Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Wahacz


Guest przemo_78
 Share

Recommended Posts

Guest przemo_78

Witam

 

Potrzebuje na gwałt wahacz (lewy przód) do Micry 99 po liftingu. Czy ktoś wie gdzie mogę coś takiego kupić oprócz oryginału w ASO za 720 zł. :-(

Są wahacze w sprzedaży tylko że do roczników '92 - '98 a do tych po '98 nigdzie, ale to nigdzie nie mogę dostać. Obdzwoniłem większość sklepów z częściami do japończyków i okazuje się że nie ma ich na rynku ( informacja gościa z Nipponcar'su). No ale gdzieś przecież muszą być do dostania. Może macie jakieś dobre źródło. Podpowiedzcie gdzie!!!!

 

Z góry dzięki

 

 

Micra K11 1999, 1.0. ABS

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Potrzebuje na gwałt wahacz (lewy przód) do Micry 99 po liftingu. Czy ktoś wie gdzie mogę coś takiego kupić oprócz oryginału w ASO za 720 zł. :-(

Są wahacze w sprzedaży tylko że do roczników '92 - '98 a do tych po '98 nigdzie, ale to nigdzie nie mogę dostać. Obdzwoniłem większość sklepów z częściami do japończyków i okazuje się że nie ma ich na rynku ( informacja gościa z Nipponcar'su). No ale gdzieś przecież muszą być do dostania. Może macie jakieś dobre źródło. Podpowiedzcie gdzie!!!!

 

Z góry dzięki

 

 

Micra K11 1999, 1.0. ABS

 

Sprawdze dzisiaj po pracy w programie serwisowym, ale wg mojej wiedzy zawieszenie jest takie samo, poza zmianami typu dolozony drazek stabilizatora :D

Link to comment
Share on other sites

Guest przemo_78

Ponoć różni się m. in. długością sworznia - info z ASO oraz tym, że w tych wcześniejszych sworzeń był wymienny a w modelach po 98 sworzeń jest niewymienny. Co mnie zdziwiło w jednym z ASO w Warszawie koleś zaproponował mi zamiennik ale od Micry sprzed liftingu i powiedział że wstawiają je do tych po liftingu. Kurcze zastanawiam się jak to wygląda i czym różnią się te wahacze??? Czy tylko długościa zworznia??? A jeśli tak to czy jego długość jest tak istotna i jakie to ma przełożenie na późniejszą eksploatacje i bezpieczeństwo???

Link to comment
Share on other sites

Ponoć różni się m. in. długością sworznia - info z ASO oraz tym, że w tych wcześniejszych sworzeń był wymienny a w modelach po 98 sworzeń jest niewymienny. Co mnie zdziwiło w jednym z ASO w Warszawie koleś zaproponował mi zamiennik ale od Micry sprzed liftingu i powiedział że wstawiają je do tych po liftingu. Kurcze zastanawiam się jak to wygląda i czym różnią się te wahacze??? Czy tylko długościa zworznia??? A jeśli tak to czy jego długość jest tak istotna i jakie to ma przełożenie na późniejszą eksploatacje i bezpieczeństwo???

 

Faktycznie partnumber sie rozni :-( niestety nic wiecej sie nie dowiem.

Link to comment
Share on other sites

Jak wielu innych mam problem ze stukami z prawego przodu.

Pojechałem do warsztatu gdzie robią tylko japońce, powiedzieli, że to

to sworznie wachacza i jakoś chcieli je wymieniać ( a nie całe wachacze)

a mam `98 więc jak widać da się

Link to comment
Share on other sites

Jak wielu innych mam problem ze stukami z prawego przodu.

Pojechałem do warsztatu gdzie robią tylko japońce, powiedzieli, że to

to sworznie wachacza i jakoś chcieli je wymieniać ( a nie całe wachacze)

a mam `98 więc jak widać da się

 

ja w '99 wymieniałem i całe i sworznie.

 

wachacz kupiłem w JC i po przejechaniu 20kkm nic sie z nim nie dzieje. tam gdzie wymieniłem sworzeń, planuje wymienić cały, bo już zaczyna pukać

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Mariu

Ponawiam pytanie gdzie można dostać wachacze lub sworznie do Micry po lifcie. Faktycznie wachacze po 98r są grubsze o około 1,5mm od tych do 1998r i krótsze. Te do 1998r nie pasują. Podobno w serwisie w Warszawie nie mają

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk
Ponawiam pytanie gdzie można dostać wachacze lub sworznie do Micry po lifcie. Faktycznie wachacze po 98r są grubsze o około 1,5mm od tych do 1998r i krótsze. Te do 1998r nie pasują. Podobno w serwisie w Warszawie nie mają

 

Poszukaj w necie, ale cięzko takie coś znaleźć !

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Podpinam sie do tematu bo mam problem taki sam jak inni uzytkownicy micry k11 rocznik 1999. Sprwdziłem zawieszenie i okazało się, że mam luzy na sworzniach i tulejach wahaczy. Poszedłem do sklepu po części i okazało się, że mają dwa rodzaje sworzni i nie potrafili powiedzieć, który mi będzie pasował. Widziałem oba, różnią się średnicą tej części, którą wciska się do wahacza (średnica ok. 3cm). Różnica ok. 1mm. Natomiast śruba wydaje mi się, że była taka sama. Ciężko to bylo ocenić bo jeden z nich mial gumową osłonę. Do czego zmierzam? Ponieważ mam do wymiany sworznie i tuleje stwierdziłem, że wymienię całe wahacze. I tu pojawia się problem ( a moze nie). Sklepy sprzedają wahacze do roczników 1993-2002 bez rozróżniania tych po lifcie(99-02). Sprawdzają w katalogach i mówią, że na pewno będą pasować do rocznika 99. Zastanawiam się czy nie mają racji. Co za różnica jaki sworzeń będę mial w nowym wahaczu, jeżeli sruba do zamocowania jest (chyba ) taka sama. Co sądzicie na ten temat.

Cena całego wahacza na allegro jest równa mniej więcej sumie wartości sworznia i dwóch tulei a zawsze lepiej jezeli jest coś fabrycznie zamontowane!

Link to comment
Share on other sites

Guest monsanto

Faktycznie problem jest z tymi sworzniami do micry po lifcie. Też musiałem u siebie wymienić, ale konieczna była regeneracja bo nigdzie nie udało mi sie znaleźć do rocznika '99. Sprzedawcy sprowadzili kilka sztuk ale wszystkie były cieńsze od mojego oryginalnego.

Po regeneracji sworzeń wytrzymał 3 lata, w tym roku było konieczne ponowne regenerowanie.

Link to comment
Share on other sites

Jestem po wymianie wahaczy w mojej micruni rocznik 1999 ( po lifcie). Tak jak przypuszczałem (moja wypowiedź powyżej) nowy wahacz dla roczników 93-... pasuje tez do tych po lifcie (99-02) A jaki jest tam sworzeń to mnie teraz juz nie obchodzi. Jest super, przestalo stukać i to jest najwazniejsze w tej chwili. Byc moze w przyszlości wymienię już tylko sworzeń, chociaż patrząc na ceny całych wahaczy to polecalbym jednak wymianę całego wahacza. Mam nadzieję, że moje wypowiedzi pomogą innym właścicielom samochodów Micra rocznik 1999-2002. Sam spędziłem wiele czasu szukając wahaczy dla roczników 99-02 z odpowiednim sworzniem. Zupełnie niepotrzebnie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Czesc

Bylem w warszatcie (nie w nissanie) i mechanicy sie zdziwili ze moja micra z 96 roku nie ma drazka reakcyjnego, czy to normalne?? bo sam w tej kwestii sie nie orientuje.

 

pzdr.

M

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Czesc

Bylem w warszatcie (nie w nissanie) i mechanicy sie zdziwili ze moja micra z 96 roku nie ma drazka reakcyjnego, czy to normalne?? bo sam w tej kwestii sie nie orientuje.

 

pzdr.

M

A ma w ogóle zawieszenie? Nie bywaj z tym samochodem w dziwnych miejscach,pozdr.
Link to comment
Share on other sites

Bylem w warszatcie (nie w nissanie) i mechanicy sie zdziwili ze moja micra z 96 roku nie ma drazka reakcyjnego, czy to normalne??

Jeśli chodzi Ci o drążek "między wahaczami" to przy silniku 998 cm3 przed rokiem 2000 to wszystko OK - przynajmnie tak jest w serwisówce.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest marioxxx2

Witam

kupiłem nowe wahacze do swojej k11 ale okazało się że nie pasują ponieważ (nie wiem jak to się nazywa fachowo) szeokość tulei przez którą przechodzi śruba jest szersza ,u mnie jest coś ok 2,5 cm a w tej nowej 4 czy 4,5 nie pamiętam, do tego jeszcze ta guma co jest na końcu wahacza u mnie jest dużo mniejsza, moja Micra jest z 1998r po lifcie 1.0 16v. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć ile było rodzajów wahaczy montowanych wtedy w micrach z góry dzięki. Najgorsze że mechanik zanim sprawdził zdemontował stary wahacz ( nie nadaje się do użytku) i teraz auto stoi unieruchomione na kanale. proszę o jakiś link sklepu gdzie mógłbym kupić takie wahacze , oczywiście nie po ok 300zł za szt jak dowiadywałwm się w hurtowniach

Dzięki pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dziwne ze jest problem bo wszedzie pisza ze sie nic nie zmienilo

Link to comment
Share on other sites

Guest marioxxx2

Ach nie mogłem już czekać musiałem kupić (300zł szt) ale nawet oni dopiero zobaczyli że faktycznie są różne wahacze do micry k11 , nie dość że różnią się szerokością tulei ( w tych od 98r po lifcie jest węższa) to jeszcze różnią się grubością sworznia. Moja rada jest taka że przy kupnie wahaczy w sklepie internetowym podawajcie nr vin nich dokładnie zobaczą jakie są zamontowane wahacze w danym aucie

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest mirekg9

Koledzy, tradycyjnie nie robiąc bałaganu na forum - podpinam się pod stary temat.

Będę w Micra K11 1996r. wymieniał tuleje w wahaczu a może i przy okazji i w dwóch.

Tutaj mam pytanko..... może ktoś ostatnio wymieniał --- jakie są tuleje przednie? Bo na All..... znalazłem dwa rodzaje.

Takie http://allegro.pl/tu...3221604984.html i takie http://allegro.pl/tu...3228389148.html

I tak jak jest w tym temacie napisane... sworznie też się różnią - wysokość, oraz różnica jest również w łącznikach stabilizatora -grubość.

Może ktoś ma jakieś opakowania lub numery i pamięta z jakiej firmy były części.

Ciężko mi będzie kupić części a potem odsyłać /choć w tym wypadku będę szukał w Łodzi/, bo jak mechanik zdemontuje a części nie będą pasowały, to zablokuje sobie kanał i będzie problem.

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Jedna to tuleja wahacza, w osi z kolumną McPhersona, (ta z metalową tulejką), druga to poduszka znajdująca się mniej więcej pod nogami kierowcy/pasażera.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Będę musiał ponownie udać się do mechanika lub sam podnieść samochód i pomierzyć to co się da.

Sprawa nie jest taka prosta. To co pamiętam, to przednia tuleja chyba jest jednak ta gumowa http://allegro.pl/tuleja-wahacza-przod-nissan-micra-k11-93-i3221604984.html /dużo wystawało gumy po bokach, jak i w górę/.

Co do tylnej tulei-poduszki, to wiem że jest gumowa, przykręcana obejmą do karoserii. Lecz w sklepach są dwa rodzaje tzn. dwie średnice wewnętrzne 10mm i 13mm /nie wiem jakie są u mnie/.

To samo ze sworzniami, mamy wymiary stożków 12,35mm i 16mm. 

 

Przeglądając strony natknąłem się jeszcze na takie coć

cyt......"Witam
kupiłem nowe wahacze do swojej k11 ale okazało się że nie pasują ponieważ (nie wiem jak to się nazywa fachowo) szeokość tulei przez którą przechodzi śruba jest szersza u mnie jest coś ok 2,5 cm a w tej nowej 4 czy 4,5 nie pamiętam, do tego jeszcze ta guma co jest na końcu wahacza u mnie jest dużo mniejsza, moja Micra jest z 1998r po lifcie 1.0 16v. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć ile było rodzajów wahaczy montowanych wtedy w micrach z góry dzięki. Najgorsze że mechanik zanim sprawdził zdemontował stary wahacz ( nie nadaje się do użytku) i teraz auto stoi unieruchomione na kanale. proszę o jakiś link sklepu gdzie mógłbym kupić takie wahacze , oczywiście nie po ok 300zł za szt jak dowiadywałwm się w hurtowniach
Dzięki pozdrawiam......."

 

Czyli by się potwierdzało to, co napisałem wyżej.
 

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

To co pamiętam, to przednia tuleja chyba jest jednak ta gumowa http://allegro.pl/tuleja-wahacza-przod-nissan-micra-k11-93-i3221604984.html /dużo wystawało gumy po bokach, jak i w górę/.

 

 

Niespecjalnie chce mi się w to wierzyć. Na tym spoczywa ciężar samochodu w końcu. Guma może po bokach wystawać w nadmiernej ilości, bo masz już te tuleje tak mocno sprane. Kiedyś mi się zdarzyło, ale w Polonezie, że tak dojechałem tuleje w wahaczu, że gumy nie zostało na nich prawie w ogóle, tarła zewnętrzna tuleja metalowa o wewnętrzną.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekg9

Niespecjalnie chce mi się w to wierzyć. Na tym spoczywa ciężar samochodu w końcu. Guma może po bokach wystawać w nadmiernej ilości, bo masz już te tuleje tak mocno sprane. Kiedyś mi się zdarzyło, ale w Polonezie, że tak dojechałem tuleje w wahaczu, że gumy nie zostało na nich prawie w ogóle, tarła zewnętrzna tuleja metalowa o wewnętrzną.

 

I jestem po wymianie więc coś mogę na ten temat się wypowiedzieć. Mianowicie są różne rodzaje tulei, gdyż są aktualnie różni producenci wahaczy. U mnie na samochodzie były dwa inne wahacze, ale oba pasują. Różnią się długością otworu dla przedniej tulei i dlatego są dwa rodzaje tulei. Te na zewnątrz metalowe, oraz te na zewnątrz gumowe.

Najpierw mechanik powiedział iż trzeba kupić metalowe. Owszem na jeden wahacz pasowało lecz na drugi nie. Na ten drugi pasował ten gumowy.

Pomyślałem że ten metalowy wytrzyma dłużej, więc zaproponawałem aby ten jeden wachacz, a dokłanie otwór na tuleję skrucić fleksem. Tak zrobił a jak to się będzie sprawowało to czas pokarze. Resztę opisałem tu.http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49313-co-dzisiaj-zrobiles-w-swoim-auciedla-swojego-auta/page-83

Edited by mirekg9
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...