velociraptor Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 Cześć, od jakiegoś czasu zmagałem się z parowaniem szyb, mrożeniem ich od środka itp itd. Spodziewałem się iż problemy te są spowodowane zapchanym filtrem przecyiwpyłkowym, ale zwlekałem z jego wymianą do okresu wiosenno letniego i odgrzybiania i nabijania klimy. Jednak atak mrozów spowodował że zamarzanie szyb od wewnątrz stało się nieznośne. Zdecydowałem się z narażeniem życia wymienić zakupiony dużo wczesniej filtr przeciwpyłkowy. Operacja banalna z pozoru okazała się mniej banalna na solidnym mrozie . A tu efekty w postaci 3 zdjęć Nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał filtr - ale ten jeździł w aucie już za długo Więc wszystkim którzy mają problemy z parowaniem szyb , zamarzaniem itp itd. polecam wymianę Nówka Używka i zagadka z cyklu znajdź 10szczegółów. Pozdrowienia Sławek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarkk Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 To ja mam pierwszy szczegół: Nad tym czarnym czymś jest takie czarne coś czego nad białym nie ma P.S. U mnie było podobnie, jak po zakupie auta zabrałem się za wymianę tego filtra. Czy to jakaś wspólna cecha P11 o kolorze zielony metallik. :twisted: :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LEMUR Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 No dobra, 10szczegolow, ale daj drugi element niezle, niezle... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 To białe wygląda jak filtr powietrza do silnika a nie kabinowy. Kabinowy powinien mieć takie skrzydełka jak to czarne bo się go wsuwa a nie wkłada z góry. Nie pomyliły Ci się filtry? Napewno nie jest to oryginał. 25kkm to maksymalny przbieg na takim filtrze (lepiej po 20kkm wymienić). Według instrukcji 30kkm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 ja zmieniam co rok. Warto odkazić dukty wentylacyjne środkiem do czyszczenia, odgrzybiającym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 jeśli chodzi o zabrudzenie to :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Nad tym czarnym czymś jest takie czarne coś czego nad białym nie ma ale dookoła białego jest takie czarne jakiego nie ma dookoła czarnego :wink: mnie to też wygląda na filtr powietrza :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
velociraptor Posted February 6, 2006 Author Share Posted February 6, 2006 jeśli chodzi o zabrudzenie to :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Nad tym czarnym czymś jest takie czarne coś czego nad białym nie ma ale dookoła białego jest takie czarne jakiego nie ma dookoła czarnego :wink: mnie to też wygląda na filtr powietrza :shock: Zdecydowanie z pewnością jest to filtr powietrza, ale kabinowy nie silnikowy i został jako taki zakupiony, nie jest to oryginalny Nissan ale zamiennik Valeo. Jednakoż stwierdzam iż ani w wyciągniętym dot. zalegającym filtrze KABINOWYM nie stwierdziłem "skrzydełek" ani w nowym zakupionym. Filtr nowy został wprowadzony w miejsce starego bez użycia młotka tudzież innych narzędzi zwiększających siłę argumentacji i zdecydowanie było to miejsce przeznaczone na filtr kabinowy, czyli czeluście deski rozdzielczej za schowkiem na drobiazgi po stronie pasażera. Zapomniałbym dodać stosowna dokumentacja producenta dołączona do filtra mimo wszystko wskazuje iż jest to filtr kabinowy Sławek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Grzegorz Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 no nie wiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted February 6, 2006 Share Posted February 6, 2006 :twisted: jesteś pewien :?: valeo to może po francusku stoi 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
velociraptor Posted February 6, 2006 Author Share Posted February 6, 2006 :twisted: jesteś pewien :?: valeo to może po francusku stoi 8) Oj musze Ci powiedzieć że wersja była multilingual czyli komiks bez napisów Sławek 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mirek Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Ja taki filterek wymieniałem w maju 2005 (ok 12 tys km temu). A teraz jak jest mróz to jest po prostu tragedia paruje bardzo, a jak włączę dmuchawę to ładnie odparowuje i odmarza szyba od strony pasażera. Od strony kierowcy już nie tak dobrze - powiedziałbym nawet że byle jak. Tył jest cały czas zaparowany albo zamarznięty - tragedia. Jak myślicie - dlaczego w miarę dobrze odparowuje tylko z przodu od strony pasażera a cała reszta się nie chce? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruda Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Według mnie to jest przeciwpyłek - tyle, że zamiennik. Oryginalne miały plastikową ramkę i ten "dzyndzel" z boku, zamiennik jest z gąbki, stąd grubsza ścianka i brak "dzyndzla". Poza tym filtr powietrza ma żółty papier filtrujący, a ten jest biały :wink: Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Według mnie to jest przeciwpyłek - tyle, że zamiennik. Oryginalne miały plastikową ramkę i ten "dzyndzel" z boku, zamiennik jest z gąbki, stąd grubsza ścianka i brak "dzyndzla". Poza tym filtr powietrza ma żółty papier filtrujący, a ten jest biały :wink: Amen. Podpisuję się pod tą opinią wszystkimi czterema kółkami, a nawet zapasem. To bez wątpienia jest filtr kabinowy, a jego "skrzydełka" są w opcji Jak kupowałem filterek do swojej P11 to pan w sklepie pokazał mi dwa różnych producentów. Jeden wyglądał jak ten Sławkowy, był w takiej "gumowej" oprawce ( nawet różowej jak typowy filtr powietrza ) i nie miał skrzydełka, a drugi miał całkowicie plastikową, cienką, czarną ramkę i miał skrzydełko. Wziąłem ten drugi pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 A tak z ciekawości - ile i za jekie zamienniki płacicie? Kiedyś oglądałem zamiennik z Filtronu Sędziszowskiego i on wcale nie miał ramki tylko usztywnienie na obwodzie a kosztował 55 zł. Raptem 25 zł mniej od oryginału taki szajs sprzedawali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
velociraptor Posted February 7, 2006 Author Share Posted February 7, 2006 A tak z ciekawości - ile i za jekie zamienniki płacicie? Kiedyś oglądałem zamiennik z Filtronu Sędziszowskiego i on wcale nie miał ramki tylko usztywnienie na obwodzie a kosztował 55 zł. Raptem 25 zł mniej od oryginału taki szajs sprzedawali. Za to Valeo zapłaciłem w Norauto koło 60 zł Slawek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest daniellus Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Czy w W10 z klimą jest też taki filterek?? Jeśli ktoś napotkał taki u siebie proszę o info gdzie dokładnie go szukać?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jurgenik Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Najlepiej poprzez opcje "SZUKAJ" tu na forum. Było już kilka długich dyskusji na temat tego filtra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Puzon Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 mój filtr pyłkowy przebije wszystkie można podziwiać go tutaj: filtr pyłkowy i dla porównania jak wyglada nowy który obecnie założyłem tutaj: nowy i stary filtr pyłkowy a zapłaciłem w allegro za niego 56 zł z wysyłką made in Italy-węglowy tu : wyglad opakowania i problemy z parujacymi szybkami zniknęły, a przy okazji coś się człowiek nauczył(dzięki dla scyzora za pomoc w odnalezieniu opisu wymiany)Wymiana jest bardzo prosta :grin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.