieniac wszystkie swiece jak tylko jedna padla to nie jest benzyna aby wymieniac komplet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Taką samą metodę poleca mój mechanior. Wg niego świeca albo grzeje albo nie- nie ma stanów pośrednich tzn że troche... Ale chyba bym musiał jednak wykręcić bo przy mrozach chwile chodzi na 3 garach, ale mozliwe że 1 wtrysk już troche zalewa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 nie zgodze sie z wypowiedzą wyżej :idea: dziś zmierzyłem amperaż na swiecach i wyszło ok 6A na 1 świecy wszystkie miały jednakowo pomyslałem że sa ok ale wykręciłem i po podłączeniu do aku na kablach grzały ... ale tylko lekko (jak żelazko) nawet przy dłuższym grzaniu...powinny być jasno czerone. Kupiłem najtańsze jakie były (ch... słoweńskie) ale facet mówił ze lepsze i tak od włoskich za 33 zł. Przed zamontowaniem sprawdziłem paliły się już po 2 sek na czerwono. Zmierzyłem ampraż nowej świecy i wynosił ponad 10 Amper, to prawie 2x więcej niż stara swieca. ps. narazie zapilił super ale u nas tylko -5 ps2 teraz dawać - 20 dla próby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Czyli będę musial je też wykręcić... Ile płaciłeś za świece i jakaś konkretna firma? A te -20 C to podobno ma za chwile rócić :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Potencjalne uszkodzenie świec wyeliminowane...świecą na czerwono..szkoda bo byłaby to najtańsza naprawa :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 33 zł/ szt produkcji słoweńskiej ale widziałem na allegro po 40 zł japan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 nie strsz mrozami i ich nie przywoluj na szczecin:D mojemu chyba odbilo - problem z bezpiecznikami glownymi - nie mam czasem "choinki" i musze macac kabelki/bezpieczniki/kostki:D pozdrawiam slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.