Guest jacentus25 Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Witam wszystkich, długo zastanawiałem się w jakim dziale umieścić ten temat zdecydowałem że tytaj, wszak będzie coś o podnoszeniu mocy. Wczoraj w pracy wleciał mi do łepetyny jeden pomysł, a mianowicie o pokombinowanie z dostarczeniem większej ilości powietrza do silnika, nie chodzi mi tutaj o turbo a o coś innego, no bo tak: ile powietrza trzeba dostarczyć więcej aby cokolwiek z tego było? i ile można aby było bezpiecznie bez kombinowania z mieszanką bo wiadomo że zbyt uboga mieszanka może prowadzić do przegrzania silnika i czy wogóle jest sens sie w to bawic? w łepetynie miałem całkowicie inne rozwiązanie techniczne ale na ebayu znalazłem coś takiego: http://cgi.ebay.co.uk/SUPERCHARGER-FOR-All...1QQcmdZViewItem i tym narazie się zajmijmy. To co oni piszą 10-18KM to pewnie bajka ale czy nie warto spróbować? wszak każdy KM na wage złota jest, wiadomo ze stosuje się stożki które zapewniają swobodniejszy jedynie przepływ powietrza i już coś tam dają, a co będzie jeżeli wytworzyć lekkie nadciśnienie? był kiedyś taki filmik coś chyba z odkurzaczem do liści, hamowali to i dawało to efekty. No dobra na razie wystarczy i tak już plete pierdoły(a może nie), jeżeli post jest nie w tym dziale co trzeba to przepraszam i proszę o przesunięcie. Co o tym wszystkim sądzicie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 jesli zrobisz dobrze uksztaltowany CAI to uzyskasz doladowanie dynamiczne... i zrobisz to mniejszym kosztem niz to urzadzonko ktore jest totalna sciema w stylu alektrycznego turbo ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 jakiekolwiek nadciśnienie w układzie dolotowym spowoduje przyrost mocy ale: 1, wydajnoś takiej "dmuchawki" musi się zmieniać wraz ze zwiekszeniem prędkości obrotowej 2, żaden elektryczny silniczek nie da rady nadmuchać tak dużo powietrza jak potrzebuje silnik w górnym zakresie obrotów (nie pamiętam teraz ile, tzreba by było obliczyć, zależy to też od pojemności) 3, przy wysokich obrotach takie urządzenie będzie tylko blokowało dolot 4, takie dmuchawki można znaczniej taniej kupić, już za ok 50$ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Pewnie że da rade kosa... Widzialem keidyś doaldowanego GA16DE, mial 3 elektrzyczne silniki kazdy o mocy 5KW, zasilany 18 zelowymi akumulatorami, kable idące z aku do silnika mialy grubość CALa ! ! Moc na kolach tego zakutego GA16 z tego co pamieam to 264KW na kołach ! ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Pewnie że da rade kosa...Widzialem keidyś doaldowanego GA16DE, mial 3 elektrzyczne silniki kazdy o mocy 5KW, zasilany 18 zelowymi akumulatorami, kable idące z aku do silnika mialy grubość CALa ! ! Moc na kolach tego zakutego GA16 z tego co pamieam to 264KW na kołach ! ! sztuka dla sztuki... ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 nie... TO jezdzilo i bylo sprawne. Te eletric chargery idące ze zwyklego aku wytwarzają bardzo minimalne nadcisnienie choć wystarcza to czasem zeby dodać pare koników - silnik nie ma takich strat na zasysaniu poweitrza. Ponadto nalezy zwrócić uwagę żeby taki kompresor miał grobo powyzej 100WAT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 to juz taniej by normalne turbo wyszlo... i przede wszystkim mniej by wazylo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wolf Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Witam kolegow a moze by tak jak w samolotach z 2 wojny swiatowej duzy lejek na ssaniu ktory by lapal wiecej powietrza oczywiscie im szybciej by sie jechalo tym lepiej by doladowywal wadliwe troche ale tanie do zrobienia , co koledzy na to ? pozdrawiam Wolf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Ja u Siebei taki lejek mialem - bardzo dobrze się to sprawdzało, lejek zamias halogenu przecimgielnego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 Witam kolegow a moze by tak jak w samolotach z 2 wojny swiatowej duzy lejek na ssaniu ktory by lapal wiecej powietrza oczywiscie im szybciej by sie jechalo tym lepiej by doladowywal wadliwe troche ale tanie do zrobienia , co koledzy na to ? pozdrawiam Wolf. Czyli typowe doładowanie dynamiczne stosowane w motocyklach. Przy dużycz prędkościach w motorach daje ok. 10%. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 10% zapomnij nigdy w zyciu Delta BOX II w YAMAHA R1 daje do 7KM - przy prędkości ok 250km/h Seryjnie jednolitrówka ma z tego co dobrze pamiętam ok 165km a z doladowaniem dynamicznym ponad 170... Niech jeszcze to potweirdzi Akarczma albo Kosa - oni dobrze siedzą w temacie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BRS Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 wracajac do tego cuda z linku... bodajrze takim bawil sie vtech dobrze ze przewidzielismy mozliwosc rozwalenia sie tego dziadostwa w srodku i od strony silnika zalzona byla materialowa oslona... niewiem ile wytrzymalo...ale zostaly szczatki ;/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacentus25 Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 czyli podsumowując: teoria jak najbardziej potwierdza tezę że im więcej powietrza tym lepiej jednak urządzenia w stylu tego z linka poprostu technicznie skonstruowane są powiedzmy "niewłaściwie" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 wracajac do tego cuda z linku...bodajrze takim bawil sie vtech dobrze ze przewidzielismy mozliwosc rozwalenia sie tego dziadostwa w srodku i od strony silnika zalzona byla materialowa oslona... niewiem ile wytrzymalo...ale zostaly szczatki ;/ Czy w instrukcji obsługi od tego Electric chargera nie podali że nie mozna kręcić silnika wyżej jak 3500obr.min (po jego włączeniu) :wink: :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BRS Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 wracajac do tego cuda z linku...bodajrze takim bawil sie vtech dobrze ze przewidzielismy mozliwosc rozwalenia sie tego dziadostwa w srodku i od strony silnika zalzona byla materialowa oslona... niewiem ile wytrzymalo...ale zostaly szczatki ;/ Czy w instrukcji obsługi od tego Electric chargera nie podali że nie mozna kręcić silnika wyżej jak 3500obr.min (po jego włączeniu) :wink: :?: trele morele...3500 a 7000 to mala roznica a serio..to myslisz ze czemu byla ta materialowa ochrona? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akarczma Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 potwierdzam, nie daje 10%.moj scigant gsx-r600 z 2003 roku seryjnie mial 115 koni z doladowaniem 118.czyli 3 konie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KOSA Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Pewnie że da rade kosa...Widzialem keidyś doaldowanego GA16DE, mial 3 elektrzyczne silniki kazdy o mocy 5KW, zasilany 18 zelowymi akumulatorami, kable idące z aku do silnika mialy grubość CALa ! ! Moc na kolach tego zakutego GA16 z tego co pamieam to 264KW na kołach ! ! no dobra źle się wyraziłem...... miałem na myśli silniczek podpiety do seryjnej instalacji 12V, ten do którego prowadził lin powyżej........ myślę że takie cudo może się sprawdzić tylko w silniukach o małych pojemnościach i mocy mak 150KM (oczywiście bez wspomaganie ze strony aku żelowych i opłacalnych nakładach kasy) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.