Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

poronione pomysły


Guest jacentus25
 Share

Recommended Posts

Guest jacentus25

Witam wszystkich, długo zastanawiałem się w jakim dziale umieścić ten temat zdecydowałem że tytaj, wszak będzie coś o podnoszeniu mocy. Wczoraj w pracy wleciał mi do łepetyny jeden pomysł, a mianowicie o pokombinowanie z dostarczeniem większej ilości powietrza do silnika, nie chodzi mi tutaj o turbo a o coś innego, no bo tak: ile powietrza trzeba dostarczyć więcej aby cokolwiek z tego było? i ile można aby było bezpiecznie bez kombinowania z mieszanką bo wiadomo że zbyt uboga mieszanka może prowadzić do przegrzania silnika i czy wogóle jest sens sie w to bawic? w łepetynie miałem całkowicie inne rozwiązanie techniczne ale na ebayu znalazłem coś takiego: http://cgi.ebay.co.uk/SUPERCHARGER-FOR-All...1QQcmdZViewItem i tym narazie się zajmijmy. To co oni piszą 10-18KM to pewnie bajka ale czy nie warto spróbować? wszak każdy KM na wage złota jest, wiadomo ze stosuje się stożki które zapewniają swobodniejszy jedynie przepływ powietrza i już coś tam dają, a co będzie jeżeli wytworzyć lekkie nadciśnienie? był kiedyś taki filmik coś chyba z odkurzaczem do liści, hamowali to i dawało to efekty. No dobra na razie wystarczy i tak już plete pierdoły(a może nie), jeżeli post jest nie w tym dziale co trzeba to przepraszam i proszę o przesunięcie. Co o tym wszystkim sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

jesli zrobisz dobrze uksztaltowany CAI to uzyskasz doladowanie dynamiczne... i zrobisz to mniejszym kosztem niz to urzadzonko ktore jest totalna sciema w stylu alektrycznego turbo ;]

Link to comment
Share on other sites

jakiekolwiek nadciśnienie w układzie dolotowym spowoduje przyrost mocy ale:

1, wydajnoś takiej "dmuchawki" musi się zmieniać wraz ze zwiekszeniem prędkości obrotowej

2, żaden elektryczny silniczek nie da rady nadmuchać tak dużo powietrza jak potrzebuje silnik w górnym zakresie obrotów (nie pamiętam teraz ile, tzreba by było obliczyć, zależy to też od pojemności)

3, przy wysokich obrotach takie urządzenie będzie tylko blokowało dolot

4, takie dmuchawki można znaczniej taniej kupić, już za ok 50$

Link to comment
Share on other sites

Pewnie że da rade kosa...

Widzialem keidyś doaldowanego GA16DE, mial 3 elektrzyczne silniki kazdy o mocy 5KW, zasilany 18 zelowymi akumulatorami, kable idące z aku do silnika mialy grubość CALa ! !

Moc na kolach tego zakutego GA16 z tego co pamieam to 264KW na kołach ! !

Link to comment
Share on other sites

Pewnie że da rade kosa...

Widzialem keidyś doaldowanego GA16DE, mial 3 elektrzyczne silniki kazdy o mocy 5KW, zasilany 18 zelowymi akumulatorami, kable idące z aku do silnika mialy grubość CALa ! !

Moc na kolach tego zakutego GA16 z tego co pamieam to 264KW na kołach ! !

 

sztuka dla sztuki... ?? :lol:

Link to comment
Share on other sites

nie... TO jezdzilo i bylo sprawne.

Te eletric chargery idące ze zwyklego aku wytwarzają bardzo minimalne nadcisnienie choć wystarcza to czasem zeby dodać pare koników - silnik nie ma takich strat na zasysaniu poweitrza.

 

Ponadto nalezy zwrócić uwagę żeby taki kompresor miał grobo powyzej 100WAT

Link to comment
Share on other sites

Witam kolegow a moze by tak jak w samolotach z 2 wojny swiatowej duzy lejek na ssaniu ktory by lapal wiecej powietrza oczywiscie im szybciej by sie jechalo tym lepiej by doladowywal wadliwe troche ale tanie do zrobienia , co koledzy na to ? pozdrawiam Wolf.

Link to comment
Share on other sites

Ja u Siebei taki lejek mialem - bardzo dobrze się to sprawdzało, lejek zamias halogenu przecimgielnego.

Link to comment
Share on other sites

Witam kolegow a moze by tak jak w samolotach z 2 wojny swiatowej duzy lejek na ssaniu ktory by lapal wiecej powietrza oczywiscie im szybciej by sie jechalo tym lepiej by doladowywal wadliwe troche ale tanie do zrobienia , co koledzy na to ? pozdrawiam Wolf.

Czyli typowe doładowanie dynamiczne stosowane w motocyklach. Przy dużycz prędkościach w motorach daje ok. 10%. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

10% zapomnij nigdy w zyciu Delta BOX II w YAMAHA R1 daje do 7KM - przy prędkości ok 250km/h :D

Seryjnie jednolitrówka ma z tego co dobrze pamiętam ok 165km a z doladowaniem dynamicznym ponad 170... Niech jeszcze to potweirdzi Akarczma albo Kosa - oni dobrze siedzą w temacie :)

Link to comment
Share on other sites

wracajac do tego cuda z linku...

bodajrze takim bawil sie vtech :P

dobrze ze przewidzielismy mozliwosc rozwalenia sie tego dziadostwa

w srodku i od strony silnika zalzona byla materialowa oslona...

niewiem ile wytrzymalo...ale zostaly szczatki ;/

Link to comment
Share on other sites

Guest jacentus25

czyli podsumowując: teoria jak najbardziej potwierdza tezę że im więcej powietrza tym lepiej jednak urządzenia w stylu tego z linka poprostu technicznie skonstruowane są powiedzmy "niewłaściwie"

Link to comment
Share on other sites

wracajac do tego cuda z linku...

bodajrze takim bawil sie vtech :P

dobrze ze przewidzielismy mozliwosc rozwalenia sie tego dziadostwa

w srodku i od strony silnika zalzona byla materialowa oslona...

niewiem ile wytrzymalo...ale zostaly szczatki ;/

Czy w instrukcji obsługi od tego Electric chargera nie podali że nie mozna kręcić silnika wyżej jak 3500obr.min (po jego włączeniu) :wink: :?:

Link to comment
Share on other sites

wracajac do tego cuda z linku...

bodajrze takim bawil sie vtech :P

dobrze ze przewidzielismy mozliwosc rozwalenia sie tego dziadostwa

w srodku i od strony silnika zalzona byla materialowa oslona...

niewiem ile wytrzymalo...ale zostaly szczatki ;/

Czy w instrukcji obsługi od tego Electric chargera nie podali że nie mozna kręcić silnika wyżej jak 3500obr.min (po jego włączeniu) :wink: :?:

trele morele...3500 a 7000 to mala roznica :P

a serio..to myslisz ze czemu byla ta materialowa ochrona? :P :P

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam, nie daje 10%.moj scigant gsx-r600 z 2003 roku seryjnie mial 115 koni z doladowaniem 118.czyli 3 konie.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie że da rade kosa...

Widzialem keidyś doaldowanego GA16DE, mial 3 elektrzyczne silniki kazdy o mocy 5KW, zasilany 18 zelowymi akumulatorami, kable idące z aku do silnika mialy grubość CALa ! !

Moc na kolach tego zakutego GA16 z tego co pamieam to 264KW na kołach ! !

 

no dobra źle się wyraziłem......

miałem na myśli silniczek podpiety do seryjnej instalacji 12V, ten do którego prowadził lin powyżej........

myślę że takie cudo może się sprawdzić tylko w silniukach o małych pojemnościach i mocy mak 150KM (oczywiście bez wspomaganie ze strony aku żelowych i opłacalnych nakładach kasy)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...