Guest Ralph Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Zadzwonil do mnie dzisiaj gosc ze pojechal do serwisu Nissana w Kilkenny i sprawdzili dokladnie co jest...i cos kiedys bylo nie tak z emisja spalin.Blad wykasowano kontrolka zgasla i jest git !!!!! Tak ze jutro biore autko na sprawdzenie podwozia i zawiechy i dolaczam do waszego grona uzytkownikow Primer !!! Huuura !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Cieszę się razem z Tobą, ale może należało o tym w jakimś innym wątku napisać? pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 najlepiej we własnym na temat zakupu primery Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 najlepiej we własnym na temat zakupu primery Ok nastepnym razem sie poprawie sorki :oops: Po prostu sie ucieszylem i dawaj posta zeby sie podzielic dobrymi wiadomosciami z Wami... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Witam !! Chcialem skromnie poinformowac ze Primera wlasnie zaparkowala !!! Tak wiec od dzisiaj jestem uzytkownikiem srebren Primerki z 2000 roku 1.8.Niestety dzisiaj kiedy gosc jechal znowu zapalila sie kontrolka chceck engine.Pojechalismy na sprawdzenie do warsztatu i po podpieciu do kompa wywalilo blad Air Sensor - wydaje mi sie ze to jakis czujnik powietrza a po naszemu sonda lambda.Za wymiane i czesc 180 euro - tyle zbilem jeszcze z ceny autka.Podsumowywujac zaplacilem za nia 4920 euro wiec wydaje mi sie ze cena naprawde ok.Oby tylko nic sie nie psulo.Aha i jak zwykle dwa pytanka: 1.Potrzebuje wymienic olej,filtry itp.Nie wiem jaki olej byl lany do autka przedtem - zapomnialem sie spytac a w ksiazce serwisowej nie ma info o marce jak i czy byl to syntetyk czy polsyntetyk.Jaki wiecj olej zalac ? 2.Co zlecic przy przebiegu okolo 125 tys. ??Wymiana oleju,filtr olej i powietrza,czy cos trzeba robic przy klimatyzacji ? 3.Przy hamowaniu i kreceniu kierownica slychac jakby bzyczenie spod maski ?Jakby jakas pompa pracowala ? Czy tak ma byc ?W Punto mam wspomaganie elektryczne kierownicy i jest cisza... Dzieki za info.Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 gratulacje i witaj wśród posiadaczy p11-144. Poszukaj na forum jest do ściągnięcia książka obsługi, która tez powinieneś dostać do auta i w niej jest zaznaczone co się kiedy wymienia. Co do oleju, ja bym proponował 10W60 syntetyczny. Bzyczenie wg mnie świadczy o nieprawidłowości, ale żeby pompa hamulcowa i pompa wspomagania układu kierowniczego naraz? albo jesteś przewrażliwiony albo faktycznie obie za głośno chodzą, bo normalnie te pompy sa słyszalne, ale bez przesady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 pompy hamulcowej na pewno nie możesz słyszeć......, to co słyszesz to pompa od wspomagania, odzywa się ponieważ na postoju i przy zablokowanach kołach występują bardzo duże opory podczas skręcania (nie rób tego więcej szkoda wspomagania, przekładni i końcówek), możliwe że jast już konieczna wymiana płynu w wspomaganiu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Co do 1 i 3 pytania masz już odpowiedzi, a co do tego co zlecić, to wymiana fitrów jest jak najbardziej na miejscu. A z klimatyzacją sprawa jest taka, że dobrze zlecić sprawdzenie czynnika (czy jest, ile i ewentualnie napełnić). Reszta do odszukania w archiwum. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 gratulacje i witaj wśród posiadaczy p11-144. Poszukaj na forum jest do ściągnięcia książka obsługi, która tez powinieneś dostać do auta i w niej jest zaznaczone co się kiedy wymienia. Co do oleju, ja bym proponował 10W60 syntetyczny. Bzyczenie wg mnie świadczy o nieprawidłowości, ale żeby pompa hamulcowa i pompa wspomagania układu kierowniczego naraz? albo jesteś przewrażliwiony albo faktycznie obie za głośno chodzą, bo normalnie te pompy sa słyszalne, ale bez przesady. Dzieki za powitanie !! Co do odglosow to nie sadze zeby to byla pompa wspomagania poniewaz jak krece kierownica to jest chicho natomiast jak skrecam i przyhamowywuje to wtedy slychac tezn dzwiek.Jednakze moge sie mylic.Nie jest on zbyt cichy tak ze nawet laik moze rozpoznac ze cos tam sie tlucze...A co do oleju to bedzie wlany polsyntetyk - jaki sam nie wiem ale gosc zna sie dobrze na furach wiec zobaczymy.Zdam relacje jutro.Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 pompy hamulcowej na pewno nie możesz słyszeć......, to co słyszesz to pompa od wspomagania, odzywa się ponieważ na postoju i przy zablokowanach kołach występują bardzo duże opory podczas skręcania (nie rób tego więcej szkoda wspomagania, przekładni i końcówek), możliwe że jast już konieczna wymiana płynu w wspomaganiu Hmm na postoju jakos nie zauwazylem tego dzwieku tylko bardziej podczas jazdy.Wyglada to tak ze jak chce skrecic i przyhamuje w zakrecie cos tam pod maska zaczyna bzyczec...Czemu ? Nie wiem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Co do 1 i 3 pytania masz już odpowiedzi, a co do tego co zlecić, to wymiana fitrów jest jak najbardziej na miejscu. A z klimatyzacją sprawa jest taka, że dobrze zlecić sprawdzenie czynnika (czy jest, ile i ewentualnie napełnić). Reszta do odszukania w archiwum. Pozdrawiam Czynnik chlodzacy byl uzupelniany jakos we wrzesniu w 2005 wiec chyba czas najwyzszym znowu go sprawdzic ? Mam racje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 jeśli półsyntetyk to pewnie najpopularniejszy 10w40 i wg mnie robisz błąd, powinieneś wlać 10W60 full syntetyk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest k_stach Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Witam !! Chcialem skromnie poinformowac ze Primera wlasnie zaparkowala !!! Tak wiec od dzisiaj jestem uzytkownikiem srebren Primerki z 2000 roku 1.8.Niestety dzisiaj kiedy gosc jechal znowu zapalila sie kontrolka chceck engine.Pojechalismy na sprawdzenie do warsztatu i po podpieciu do kompa wywalilo blad Air Sensor - wydaje mi sie ze to jakis czujnik powietrza a po naszemu sonda lambda.Za wymiane i czesc 180 euro - tyle zbilem jeszcze z ceny autka.Podsumowywujac zaplacilem za nia 4920 euro wiec wydaje mi sie ze cena naprawde ok.Oby tylko nic sie nie psulo.Aha i jak zwykle dwa pytanka: 1.Potrzebuje wymienic olej,filtry itp.Nie wiem jaki olej byl lany do autka przedtem - zapomnialem sie spytac a w ksiazce serwisowej nie ma info o marce jak i czy byl to syntetyk czy polsyntetyk.Jaki wiecj olej zalac ? 2.Co zlecic przy przebiegu okolo 125 tys. ??Wymiana oleju,filtr olej i powietrza,czy cos trzeba robic przy klimatyzacji ? 3.Przy hamowaniu i kreceniu kierownica slychac jakby bzyczenie spod maski ?Jakby jakas pompa pracowala ? Czy tak ma byc ?W Punto mam wspomaganie elektryczne kierownicy i jest cisza... Dzieki za info.Pozdrawiam. Gratuluje zakupu, Air Sensor to chyba bardziej czujnik przeplywu powietrza, moze warto pogadac z facetem jali lał olej, jesli syntetyk to chyba lepiej kontynuowac jazde na syntetyku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 racja to raczej air flow mess czyli przepływomierz masowy powietrza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest k_stach Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 sonda lambda w angielskiej nomenklaturze to: heated oxygen sensor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 jeśli półsyntetyk to pewnie najpopularniejszy 10w40 i wg mnie robisz błąd, powinieneś wlać 10W60 full syntetyk cholera juz za pozno na zmiane, zreszta auto pewnie jezdzilo na polsyntetyku bo olej mialo zmieniany nie w ASO tylko w warsztacie prywatnym.Jakos przezyje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 racja to raczej air flow mess czyli przepływomierz masowy powietrza Dokladnie gosc powiedzial Air Sensor...Co to znaczy nie wiem... :roll: Wiem ze znajduje sie w przedniej czesci silnika widac wkreconego go w czesc dolna bloku, wychodzi z niego przwod ktory jest u gory podlaczony na niebieskiej kostce.Zreszta jak wroci auto jutro zrobie zdjecie to wam pokaze o co biega.Bedzie wymieniony na nowy - mam nadzieje ze gosc nie zajezdzil czegos w autku poniewaz hulal z kontrolka "check engine" ladna chwilke.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 sonda lambda w angielskiej nomenklaturze to:heated oxygen sensor Jak widac za kazdym razem czlowiek czegos nowego sie uczy Aha mam pytanie.Jesli sa lusterka sterowane elektrycznie czy rowna sie to rowniez ze sa podgrzewane ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 widac wkreconego go w czesc dolna bloku, wychodzi z niego przwod ktory jest u gory podlaczony na niebieskiej kostce Ta część jest wkręcona w blok czy w kolektory wydechowy? Jeśli to drugie to raczej na pewno sonda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 wychodzi na to że faktycznie sonda lambda (czujnik tlenu w spalinach), jeśli chodzi o tę część wkręconą z przodu do rury którąś leca spaliny z silnika ): a mechanior debil zamiast mówić oxygen sensor powiedział air sensor. Jak widać nie tylko u nas zdarzają się mechanicy lamerzy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 widac wkreconego go w czesc dolna bloku, wychodzi z niego przwod ktory jest u gory podlaczony na niebieskiej kostce Ta część jest wkręcona w blok czy w kolektory wydechowy? Jeśli to drugie to raczej na pewno sonda Nie pamietam dokladnie jak odbiore auto od mechanika zrobie zdjecie i wrzuce tutaj z zaznaczeniem co i jak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Aha mam pytanie.Jesli sa lusterka sterowane elektrycznie czy rowna sie to rowniez ze sa podgrzewane ? Tak. Podgrzewanie włącza się razem z tylną szybą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Aha mam pytanie.Jesli sa lusterka sterowane elektrycznie czy rowna sie to rowniez ze sa podgrzewane ? Tak. Podgrzewanie włącza się razem z tylną szybą. Super !! A co do autka odebralem je tuz przed pojsciem do pracy i nie zdazylem zrobic zdjecia tego elementu.Zrobie to jutro.W trakcie przegladu wyszly jeszcze dwie rzeczy do zrobienia: -dzwiek ktory auto wydawalo z siebie przy skrecaniu,hamowaniu to po prostu zarzniete klocki hamulcowe - wymiana w przyszlym tygodniu -piszczacy pasek alternatora - wymiana w przyszlym tygodniu Ja ze swojej strony dodalem serwis klimatyzacji - nigdy nie byl robiony a przebieg auta to okolo 127 tys.kmtak wiec wydaje mi sie ze wymiana filtrow i plynu jest juz raczej zalecana.A jak sie ma olej w skrzyni biegow ? Co ile ma sie go wymieniac...Chodzi mi to po glowie. P.S.Co do oleju w silniku to nie wiem jaki byl stosowany przez poprzedniego wlasciciela - z tego co widze jak dbal o serwis (robil tylko to co sie sypnelo i wymiany oleju) to niesadze zeby lal syntetyk ktory jest drozszy.Ogolnie autko zostalo zalane olejem polsyntetycznym 10W 40 - w sumie i tak nie ma to az tak wielkiego znaczenia gdyz w Irlandii nie ma zbyt duzych wahan temperatury ani mrozow.Pozdrawiam i do uslyszenia jutro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Jezuśku Ralph wszystkie terminy wymian masz opisane w książce serwisowej - olej w skrzyni co 60tys km. Tak ciężko obejrzeć tabelkę w książce obsługi? Co do oleju: klasa lepkości letnie czyli Wxx obniża się wraz z eksploatacja oleju, stary olej w wysokich temperaturach jest bardzo mało lepki, prawie jak woda. Dlatego warto lać olej o jak najwyższej klasie letniej, żeby po kilku tys km przebiegu olej nie gubił zbytnio swoich parametrów w wysokich temperaturach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ralph Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Jezuśku Ralph wszystkie terminy wymian masz opisane w książce serwisowej - olej w skrzyni co 60tys km. Tak ciężko obejrzeć tabelkę w książce obsługi? Ok ok ksiazke juz sciagnalem, w was sie pytam bo sam nie wiem co bylo w aucie robione a co nie...Ostatni wpis w ksiazce serwisowej jest przy 55000 mil.Potem slad sie urywa az do 68 tys mil i wyglada na to ze przy tym przebiegu byly zrobione tylko wymiana oleju,filtra oleju i powietrza i uzupelnienie plynu chlodniczego.Tak wiec sam nie wiem za co sie brac bo namieszane jest okrutnie.Chyba narazie zostane przy wimianie klockow z przodu,serwisie klimy i wymianie paska alternatora.A za jakis czas pojade znowu wymienic plyn hamulcowy,chlodzacy i olej w skrzyni biegow.Moze nie wszystko naraz bo bym zbankrutowal... :roll: Co do oleju: klasa lepkości letnie czyli Wxx obniża się wraz z eksploatacja oleju, stary olej w wysokich temperaturach jest bardzo mało lepki, prawie jak woda. Dlatego warto lać olej o jak najwyższej klasie letniej, żeby po kilku tys km przebiegu olej nie gubił zbytnio swoich parametrów w wysokich temperaturach. Widzisz w Irlandii w lecie jest max 23-25 stopni i to w sloncu tak wiec chyba nie bedzie sie czym przejmowac.Z drugiej strony tez nie mam takiej ciezkiej nogi zeby silnik potrzebowal naprawde dobrego smarowania - po prostu nie bedzie tak bardzo obciazony. P.S.Sorki za przynudzanie ale ja po prostu lubie miec wszystko zapiete na ostatni guzik :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.