Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Za wysokie zawieszenie.


Guest Scyzor
 Share

Recommended Posts

Parę wątków niżej dyskutujecie o amortyzatorach, ale mój problem chyba doczyczy szerszego tematu. Otóż cholernie denerwuje mnie fakt, że patrząc na auto odnoszę wrażenie iż przód jest znacznie wyżej zawieszony niż tył. Wiem, to przypadłość większości Nissanków, one po prostu tak wyglądają, ale strasznie mnie to drażni. Macie jakiś pomysł jak to zmienić? Przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania, ale oba mają wady.

 

1. Obniżyć trochę przód ( np. krótszymi sprężynami ), ale boję się że szybciej wykończę amorki, poza tm nie wiem jak auto będzie zachowywało się z przednimi twardszymi sprężynami i tylnymi fabrycznymi, oprócz tego wydaje mi się że i tak już wystarczająco często przypieprzam podwoziem w glebę...

 

2. Odrobinę podnieść tył. Wiem że niektórzy robią takie triki wyciągając np. sprężyny w rozsądnym stopniu. Ale jak wiadomo podnosi to trochę środek ciężkości, a i wygląda wieśniacko.

 

Jakieś pomysły?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

serjnych sprezyn nie ruszaj bo tylko pogorszysz prowadzenie w zakretach. rozwiazaniem mogly by byc sprezyny Platimex, oni maja zestaw obnizajacy przod o 35mm a tyl o 20. dziwne ze tak masz bo u mnie jest raczej ok (zobaczymy jak bedzie po zalozeniu Eibachow -30 mm). ostatecznoscia, ale naprawde ostatecznoscia jest minimalne skrocenie sprezyn z przodu ale wtedy auto zacznie podskakiwac na kazdej nierownosci

 

Bombel - primera ma inne sprezyny z tylu a inne z przodu. kombi maja mocniejsze ale tez nie podejda

Link to comment
Share on other sites

dziwne ze tak masz bo u mnie jest raczej ok

Hmmm... Chcesz mi powiedzieć, że szczelinę nad kołem ( od opony do błotnika ) masz z przodu taką samą jak z tyłu? Ja jestem na tym punkcie przewrazliwiony i oglądam się za każdym hatchback'iem, żeby zobaczyć jak wygląda i większość wygląda tak samo. Wziąłem pod uwagę, że może ma wygniecione sprężyny, ale chcę ryzykować wymiany na nowe, jeśli to może nic nie pomóc.

Platimex'a nie chcę, bo mam małe dziecko i zależy mi na zdrowym uzębieniu mojej córci ;)

 

Nie mam dobrego zdjęcia z boku, najlepsze jest to:

P10a.jpg

 

... ale koła są skręcone i nie do końca widać skalę problemu.

 

(zobaczymy jak bedzie po zalozeniu Eibachow -30 mm)

Może jak założysz Eibachy, a tylne sprężyny masz w dobrym stanie to bym je od Ciebie wziął?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Mi też się to nie podoba, przez to że tył siedzi niżej wygląda jak autko by było takie ociężałe a nie wiem czy zwróciliście uwagę na to, że tylne koła chowają się bardziej niż przednie (chodzi o szerokość ). Przydałyby się jakieś dystansiki.

Mam nadzieję, że nie tylko u mnie tak jest

Link to comment
Share on other sites

zarówno Primera, Almera czy nawet Sunny mają to samo. Aż dziwnie wygląda :)

Przecież mówiłem, że taka już uroda wszystkich Nissanków. W Almerce miałem to samo.

 

nie wiem czy zwróciliście uwagę na to, że tylne koła chowają się bardziej niż przednie (chodzi o szerokość ). Przydałyby się jakieś dystansiki.

Mam nadzieję, że nie tylko u mnie tak jest

Nie tylko u Ciebie tak jest... Mnie to też irytuje. Wygląda jak obciążony kartoflowóz. Myślałem też o dystansach, ale z takim małym prześwitem nad kołem, notorycznie opony tarłyby o nadkola.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

nie wygląda to cudnie, ale sie juz przyzwyczaiłem ze przód wygląda jakby był podniesoiny, a tył jakby "siedział"

 

uhojxy68oicxt3e8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tak szpetnie to wygląda...

 

P.S. Nie obraź się, nie chodziło mi o to, że Twoja Almerka brzydko wygląda... Po prostu jak dla mnie to wada Nissanków.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

nie tylko nissany tak maja, w niektorych autach innych marek jest bez porownania gorzej, a tylne kola weziej to tez standard. u mnie narazie wyglada tak - jak chcesz te sprezyny to na wiosne beda do sprzedania:

 

10026893yv.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

u mnie narazie wyglada tak - jak chcesz te sprezyny to na wiosne beda do sprzedania:

U Ciebie jakoś to wygląda normalniej... Przód masz niżej, a tył wyżej... Już sam nie wiem czy to nie przypadkiem kwestia również tego, że ja mam koła 14" a Ty 15"...

Jak do wiosny uda mi się postawić autko obok identycznej Primerki i jednoznacznie stwierdzić, że mam niższy tył, to jesli zrobisz mi atrakcyjną cenę, to pogadamy ;)

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Stary ja u SIebie ciachnałem spręzyny u kowala profesjonalnie jezdzilem tak dwa lata i żadnych wad niezaówarzyłem - komfort praktycznie się nie zmienił, wygląd znacznie się poprawił i na pewno nie wplnełoi mi to na trwałość amortyzatorów które leża teraz w garage - ich stan idealny 78%...

 

Polecam ten zabieg - odciąć jeden zwoj od dolu i go dogiąc, sa zaklady ktore to robią cena ok 50zł za szt. (ceny w wawie)

Link to comment
Share on other sites

Stary ja u SIebie ciachnałem spręzyny u kowala profesjonalnie jezdzilem tak dwa lata i żadnych wad niezaówarzyłem - komfort praktycznie się nie zmienił, wygląd znacznie się poprawił i na pewno nie wplnełoi mi to na trwałość amortyzatorów które leża teraz w garage - ich stan idealny 78%...

 

Polecam ten zabieg - odciąć jeden zwoj od dolu i go dogiąc, sa zaklady ktore to robią cena ok 50zł za szt. (ceny w wawie)

Hmmm... Czyli można to jednak zrobić...

Kusząca perspektywa. Tylko czy to można spieprzyć? Do kogo się z tym udać, żeby było to ucięte jako Bozia przykazała?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest Mariusz Szwałkiewicz

Witam. Panowie zwróćcie proszę uwagę na fakt iż przednie koła na zakrętach wysuwają się poza nadkole ( czego nie czynią tylne koła) i to własnie może być powodem dla którego projektanci Nissana tak a nie inaczej ukształtowali wnęki nadkoli i krawędzie błotników. Mniemam że skrócenie przednich sprężyn , a co za tym idzie zmniejszenie szpary między kołem a krawędzią błotnika powinno iść w parze z utwardzeniem spiral w celu zmniejszenia skoku koła. ( qrcze ale mi elegancko wyszło, niewyspany jestem cycuś?) :)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Panowie zwróćcie proszę uwagę na fakt iż przednie koła na zakrętach wysuwają się poza nadkole ( czego nie czynią tylne koła) i to własnie może być powodem dla którego projektanci Nissana tak a nie inaczej ukształtowali wnęki nadkoli i krawędzie błotników. Mniemam że skrócenie przednich sprężyn , a co za tym idzie zmniejszenie szpary między kołem a krawędzią błotnika powinno iść w parze z utwardzeniem spiral w celu zmniejszenia skoku koła. ( qrcze ale mi elegancko wyszło, niewyspany jestem cycuś?) :)

Pewnie masz częściowo rację, ale przednim kołem nigdy nie przytarłem o błotnik, nawet w czasie skrętu, a tylnym już mi się parokrotnie zdarzyło.

 

Przy tak gigantycznej szczelinie mniemam, że opuszczenie auta o te 2-3 cm nie powinno być źródłem problemów.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

chopaki o czym mowa ?

U SIebie mialem Eibachy -50mm i mi nic nie ocieralo a przypomnę że P11 ma totalnie skopjowane zawieszenie względem P10...

 

Śmiało mozna obniżać przód, żeby jednak po skroceniu przednich spręzyn w opisywany przezemnie sposób przód obnizy się maksymalnie o 1,5cm co w najlepszym wypadku spowoduje że auto wizualnie będzie wyglądało na stojące prosto - a oto włąsnie chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

a ja bym radził ostrożność zarówno w skracaniu sprężyn jak i zakładaniu krótszych i twardszych tylko na jedną (przednią oś). Skracana przednia sprężyna pękła mi 7 lat temu w peugeocie 205. Z kolei do astry która miała dość wysoko zawieszony przód założyłem sportowe sprężyny chyba właśnie eibach tylko na przód - auto wyglądał ciekawie ale komfort jazdy - tragedia, zwłaszcza w momencie hamowania przed poprzecznym garbem i najechania na niego - przód dociążał sie bardziej niż przy oryginalnej proporcji wysokości tyłu i przodu. Tragedia. Wywaliłem je po roku. Jesli obniżać - to całość z tym że można odrbinę krótsze wrzucic do przodu niż do tyłu, ważne żeby wszystkie miały odpowiednią charakterystykę

Link to comment
Share on other sites

ja planuje obniżenie tylko przodu o ok 1,5cm, chce zachować dotychczasowy komfort (i tak jest sztywna), ale zależy mi na zlikwidowaniu tendencji primki do wynoszenia przodu z zakrętu, strasznie mnie to denerwuje jak chce polatać troche bokami, myslę że obniżenie środka ciężkości przodu i danie rozpórki spowoduje że d*pa łatwiej będzie wyprzedzała przód, ale jak macie jakieś doświdczenia w tym zakresie to proszę o rade :D

Link to comment
Share on other sites

nie narzekajcie na wygląd P10, P11 nie wyglądają z tym tak źle... almera wygląda z tym znacznie gorzej poprostu bardziej to się rzuca w oczy... też mnie to wkur*** ale już się przyzwyczaiłem po pół roku :) i wcale mi to nieprzeszkadza :) zresztą u mnie tego tak bardzo nie widać auto nie jest zjechane ale niektóre N15 wyglądają tragicznie za taką już bym się wziął obecnie śmigam na zimówkach 185/70/14 są ciut wyższe od letnich 185/65/14 przez to dziura z przodu jest bardziej zapełniona :)

Link to comment
Share on other sites

Mam coś podobnego u siebie. U mnie końcowa część progu jest ok. 1,5 cm niżej gleby niż w części przy przednim kole. :?

Ameryki pewnie nie odkryję, ale podobno powodem ''siadania'' tyłu jest bardziej miękkie zawieszenie niż z przodu (przynajmniej w p10 i p11).

Osobiście rozważam wstawienie nowych, standardowych sprężyn na tył.

Link to comment
Share on other sites

Nigdy dotąd nie zwracałem na to uwagi. Wydaje mi się, że nie ma wielkiej różnicy między przodem a tyłem.

primera3iz.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

w P10 to bardziej widać... obecnie ojciec ma P11 i powiem tak nawet przy 4 osobach i pełnym bagażniku nie widać tego problemu... powiem nawet tak obserwuję swoją N15 i nawet jak bagażnik pełny a w kabinie 230 kg to też nie widać żeby siedziała d*pa a przód się unosił wiem co mówię bo obserwuję wtedy zawsze mój samochodzik :)

Link to comment
Share on other sites

Nigdy dotąd nie zwracałem na to uwagi. Wydaje mi się, że nie ma wielkiej różnicy między przodem a tyłem.

Powiem Ci Krzysiek, że jak patrzę na auto Twoje i pavoolon'a, to odnoszę wrażenie, że za taki efekt w moim aucie odpowiada nie niski tył, tylko wysoki przód. Ja mam znacznie większą szczelinę nad przednimi kołami...

Rozumiem, że Ty też jeździsz na 15"?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Tak, jeżdżę na 15".

Na maila przesłałem Ci jeszcze jedą fotkę mojego samochodu, gdzie wydaje mi się, że tył jest nawet wyżej niż przód.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s
Ameryki pewnie nie odkryję, ale podobno powodem ''siadania'' tyłu jest bardziej miękkie zawieszenie niż z przodu (przynajmniej w p10 i p11).

Osobiście rozważam wstawienie nowych, standardowych sprężyn na tył.

Lepiej się zastanów. Ja mam co prawda kombii, który jest cięższy. Tak czy inaczej miałem mocno obsiandnięty tył lub za mocno podniesiony przód. Uznałem, że jak to kombi to pewnie ktoś woził złom w bagażniku i sprężyny się zbiły. Wymieniłem więc na nowe i...

i nie zobaczyłem żadnej różnicy. Więc skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;)

Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem więc na nowe i...

i nie zobaczyłem żadnej różnicy. Więc skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ;)

Więc tego właśnie się boję...

Dlatego chciałbym najpierw stanąć koło identyczej Primerki i porównać wysokość...

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...