Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] Intercooler w 2.0 TD


Guest Paweł6
 Share

Recommended Posts

Guest Paweł6

Witam mam pytanie ile kosztuje i jaki i od jakiego auta intercooler moge włozyc do Primery 2.0 td Czy bedzie miało to wpływ na wytrzymałosc silnika

Link to comment
Share on other sites

Guest przema77
Witam mam pytanie ile kosztuje i jaki i od jakiego auta intercooler moge włozyc do Primery 2.0 td Czy bedzie miało to wpływ na wytrzymałosc silnika

 

jak tam sprawy z coolerem się mają??? posuneło się coś do przodu????

Link to comment
Share on other sites

Coolery sensownych gabarytów widziałem już od 120zł w górę...

BArdzo ciekawą propozycją wydaje mi się z Forda MONDEO 1,8 TDCI, w P11 jest od zajebania miejsca żeby to wszystko poupychać, tak jak patrzyłem u kolegów to nawet da sięzrobić stosunkowo krotkie orurowanie żeby laga zbytniego nie było :)

 

Cena samego IC to jakieś 1/5 kosztów całkowitej zabawy, no chyba że ktoś umie spawać stal nierdzewną albo ma kogoś takowego w rodzinie :D

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s
temat rzeka, ale jakos na razie nie ma chetnych na eksperymenty, do tego nie ma jeszcze nikogo ktoby nawet chipa zalozyl.... szkoda

No przecież ja byłem pełen zapału i na jedno i na drugie, ale coś nie wyszło :(

Kasa była potrzebna na bardziej doraźną pomoc dla autka. Teraz raczej się na to nie zdecyduję.

Link to comment
Share on other sites

Temat był wyraznie o czymś innym zaraz tu moderator wleci i pokasuje co trzeba :D

Link to comment
Share on other sites

P11 jest od zajebania miejsca żeby to wszystko poupychać, tak jak patrzyłem u kolegów to nawet da sięzrobić stosunkowo krotkie orurowanie żeby laga zbytniego nie było :)

 

Cena samego IC to jakieś 1/5 kosztów całkowitej zabawy, no chyba że ktoś umie spawać stal nierdzewną albo ma kogoś takowego w rodzinie :D

 

właśnie kupiłem IC na allegro od fiata croma 2,5TDi jak się zrobi cieplej to może coś zakombinuję. A dlaczego piszesz o spawaniu stali? Gdzie te rury stalowe niby można zmieścić? Na samych gumowych wężach będzie źle?

Link to comment
Share on other sites

Guest yarko73

ze spręzarki gumowy zdecydowanie wystarczy, ale czy wystarczy do kolektora ssącego?! podejrzewam że trzeba będzie pomyśleć o jakiejś gumie (kauczuku) odpornym na wysokie temperatury. ja tez myślę o załozeniu IC i szukam w miarę taniego i 100% szczelnego.

Link to comment
Share on other sites

Guest przema77
ze spręzarki gumowy zdecydowanie wystarczy, ale czy wystarczy do kolektora ssącego?! podejrzewam że trzeba będzie pomyśleć o jakiejś gumie (kauczuku) odpornym na wysokie temperatury. ja tez myślę o załozeniu IC i szukam w miarę taniego i 100% szczelnego.

pokombinowałeś już coś z elektroniką????

Link to comment
Share on other sites

orurowanie ze stali kwasowej daje najlepsze rezultaty (najmniejsze opory przepływu, nie rozszerza się), jeżeli chcesz stosować gumowe orurowanie to musi być krótkie, długie proste mógłbyś jednak zrobić ze stali, dobranie gumowych kolanek też nie będzie łatwe......, trzymam kciuki, efekt na pewno będzie pozytywny, mniejsze spalanie, wieksza moc, większa żywotność silnika

swojego czasu Ic zamontowałem w WV Pasacie 1,9 TD 75 KM, tylko ja jeszcze zwiększyłem doładowanie i przestawiłem pompe, V max wzrosła ze 170 na 190 i było o niebo lepsze przyspieszenie, niestety mocy nie zmierzyłem, ale nowsze 1,9tdi 90KM na starcie nie miały szans :)

trzymam kciuki, wreszcie ktoś się wzioł za te dieselki :)

Link to comment
Share on other sites

Guest yarko73

odnośnie chipa to trzeba wylutować moduł z płytki i w miejsce modułu wlutować podstawkę( cena podstawki ok 5 zł) w wyniku tej operacji będziemy mogli wkładać i wyjmować chipa bez lutowania!!!! nie wiem jeszcze jaki koszt przelutowania, ale na 100% kilka razy tańszy w serwisie RTV niż u elektronika samochodowego. A gość od chiptuningu stwierdził że przy pojemności 2000ccm może podnieść moc o 30KM i 70Nm koszt 300zł (chip i program wliczony)!

nie uważasz że 30 KM to trochę przy dużo???

Link to comment
Share on other sites

Chłopaki instalacje - orurowanie IC robi się ze stali neirdzewnej... cięzko wam bedzie to zrobić uzywając kolanek gumowych zbrotonych i do tego odnicnków rur, pojdzie mase cybanów i łącznikó i będzie występowało zjawisko opoznionej rekcji na gaz - to wszytko bedzie się pompowało do tego będzie cała masa miejsc gdzie to moze póścić.

 

Potrzebujecie kolanek i rur ze stali neirdzewnej to sie spawa w calosci a elemnty gumowe ogranicza sie do minimum.

 

Ps. Pochwal się jak wygląda ten IC z Cromy :) ??

Link to comment
Share on other sites

nie powiem żebym się strasznie palił do jego zamontowania, ale spróbuję podejśc do tematu na wiosnę jak będzie sucho, cieplej i dłuższy dzień. Strasznej kasy nie zainwestowałem, więc jak zrezygnuję z impresy to nie będzie strasznie bolało. Wstępnie planuję zrobić wszystko na wężach gumowych; byłem któregoś dnia w sklepie z częściami typu żuk/star/jelcz i rury powietrza elastyczne karbowane są w różnych średnicach średnio za 30zł/mb. Wstępną koncepcję mam taką, żeby zmieścić IC w zderzaku w okolicach lewego halogenu, wlotami do dołu i spróbować wyjść wężami dołem pod chłodnicami i wyjśc na górę pomiędzy wiatrakiem od wody a skrzynią biegów. A co do samego wyjścia z turbiny i wejścia do kolektora, to trzeba będzie dopasoważ gumowe kolanka (w tej chwili tam jest gumowa rura zbrojona płutnem) i z kolanek wyjść dalej rurą elastyczną.

 

Zobaczymy jak to będzie - jak się będę zabierał za temat to skontaktuje sie z Coobciem, może mi coś dodatkowo podpowie....

 

Adam

Link to comment
Share on other sites

no z tymi wężami gumowymi to nie będzie tak łatwo, ja w pasacie tak robiłem........ zajeło mi to dwa dni dopasowywanie, wyszło sporo łaczników i faktycznie miałem problem z utrzymaniem szczelności...

ale tak czy inaczej warto! zobaczysz, poza tym będziesz pierwszy w klubie jak nie w Polsce z taką modyfikacją

do tego stożek i luźniejszy wydeszek i będzie przyjemne autko :)

Link to comment
Share on other sites

NAjlepiej gdzieś centralnie tego IC DAĆ... Szkoda żę nie kupiłęś tego z Mondego idalnie by sięsprawdził i miałby zdecydowanie większą skuteczność jak ten.

 

Ps. dzięki IC mozna zwiększyć doładowanie bez ryzyka pęknięcią delikatnej nissanowskiej główki

Link to comment
Share on other sites

Guest przema77
odnośnie chipa to trzeba wylutować moduł z płytki i w miejsce modułu wlutować podstawkę( cena podstawki ok 5 zł) w wyniku tej operacji będziemy mogli wkładać i wyjmować chipa bez lutowania!!!! nie wiem jeszcze jaki koszt przelutowania, ale na 100% kilka razy tańszy w serwisie RTV niż u elektronika samochodowego. A gość od chiptuningu stwierdził że przy pojemności 2000ccm może podnieść moc o 30KM i 70Nm koszt 300zł (chip i program wliczony)!

nie uważasz że 30 KM to trochę przy dużo???

 

uważam że 30 koni to idealnie tylko czy koleś da rade.....???? jestem ciekaw bo sam bym się podłączył.... kiedy będizesz działał?????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...