Guest zbyszekpelczar Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Witam Przy mrozach mam problem z odpalaniem. Żeby odpalić muszę albo poruszać kluczykiem w stacyjce albo odpalać "na krótko" +od akumulatora do rozrusznika. Czy możecie mi koledzuy pomóc. Pozdr :cry:[/b] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuchar Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Czeka cię wizyta u elektryka bo na odległość to raczej nikt ci nic innego nie doradzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 A jak przekrecasz stacyjke juz w faze rozruchu to slychac pykanie z przekaznikow pod kierownica ?? Czy glucho ?? Sławek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robert_M Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 Witam wszystkich klubowiczów! Postanowiłem się podpiąć pod ten wątek ponieważ mam identyczny problem co autor. Nawiązując do pytania wwl u mnie słychać pykanie z przekaźników pod kierownicą. Czy to problem rozrusznika czy stacyjki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted February 8, 2006 Share Posted February 8, 2006 tzn. ze stacyjka dobra jesli "pyka". Trzeba sprawdzic przekaznik lub przewod sterujacy z przekaznika przy rozruszniku. Przy rozruszniku powinien byc jeden gruby Plus i ten co sie pojawia po stacyjce. Najczesciej nie styka ten po stacyjce, szczegolnie jak wilgotno albo poprostu spadnie z laczowki. Potrzebne do tego zarowka 12V oraz dwoje ludzi W Sunny diesel kiedys szukalem i wiem ze rozrusznik jest z tylu silnika a dostawalem sie od strony szyby. Nie wiem jak w benzynach. Jak juz znajdziesz to sprawdz czy na tym przewodzie pojawia sie plus po stacyjce. Sprawdz w dwie osoby. Jak nie ma plusa, to przekaznik lub elektryka w srodku, a jak jest to pewnie rozrusznik deba stanal po zimie i wilgoci. Zostaje wtedy kanal i troszke cierpliwosci i narzedzi, albo poprostu elektryk od tego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zbyszekpelczar Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Witam wszystkich Nissano'lubów Zeszłej soboty rozkręciłem stacyjkę, sprawdziłem wszystkie złącza i oczyściłem płynem polepszającym kontakt. Efekt widoczny od razu - auto odpala prawie bez problemów. Przypuszczam że kończy mi się kostka - taki metalowy cylinderek do którego popodłączane są przewody, bo jednak teraz gdy chcę odpalić to kluczykiem muszę delikatnie poruszyć do góry i wtedy gra. Pozdrawiam Może macie jakieś sugestie. Czy da się to coś naprawić, czy tylko wymiana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 wykręć stacyjkę i daj jej do regeneracji. Pewnie ci się kończy kostka. Taką usługę wykonują porządne punkty dorabiania kluczy. Koszt to jakieś 40-50 pln/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Tam za duzo nie ma do regeneracji. Styk sie wypala i na dlugo nie pomoze taka dlubanina i czyszczenie. Jesli chcesz dluzej pojezdzic to pomysl nad nowa ewentualnie wykrecona z rozbitka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kszych Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 hmm.. mam podobny problem-po przekręceniu kluczyka nie odpala, ale na przewodzie rozrusznika po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu pojawia się napięcie.. dałem przekaźnik między rozrusznik a przewód ze stacyjki włączający prąd z akumulatora i odpala bez problemu. Co to może być, kostka stacyjki? Czy coś się skopało na kablach? rozrusznik jest ok, przed zimą był u elektryka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Witam. JA miałem problem z rozrusznikiem. Raz palił raz nie. Rozebrałem osłony przy kierownicy wymontowałem kostkę stacyjki. Ten cały plastyk z kablami był luźny. Zaklepałem obudowę aluminiową, że wszystko było stywne i problem zniknął. Ale za to utargowałem 200 PLN na zrobienie tego przy zakupie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 kszych: Pomiedzy rozrusznikiem a stacyjka powinien byc jeszcze przekaznik ktory zalacza napiecie. Mozliwe ze w nim Ci sie wypalil styk i raz lapie a raz nie. Jesli stacyjka zalacza obwod to raczej jest sprawna. Sławek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kszych Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 a gdzie ten przekaźnik jest umieszczony w N15? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Ktorys przy bezpiecznikach moim zdaniem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kszych Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 nie znalazłem przekaźnika, ale znalazłem bezpiecznik koło aku z kompletnie zaśniedziałymi stykami to on był winowajcą. I pytanie - czy ktoś ma patent na czyszczenie złączejk elektrycznych? jakiś kwas czy inne? mam środek do poprawiania przewodnictwa valvoline, ale efekt jest połowiczny, a pilniczkiem nie dojdę do środka tych złączek i gniazd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 To fakt. Jak ostatnio pod lupe bralem swoja instalacje to bezpieczniki zaraz przy aku powoli zaczynaja korodowac i sniedziec na zielono. Mysle ze w chemicznym dostaniesz cos dobrego w sprayu. Ja zazwyczaj kupuje w hurtowniach komputerowych srodki do czyszczenia plastikow, powietrze itd i tam a gamie mam i smary i do poprawiania stykow specyfiki. Fakt ze nie najtansze ale szefo placi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Polecam do złącz elektrycznych "Electic Cleaner". Nie wiem gdzie go można kupić tzn. rozprowadza go firma "Luna". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jago23 Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Witam, chciałbym odświerzyć temat, bo mam problem z uruchomieniem silnika. Moj samochód zgasł w czasie jazdy a wraz z nim wszystkie kontrolki. Obecnie brak jest jakiejkolwiek reakcji na kluczyk. Do tej pory przy przekręceniu w pozycję "ON" słychać było charakterystyczne "pyknięcie" i gasła mrugająca kontrolka immobilisera. Teraz zero "pyknięcia", kontrolek na blacie, dioda immo ciągle miga. Czy to stacyjka, przekaźnik, czy raczej coś poważniejszego. Dodam, że akumulator jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Zobacz czy na stacyjke wchodzi zasilanie z akumulatora. I zobacz czy wychodzi. Zasilaniem steruja tylko styki w kostce stacyjki. Jak cos mam taka na zbyciu, bo kiedys zakupilem niepotrzebnie do swojej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jago23 Posted April 18, 2008 Share Posted April 18, 2008 To jednak nie stacyjka, spalony był przekaźnik 30A przy akumulatorze, odpowiedzialny za zapłon. Zamieniłem go na chwilę z innym i wszystko gra . Muszę jeszcze znaleźć powód ewentualnego zwarcia. Dziękuję za sugestie i pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiu Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 No to ja też odświeżę temat. Na poście zbyszekpelczar widzę że jest rozebrana stacyjka, no i mam teraz pytanie czy będzie tam pasowała np. kostka z primery 91-96. Ostatnio zgubiłem kluczyk (pod blokiem :/ ) no i teraz bym chciał wymienić wkładki i stacyjkę a jest problem z dostaniem tego do almery (z immobilaizerem) i kupił bym coś takiego: Stacyjka + wkładki a następnie wymienił wkładki i stacyjkę (tylko element co się kluczyk wkłada). No i czy w ogóle są szanse na taki dziwny zabieg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zbyszekpelczar Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Tam za duzo nie ma do regeneracji. Styk sie wypala i na dlugo nie pomoze taka dlubanina i czyszczenie.Jesli chcesz dluzej pojezdzic to pomysl nad nowa ewentualnie wykrecona z rozbitka. Witam ponownie Proszę o pomoc w zakupie tej kostki. Do dnia dzisiejszego tak jeżdżę. Przyznaję nie szukałem. Czas najwyższy ją kupić. Kto wie gdzie ją nabyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Mam taka kostke, zaplacilem za nia w Nissanie 100zl, moge oddac za 80zł Jesli interesuje to zadzwon. Numer nizej w podpisie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swistii Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Mam pytanie, przy odpalaniu stacyjka lapie na samym koncu i czasem naprawde na amxa albo i dalej trzeba przekrecic zeby zalapalo. Drugim problemem choc moze i nie jest to ze w kazdej pozycji stacyjki nawet po odpaleniu mozna wyjac kluczyk i wysiasc z auta. Czy to ze kluczyk nie ejst blokowany w stacyjce jest jakas powazna wada ??? Czy wogole sie tym nie przejmowac? Bede wdzieczny za porade , Pozdrawiam ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigma Posted July 24 Share Posted July 24 Wiatm Panowie proszę o pomoc mam podejrzenie, że kluczyk czasem nie wraca przy odpalaniu (almera tino 2.2 di 2001 rok). Z jakiego nissana może tam coś podejść (spec kiedyś wyciągnęła taką zapadkę)? Pozdrawiam serdecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.